Onsite SEO audit je angleški izraz za SEO analizo in pregled spletne strani. Ponavadi, SEO strokovnjaki, spletno stran pregledajo iz vidika onsite SEO ustreznosti, offsite SEO aktivnosti in tehničnega SEO, osnovni pregled SEO strani pa dostikrat ustvarjalci vsebin in uredniki spletnih strani, naredite kar sami, sproti, medtem, ko ustvarjate spletne vsebine (npr. s pomočjo Yoast, RankMath, All in one SEO in drugih SEO vtičnikov,..).
OPOMBA: Spodnji onsite SEO audit je “samo” ena izmed dodatnih idej kako se vam splača pregledati vašo vsebino iz vidika SEO. V ideji ni nič “tehničnega”, ne zahteva poznavanje programiranja in kode, je pa super uporabna ideja, še posebej, ko se z neko ključno besedo, sicer že znajdete na prvih mestih na Googlu, ampak v drugi polovici prvih deset prikazov (na mestih med 6 in 10).
Spodnja ideja vzame (če imate osnovna SEO pravila in smernice že določena vnaprej), cca. 40 dodatnih minut dela (za 1 url naslov, ki ga izboljšujete).
Kazalo
Osnovni onsite SEO audit [iz SEO vsebinskega vidika]
Tisti, ki bolj redno spremljate moj blog o SEO optimizaciji, že veste, da praktično vse svoje spletne strani in spletne strani SEO mentorirancev, na začetku zastavim tako, da si sproti označujemo ali posamezen url naslov, zajema vse osnovne SEO smernice in pravila.
Osnovni onsite SEO pregled, za 2 url naslova, na Seo-Praktik.si, vidite na spodnji sliki:
Ker je zgornja razpredelnica tega katera SEO pravila upošteva vsak posamezen url naslov, razložena že v precej ostalih zapisih, tukaj samo na hitro povzamem kaj prikazuje slika:
Z rdečo in zeleno je označeno upoštevanje in neupoštevanje posameznih SEO pravil. Rdeča pomeni, da posamezna SEO izboljšava, na dotičnem url naslovu ni upoštevana, zelena barva pomeni, da je.
Zgornja slika prikazuje upoštevanje & neupoštevanje dveh url naslovov na spletni strani Seo-Praktik.si (in sicer vstopna stran Seo-Praktik.si & url naslov, kjer je predstavljen naš cenik za SEO optimizacijo).
Razlaga stolpcev:
- F – search intent = zapišemo ugotovitev kakšen iskalni namen se skriva za ključno besedo, ki jo uporabniki Googla, vtipkajo (ali izgovorijo) v Google. Priporočam: Search intent & njegov pomen pri SEO optimizaciji strani
- G – content format = zapišemo kakšna vrsta spletne vsebine je najbolj primerna za analizirano ključno besedo (glede na konkurenčne prikaze). Priporočam: Kako odkrijete katero vrsto spletne vsebine pripraviti za Google.
- H – SEO Title = zapišemo (z DA ali NE) ali url naslov vključuje SEO naslov. Priporočam: Kaj je SEO naslov & kako ga pravilno uporabljati za SEO
- I – SEO meta = zapišemo ali url naslov vključuje SEO ustrezen SEO meta opis. Priporočam: Kaj je meta opis
- J – H1 oznaka = zapišemo ali url naslov vključuje ustrezno spisan naslov s H1 oznako.
- K – H2 oznake = zapišemo ali url naslov vsebuje ostale, SEO ustrezne, H oznake
- L – prvi odstavek = zapišemo ali spletna vsebina v prvem odstavku vključuje ključno besedo (Namig: prvi odstavek se ne začne z H oznakami).
- M – zadnji odstavek = zapišemo ali zadnji odstavek vključuje (exact) ključno besedo
- N – okrepljena ključna beseda = označimo ali je (exact) ključna beseda odebeljena vsaj dvakrat v vsebini (Pozor: če je vsebina optimizirana za več ključnih besed, se odebelitev označuje za vse ključne besede).
- O – KW density = označba ali se ključna beseda dovolj krat (2%) ponovi v celotni spletni vsebini
- P – Image = zapišemo ali so slike v spletni vsebini ustrezno SEO optimizirane. Priporočam: Optimizacija slik za SEO (napredna vsebina).
- Q – Interni linki = zapišemo ali spletna vsebina vsebuje ustrezno označene notranje povezave. Priporočam: Kako anchor tekst ustrezno uporabljati za SEO
- R – externi linki = zapišemo ali spletna vsebina vsebuje ustrezno označene zunanje povezave
S pomočjo zgornjega označevanja je za en url naslov (optimiziran za eno ključno besedo), evidentiran osnovni onsite SEO audit. Če želite isti url naslov optimizirati za več ključnih besed, potem preverite in označite upoštevanje SEO pravil, za vse te, dodatne ključne besede. Poglejte sliko:
Načeloma, po zgornji sliki (in z različnimi metodami ter poudarki kaj je nekomu bolj pomembno kot drugemu), podobno onsite SEO pravila, upošteva večina kreatorjev spletnih vsebin. In na ta način lahko, osnovno SEO optimizacijo, dobesedno izvaja (sproti, kot nastajajo vsebine), praktično vsak.
Nekaj dodatnih vprašanj, ki si jih (v povezavi z zgornjim, osnovnim SEO auditom), postavlja precej mojih sogovornikov:
- Ali je za optimalno SEO optimizacijo potrebno upoštevati vsa zgoraj našteta SEO pravila? Ne. Zgornje so samo SEO smernice, od marketinške kreative pa je odvisno kaj se bo upoštevalo in kaj se ne bo. V nekaterih primerih je tudi neumno upoštevati posamezne SEO smernice (npr. exact kw v naslovu). Je pa res, da bolj kot si boste želeli z najtežjimi ključnimi besedami priti na top pozicije na Googlu, bolj boste iskali VSE mogoče SEO izboljšave, ki jih še lahko implementirate zato, da izboljšate svoje uvrstitve na Googlu.
- Kaj se zgodi, če ne upoštevate niti enega od zgornjih SEO pravil? Najboljše je, da preverite. Spišite vsebino, vrzite jo v Google indeks in potem izmerite kje v SERP-u se nahaja vaša spletna vsebina (To v bistvu počne ogromno blogerjev spletnih strani, ki sicer na svojih internetnih straneh, ustvarjajo blog, a ne upoštevajo SEO. Potem pa se čudijo, da obisk na spletni strani, kljub ogromno spletnim vsebinam, ne napreduje).
- Dodatna onsite SEO audit vprašanja in odgovori so objavljeni na povezavi Google SEO težave.
Napredni/podrobnejši onsite SEO audit
Potem, ko sproti, ob nastajanju novih spletnih vsebin, poskušate upoštevati osnovna SEO pravila (zgoraj) in, ko isto metodo uporabljate tudi za izboljševanje obstoječih spletnih vsebin, pri večini spletnih strani (ki se še vedno ne uvrstijo na prvih straneh Googla), začnete iskati dodatne ideje za onsite SEO izboljšave.
Ena od teh idej je predstavljena spodaj…
Napredni onsite SEO audit (iz vidika izboljševanja vsebin) lahko naredite tako, da ista (zgoraj predstavljena SEO pravila), prečekirate kako jih upoštevajo vaši konkurenti. Skozi greste eno po eno pravilo in si npr. za prvih 5 vaših konkurentov, zabeležite katera pravila upoštevajo in katera ne.
Iz takšnega, podrobnejšega onsite SEO audita bo izpadla še bolj jasna slika o tem katera onsite SEO pravila se splača najbolj upoštevati za optimizacijo vsebine (za vsako ključno besedo posebej).
Izvolite primere, ki prikazujejo kaj vse pokaže napredni onsite SEO audit….
Spodaj.
Primeri SEO izboljšav, ki jih odkrije napredni onsite SEO audit
Spodaj si, za različne panoge (& ključne besede), poglejte zelo hitro najdene onsite SEO priložnosti za izboljšave, ki jih prinese napredni onsite SEO audit s pregledom konkurenčnih prikazov spletnih strani na Googlu.
Prvi primer – onsite SEO audit, ki prikaže rezerve v podjetništvu
Poglejte sliko…
Na zgornji sliki, je v levem delu (A) prikazanih prvih 5 rezultatov na Googlu, ki prikazujejo spletne strani, ko v Google vtipkamo izraz podjetništvo. Na desni strani (B) je prikazan moj url naslov z nasveti za podjetništvo, na moji osebni spletni strani, MatijaZajšek.com.
Vsi primeri sicer vključujejo ključno besedo “podjetništvo”, a onsite SEO audit za prvih 5 prikazov na Googlu, prikazuje, da meta opis vključuje razlago “kaj je podjetništvo”. Moj meta opis (na MatijaZajšek.com), ne. Torej je to hitra rezerva na podlagi onsite SEO audit konkurenčnih pregledov meta opisov.
Drugi primer – onsite SEO audit v panogi ponudbe barskih stolov
Poglejte sliko:
Na zgornji sliki je prikazana onsite SEO primerjava dveh spletnih strani, ki ponujata v svoji trgovini, barske stole. Onsite SEO audit prikazuje razlike pri H oznakah. Prva stran, na levi (A), vključuje barske stole, poimenovane s sinonimom ključne besede “barski stoli” in naslovi izdelkov, označenimi z H oznakami.
Druga spletna trgovina (barski stoli Pohištvo123.si), ima izdelke tudi poimenovane s sinonimi ključne besede “barski stoli”, a ti niso označeni s H oznakami.
Tretji primer – onsite SEO audit primerjava med količino ponudbe daril
Tretji primer prikazuje zelo hitro opazno razliko pri količini daril, ki jih ponujata 2 primerljivi spletni trgovini….:
Trgovina A, na zgornji sliki, v svoji ponudbi daril, ponuja 335 izdelkov (in se nahaja na prvi strani Googla), trgovina B, ki je s ponudbo daril šele začela (Sanjski-Sopek.si – 21 daril) je s pomočjo onsite SEO audit zaznala kje leži priložnost za izboljšanje uvrstitve na Googlu. V povečanju ponudbe daril !!!
Četrti primer – onsite SEO audit na hrvaškem trgu za “haljine za trudnice”
Enako kot na slovenskem Googlu, lahko z naprednim onsite SEO audit-om, primerjate tudi spletne strani in trgovine, na tujih trgih.
Spodaj je prikaz primera v panogi prodaje oblek za nosečnice na Hrvaškem trgu (hrv. haljine za trudnice).
Poglejte sliko:
Trgovina A (leva stran slike) ima za svojo ponudbo “haljine za trudnice” optimiziran meta opis, trgovina B (Bambini) ima tukaj še t.i. onsite SEO rezervo (Namig: Dodatni nasveti za onsite SEO optimizacijo).
Bonus: uporabna SEO orodja za tuje trge (npr. za spremljanje SERP-ov)
“Logika” iskanja SEO rezerv (kot je prikazana zgoraj za hrvaški trg), se lahko uporabi tudi za vse ostale trge. Samo bodite pozorni, da iščete in opazujete onsite SEO primerjave na dejanskem ciljanem trgu.
Za to ne uporabite “navadnega Googla” (ker ta prikazuje personalizirane prikaze in prikaze na podlagi vaše geolokacije), ampak raje StartPage (vir 1), ki prikazuje Googlove podatke, brez personaliziranih informacij in brez upoštevanja geolokacije.
Npr.: če bi želeli s StartPage primerjati prikaze na hrvaškem trgu, nastavite StartPage kot kaže spodnja slika:
Slovenskim spletnim trgovinam, ki imate tudi svoje online trgovine na Hrvaškem, ni potrebno poznati nekoga na Hrvaškem, zato, da od njega pridobite podatek o tem kje v SERP-ih se nahaja vaša hrvaška online trgovina (da, tudi to mi govorijo nekateri moji sogovorniki :)), ampak preprosto uporabite StartPage.
Sicer pa imate večje online trgovine, ki nastopate na več trgih, itak po večini, v lasti katero izmed SEO SERP checking orodij, ki vam pozicije meri, brez, da te preverjate ročno.
Spodaj je prikazan prikaz spremljanja SERP-ov s (plačljivim) SEO orodjem SerpChecker, za hrvaški trg za hrvaško spletno trgovino TopIzbor.hr:
Peti primer – onsite SEO za panogo, kjer se prodajajo otroška zunanja igrala
Poglejte sliko:
Čeprav imata obe spletni strani, v polju “above the fold” (vidno polje na ekranu brez skrolanja miške), cca. 11 prikazanih otroških igral, jih stran A prikazuje s slikami, stran B (Kreal.si) pa v obliki kazala.
Enostavni onsite SEO rezervi (za obe strani), da izboljšata svoji spletni vsebini sta, da stran A slike dopolni s kratkimi opisi, stran B pa kratke opise s slikami – oboje pa obe naredita v vidnem polju ekrana.
Primer 6 – onsite SEO pregled v finančni panogi za poslovne subjekte
Poglejte sliko…
Prvih 5, organsko (SEO) prikazanih spletnih strani na prvi strani Googla, vključuje ključno besedo “poslovni subjekti” (ali njen sinonim) v SEO naslovu in meta opisu spletne vsebine, stran B vključuje besedno zvezo “poslovni subjekti” le v notranjosti vsebine (ne pa v SEO naslovu in meta opisu).
Iz tega lahko npr. spletna stran B (ebonitete.si) hitro zazna onsite SEO priložnost, da izboljša vsebino, ki jo želi prikazati poslovnim subjektom.
Da JE raba ključne besede v SEO naslovu ZELO pomembna, dokazuje tudi spodnja slika (če v Google vtipkate besedo “tečajnica”):
Prav vse prikazane spletne strani na prvi strani Googla, v SEO naslovu, vključujejo ključno besedo “tečajnica” (ali njen sinonim “tečajne liste”).
Logično vprašanje, ki si ga postavi vsak po tem, ko upošteva čimveč onsite SEO pravil… Kako priti na Googlu višje, potem, ko smo upoštevali vse onsite SEO nasvete? (na zgornji sliki npr. kako lahko TriglavSkladi.si s svojo tečajnico, iz 10. mesta, pridejo med top 3 uvrstitve).
Odgovor: za onsite SEO optimizacijo, nastopi offsite SEO.
Viri in dodatne informacije
1 – StartPage