Optimizacija spletnih strani je postopek, ki ga izvajate na svojih spletnih straneh, z namenom, da svoje internetne strani uvrstite med čim prej prikazane spletne strani na Googlu.
Prej kot se na Googlu prikažejo vaše spletne strani, več uporabnikov Googla, jih vidi. Posledično, več uporabnikov Googla, klikne in obišče vaše spletne strani. To pa ima za posledico boljšo prodajo in več ustvarjenih poslov preko vaših spletnih strani.
Med različnimi spletnimi iskalniki (Google, Bing, Yahoo. itd…) uporablja iskalnik Google čez 92% spletnih uporabnikov (vir). To je tudi razlog zakaj je optimizacija spletnih strani, še posebej za čim hitrejše in čim višje prikazane strani na Googlu, zanimiva največ lastnikom spletnih strani. Sicer je mogoče optimizirati spletne strani tudi za ostale iskalnike in družabna omrežja.
Kazalo
- Razlaga kaj je optimizacija spletnih strani s primerom na sliki + glavna korist optimizacije strani
- 3 dodatne koristi, ki jih prinaša optimizacija spletnih strani [zraven brezplačnih obiskovalcev]
- Kaj je on site optimizacija spletnih strani
- Kaj je off site optimizacija spletnih strani
- Kaj je tehnična optimizacija spletnih strani
- Kaj je lokalna optimizacija spletnih strani
Razlaga kaj je optimizacija spletnih strani s primerom na sliki + glavna korist optimizacije strani
Predstavljajte si, da preko spleta, prodajate vgradne omare. Saj veste, to so omare, ki jih je mogoče vgraditi v neko nišo v vaši hiši (npr. pod stopnice, v spalnico, itd…).
Besedno zvezo “vgradne omare”, vsak mesec, v slovenski Google, vtipka cca. 1300 uporabnikov Googla. To vidite na sliki pod točko 1:

Pod točko 2 je označen oglas spletne strani, ki je na Googlu zakupila besedno zvezo “vgradne omare”. Zato se njihova spletna stran (pohistvo.si) na Googlu pojavi prva, na vrhu vseh prikazanih spletnih strani.
V točki 3 so označene spletne strani, ki Googlu niso plačale za to, da so prikazane na njegovi prvi strani. Te strani prikazane prve pod oglasom, zato, ker kakovostno izvajajo optimizacijo svojih spletnih strani.
To je vsa razlaga. In vsa znanost.
Optimizacija spletnih strani je postopek, ki vašim internetnim stranem omogoča, da so na Googlu prikazane takoj za oglasi. S čimer boste na vaše spletne strani pritegovali ogromno obiskovalcev. Hkrati pa Googlu za te obiskovalce, plačali točno nič.
Zdaj, ko veste kaj je optimizacija spletnih strani in, ko veste glavno korist optimiziranja strani (t.j. pritegovanje brezplačnega “prometa” obiskovalcev na vaše internetne strani), bodite pozorni še na 3 dodatne koristi, ki jih prinaša optimizacija.
3 dodatne koristi, ki jih prinaša optimizacija spletnih strani [zraven brezplačnih obiskovalcev]
Zraven brezplačnih obiskovalcev, prinaša optimizacija vaših spletnih strani, še naslednje koristi:
- rezultati optimiziranja strani trajajo dalj časa. Ko vam uspe vaše spletne strani enkrat optimizirati tako, da so uvrščene na prvo stran Googla, lahko vaše strani na Googlu, ostanejo na prvi strani, več mesecev. V nekaterih primerih celo več let.
Medtem, ko morajo podjetja, ki zasedajo prvo stran Googla s pomočjo plačanih oglasov, Googlu vedno znova plačevati za prikaze svojih strani, tistim, ki kakovostno optimizirate svoje spletne strani, tega ni treba. Večja obiskanost vaših spletnih strani se dogaja ves čas visoke uvrščenosti vaših strani na Googlu. Brez, da za to Googlu plačujete.
Vrnimo se na zgornji primer.
Predstavljajte si, da preko interneta prodajate vgradne omare.
Več mesecev in let, kot uspete obdržati vaše prikaze spletnih strani na prvi strani Googla, več mesecev in let prejemate brezplačni obisk.
Preprosta matematika: če uspete s svojimi spletnimi stranmi obdržati uvrstitev na Googlu, na prvi strani, eno celo leto, pomeni to 12 mesecev krat 1300 uporabnikov Googla. Kar znese 15.600 ogledov.
- druga prednost optimizacije je, da optimizacija spletnih strani ni tako zahtevna kot se jo (rado) prikazuje. Ni sicer čisto enostavna, ni pa tako težka, da je ne bi mogel opravljati vsak.
Napačno je sklepanje, da je za dobro optimiziranje spletnih strani treba biti mega računalniški strokovnjak.
To ne drži.
V osnovi je, za kakovostno izvajanje optimizacije spletnih strani, potrebno poznati osnovne SEO smernice (kako se spišejo SEO naslovi, meta opisi, H oznake, optimizirana vsebina, itd…), sicer pa je odločilni faktor uspeha pri optimiziranju vaših strani disciplina, konsistentnost in čas.
“Tehnikalije” se lahko priuči vsak. Ali mu bo uspelo, pa je odvisno od tega ali bo vztrajal in dejansko delal. Druge bližnjice pri optimizaciji strani, ni.
- optimizacija spletnih strani omogoča “poceni” širjenje vašega posla. Ko enkrat vzpostavite sistem izvajanja optimizacije na vaših straneh, na način, da ta prinaša rezultate, lahko to isto, “preslikate” na druge trge in v ostale panoge.
Seveda pa ima, optimizacija, zraven zgornjih 4 koristi, še precej ostalih. Vse ostale so opisane v članku Zakaj se uporablja SEO. SEO je namreč angleški izraz za optimizacijo spletnih strani (search engine optimization).
Kaj je on site optimizacija spletnih strani
On site optimizacija spletnih strani je skrb za to, da vsebine NA spletni strani (od tod izraz ON site), čimbolj zadostujejo aktualnim smernicam spletne optimizacije.
K on site optimizaciji spletnih strani sodi izboljševanje obstoječih spletnih vsebin in objavljanje novih, SEO optimiziranih vsebin (npr. na blogu).
Med aktualne on site optimizacijske smernice sodijo: optimizacija SEO naslovov, meta opisov, optimizacija H oznak, ustrezno notranje povezovanje podstrani med seboj, ustrezna gradnja zunanjih povezav, upoštevanje gostote rabe ključnih besed v tekstih, ustrezno oblikovanje poglavij, ipd…
Več: nasveti za on site optimizacijo strani na našem blogu
Kaj je off site optimizacija spletnih strani
Off site optimizacija strani je izraz, ki predstavlja izvajanje optimizacije IZVEN (od tod izraz off site) vaših spletnih strani. K off site optimizaciji se, v glavnem, prišteva gradnja povratnih povezav (t.j. backlinks), ki se iz drugih spletnih strani, povezujejo z vašimi stranmi.
Off site optimizacija spletnih strani je potrebna predvsem, ko želite internetne strani uvrstiti na prvo stran Googla preko težkih/generičnih in najbolj pogosto uporabljanih ključnih besed.
Povratne povezave gradite preko družabnih omrežij, s sodelovanjem na spletnih forumih, s sodelovanjem na blogih drugih spletnih strani (t.i. blog komentiranje), z gostujočimi prispevki (guest posts), z gradnjo kontekstualnih povratnih povezav na drugih spletnih straneh, s t.i. SEO članki ter s PR članki.
Več: Nasveti za off site optimizacijo strani na našem blogu
Kaj je tehnična optimizacija spletnih strani
Tehnična optimizacija spletnih strani je skrb za hitro nalaganje spletnih strani, skrb za varno brskanje po spletnih straneh, skrb za mobilnim napravam prijazno prikazovanje spletnih strani (t.i. mobile friendliness), skrb za nemoteno delovanje funkcionalnosti na spletnih straneh ter skrb za pozitivno uporabniško izkušnjo.
Več: Nasveti za tehnično optimizacijo strani na našem blogu
Kaj je lokalna optimizacija spletnih strani
Lokalna optimizacija spletnih strani (t.i. local SEO) je pojem za izvajanje tistih aktivnosti, ki prispevajo k temu, da se vaša spletna stran uvršča na vidnih mestih iskalnika Google (in njegovih ostalih produktih, npr. Google zemljevidi, Google my Business kartica (t.i. GMB kartica)) na podlagi prikazov Googlovih rezultatov glede na lokacijo ponudnika.
Lokalna optimizacija spletnih strani je pomembna predvsem za tista podjetja, ki delujete lokacijsko omejeno (npr. obrtniki (frizerji, zdravniki, pravniki, …)) oz. ste osredotočeni na to, da se vaša spletna stran prikazuje predvsem tistim Googlovim uporabnikom, ki želijo poiskati spletne strani, produkte in storitve v njihovi bližini.
Lokalna optimizacija spletnih strani targetira na t.i. geolokacijske ključne besede (npr. spletna optimizacija v bližini Ptuja, SEO Slovenija,…), kakor tudi na nove, trendovske ključne besede (npr. SEO optimizacija blizu mene (near me)).
Viri:
1 – Kaj je optimizacija speltnih strani (angl.) – SearchEngineLand