Kako optimizirati spletno stran – Kompleten, “NO BULLSHIT” vodnik za optimiziranje spletnih strani (tako, da bo vaša vsebina 100% prehitela konkurenco)?

Za vse, ki se zanimate za to kako optimizirati spletno stran, sem spodaj, po točkah, pripravil in opisal vse korake, ki vam bodo pomagali, da bo vaša spletna stran pravilno SEO optimizirana, za vsebine, pisane na long tail ključne besede, pa celo zagotavljam, da boste, če boste upoštevali spodnje korake, 100% zanesljivo prehiteli konkurenco. Tako kot je opisana optimizacija za iskalnike spodaj, tako SEO optimiziram, vsebine na mojih spletnih straneh, tudi sam.

.

Odgovor na to kako optimizirati spletno stran, tako, da bo ta uvrščena visoko v spletnih iskalnikih, se skriva v tem, da smo pozorni na pravilen izbor primarne in sekundarnih ključnih besed, pravilen zapis url naslova, pravilen zapis SEO naslova (SEO Title), pravilen META opis, pravilno označevanje naslovov spletnih vsebin (H1), pravilno označevanje naslovov poglavij znotraj posameznih vsebin (H2), pravilno medsebojno povezovanje spletnih vsebin na naši internetni strani (internal linking), pravilno povezovanje z drugimi spletnimi stranmi (external links), pravilno označevanje slik (imena datotek, alt tag oznake, oznake nadomestnega besedila), vpenjanje videov iz Youtuba, količino teksta in predvsem zadovoljevanje iskalčevega namena.

.

..

Ko nas zanima celovita optimizacija spletne strani (vsebine posameznega blog zapisa, opisa produkta, vhodne (home page strani), itd…, moramo najprej izbrati ključne besede, na katere želimo optimizirati spletno vsebino.

.

Kako izbrati (primarne in sekundarne) ključne besede
za SEO optimizacijo

.

Za seo optimiziranje spletne strani, izberemo 1 primarno ključno besedo in do 7 sekundarnih ključnih besed (ki so tematsko sorodne primarni ključni besedi).

.

Pri izboru ključnih besed, na katere želimo optimizirati spletne vsebine, smo pozorni na:

.

  • težavnost ključnih besed
  • namembnost ključnih besed
  • iskalni volumen ključnih besed in
  • profitabilnost ključnih besed

.

seo nasvetZa optimiziranje spletne strani NE ŽELIMO izbrati pretežke in preširoke besede, zgrešiti namen besede (informativni namen besede namesto nakupni namen), izbrati ključne besede s premajhnim iskalnim volumnom in besede, ki nam prinaša premalo “profita”.

.

Primer izbora primarne in sekundarnih ključnih besed za npr. ključno besedo “optimizacija spletnih strani”:

.

izbor ključnih besed optimizacija spletnih strani
Za iskanje ključnih besed, si pomagamo z orodji: Google Keyword planner, Wordze, Kwfinder, ipd…

.

Za primarno ključno besedo, izberemo ključno besedo, ki ima višji iskalni volumen, je tematsko srednje široka, ima nakupni namen in je profitabilna.

.

V zgornjem primeru sem uporabil za primarno ključno besedo “optimizacija spletnih strani” (iskalni volumen 720, težavnost je za slovenski trg, razmeroma velika (28), namen besede je tudi nakupni (kar vidim po tem, da se na besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”, na prvi strani Googla, pojavljajo plačljivi oglasi, obenem pa je profitabilna (ker resno incelovito optimiziranje spletnih strani ni ravno storitev za 20 ali 50€ na mesec).

.

 

seo težavnost ključne besede
Ocena težavnosti ključne besedne zveze “optimizacija spletnih strani” (28) in iskalni volumen (720). Orodje: Kwfinder

.

Optimalna količina teksta za SEO

.

Po Yoast-u je minimalna količina teksta (npr. v opisu produktov ali na blog zapisu) 300 besed. Pri optimiziranju kategorij produktov (npr. v spletni trgovini) ali kategorij v blogu (npr. rubrike v blogu), je minimalno potrebnih besed 150.

.

Je pa res, da daljša in BOLJ TEMELJITA vsebina, rangira boljše.
Spodaj je raziskava SERPIQ, ki dokazuje, da daljša vsebina v povprečju rangira višje na Googlovih pozicijah:

.

vpliva daljše vsebine seo
Vsebine, ki rangirajo na prvi strani Googla, na prvem mestu, imajo v povprečju 2416 besed. Vsebine, ki rangirajo na 10. mestu na prvi strani Googla, imajo v povprečju “le še” 2032 besed.

.

A dobro preberite spodnje:

.

kakovost spletnih vsebin
Vir: Coschedule – 5 things that will change your mind about long form content marketing

.

Ključ kakovostne vsebine NI v količini napisanih besed, ampak v kakovosti sporočila.

.

seo nasvetZahtevano kakovost posamezne vsebine za točno določeno ključno besedo, najlažje odkrijete tako, da ključno besedo vtipkate v Google in preverite kakovost vsebine na izbrano ključno besedo, prvih petih organskih rezultatov. Če imajo konkurenčni zapisi 500 besed, jih vi napišite 1000. Če ima konkurenčni zapis 4 slike, jih vi dodajte 8. Če ima konkurenca 2 videa, jih imejte vi v vsebini 4. Če konkurenca navaja 3 vire za svoje trditve, poiščite vi 6 virov, itd …. 

 

Kako optimizirati spletno stran iz vidika gostote in razpršenosti ključnih besed ter uporabe sinonimov

.

Izbrane ključne besede, na katere nameravamo optimizirati spletno vsebino, moramo v ustreznem odstotku ponoviti po celotni vsebini spletne strani.
Ta odstotek znaša med 0,5% in 2% vseh besed.

Poglejte primer:

.

Če je npr. naša izbrana ključna besede “kako optimizirati spletno stran”, naše celotno besedilo na spletni strani, pa dolgo 1000 besed, je priporočljivo, da se izbrana beseda, v celotnem besedilu, ponovi okrog 10 krat (kar znese 1% ponavljanj).

.

Orodje, ki sproti, kot pišemo vsebino, meri, gostoto ponavljanj ključnih besed, je za internet strani, izdelane v WordPress-u, Yoast SEO plugin:

.

gostota ponavljanj ključne besede
Po Yoastu, je priporočljiva gostota ponavljanja ključne besede med 0,5 in 2%. V tem primeru se ključna beseda “kako optimizirati spletno stran” ponovi premalo krat. Zato sveti RDEČA.

.

Obenem mora biti izbrana ključna besedna zveza, omenjena še v naslovu (ki je označen z H1 – o tem spodaj), v prvem odstavku besedila (poglejte prvi odstavek v tej vsebini) in v najmanj enem naslovu poglavja (preverite naslove poglavij v tej vsebini).

Kjer ni smiselno, zaradi tekočega besedila, umestiti ključno besedo, lahko uporabimo sinonime in sorodne iskane fraze (to so sekundarne ključne besede, ki smo jih poiskali v prvem poglavju)..

..

Kako optimizirati SEO naslov

.

Pravilno SEO optimiziran glavni naslov je napisan tako, da naslov iz leve proti desni, vključuje izbrano primarno ključno besedno zvezo.

.

Če je npr. izbrana primarna ključna besedna zveza “kako optimizirati spletno stran”, se bo pravilno optimiziran SEO naslov, npr. začel tako:

.

kako seo označiti naslov
Hint: dobro in pravilno optimizirane primere in ideje naslovov, najdete za vam želene ključne besede, na prvi strani Googla, med plačljviimi oglasi.

.

SEO naslov (SEO Title) je besedilo napisano z modrimi črkami in JE PRVA STVAR, ki jo potencialni obiskovalec neke spletne strani, prebere. Zato je od tega opisa odvisno ali bo obiskovalec, med več prikazanimi spletnimi stranmi, v iskalniku, kliknil na našo spletno stran ali raje na konkurenčno.

.

Zato naj bodo SEO naslovi privlačni in resnični, obenem pa naj izražajo korist za obiskovalca.
SEO naslov naj bo unikaten za vsak url.

.

Kako optimizirati url naslov

.

Url naslov je v iskalniku (Google) napisan z zeleno:

.

optimizacija url naslova

.

Url naslov mora vključevati SAMO ključno besedo (in nič drugega) in permalinki (trajne povezave) na spletni strani morajo biti nastavljeni tako, da je ključna beseda napisana TAKOJ ZA domeno spletne strani.

.

Če optimizirate spletno stran, postavljeno v WordPressu, si permalinke (trajne povezave) nastavite tako kot kaže spodnja slika (nastavitev permalinkov najdete pod Settings):

.

nastavitev trajnih povezav
Po nekaterih SEO raziskavah, vsaka dodatna poševnica v url naslovu, za 16 krat oteži rangiranje url-ja, napram url-ju, ki ima manj poševnic. Zato izberite to opcijo, ki omogoča, da takoj za prvo poševnico, vnesete izbrano ključno besedo.

.

Spletna optimizacija naslova vsebine
(kako označiti glavni naslov in naslove poglavij)

.

Glavni naslov vsebine (npr. opisa produkta ali naslov blog zapisa), NI ISTO kot SEO naslov.
Tisti, ki uporabljate WordPress, boste glavni naslov našli na vrhu urejevalnika besedila.

.

Glavni naslov začnemo z izbrano ključno besedno zvezo, nadaljujemo pa z izrazom koristi, ki bo jo dobil bralec, če klikne na našo vsebino:

.

optimiziranje glavnega naslova
Podobno kot pri SEO naslovu, tudi pri H1 naslovu (glavnem naslovu) začnemo naslov z izbrano primarno besedno zvezo, nadaljujemo pa z opisom koristi za bralca.

.

WordPress že po defaultu označi glavni naslov z oznako H1.
Naslov, označen z H1, naj bo edina oznaka H1 v celotnem besedilu (vsa morebitna, dodatna poglavja v vsebini označimo z H2 in več).

.

Kako optimizirati META opis

.

Meta opis je besedilo, ki se v iskalniku Google, pojavi pod SEO naslovom (modre črke) in pod url-jem spletne strani (zelene črke). Meta opis je napisan s sivimi črkami:

.

seo otpimizacija meta opis
Meta opis lahko ima do 160 znakov. Zraven izbrane ključne besede (v našem primeru “kako optimizirati spletno stran”), ki jo spet postavimo na začetek meta opisa na levi, naj vključuje še dodatne, sekundarne ključne besede in blagovno znamko. Če ostane dovolj prostora, lahko meta opis zaključimo s privlačnim pozivom k akciji, npr. “preverite tukaj”, “ne zamudite”, “klikni zdaj”, itd… V prikazanem primeru je dodatna ključna besedna zveza “seo optimizacija za iskalnike”poglejte na vrh te vsebine, kjer sem na začetku prispevka izbral sekundarne ključne besede.

.

Kako optimizirati notranje povezave

.

Notranje povezave so linki, ki povezujejo različne podstrani na naši internetni strani, med seboj.
Za namene pravilnega optimiziranja celotne spletne strani, moramo podstrani na naši spletni strani, z notranjimi povezavami, (t.i. internal links), PRAVILNO povezovati med seboj.

.

Pri notranjih povezavah pazimo na položaj povezave (t.j. kje na spletni strani se nahaja notranja povezava) in anchor tekst povezave (t.j. kakšno besedilo je uporabljeno za tekst povezave).

.

Notranje povezave iz vidika položaja kje na spletni strani, jih postavimo

.

Primer upoštevanja položaja notranje povezave, za to vsebino, ki jo ravnokar berete, boste našli tako, da preprosto “odskrolate na vrh te vsebine” in si pogledate KJE se nahaja prva povezava v besedilu.

.

Slika tega, kar boste videli na vrhu tega prispevka, je tudi spodaj:

..

položaj notranje povezave

Ker velja vsebina na vrhu spletne strani, za bolj opazno in najbolj udarno, velja tudi položaj notranje povezave, na vrhu spletne strani, za bolj močnega in udarnega.

.

Zato zgornja področja vsebin spletnih strani, uporabimo, za notranje povezave na ostale spletne strani znotraj naše internetne strani, ki so nam najbolj pomembne (iz vidika pridobivanja konverzij, iz vidika SEO, iz vidika brandinga, ipd….).

..

SEO optimizacija NOTRANJIH povezav

.

Zraven položaja notranje povezave, NI VSEENO, kaj na povezavi, ki kaže na drugo vsebino, piše (in NI VSEENO tudi na katero vsebino, notranja povezava, sploh kaže).

.

Anchor tekst je besedilo, ki je napisano na povezavi (na sliki zgoraj je torej anchor tekst “optimizacija spletnih strani”).

.

kako optimizirati anchor text
Vir slike in citata: Hobo

.

Na internetu boste našli na tisoče različnih razlag o tem kaj mora iz vidika optimiziranja spletnih strani, pisati na anchor tekstu, nekateri SEO mojstri, pa so razvili prav svoje metode s katerimi izračunajo kaj naj piše na anchor tekstu (za izračun vzamejo prvih 5 spletnih strani na Googlu, na točno določeno ključno besedo, z različnimi orodji pregledajo njihove backlink profile, nato pa izračunajo povprečje in odstotek ponavljanj posameznih ključnih besed).

.

Na MOZ-u, recimo ugotavljajo, da je največje število priporočenih besed na anchorju, 8 (vir. Moz – How long should anchor text be?), GotchSEO recimo ugotavlja, da je različnih vrst možnosti anchorjev, 10 (vir: Anchor text Guide for 2018), v študiji Ahrefs-a pa so merili vpliv različnih anchorjev v različnih branžah.

.

V študiji Ahrefs so ugotovili, da je seo optimizacija in posledično rangiranje spletne strani v iskalniku, ŠE VEDNO povezano s tem, kaj piše na anchor tekstu (kljub temu, da v spletnih debatah mnogi pravijo, da sploh nima veze kaj piše na anchorju):

.

vpliv anchor texta
Vir ugotovitve: Ahrefs – A data driven guide to anchor text (and its impact on SEO).

.

Notranje povezave označimo tako kot vidite na spodnji sliki:

.

označevanje notranjih povezav
Izpolnimo okence za “Besedilo povezave”. Okence za “Odpri povezavo v novem zavihku” pustimo prazno.

.

SEO optimizacija ZUNANJIH povezav

.

Zunanje povezave (external links) so tiste povezave iz naše spletne strani, ki kažejo na druge spletne strani. Za razliko od notranjih, zunanje povezave, označimo z “nofollow” in “Odpri povezavo v novem zavihku/Open link in a new window/tab”:

.

optimizacija zunanjih povezav

.

Prva kljukica, na “Open link in a new window/tab” pomaga k temu, da se bo ob kliku na povezavo, nova spletna stran, uporabniku, odprla v novem oknu, naša spletna stran pa bo ostala odprta v prvem oknu. To pomeni, da bo čas zadržanja obiskovalca na naši spletni strani (dwell time) ŠE NAPREJ TEKEL (čeprav bo uporabnik že na drugi spletni strani) – to pa povečuje v povprečju čas zadržanosti na naši spletni strani (priporočam: Dwell time – Is it really a ranking factor (and if so, should you care – Ahrefs).

.

Druga kljukica pomeni, da “link juice-a” (What is link juice – CrazyEgg), ne spustimo, da steče na DRUGE spletne strani (na katere kažejo zunanje povezave), ampak, da ga usmerjamo, da teče samo po NAŠI spletni strani).

.

seo nasvetV mojih mentoriranjih za optimiziranje spletnih strani, sem zelo dolgo svetoval, da zunanje linke gradimo s številkami, notranje pa z besedami (da dvigujemo ključne besede na svoji spletni strani in ne ključne besede od konkurence, v zadnjem času pa svetujem, da za zunanje linke uporabite cele naslove in še ime in priimek avtorja. Po nekaterih raziskavah namreč anchor text, daljši od 8 besed, ne prenaša več link juice-a, 8 besed pa je vseeno več kot ena številka (v smislu doseganja večje količine konkretnih in uporabnih besed v vaši vsebini).

.

Kako SEO optimizirati slike?

.

SEO optimizacija slik pomaga k temu, da nismo s svojo spletno stranjo, dobro vidni (in višje uvrščeni v iskalniku), samo preko seznama spletnih strani, ampak tudi preko prikaza slik.

.

Na spodnjih dveh slikah lahko vidite primer, kako je moja osebna spletna stran za spletni marketing, na ključno besedo spletni marketing, uvrščena na 4. mesto na prvi strani Googla, na isto ključno besedo, pa sta tudi v zavihku, ki omogoča iskanje preko slik, dve sliki o spletnem marketingu, iz moje spletne strani:

.

spletni marketing
Prikaz spletnih strani za ključno besedo “spletni marketing”.
spletni marketing slike
Prikaz slik za isto ključno besedo “spletni marketing”.

.

Ker je dodajanje slik, itak sestavni del tega kako optimizirati spletno stran (vir: How images can help SEO – ECrativeim.com, ni nobenega razloga, da, če že dodajamo slike v vsebine spletnih strani, da le te ne bi tudi pravilno SEO optimizirali.

.

Pravilna optimizacija slik za iskalnike, vključuje:

.

  • imena datotek slik naj bodo opisna, natančna in v preprostem jeziku (npr. klubska-mizica.png – če je na sliki ena mizica, klubske-mizice.png, če so na sliki skupaj tri mizice). Besede, ki jih uporabimo za imena datotek slik, preverimo tudi z orodji za iskanje ključnih besed, ali pa v image search preverimo ali kdo vtipka v Google ključno besedo, ki jo nameravamo uporabiti za ime datoteke.

.

  • alt oznaka (tudi alt atribut slike) mora biti za vsako sliko, izpolnjena. Orodje s katerim enostavno preverite ali manjka kak alt atribut na slikah, na vsakem url-ju posebej, je npr. SEO Meta in 1 Click (for Chrome). Na spodnji sliki lahko vidite primer manjkajočih alt oznak na url-ju moje spletne strani Mizarstvo.si, kjer so prikazane slike vgradnih omar. Dvema slikama manjka alt oznaka, petim pa celo naslov:

.

alt označevanje slik

.

  • dimenzije, velikost slike in število slik naj bo smiselno. Če prodajamo npr. 1 par nogavic, nima smisla, da tega prikazujemo s 40 slikami, če pa, po drugi strani, prodajamo avto, pa bo slik o njem, sigurno več (notranjost, prtljažnik, zunanjost iz različnih zornih kotov, itd…). Iz vidika ustrezne velikosti slike (in hitrejšega odpiranja spletne strani, ki ima dosti slik), naj bo posamezna slika, velika največ 100 kB. Uporabniki WordPress-a za avtomatsko stiskanje vseh slik na spletni uporabljamo Smush it free plugin. Če pa morate optimizirati posamezno sliko, pa si lahko zelo enostavno pomagate z Shopify Image resizer – jem (s katerim sami izberete kakovost slike, format slike (jpeg, png), povečavo in zmanjšanje, ostrino in pričakovano velikost slike po optimizaciji.

.

.

Dodatno še priporočam:

.

.

Izboljšana optimizacija strani z vpenjanjem YouTube videa

.

Tudi optimizacija YOUTube videov je pomembna za optimiziranje spletnih strani. Po nekaterih študijah (vir: The rise of video: 8 tips to boost your site’s SEO with video – SearchEngineLand), vpet video (iz YouTuba) v povprečju pozicionira spletno stran višje v iskalniku za najmanj 2 mesti.

.

Če nimate LASTNEGA video kanala, na Youtubu, si pač pomagate z vpenjanjem video relevantnih vsebin DRUGIH avtoritativnih oseb na področju, za katerega pripravljate spletno vsebino.

.

Poglejte primer spodaj (za ključno besedno zvezo “kako optimizirati spletno stran”, sem na Youtubu najprej vtipkal izraz “how to seo optimize your website”) in dobil približno 410.000 rezultatov:

.

kako optimizirati spletno stran

.

Med najbolj relevantnimi (in tudi najbolj gledanimi) videi (spodnji ima 397.551 ogledov), izberem spodnjega in s klikom na skupna raba, pridem do shortkode….

.

deljenje youtube videa deljenje youtube vsebin

.

To shortkodo preprosto kopiram v urejevalnik vsebine na moji spletni strani.
In video je vpet na (to) spletno stran:

.

.

Dodatno: za samo optimizacijo YOU Tube videov, sem na moji osebni spletni strani, pripravil še zapis SEO optimizacija YouTube videov.

..

Kako optimizirati prvo spletno stran (home page)

.

Ena od večjih in bolj opaznih SEO razlik med home page in notranjimi stranmi, je ta, da se s časom, na home page-u, najbolj nabere MOČ SPLETNE STRANI (Page Authority (PA) in Domain Authority (DA), What is page authority – Moz, What is domain authority – Moz). Zato so tudi iz vidika gradnje povratnih povezav tudi kontekstualne povezave iz home page strani, v SEO stroki, bolj cenjene (in dražje).

.

Iz istega razloga NI zato vseeno kako optimizirati spletno stran na vhodu (home page).

.

Iz prve strani postavimo povezave na nam najpomembnejše notranje strani, ker se bo tako največ “link juice-a” preteklo na strani, ki jih dvigujemo za SEO oz. na strani, ki jih imamo namenjene za konverzije.

.

seo nasvetSeo optimizacija strani že na vhodu (home page), bo popolna, če ne pozabite dodati kak zunanji link na druge, v vaši branži, avtoritativne spletne strani (ki so avtoritativne glede na ključno besedo, na katero imate optimizirano prvo stran). Poglejte 4 linke navzven iz prve strani Seo-Praktik (povezave so iz slik).

.

Primer notranje povezave iz prve strani, si lahko pogledate spodaj:

.

povezava iz prve strani
Na spletni strani Mizarstvo.si je, med ostalim, objavljena Top lestvica najbolj branih prispevkov. Seveda je med njimi izbran tudi prispevek, ki kaže na vgradne omare po meri, ki jih na slovenskem trgu, prodajam kar čez 2 spletni strani (Mizarstvo.si in Vgradneomare.eu).
Kako optimizirati spletno stran – Kompleten, “NO BULLSHIT” vodnik za optimiziranje spletnih strani (tako, da bo vaša vsebina 100% prehitela konkurenco)?
4.9 (98.57%) 14 votes