Optimizacija spletnih strani - INFORMATIVNI CENIK

Spodnji cenik za optimizacijo spletnih strani Seo-Praktik.si je informativen.
Za natančno in dokončno ponudbo optimizacije vaših internetnih strani nas kontaktirajte tukaj.

Storitev Opis Cena
On-site SEO
Optimizacija obstoječih url naslovov po aktualnih SEO smernicah
od 250 + ddv naprej (odvisno od št. url-jev)
Pisanje bloga
Pisanje blog zapisov za long tail info ključne besede in gradnjo t.i. topical authority.
50 € + ddv (za kos)
Off-site SEO
Gradnja backlinkov
od 200 € + ddv (na mesec)
SEO mentorstvo
Individualno online izobraževanje za samostojno izvajanje optimizacije spletnih strani
od 300 € + ddv (na mesec) naprej (paket STANDARD), od 600 € + ddv (na mesec) naprej (paket INTENSIVE), od 1200 € + ddv (na mesec) naprej (paket PREMIUM)
Uvodni SEO posvet
1 urno SEO svetovanje
Brezplačno

Informativni cenik velja od 1.1.2023

Podrobnejši opis storitev:

On-site optimizacija

K on site optimizaciji sodijo: optimizacija SEO naslovov, H1 naslovov in drugih H oznak, meta opisov, optimizacija spletnih tekstov z uporabo sinonimov in sorodnih iskanj, optimizacija slik ter ustrezna gradnja notranjih in zunanjih povezav. Cena  on site optimizacije vključuje tudi predloge za tehnično optimizacijo spletne strani. Največkrat se za on site optimizacijo zanimate podjetja in posamezniki, ki imate spletne trgovine, affiliate spletne strani in storitvene spletne strani. Cena za on site optimizacijo lahko vključuje tudi optimizacijo opisov produktov v spletnih trgovinah, optimizacijo kategorij v spletnih trgovinah, optimizacijo kategorij blogov in optimizacijo posameznih blog zapisov. Končna cena on site optimizacije se določi na podlagi števila želenih url naslovov na katerih se izvedejo izboljšave in na podlagi določitve vrste zahtevanih izboljšav. 

Pisanje bloga na spletni strani

Cena za pisanje bloga na spletni strani vključuje: pisanje blog zapisov na spletni strani naročnika, z vsebinami, pisanimi in SEO optimiziranimi za long tail ključne besede, v dogovorjenem obsegu in v dogovorjeni dinamiki. Najpogosteje je predviden obseg posameznega bloga zapisa med 1500 in 2000 besedami, najpogostejša dinamika pisanj je enkrat tedensko.
Merilo za kakovostno zapisane blog objave so visoke uvrstitve zapisanih blogov na iskalniku Google. Lestvica ocen za blog zapise = uvrstitev v Googlu od 1 do 5 = 5 odl, od 6 do 20 = 4 pdb, od 21. mesta naprej = db (pisanje blog zapisa se ponovi). Glede na naravo dejavnosti, je blog vsebine in posledično cene za blog zapise, pred promocijo na družabnih omrežjih in v morebitnem emailingu, mogoče spremeniti/dopolniti iz vidika stroke in zakonodaje, ki jih zahteva spletni nastop v vaši panogi.

Off-site optimizacija

Možnosti izvajanja off site optimizacije je več, cene off site optimizacije pa so odvisne tudi od tega ali je naročnik sodelujoči tudi v programu SEO mentorstva ali ne.
Podrobnosti o cenah in možnostih izvajanja off site optimizacije v naši mreži spletnih strani za oddajanje SEO člankov, so predstavljene na povezavi.

SEO mentorstvo

SEO mentorstvo je online tečaj za pridobitev praktičnih znanj iz področja optimizacije spletnih strani. Osnovni program mentorstva (SEO mentorstvo STANDARD) traja 6 mesecev (3 mesece za on site SEO mentorstvo in 3 mesece za off site SEO mentorstvo). Za interesente, ki jih zanima hitrejša izvedba programa mentorstva je na voljo program SEO mentorstvo INTENSIVE ali SEO mentorstvo PREMIUM. Celotna storitev SEO mentorstva, vključno s kriteriji za pridobitev SEO certifikata Seo-Praktik.si, je opisana na povezavi online SEO tečaj in izobraževanje za SEO.
V ceno kateregakoli programa SEO mentorstva je vključena tudi uporaba mreže za backlinke (za čas trajanja mentorstva).

SEO posvet/svetovanje

SEO posvet je brezplačno, 1 urno SEO svetovanje za izboljšanje organskega nastopa na Googlu. Primerno je za začetnike, ki se šele odločajo za razvijanje svojega organskega nastopa na Googlu kot tudi za napredne SEO optimizatorje, ki so obtičali na svoji organski poti (bodisi zaradi sprememb Googlovega algoritma ali aktivnosti, ki ne prispevajo k rasti spletne strani).

Pred pripravo ponudbe največkrat vprašate

Od česa je odvisno koliko stane optimizacija spletnih strani

Cena optimizacije spletnih strani lahko variira glede na več dejavnikov:

Večje kot je število strani (t.j. število ključnih besed in število url naslovov), ki jih je treba optimizirati, ali večja kot je kompleksnost projekta, višja bo cena.

Če želite ciljati na bolj konkurenčne ključne besede (t.i. težke oz. generične ključne besede) ali doseči boljše in trajnejše rezultate (t.j. dlje časa ohranjati dosežene najvišje pozicije na Googlu), bo morda potrebno več časa in truda, kar lahko vpliva na ceno.

Številne digitalne agencije utegnejo na področju optimizacije spletnih strani zaračunati višjo cene zaradi uporabe zakupa spletnih medijev za potrebe gradnje povratnih povezav (t.i. backlinkov) napram specializiranim strokovnjakom za SEO, ki posedujemo drugačne pristope in lastne mreže za gradnjo teh povezav.

Cene optimizacije spletnih strani se lahko razlikujejo glede na lokacijo. Na primer, cene storitev optimiziranja strani v razvitih državah in na velikih trgih (angleški, nemški italijanski, itd..) so lahko višje kot v manjših državah. Hkrati se dokončna cena optimizacije spletnih strani formira tudi na podlagi zahtevnosti panoge (konkurenčnosti v panogi).

Obenem na ceno optmizacije vplivajo tudi različne metode optimizacije, kot so on-page optimizacija, off-page optimizacija, tehnična optimizacija, vsebinski marketing itd., 

Razlike med ponudniki optimizacije spletnih strani nastopajo tudi zaradi vključenosti nekaterih dodatnih storitev, kot so analiza konkurence, izdelava vsebin, sodelovanje na socialnih omrežjih itd., kar lahko poveča  končno, skupno ceno za SEO.

Cena optimizacije spletnih strani je lahko odvisna tudi od časa potrebnega za dosego rezultatov. Če je potrebno več časa za dosego želenih rezultatov, se lahko cena poveča.

Vsekakor je priporočljivo, da pred začetkom optimizacije spletnih strani preučite več ponudb in se natančno informirate o aktivnostih, ki jih različni ponudniki vključujemo v ponudbe za izvajanje optimiziranja vaših spletnih strani.

Zakaj se cene SEO storitev med ponudniki razlikujejo

Cene SEO optimizacije se ne samo v Sloveniji, ampak tudi na drugih trgih razlikujejo zaradi različnega obsega dela, ki ga optimizacija strani zahteva, pa tudi zaradi konkurenčnosti panoge in izkušenosti izvajalca, ki SEO izvaja.

Če primerjamo izraz “SEO optimizacija cenik” pri različnih ponudnikih, vidimo, da freelancerji pogosto zaračunajo manj (od 300 € na mesec), medtem ko agencije za celovito optimizacijo spletne strani postavijo cene od 800 € naprej.

Cena SEO optimizacije je odvisna tudi od ciljev – če želite samo tehnično SEO analizo in osnovno on-site optimizacijo, bo cena nižja.

Če pa potrebujete celotno strategijo, ki vključuje tudi off-site optimizacijo, kakovostne povratne povezave in vsebinsko optimizacijo, je cena višja, saj takšne storitve zahtevajo več dela in časa.

Poceni ponudniki pogosto uporabljajo avtomatizirane rešitve ali pridobivajo sumljive povratne povezave, kar lahko vodi do kazni s strani Googla.
Zato se splača preveriti, kaj vključuje cenik spletne optimizacije, saj kakovostna optimizacija internetnih strani ni strošek, ampak investicija.

V Sloveniji je konkurenca v nekaterih panogah izjemno močna (npr. finance, nepremičnine, e-trgovina), kar pomeni, da je cena za optimizacijo spletnih strani v njih višja, saj zahteva več prilagajanja algoritmom in dolgoročno delo.

seo agencija seo-praktik.si

Kako in zakaj se cena SEO optimizacije spreminja glede na panogo

Cena SEO optimizacije se močno razlikuje glede na panogo, ker je konkurenčnost eden izmed glavnih faktorjev, ki vpliva na zahtevnost in obseg optimiziranja internetne strani.

Če primerjate cenike za SEO optimizacijo na slovenskem trgu, boste opazili, da panoge z nizko konkurenco, kot so lokalne storitve (npr. frizerji, manjši obrtniki), zahtevajo manj napora – optimizacija se tu začne že pri 100–300 € na mesec.

Na drugi strani so panoge, kjer je cena za optimiziranje internetnih strani bistveno višja, na primer finance, nepremičnine, pravne storitve in e-trgovina.

V teh sektorjih podjetja vlagajo velike proračune v izvajanje optimizacije, saj je že uvrstitev na prvo stran Googla izjemno zahtevna.

V teh panogah lahko cena SEO optimizacije hitro preseže tudi 1.500 € mesečno, saj vključuje agresivno off-site optimizacijo, pridobivanje kakovostnih povratnih povezav in stalno optimizacijo vsebine.

Poleg tega panoge, kjer se SEO močno prepleta z Google Ads oglaševanjem (npr. spletne trgovine), pogosto potrebujejo kombinacijo plačljivega in organskega prometa, kar dodatno vpliva na cene spletne optimizacije. Zato je pri izbiri SEO storitev pomembno upoštevati ne le ceno, ampak tudi dolgoročno donosnost naložbe.

 

Kako razumeti različne cene ponudnikov SEO storitev [in zakaj paketne cenovne ponudbe danes niso več aktualne]

Nekateri ponudniki SEO storitev v Sloveniji še danes ponujajo različne pakete, kjer so storitve razdeljene po fiksnih cenah.

Cenik SEO optimizacije v takšnih primerih pogosto vključuje različne osnovne, napredne in premium pakete, ki se največkrat razlikujejo po številu optimiziranih strani, analizi ključnih besed in količini pridobljenih povratnih povezav.

Takšen pristop je bil nekoč smiseln, ko je SEO optimizacija temeljila predvsem na ciljanju posameznih ključnih besed.

Danes pa cena SEO optimizacije ne more temeljiti na paketnem modelu, ker optimizacija strani ni več le tehnično urejanje strani ali izboljšava meta opisov, kakor tudi ne ciljanje na posamezne ključne besede.

Google daje prednost celostnim vsebinskim spletnim stranem, kjer je ključna gradnja t.i. topical authority – avtoritete na določeni temi.

To pomeni, da je treba namesto osredotočanja na nekaj izbranih ključnih besed celovito pokriti celotno tematiko s katero se želite pozicionirati na Googlu, vključiti visoko kakovostne vsebine, interno ustrezno tematiko povezovati med sabo in izvajati premišljeno off-site optimizacijo.

Zato je fiksna SEO cena v paketih pogosto neučinkovita. Vsaka spletna stran potrebuje prilagojen pristop, saj so panoge, konkurenca in iskalni nameni uporabnikov različni. Učinkovitejši model je individualna SEO strategija, ki sicer temelji na dolgoročnem pozicioniranju spletne strani, cene SEO optimizacije pa so opredeljene na kos posameznih izvedenih storitev.

Zakaj so cene SEO optimizacije vezane na mesece

Bolj znane SEO agencije v Sloveniji imamo cene SEO optimiziranja internetnih strani vezane na mesece, ker je optimizacija spletnih strani proces, ki zahteva stalno prilagajanje, analizo in izboljšave.

Google redno posodablja algoritme, konkurenca neprestano optimizira svoje strani, iskalni nameni uporabnikov pa se spreminjajo.

Zato enkratna SEO optimizacija ne prinese dolgoročnih rezultatov, temveč je potreben kontinuiran pristop, kar se odraža tudi v cenikih SEO optimizacije večine agencij.

Vendar pa cene za SEO po mesecih ne gre enačiti z zastarelimii pristopi, ko se je cenik za SEO oblikoval na podlagi mesečnih naročnin, kjer se je strankam zagotovljalo določeno število ključnih besed, povratnih povezav in tehničnih popravkov.

Tak model danes več ne deluje, saj SEO danes ni le optimizacija spletne strani s točno in vnaprej določenim številom zgrajenih povratnih povezav ter napisanim številom novih objav, ampak predvsem grajenje celostne avtoritete na določenih tematikah. Namesto osredotočanja na mesečne SEO pakete sodobnejše SEO agencije strankam ponujamo prilagojene strategije, ki vključujejo topical authority, celostno vsebinsko zasnovo in dolgoročno pozicioniranje spletne strani.

Kako si izračunate ali se vložek v SEO optimizacijo izplača

Izračun, ali se vložen denar v SEO optimizacijo izplača, je odvisen od pričakovanega povečanja obiska in konverzij.

Najprej je treba upoštevati stroške SEO storitev, ki se lahko razlikujejo glede na obseg dela in konkurenco v panogi.

Koliko stane SEO optimizacija je pogosto vprašanje, a pomembneje je oceniti donos na investicijo (ROI).

Konkretni izračun

Recimo, da imate spletno trgovino, ki trenutno s plačljivimi oglasi pridobi 1.000 obiskovalcev mesečno, pri čemer plačate povprečno 0,50 € na klik.

To pomeni, da vas trenutni obisk stane 500 € na mesec. Če se odločite,da boste raje ta denar namenili vložku in ceni za optimizacijo spletnih strani  in z njo po 6 mesecih dosežete dodatnih 2.000 organskih obiskovalcev na mesec, bi z enakim obiskom prek oglasov plačali 1.000 € mesečno.

Če vas cena optimizacije spletnih strani stane 800 € na mesec, se po šestih mesecih vložek začne povračati, saj za enako število obiskovalcev ne potrebujete več plačljivega oglaševanja.

Ob predpostavki 3% stopnje konverzije in povprečne vrednosti nakupa 50 €, dodatnih 2.000 obiskovalcev prinese 60 nakupov in 3.000 € prihodkov mesečno.

Torej, če SEO poveča organski obisk in prodajo, je odgovor jasen – investicija se izplača. Koliko stane, da si prvi na Googlu je manj pomembno kot to, koliko prihodkov prinaša boljša vidnost.

Ali je ceneje najeti SEO agencijo ali posameznega strokovnjaka

Odločitev med SEO agencijo in posameznim strokovnjakom je odvisna od več dejavnikov, predvsem od vašega proračuna, potreb in ciljev optimizacije spletne strani.

Cena:

  • SEO agencija običajno ponuja celostno storitev, ki vključuje tehnično optimizacijo, vsebinski marketing, link building in analitiko. Cene v Sloveniji se za osnovne pakete začnejo pri 500–1.500 € na mesec, pri naprednih strategijah pa lahko presežejo 2.000–5.000 € mesečno.
  • Samostojni SEO strokovnjak ima praviloma nižje cene, saj nima dodatnih stroškov za ekipo, pisarno in orodja. Njegove storitve lahko stanejo med 300–1.500 € mesečno, odvisno od izkušenj in obsega dela.

Kakovost in obseg storitev:

  • Manjše SEO agencije imamo ekipo strokovnjakov za različna področja (tehnični SEO, pisanje vsebin, link building), kar omogoča širši pristop.
  • Posamezni strokovnjak se lahko bolj prilagodi specifičnim potrebam podjetja, vendar ima omejene vire in čas.

Če potrebujete celovito strategijo za konkurenčno panogo, je agencija pogosto boljša izbira. Če pa imate manjšo spletno stran in potrebujete specifično optimizacijo, je samostojni strokovnjak lahko bolj stroškovno učinkovit.

Kako dolgo traja, da se investicija v SEO povrne

Povrnitev investicije v SEO je odvisna od panoge, konkurence, kakovosti optimizacije in same spletne strani. V povprečju lahko prve merljive rezultate pričakujete v 3 do 6 mesecih, medtem ko se polni učinek običajno pokaže v 6 do 12 mesecih ali več.

Ključni dejavniki, ki vplivajo na hitrost povrnitve investicije v SEO:

  1. Konkurenca v panogi – V manj konkurenčnih nišah lahko hitreje dosežete dobre pozicije, medtem ko zahtevnejše panoge potrebujejo več časa in investicij.
  2. Stanje vaše spletne strani – Če je vaša stran tehnično optimizirana in že ima avtoriteto, se lahko rezultati pojavijo prej. Slabo optimizirane strani potrebujejo več dela in časa.
  3. Izbrani iskalniki – Optimizacija ni pomembna samo za Google, ampak tudi za druge iskalnike, kot so Bing, Yahoo in slovenski Najdi.si. Vsak ima svoje algoritme in trajanje indeksacije, zato je priporočljivo prilagoditi strategijo. Več o tem si lahko preberete na povezavi optimizacija za iskalnike.
  4. Gradnja avtoritete (off-site SEO) – Če redno pridobivate kakovostne povratne povezave in ustvarjate uporabno vsebino, se lahko investicija hitreje povrne.

SEO je dolgoročna strategija, ki se sčasoma obrestuje z večjo vidnostjo, organskim prometom in nižjimi stroški pridobivanja strank v primerjavi s plačanim oglaševanjem.