Seo optimizacija za wordpress spletne strani [PRIMER NA WORDPRESS SPLETNI STRANI ETC ADRIATIC]

Spodaj je prikazan primer kako je urejena SEO optimizacija za wordpress spletno stran ETC Adriatic (ETC Adriatic je slovenska, zelo uspešna, agencija za organizacijo team buildingov).

Iz primera boste videli, na katere stvari se splača biti pozoren pri onsite SEO optimiziranju wordpress spletne strani, tisti, ki pa vas zanima rangiranje vaših spletnih strani, na prvi strani Googla, na najtežje ključne besede, pa boste nekaj trikov za “pohod na prvo stran” Googla, lahko razbrali še v zadnjem poglavju, kjer je predstavljena še offsite SEO optimizacija.

Spletna optimizacija wordpress spletne strani sestoji iz treh korakov:

  • prvi korak je skrb za redne, onsite SEO optimizacijske izboljšave OBSTOJEČE spletne strani in OBSTOJEČE vsebine (to je aktivnost, ki se naj nikoli ne konča, še posebej pa je tem aktivnostim treba nameniti pozornost, ko enkrat s svojo spletno stranjo, “prisopihate na prvo stran Googla”, ker takrat, na uvrščenost najvišjih mest na prvi Googlovi strani, onsite SEO rezerve, vplivajo najbolj (izboljševanje CTR-ja, poimenovanje slikovnih datotek, izboljševanje uporabniške izkušnje, navigacije, ipd….)
  • drugi korak seo optimizacije wordpress strani je dodajanje NOVIH spletnih vsebin (največkrat so to blog zapisi, zato, ker je wordpress še posebej dobro prilagojen ravno dodajanju (SEO optimiziranih) blog vsebin)
  • tretji korak je offsite SEO optimizacija (h kateri sodijo aktivnosti, ki jih REDNO izvajamo na drugih spletnih straneh, z namenom, da naša, na wordpressu, postavljena spletna stran, pokuka čim višje na Googlu).

SEO optimizacija OBSTOJEČIH VSEBIN na wordpressovi spletni strani

WordPress spletne strani, iz vidika potreb po optimizaciji, delim na dvoje:

  • nove wordpress spletne strani (kjer bodo onsite SEO optimizacijski učinki vidni takoj, učinek offsite SEO optimizacije pa žal ne) in
  • “postarane” wordpress spletne strani (kjer bodo onsite SEO in offpage SEO učinki vidni takoj oz. v največ 6 mesecih)

Prednost, že “postaranih” (nad eno leto starih) spletnih strani, je v tem, da so, iz vidika SEO optimizacije, tako kot dobro vino, z leti, samo boljše. Kar sicer ne pomeni, da nimajo posameznih vsebin, ki jih je mogoče še boljše SEO optimizirati (navsezadnje se tudi SEO smernice, z leti, vedno bolj zaostrjujejo, zato ni rečeno, da je spletna stran, ki je bila optimizirana pred leti, ustrezno SEO optimizirana, tudi danes).

Prikaz primera rezerv SEO optimizacije na obstoječih spletnih vsebinah, pogledamo z različnimi SEO orodji. Za spodnji primer sem uporabil SEO Minion:

seo optimizacija za wordpress etc adriatic

Iz vhodne, home page, spletne strani in slike na desni (zgoraj), lahko vidite, da je vhodna, že obstoječa vsebina, načeloma že SEO optimizirana odlično (ker je ETC Adriatic med ponudniki team building programov, na slovenskem trgu, že vrsto let), vseeno pa ima nekaj rezerv:

  • h1 oznaka na spletni strani je prazna (po SEO “pravilih”) bi morala vključevati ključno besedo teambuilding oz. team building (pisano narazen)
  • ključni besedi “team building” in “teambuilding” se ne pojavljata hkrati v SEO naslovu (Title na desni) in meta opisu (Description na desni), hkrati pa sta oba zapisa, neoptimalno dolga (predolga za nekaj znakov)
  • klik na “show all headings” razkrije, da je h2 oznak več kot za SEO priporočljivih, 10, hkrati pa se v njih skriva še nekaj rezerv za spremembo njihovega opisa (s pomočjo sinonimov ter sorodnih iskanj, ključnima besedama “team building” in “teambuilding”).
  • slike na vhodni strani ne vsebujejo alt oznak, kar je super rezerva za umeščanje ključnih besed v imena slikovnih datotek, naziv slike in nadomestno besedilo.
    Poglejte spodnjo sliko onsite SEO priložnosti, na slikah, spodaj:

seo optimizacija slik wordpress

Prva slika, “Bitka za prestol”, bi lahko bila poimenovana “teambuilding program Bitka za prestol” že v imenu datoteke, nato pa bi tak naziv in altg tag oznako, lahko dodali v backendu wordpressa.

Po isti logiki, bi lahko bile SEO optimizirane in poimenovane še vse ostale slike.

Onsite SEO optimizacija z dodajanjem novih vsebin (blog zapisov, video vsebin, pdf katalogov,…)

Za razliko od obstoječih vsebin, je SEO optimizacija za worpdress spletne strani, priporočljiva predvsem zato, ker nove spletne vsebine (npr. blog zapisi), optimizirane na long tail ključne besede, prinašajo nove spletne obiskovalce, ki sicer naše spletne strani, niso videli med Googlovimi prikazi.

optimizacija wordpress straniPogoj za to je, da so nove spletne vsebine, SEO optimizirane na tiste ključne besede, s katerimi spletna stran, še ne rangira na prvi strani Googla. Priporočam: Kako izbrati ključne besede za spletno stran?

Nove (in tudi obstoječe) spletne vsebine v WordPressu, zelo enostavno optimiziramo s pomočjo brezplačnih vtičnikov.
Za wordpress spletne strani, sta najbolj v rabi, Yoast SEO plugin in All in One SEO pack.

Seveda vaša wordpress spletna stran ne bo boljše optimizirana, če uporabljate oba vtičnika, zato se odločite za enega od njiju in se tistega naučite uporabljati čim boljše (sam vsa leta svojega spletnega nastopa, uporabljam brezplačno verzijo Yoast SEO Plugina, nekatere moje stranke, pa so se, kasneje, ko so se SEO optimizacije, naučile, odločile za nakup plačljive Yoast verzije (ki omogoča, da namesto možnosti optimiziranja spletne vsebine na eno ključno besedo, spletno vsebino SEO optimizirate na do 5 ključnih besed, hkrati)).

Razlike med Yoast SEO pluginom in All in one SEO packom, so opisane tukaj.

Kako onsite SEO optimiziramo novo spletno vsebino v WordPressu (npr. blog zapis)

SEO optimizacija za wordpress, s pomočjo vtičnika Yoast, poteka tako:

  • najprej izberete ključno besedo, na katero boste optimizirali spletno vsebino
  • nato napišete naslov spletne vsebine, ki mora, iz leve proti desni, vključevati ključno besedo (v wordpressu je naslov po defaultu hkrati H1 oznaka)
  • nato optimizirate meta opis, ki naj bo dolg 165 znakov in naj vključuje, iz leve proti desni, ključno besedo, nato pa še sorodne ključne besede ter marketinško privlačen poziv k akciji (npr. “Oglejte si tukaj”)
  • nato spletno vsebino, v prvem odstavku, začnemo s stavkom, ki vključuje ključno besedo, na katero SEO optimiziramo celoten tekst
  • nato enakomerno po celotni vsebini, razpršimo ponavljanje ključne besede v največ 2% (če je besedilo dolgo 600 besed, to pomeni cca. 12 krat ponovitev ključne besede)
  • v najmanj enem naslovu poglavja v vsebini, uporabimo ključno besedo (naslov poglavja označimo z h2 oznako)
  • najmanj eno sliko v vsebini označimo s ključno besedo (naziv slike, nadomestno besedilo)
  • dodamo notranje povezave na druge (relevantne) spletne vsebine na naši strani
  • dodamo zunanje povezave na tematsko sorodne spletne strani

Yoast vtičnik ustreznost celotne vsebine v WordPressu, za SEO, sproti označuje z zelenimi, orančnimi in rdečimi pikicami:

seo optimizacija wordpress yoast
“Semafor” o tem ali je spletna vsebina, ustrezno SEO optimizirana, se v WordPressu, nahaja na dnu urejevalnika besedila.

Spodaj je prikazan še video o tem kako optimizirati wordpress spletno stran, ne pozabite pa, da NI EDINA VSEBINA, KI SE JO NA WORDPRESS SPLETNI STRANI, OPTIMIZIRA, BLOG ZAPIS. Seo optimizirate “lahko” vhodno stran, produktne strani (če imate spletno trgovino), landing pages, about us page, kategorije izdelkov, rubrik,….

kako optimizirati spletno stran nasvetČisto v detajle, opisano optimizacijo spletne vsebine na wordpress spletni strani, s pomočjo Yoast-a, sem opisal v članku Kako optimizirati spletno stran – Kompleten, “no bullshit” vodnik za optimiziranje spletnih strani (tako, da bo vaša vsebina 100% prehitela konkurenco).

Offsite SEO optimizacija za wordpress

Offsite SEO optimizacija wordpress spletnih strani služi za “tisto sladko“, kar si verjetno želi vsak lastnik wordpress spletne strani. To je, da njegova spletna stran, prileze na prvo stran Googla, na tiste ključne besede, ki jih uporabniki Googla, največkrat vtipkajo v Google in, ki prinašajo največ spletnih obiskovalcev.

Offsite SEO optimizacija strani, se za razliko od onsite SEO, ne zgodi čez noč, poleg tega pa so rezultati offsite SEO optimizacije, odvisni tudi od aktivnosti konkurenčnih spletnih strani.

Bistvo offsite SEO optimizacije je, da na drugih spletnih straneh (ne na naši spletni strani), gradimo povratne povezave, ki kažejo nazaj na našo spletno stran, ker Googla smatra, da več, kakovostnih povezav pomeni, da je spletna stran, na katero kažejo povratne povezave, bolj zaupanja vredna spletna stran.

Pri offsite SEO optimizaciji wordpress (in drugih spletnih strani) je pomembno predvsem:

  • da se trudimo pridobivati kakovostne povratne povezave. To so povezave, ki kažejo na našo spletno stran iz spletnih strani, ki so po tematiki, sorodne naši.
  • da se trudimo pridobivati povratne povezave po naravni poti. Nakup velikih količin povratnih povezav Google ignorira (v nekaterih primerih pa tudi kaznuje).
  • da imamo izdelano evidenco in sistem gradnje povratnih povezav (ker drugače ne bomo imeli pregleda nad tem, kje smo že zgradili povratno povezavo in kje ne, ni pa enako močna povratna povezava iz spletne strani, kjer prvič linkamo na našo spletno stran, povratni povezavi iz strani, iz katere smo že linkali v preteklosti)
  • da povratne povezave pridobivamo vsaj tako hitro kot naša konkurenca
  • da se trudimo pridobivati povratne povezave od spletnih strani, na katerih niso zgrajene povratne povezave, do naših konkurentov

seo optimizacija wordpress nasvetOffpage SEO optimizaciji je sicer na SeoPraktik-u, namenjeno celotno poglavje, na povezavi, sicer pa svetujem, da si pri offsite SEO optimizaciji zapomnite predvsem naslednje: “BOLJŠA KOT JE ONSITE SEO OPTIMIZACIJA, LAŽJI JE KASNEJE OFFPAGE SEO”. Zato nikoli ne pozabite iskati rezerv na onpage seo.