Lokalni SEO oz. lokalna optimizacija strani je proces optimizacije spletnih strani, ki se osredotoča na izboljšanje vidnosti in rangiranja v iskalnikih za iskanja, povezana z določeno geografsko lokacijo, s ciljem privabiti več lokalnih strank.
Glavna funkcija lokalnega SEO-ja je izboljšanje vidnosti in rangiranja spletnega mesta v lokalnih iskalnih rezultatih, kar pomaga privabiti več lokalnih strank.
Na primer, če imate restavracijo v Ljubljani in se vaše spletno mesto dobro pozicionira v lokalnih iskalnih rezultatih za ključne besede, kot je “restavracija v Ljubljani”, boste pritegnili več lokalnih uporabnikov, ki iščejo restavracije v tem območju.
Lokalni SEO je najbolj primeren za spletne strani, ki imajo lokalno usmerjeno poslovanje ali želijo doseči ciljno občinstvo na določenem geografskem območju.
Če imate npr. spletno stran s frizerskimi storitvami, si sigurno želite, da vašo spletno stran opazijo prebivalci, ki živijo v bližini vašega frizerskega salona.
Nekateri primeri spletnih strani, za katere je lokalni SEO še posebej pomemben, vključujejo:
- Lokalne trgovine: Spletne strani lokalnih trgovin, kot so trgovine z oblačili, trgovine z živili, specializirane prodajalne in podobno, imajo koristi od lokalnega SEO-ja, saj želijo privabiti lokalne kupce, ki iščejo izdelke v svoji bližini.
- Storitvena podjetja: Spletne strani storitvenih podjetij, kot so frizerski saloni, avtomehanične delavnice, zobozdravstvene ordinacije, odvetniške pisarne itd., imajo koristi od lokalnega SEO-ja, saj ciljajo na lokalne stranke, ki iščejo te storitve na določenem območju.
- Restavracije in gostinska podjetja: Spletne strani restavracij, kavarn, slaščičarn, picerij in drugih gostinskih podjetij imajo koristi od lokalnega SEO-ja, saj privabljajo stranke, ki iščejo prehranske storitve v svoji bližini.
Kazalo
- Pomen izvajanja lokalne optimizacije strani [prednosti in koristi]
- Kako izboljšate lokalni SEO [za lastnike spletnih strani]
- Primer lokalno SEO optimiziranega Google my Business profila Seo-Praktik.si:
- O cenah lokalne optimizacije spletnih strani
- Ali MORATE imeti spletno stran, če želite izvajati lokalni SEO
- V čem je razlika med lokalnim SEO in celovito optimizacijo spletnih strani
- Kako deluje lokalna optimizacija spletnih strani in kateri faktorji so najpomembnejši za lokalni SEO
- Katera SEO orodja se uporabljajo za lokalni SEO
- O lokalnem SEO največkrat vprašate
Pomen izvajanja lokalne optimizacije strani [prednosti in koristi]
Glavne prednosti in koristi lokalnega SEO vključujejo:
- Povečanje vidnosti v lokalnih iskalnih rezultatih: Z dobro lokalno SEO optimizacijo se spletno mesto podjetja pojavi višje v rezultatih iskanja za lokalno usmerjene poizvedbe. To povečuje verjetnost, da bodo potencialni kupci opazili vaše podjetje, ko iščejo izdelke ali storitve v vašem območju.
- Privabljanje ciljnega lokalnega občinstva: Z natančnim ciljanjem ključnih besed in optimizacijo vsebine na lokalni ravni se privlači občinstvo, ki je geografsko bližje vašemu podjetju. To povečuje možnosti, da bodo ti obiskovalci postali vaše stranke in izkoristili vaše izdelke ali storitve.
- Povečanje konkurenčne prednosti: S konkurenčno lokalno SEO strategijo lahko prekašate druge lokalne konkurente, ki morda niso tako dobro optimizirani za lokalno iskanje. Višje uvrstitve v lokalnih iskalnih rezultatih in boljša vidnost vam omogočajo, da pridobite večjo pozornost potencialnih strank v vašem območju.
- Povečanje števila obiskov na spletno stran in povečanje konverzij: Z boljšo vidnostjo in rangiranjem v lokalnih rezultatih iskanja boste privabili več obiskovalcev na svoje spletno mesto. To povečuje možnosti za povečanje konverzij, kot so opravljanje nakupov, rezervacija storitev ali pošiljanje povpraševanj.
- Krepitev lokalnega zaupanja in ugleda: S pozitivnimi ocenami strank na platformah, kot je Google Moje podjetje, in prisotnostjo na lokalnih spletnih direktorijih, krepite lokalno zaupanje in ugled vašega podjetja. To je pomembno za pridobivanje zaupanja potencialnih strank in povečanje verjetnosti, da se odločijo za sodelovanje z vami.
- Boljša uporabniška izkušnja: Lokalna SEO optimizacija vključuje tudi izboljšanje uporabniške izkušnje na spletnem mestu, kot so optimizacija hitrosti nalaganja strani, odzivnost na mobilne naprave in enostavna navigacija. To pripomore k boljšemu zadovoljstvu obiskovalcev in večji verjetnosti, da se bodo vrnili ter postali stalne stranke.
Vse te prednosti in koristi lokalne SEO optimizacije skupaj prispevajo k večji prepoznavnosti, večjemu obisku in boljšemu poslovnemu uspehu podjetja na lokalni ravni.
Kako izboljšate lokalni SEO [za lastnike spletnih strani]
Glede na to, da celovita optimizacija spletnih strani zajema on-site in off-site SEO optimizacijo, velja tudi pri lokalnem SEO, da se ga lotite iz on-site in off-site SEO vidika.
Preden se lotite on-site in off-site izboljševanja lokalne optimizacije vašega spletne strani preverite kako ustrezno je vaša spletna stran že optimizirana:
Tu je nekaj korakov, ki vam lahko pomagajo:
- Preverite svoje ključne besede: Preverite, ali ste vključili ključne besede, ki so povezane z lokalnim iskanjem, na svoji spletni strani. Poskrbite, da so te ključne besede vključene v naslove, meta opise, vsebino in oznake na spletnem mestu.
- Preverite NAP podatke: Preverite, ali so vaši NAP podatki (ime podjetja, naslov, telefonska številka) dosledni in pravilno navedeni na vaši spletni strani, Google Moje podjetje in drugih platformah, kjer se vaše podjetje pojavlja. Preverite tudi, ali so ti podatki vidni in dostopni obiskovalcem spletnega mesta.
- Preverite optimizacijo strani: Preverite, ali so vse strani na vašem spletnem mestu ustrezno optimizirane za lokalni SEO. Poskrbite, da imate ločene strani za vsako področje, na katerem delujete, in da vključujete lokalne ključne besede v naslove, meta opise, vsebino in oznake teh strani.
- Preverite strukturo URL-jev: Preverite, ali so vaši URL-ji strukturirani na način, ki omogoča enostavno identifikacijo lokalnih strani. Na primer, uporabite /mesto/imenik ali /imenik/mesto v URL-jih, da jasno označite lokalne strani.
- Preverite prisotnost na Google Business: Preverite, ali imate ustvarjen in optimiziran poslovni profil na Google Moje podjetje. Poskrbite, da so vsi podatki, vključno z NAP podatki, pravilno navedeni, in dodajte fotografije, delovni čas, ocene strank in druge informacije, ki bodo izboljšale vašo lokalno prisotnost.
- Analizirajte statistiko in rezultate: Uporabite orodja za analitiko in sledenje, kot je Google Analytics, da preverite, kako se vaše spletno mesto uvršča v lokalnih iskalnih rezultatih. Preverite, kako se uporabniki obnašajo na vašem spletnem mestu, koliko prometa pridobivate iz lokalnih iskanj in kako se vaše spletno mesto primerja s konkurenco.
Kako izboljšate lokalni SEO iz on-site SEO vidika
Za izboljšanje lokalnega SEO-ja in on-site SEO vidika lahko upoštevate naslednje smernice:
- Ustvarite in optimizirajte poslovni profil na Google My Business (navodila in razlaga za Google my business tukaj). G Zagotovite, da so vaši podatki (naslov, telefonska številka, odpiralni časi itd.) točni in posodobljeni. Dodajte privlačne fotografije in prosite zadovoljne stranke, da pustijo ocene in komentarje.
- Upoštevajte NAP. Podrobnosti o Nap so obrazložene v podpoglavju, spodaj.
- Ciljajte lokalne ključne besede: Vključite ključne besede, ki so lokalno usmerjene, v naslove, meta opise, vsebino in oznake na svojem spletnem mestu. Na primer, če ste trgovina z oblačili v Ljubljani, uporabite ključne besede, kot so “trgovina z oblačili v Ljubljani” ali “nakupovanje oblačil v Ljubljani”.
- Uporabite strukturirane podatke: Vključite strukturirane podatke na svoje spletno mesto, ki pomagajo iskalnikom bolje razumeti informacije o vašem podjetju, kot so naslov, delovni čas, ocene, dogodki itd. To lahko izboljša prikaz vašega podjetja v iskalnih rezultatih.
- Lokalizirajte vsebino na spletnem mestu: Vključite specifične informacije o svojem področju delovanja na spletnem mestu, kot so naslovi strani z imeni mest ali sosesk, referenčne točke, vsebine o lokalnih dogodkih ali skupnosti itd.
- Optimizirajte spletno mesto za mobilne naprave: Poskrbite, da je vaše spletno mesto odzivno in se pravilno prikaže na mobilnih napravah, saj veliko lokalnih iskanj poteka prek mobilnih naprav.
- Uporabite geografsko usmerjeno vsebinsko trženje: Ustvarite vsebine, ki ciljajo na lokalne potrebe in interese, kot so blogi o lokalnih dogodkih, vodniki po mestu, nasveti za lokalno občinstvo itd.
- Pridobite in upravljajte ocene strank: Spodbujajte svoje stranke, da pustijo ocene in komentarje o svojih izkušnjah na platformah, kot so Google Moje podjetje, Facebook, Yelp
Kaj je NAP in kaj pomeni nap konsistenca pri lokalni optimizaciji spletnih strani
NAP je kratica, ki predstavlja naslov (Name, Address, Phone number), kar pomeni ime podjetja, naslov in telefonsko številko. Napaka konsistence pri lokalni optimizaciji spletnih strani se nanaša na neskladnost podatkov NAP, ki se pojavlja na različnih spletnih mestih, imenikih, socialnih platformah itd.
Natančnost in doslednost podatkov NAP sta ključna za lokalni SEO, saj Google in drugi iskalniki uporabljajo te podatke za preverjanje in potrjevanje obstoja in verodostojnosti vašega podjetja v lokalnem območju. Če so podatki NAP neskladni ali zastareli na različnih spletnih mestih, to lahko vodi do zmede in negativno vpliva na vašo lokalno prisotnost ter uvrstitve v iskalnih rezultatih (1).
Zato je pomembno, da zagotovite doslednost NAP podatkov na vseh relevantnih platformah in spletnih mestih. To pomeni, da morate preveriti, ali so vaše ime podjetja, naslov in telefonska številka enaki povsod, kjer se vaše podjetje pojavlja na spletu. S tem zagotovite, da iskalniki pravilno razumejo in povezujejo podatke o vašem podjetju, kar lahko izboljša vašo lokalno SEO uspešnost in vidnost v iskalnih rezultatih.
Podatki o podjetju (ime, kontaktni podatki, delovne ure, lokacija, ipdd.., ki se ponavadi nahajajo v nogi spletnih strani) morajo biti konsistentni na vseh splltnih platformah kjer nastopate:
Preberite še: On-Page Strategies for Local SEO: Ranking in Multiple Cities
Kako izboljšate lokalni SEO iz off-site SEO vidika
Za izboljšanje lokalnega SEO iz off-site SEO vidika gradite lokalne povratne povezave v/pri:
- lokalnih spletnih direktorijih (npr. seznami podjetij v domačem okolju. Dostikrat imajo objavljene takšne sezname občine.
- lokalnih novičarskih portalov (npr. spletne strani, ki opisujejo kaj se dogaja v vašem kraju)
- lokalnih partnerjih in dobaviteljih. Sigurno imate preko ceste nekoga, ki ima spletno stran.
- sponzorirate lokalne dogodke. V naši občini imamo vsako leto septembra dogodek “Tečem zase”. Itak, da jih prosim, da v promocijah dogodka linkajo name 😁.
- na v lokacijo usmerjenih platformah pridobivajte reviews (tripadvisor, GMB,….). Na teh zgradite tudi backlinke.
- gostujte s članki na lokalnih blogih
Preberite še: 50+ Business-Building Local SEO Tactics For SMBs
Primer lokalno SEO optimiziranega Google my Business profila Seo-Praktik.si:
O cenah lokalne optimizacije spletnih strani
Pri cenah izvajanja lokalnega SEO bodite previdni.
Lokalni SEO je nemalokrat najbolj primeren za mala podjetja. Ta pa si dajte izračunati ali se vam investicija v lokalni SEO splača. Na slovenskem trgu se lokalna optimizacija spletnih strani ponuja od 450€ na leto naprej, pri nekaterih ponudnikih so razširjeni paketi izvedbe lokalne optimizacije še dražji.
Če delujete npr. v branži v kateri vam povprečna stranka prinese 25€, si lahko hitro izračunate koliko strank vam mora prinesti lokalna optimizacija strani, samo zato, da pridete na nulo!!!
Ob tem morate tudi natančno meriti koliko strank je dejansko prišlo do vas zaradi lokalno izvedene optimizacije vašega profila, koliko pa preko drugih spletnih in prodajnih kanalov (npr. ustnega priporočila, vašega nastopa na socialnih omrežjih, itd…).
Medtem, ko večina ponudnikov izvedbe lokalne optimizacije spletnih strani seveda zagovarja, da se povrnitev stroškov v lokalni SEO hitro povrne, premislite ali to velja tudi za vaš primer. V vseh primerih namreč ni tako.
Ali MORATE imeti spletno stran, če želite izvajati lokalni SEO
Če želite razvijati lokalni SEO, ni nujno, da imate lastno spletno stran. Obstajajo nekatere metode lokalnega SEO-ja, ki ne zahtevajo lastne spletne strani, kot so optimizacija poslovnega profila na Google My Business, pridobivanje lokalnih ocen in mnenj strank ter sodelovanje na lokalnih socialnih platformah.
Vendar pa je lastništvo spletne strani še dodaten plus za lokalni SEO. Spletna stran vam namreč omogoča, da predstavite podrobnejše informacije o vašem podjetju, izdelkih ali storitvah, ter da ciljate na specifične ključne besede in ustvarite kakovostno vsebino, prilagojeno lokalnemu občinstvu. Prav tako omogoča, da bolje nadzirate svojo prisotnost na spletu in izboljšate vidnost v iskalnih rezultatih.
Čeprav lastna spletna stran ni nujna za izvajanje nekaterih lokalnih SEO strategij, je v praksi priporočljivo imeti spletno stran, če želite doseči boljše rezultate in imeti večji nadzor nad svojo prisotnostjo na spletu.
Kaj upoštevati pri lokalnem SEO [če imate spletno stran]
Če želite kakovostno izvajati lokalni SEO za spletno stran potem upoštevajte, da so 3 najpoembnejši faktorji uspeha pri lokalni optimizaciji relevantnost, bližina lokacije in online prepoznavnost (popularity).
Relevantnost se nanaša na to, kako dobro se vaše podjetje ujema s ključnimi besedami in iskalnimi poizvedbami, ki jih uporabniki vnašajo v iskalnike. Pomembno je, da optimizirate svoje spletno mesto in vsebino, da se ujemata s ključnimi besedami, ki so povezane z vašo dejavnostjo in lokalnim območjem. To bo povečalo možnosti, da se vaše podjetje prikaže v lokalnih iskalnih rezultatih.
Bližina lokacije je ključna za lokalni SEO, saj Google poskuša prikazati najbolj relevantne rezultate glede na lokacijo uporabnika. Če ima uporabnik vključeno lokacijo v svojem iskanju (npr. “frizerski salon v bližini”), bo Google prikazal rezultate, ki so geografsko bližje uporabniku. Pomembno je, da na svojem spletnem mestu vključite podatke o svoji lokaciji, kot je naslov, telefonska številka, delovni čas itd., da Google ve, da ste lokalno podjetje.
Online prepoznavnost je tudi pomemben faktor pri lokalnem SEO-ju. To vključuje pridobivanje povratnih povezav iz lokalnih virov, kot so lokalni direktoriji, partnerji, novičarske strani, ocene in mnenja strank na platformah, kot je Google My Business ter aktivno sodelovanje na socialnih medijih. Večja kot je vaša online prepoznavnost, večja je verjetnost, da se boste pojavili v lokalnih iskalnih rezultatih.
Skupaj ti trije faktorji – relevantnost, bližina lokacije in online prepoznavnost – igrajo ključno vlogo pri izboljšanju lokalnega SEO-ja in povečanju vidnosti vašega podjetja v lokalnem območju.
V čem je razlika med lokalnim SEO in celovito optimizacijo spletnih strani
Lokalni SEO je del celovite optimizacije spletnih strani in se osredotoča na izboljšanje vidnosti in uvrstitve spletnega mesta v lokalnih iskalnih rezultatih. Medtem ko se celovita optimizacija spletnih strani nanaša na širši nabor praks, tehnik in strategij, namenjenih izboljšanju splošne vidnosti in uvrstitve spletnega mesta v iskalnih rezultatih.
Glavna razlika med lokalnim SEO in celovito optimizacijo spletnih strani je v njihovem obsegu. Lokalni SEO se osredotoča na specifično geografsko območje, na katerem podjetje deluje ali želi doseči svoje ciljno občinstvo. Uporablja se za pridobivanje večje prepoznavnosti in privabljanje lokalnih strank.
Celovita optimizacija spletnih strani pa vključuje širši nabor praks, ki se osredotočajo na optimizacijo spletnega mesta kot celote. To vključuje izboljšanje kakovosti in relevantnosti vsebine, optimizacijo strukture in kode spletnega mesta, pridobivanje kakovostnih povratnih povezav, uporabo pravilnih meta oznak in naslovov, optimizacijo hitrosti nalaganja strani, izboljšanje uporabniške izkušnje itd. Celovita optimizacija spletnih strani je namenjena izboljšanju vidnosti, privabljanju organskega prometa in povečanju konverzij na spletnem mestu.
Kako deluje lokalna optimizacija spletnih strani in kateri faktorji so najpomembnejši za lokalni SEO
Lokalni SEO deluje podobno kot “običajno” iskanje v Googlu. Ko nekdo izvede iskanje, Google pregleda svoj indeks, da zagotovi najboljše rezultate za to osebo. Kar lokalni SEO naredi edinstvenega, je to, da Google uporablja drugačen nabor faktorjev za uvrščanje lokalnih rezultatov iskanja kot pri “klasičnem” SEO.
Nekateri najpomembnejši faktorji za lokalni SEO vključujejo:
- Optimizacija in redno posodabljanje poslovnega profila na Google My Business.
Vključite natančne podatke, kot so naslov, telefonska številka, delovni čas in ocene strank. In redno dodajajte vsebine v GMB kartico. - Ključne besede z lokalnim poudarkom: Ciljanje lokalnih ključnih besed je pomembno. Vključite ključne besede, ki vsebujejo ime mesta, regijo ali druge lokalne označevalce v naslove, meta opise, vsebino in oznake na spletnem mestu.
- Lokalizirana vsebina: Ustvarite vsebino, ki je prilagojena lokalnemu občinstvu. Vključite informacije o lokalnih dogodkih, novicah, vodičih ali drugih lokalno relevantnih informacijah.
- Povratne povezave iz lokalnih virov: Pridobivanje povratnih povezav iz lokalnih virov, kot so lokalni direktoriji, združenja ali partnerji, krepi lokalno avtoriteto spletnega mesta.
- Upravljanje ocen in mnenj strank: Pozitivne ocene in mnenja strank so pomembni za lokalni SEO. Upravljajte ocene, odzovite se na povratne informacije strank in si prizadevajte za visoko zadovoljstvo strank.
- Spletna stran optimizirana za mobilne naprave: Zagotovite, da je vaše spletno mesto prilagojeno mobilnim napravam, saj večina lokalnih iskanj poteka prek mobilnih telefonov.
- Strukturirani podatki: Vključevanje strukturiranih podatkov na spletno mesto, kot so naslov, delovni čas, ocene in ocene strank, pomaga iskalnikom bolje razumeti podatke o vašem podjetju.
- Lokalne socialne platforme: Aktivno sodelujte na lokalnih socialnih platformah, kot so Facebook, Instagram, Twitter in LinkedIn, da povečate svojo lokalno prisotnost in dosežete lokalno občinstvo.
Za dosego najboljših rezultatov pri lokalnem SEO-ju je pomembno kombinirati vse te faktorje in izvajati stalno spremljanje ter prilagajanje strategije glede na rezultate in spremembe na lokalnem trgu.
Katera SEO orodja se uporabljajo za lokalni SEO
- Google Moje podjetje (Google My Business): Brezplačno orodje, ki omogoča upravljanje poslovnega profila, spremljanje ocen strank, objavljanje posodobitev in pregled statistike. Pomembno orodje za lokalno optimizacijo in upravljanje vidnosti v iskalnih rezultatih Google.
- Moz Local: Orodje, ki vam pomaga uskladiti in upravljati podatke o svojem podjetju na različnih spletnih direktorijih in platformah za pregledovanje. Pomaga pri zagotavljanju doslednih podatkov o podjetju na spletu, kar je ključno za lokalno SEO.
- SEMrush: Orodje za raziskovanje ključnih besed, ki vam omogoča odkrivanje lokalnih ključnih besed, analizo konkurence in spremljanje uvrstitev. Lahko vam pomaga pri iskanju priložnosti za lokalno ciljanje ključnih besed.
- Buzzstream
- BrightLocal: Orodje za sledenje uvrstitvam, analizo konkurence, preverjanje podatkov o podjetju in upravljanje ocen strank. Ponuja tudi orodja za pregledovanje Citacij (omembe podjetja na drugih spletnih mestih).
- Whitespark: Orodje, specializirano za lokalno SEO, ki vam pomaga najti relevantne lokalne direktorije, preveriti ocene strank, spremljati uvrstitve in izvajati analizo konkurence.
- SreamingFrog
- Yext: Orodje, ki omogoča upravljanje podatkov o podjetju na različnih spletnih mestih in platformah za pregledovanje. Zagotavlja doslednost podatkov in pomaga pri nadzoru vaše prisotnosti na spletu.
- Ahrefs: Orodje za raziskovanje ključnih besed in analizo konkurence, ki vam lahko pomaga pri odkrivanju lokalnih ključnih besed in spremljanju uvrstitev.
Dodatno: 21 Top Local SEO Tools to Boost Rankings
O lokalnem SEO največkrat vprašate
Ali lahko lokalni SEO izvajam sam
Da, lokalni SEO lahko izvajate sami, če imate dovolj znanja, časa in volje za učenje ter izvajanje potrebnih optimizacijskih praks. Obstaja veliko virov in spletnih vodičev, ki vam lahko pomagajo razumeti osnovne koncepte lokalnega SEO in se naučiti uporabljati učinkovite strategije.
Ali se lokalni SEO splača
Da, lokalni SEO se splača. A bolj za podjetja, ki ciljate lokalno. Lokalni SEO prispeva po k povečanju obiska lokalnega okolja, je manj konkurenčen od celovite spletne optimizacije (in zato cenejši), zagotavlja pa tudi dober donos, ker, ko je enkrat vzpostavljen, ne zahteva toliko angažiranosti kot ostale aktivnosti za SEO.
Ali je lokalni SEO plačljiv
Za lokalni SEO na Googlu (zaenkrat) ni potrebno plačilo. Google my Business kartico si lahko odpre in optimizira vsak, ki se spozna na SEO optimizacijo sam, ostale SEO aktivnosti povezane z lokalno optimizacijo strani (npr. priprava vsebin, ki targetirajo na geo lokacijske ključne besede) pa je plačljiva storitev.