Meta opis je opis, ki se med prikazi spletnih strani, na Googlu, prikazuje pod SEO naslovom, s sivimi črkami. Za meta opis je trenutno v Googlu, na voljo 156 znakov, s presledki vred (količino dovoljenih znakov v meta opisu, Google, občasno spreminja).

Kazalo
- Kako ustrezno opremim meta opis [iz vidika optimizacije spletne strani]
- Zakaj so meta opisi pomembni [in katere so glavne napake pri njihovem pisanju]
- 6 najpomembnejših smernic za kakovosten meta opis
- Primeri meta opisov [s komentarji o tem na kaj biti pozoren pri njihovem pisanju]
- Kakšna je razlika med meta opisom ter meta oznakami in meta ključnimi besedami
- Povzetek
Kako ustrezno opremim meta opis [iz vidika optimizacije spletne strani]
Da bi bila spletna optimizacija meta opisa, SEO popolnoma ustrezna, bi “načeloma” moral meta opis slediti naslednjemu formatu:
KLJUČNA BESEDA + MARKETINŠKO PRIVLAČNO BESEDILO + BRAND NAME SPLETNE STRANI = pribl. 156 znakov
Primer meta opisa poglejte spodaj.
Na naši vstopni strani Seo-Praktik.si, kjer je meta opis optimiziran za predstavitev ponudbe storitev optimizacije spletnih strani, ki jih ponuja SEO-Praktik.si (to je izvajanje optimizacije spletnih strani in SEO mentorstvo):

- SEO pravila “narekujejo”, da se meta opis začne s ključno besedo, za katero je optimizirana vsebina na katero pristanejo uporabniki Googla, po tem, ko kliknejo na prikaz spletne strani v Googlu
- sredina prostora za meta opis je namenjena marketinško privlačnemu besedilu, ki pomaga nagovoriti/prepričati uporabnike Googla, da kliknejo na vašo spletno stran (in ne na konkurenčno)
- spletni trend je, da zadnji del meta opisa uporabite za omembo blagovne znamke spletne strani (ni pa to SEO pravilo in obveza)
Zakaj so meta opisi pomembni [in katere so glavne napake pri njihovem pisanju]
Meta opis je pomemben zato, ker je zraven SEO naslova , eden od dveh SEO elementov, ki jih uporabniki Googla, NAJPREJ vidijo v iskalniku.
Za razliko od SEO naslova, ki omogoča opis dolg do cca. 65 znakov, daje meta opis, zaradi več prostora, ki ga imate na voljo (156 znakov), večjo priložnost za “marketinško kreativen opis spletne strani”.
S tem dobite večjo/dodatno priložnost, da uporabnike Googla prepričate, da kliknejo na vaš prikaz spletne strani v Googlu.
Kakovostno spisan meta opis vpliva na t.i. CTR (click through rate) – stopnjo klikov iz Googlovih prikazov na vašo stran. To je še posebej pomembno takrat, ko se s spletnimi vsebinami želite prebiti na prva mesta na prvi strani Googla.
Najpogostejše napake pri pisanju meta opisov so naslednje (vir 1):

6 najpomembnejših smernic za kakovosten meta opis
- glavnega poudarka pri pisanju meta opisa ne dajajte na ustrezno število znakov, zato, ker lahko Google za meta opis, “potegne” besedilo iz vaše spletne vsebine. In sploh ne nujno vaš opis. Poleg tega se ustrezna količina znakov v meta opisih, za namizne naprave in mobilne naprave, razlikuje.
- meta opisi naj bodo za vsako spletno vsebino, unikatni (ne kopirajte meta opisov)
- prostor za opis izkoristite (tudi) za poziv k dejanju/akciji (t.i. CTA – call to action), npr. “preberite več”, “preverite tukaj”, itd…
- v besedilo vključite targetirane/ciljane ključne besede (ni pa posebej obvezno, da so te vključene v opisu iz leve proti desni)
- pri rabi besed za meta opise uporabite empatijo in čustva ali (če imate izkušnje in si upate) tudi t.i. besede, ki provocirajo (t.i. provokativni marketing.
- ne kopirajte opisov konkurentov, ampak bodite s svojimi meta opisi izvirni, duhoviti, zabavni oz. ustrezni vaši blagovni znamki in sporočanju
Primeri meta opisov [s komentarji o tem na kaj biti pozoren pri njihovem pisanju]
- če targetirate z vsebino na t.i. informativno ključno besedno zvezo (z informativno vsebino), potem oblikujte meta opis kot informacijo. Pri vsebinah, ki zadovoljujejo nakupne namene, oblikujte meta opise kot oglase.
Primer:

- opis uporabite za natančnejšo razlago o tem kaj bodo dobili uporabniki Googla, če kliknejo na spletno stran. Pojasnite kaj se skriva v notranjosti vsebine, za klikom na prikaz spletne strani:

- opis uporabite v prodajne namene (a vseeno naj ne izstopa preveč od konkurence, ker mu uporabniki Googla, ne bodo verjeli):

- v meta opisu uporabite sinonime in sopomenke glavne/primarne ključne besede iz SEO naslova. Na spodnji sliki je primarna ključna beseda v SEO naslovu (modre črke) “otroške sobe po naročilu“, v meta opisu je uporabljen sinonim “otroške sobe po meri“:

Kakšna je razlika med meta opisom ter meta oznakami in meta ključnimi besedami
Meta oznake so t.i. “stari meta podatki”, ki jih v okencih, kamor vnašate podatke o svojih spletnih vsebinah, preprosto ignorirajte. Google ne upošteva oznak meta ključnih besed pri rangiranju spletnih strani (vir 2)
Povzetek
Sestava meta opisov naj bo usmerjena v to, da iz SEO naslova in meta opisa, nadaljujete rdečo nit/sporočilo, ki se nadaljuje v vsebino na spletni strani, na katero uporabniki Googla, pristanejo:
- če pripravljate SEO naslov in meta opis za produktne spletne strani (npr. kategorijo izdelkov v spletni trgovini), sestavljajte naslove in meta opise v obliki “oglasov”.
- če pripravljate SEO naslov in meto za blog zapis (optimiziran za informativne ključne besede), naj bo meta opis INFORMATIVEN. In ne kot besedilo za oglas.
- Priporočam: Prikaz primerov vsebinskega marketinga
Viri:
1 – WordPress slika o napakah v meta opisih
2 – Google does not use keywords meta tag in web ranking