Kaj je meta opis [& kako ga uporabiti za izboljšanje spletne prodaje]

Meta opis je opis, ki se med prikazi spletnih strani, na Googlu, prikazuje pod SEO naslovom, s sivimi črkami. Za meta opis je trenutno v Googlu, na voljo 156 znakov, s presledki vred (količino dovoljenih znakov v meta opisu pa Google, občasno spreminja).

meta opis
Google omogoča, da v meta opis napišemo svoje besedilo do 156 znakov s presledki vred. Če pustimo polje za vnos meta opisa prazno, ga bo Google “zapolnil” z besedilom, za katerega sam smatra, da je primerno za meta opis. V nekaterih primerih Google sam izbere meta opis (če smatra, da naš spisan meta opis, ni najbolj ustrezen za njegove uporabnike). Datum objave spletne vsebine (na sliki) objavi Google pred meta opisi blog zapisov (ne pa pred pristajalnimi stranmi, opisi produktov v trgovinah, itd…). Povezava do vsebine iz zgornje slike je moj blog zapis na osebnem blogu o uspešni prodaji.

Kako ustrezno opremim meta opis [iz vidika optimizacije spletne strani]

Iz vidika ustrezne SEO optimizacije meta opisa, bi “načeloma” moral meta opis slediti naslednjemu formatu:

KLJUČNA BESEDA + MARKETINŠKO PRIVLAČNO BESEDILO + BRAND NAME SPLETNE STRANI = 156 znakov

  • SEO pravila “narekujejo”, da se meta opis začne s ključno besedo, za katero je optimizirana vsebina na katero pristanejo uporabniki Googla, po tem, ko kliknejo na prikaz spletne strani v Googlu
  • sredina prostora za meta opis je namenjena marketinško privlačnemu besedilu, ki pomaga nagovoriti/prepričati uporabnike Googla, da kliknejo na našo spletno stran (in ne na konkurenčno)
  • spletni trend je, da zadnji del meta opisa uporabimo za omembo blagovne znamke spletne strani (ni pa to SEO pravilo in obveza)

Zakaj so meta opisi pomembni [in katere so glavne napake pri njihovem pisanju]

Meta opis je pomemben zato, ker je zraven SEO naslova, eden od dveh SEO elementov, ki jih uporabniki Googla, NAJPREJ vidijo v iskalniku.

Za razliko od SEO naslova, ki omogoča opis dolg do cca. 65 znakov, daje meta opis, zaradi več prostora, ki ga imamo na voljo (156 znakov), večjo priložnost za “marketinško kreativen opis spletne strani”.
S tem dobimo večjo/dodatno priložnost, da uporabnike Googla prepričamo, da kliknejo na naš prikaz spletne strani v Googlu.

Kakovostno spisan meta opis vpliva na t.i. CTR (click through rate) – stopnjo klikov iz Googlovih prikazov na našo stran. To je še posebej pomembno takrat, ko se s spletnimi vsebinami želimo prebiti na prva mesta na prvi strani Googla.

Najpogostejše napake pri pisanju meta opisov so naslednje (vir 1):

meta opis napake
28% spletnih strani sploh ne piše meta opisov, 7% spletnih strani ima meta opise prekratke, 30% spletnih strani ima predolge meta opise.

6 najpomembnejših smernic za kakovosten meta opis

  • glavnega poudarka pri pisanju meta opisa ne dajajte na ustrezno število znakov, zato, ker lahko Google za meta opis, “potegne” besedilo iz vaše spletne vsebine. In sploh ne nujno vaš opis.
  • meta opisi naj bodo za vsako spletno vsebino, unikatni (ne kopirajte meta opisov)
  • prostor za opis izkoristite (tudi) za poziv k dejanju/akciji (t.i. CTA – call to action), npr. “preberite več”, “preverite tukaj”, itd…
  • v besedilo vključite targetirane/ciljane ključne besede (ni pa posebej obvezno, da so te vključene v opisu iz leve proti desni)
  • ne kopirajte opisov konkurentov, ampak bodite s svojimi meta opisi izvirni, duhoviti, zabavni oz. ustrezni vaši blagovni znamki in sporočanju

Primeri meta opisov [s komentarji o tem na kaj biti pozoren pri njihovem pisanju]

  • opis uporabite za natančnejšo razlago o tem kaj bodo dobili uporabniki Googla, če kliknejo na spletno stran. Pojasnite kaj se skriva v notranjosti vsebine, za klikom na prikaz spletne strani:
primer meta opisa 1
“Ton” besedila v zgornjem besedilu meta opisa nisem želel spisati PR-ovsko. Zelo “rumen” in PR-ovski meta opis bi recimo bil: “neverjetni nasveti za 108.000 kratno povečanje prodaje”. Tak primer meta opisa ne sodi na “uporabne nasvete za izboljšanje prodaje“. Sodil pa bi npr. na nek portal, ki objavlja “rumene novice”. Besedišče za “rumeno” spisane meta opise so npr. besede: “neverjetno”, “ne boste verjeli”, “razkrita skrivnost”, “šokantno”, itd…
  • opis uporabite v prodajne namene (a vseeno naj ne izstopa preveč od konkurence, ker mu uporabniki Googla, ne bodo verjeli):
meta opis primer 2
Opis na zgornji sliki, na nevsiljiv način pove, da ponujamo svetovanje za vgradne omare na domu, da ponujamo hitro dostavo in, da montažo za vgradne omare, izvajamo po celotni Sloveniji. Poznavanje potreb in najpogostejših vprašanj kupcev, pri pisanju meta naslovov, NE ŠKODI. Kot nekateri veste, vgradne omare, preko Googla, prodajam tudi sam (ravno preko spletne strani, za katero sem meta opis, spisal zgoraj). Optimalen meta opis TESTIRAJTE. Mesec dni spremljajte CTR (v Google Search konzoli) za en opis, drugi mesec za nov opis. S časom boste prišli do zmagovite kombinacije meta opisa in SEO naslova. Domača naloga v razmislek: kakšen se vam zdi meta opis prikazane prve spletne strani na zgornji sliki?
  • v meta opisu uporabite sinonime in sopomenke glavne/primarne ključne besede iz SEO naslova. Na spodnji sliki je primarna ključna beseda v SEO naslovu (modre črke) “otroške sobe po naročilu“, v meta opisu je uporabljen sinonim “otroške sobe po meri“:
sinonimi

Kakšna je razlika med meta opisom ter meta oznakami in meta ključnimi besedami

Meta oznake so t.i. “stari meta podatki”, ki jih v okencih, kamor vnašate podatke o svojih spletnih vsebinah, preprosto ignorirajte. Google ne upošteva oznak meta ključnih besed pri rangiranju spletnih strani (vir 2)

Povzetek

Sestava meta opisov naj bo usmerjena v to, da iz SEO naslova in meta opisa, nadaljujete rdečo nit/sporočilo, ki se nadaljuje v vsebino na spletni strani, na katero uporabniki Googla, pristanejo:

  • če pripravljate SEO naslov in meta opis za produktne spletne strani (npr. kategorijo izdelkov v spletni trgovini), sestavljajte naslove in meta opise v obliki “oglasov”.
  • če pripravljate SEO naslov in meto za blog zapis (optimiziran za informativne ključne besede), naj bo meta opis INFORMATIVEN. In ne kot besedilo za oglas.
  • Priporočam: Prikaz primerov vsebinskega marketinga

Viri:

1 – WordPress slika o napakah v meta opisih
2 – Google does not use keywords meta tag in web ranking