Kaj je SEO naslov [& kako ga pravilno uporabljati za SEO]

Seo naslov je naslov spletne strani, ki jo Google prikaže med prikazi spletnih strani v njegovem iskalniku. SEO naslov je zapisan v modrih črkah, zanj pa Google dovoljuje cca. 65 znakov s presledki vred. Če je naslov predolg, ga Google odreže in naslov zaključi s tremi pikicami.

Primer SEO naslova:

seo naslov

3 najpogostejše zmote pri rabi SEO naslova

  • Najpogostejša “zmota” pri razumevanju in pisanju SEO naslova je, da ustvarjalci spletnih vsebin, SEO naslov mešajo/enačijo z naslovom spletne vsebine v notranjosti spletne strani (spletne strani, ki se prikaže, ko obiskovalci na Googlu, kliknejo na SEO naslov (modre črke). Nekateri celo SEO naslov zamenjujejo z url naslovom spletne strani.

SEO naslov in glavni naslov znotraj vsebine (na katero so uporabniki Googla pristali po kliku) NISTA ENA IN ISTA REČ.

Poglejte primer:

Seo naslov za moj zapis o vsebinskem marketingu (na osebni spletni strani MatijaZajšek.com) je:

seo naslovi

Obiskovalci, ki iz Googla (po kliku na zgornji naslov) pristanejo na vsebini, naletijo na ta glavni naslov vsebine:

glavni naslov vsebine

CMS, v katerem urejate spletne vsebine, vam naj omogoča, da ločeno urejate/pišete SEO naslove in glavne naslove vsebine.

  • Druga najpogostejša, površna/prehitra/napačna raba SEO naslova je kopiranje istega SEO naslova v vse url naslove. Ponavadi, ko se izvaja onsite SEO optimizacija, optimizatorji kar vse SEO naslove kopirajo za iste url-je – kar je NAROBE.

SEO naslov mora biti na vseh url naslovih unikaten.

  • Tretja napačna raba SEO naslova je kopiranje SEO naslova v glavni naslov vsebine.

SEO naslovi in glavni naslovi morajo biti unikatni (na vseh url naslovih).

Zakaj je pomembno, da se SEO naslov, uporablja pravilno

Po nekaterih SEO študijah (vir Moz.com), spada SEO naslov v sam vrh SEO pravil, ker odločilno prispeva k temu ali bodo uporabniki Googla, kliknili na naš naslov ali na naslov konkurenčnih spletnih strani (t.i. CTR):

seo naslov pomembnost

Kateri so glavni izzivi pisanja kakovostnih SEO naslovov

Glavni izzivi pisanja kakovostnih SEO naslovov so trije:

  • ali je naslov marketinško privlačen (bolj od konkurence)
  • ali naslov zasleduje “search intent” uporabnika
  • ali je naslov pisan po SEO pravilih

“Marketinška privlačnost” SEO naslovov je za marsikoga diskutabilna (in razumem, da znajo šefi in lastniki vsebinskim ustvarjalcem, kdaj pa kdaj, zagreniti življenje v zvezi z naslovi), a, če boste prebrali naprej, boste videli, da o celoviti marketinški ustreznosti pravzaprav ni kaj dosti za diskutirat :).

Ali je naslov ustrezen ali pa ni….

Kako sestavite ustrezen SEO naslov

Do ustreznih SEO naslovov pridete tako, da najprej sestavite osnutek naslova tako, da:

  • najprej upoštevate SEO,
  • osnutek SEO naslova preoblikujete tako, da vključuje ustrezen search intent
  • dodate marketinško privlačnost (vaš ton/noto, brand) sporočila (glede na naslove konkurentov na Googlu).

Pozorno spremljajte primer, po korakih:

  • Glavno SEO pravilo, da bo naslov optimalen iz vidika SEO optimizacije, pravi, da mora v SEO naslovu biti , iz leve proti desni, vključena ključna beseda (za katero optimiziramo vsebino):
seo naslov ključna beseda
Za to vsebino, na kateri ponujam svoje marketing svetovanje, je naslov spisan tako, da iz leve proti desni, najprej vključuje ključno besedo “marketing svetovanje”.
  • Vključen “search intent” zagotavlja nadaljevanje naslova z besedami “za spletno trženje” (ne ponujam namreč marketinškega svetovanja za oblikovanje npr. letakov).
  • Konec naslova sem opremil z imenom spletne strani (branding).

Ko imate SEO ustrezno in “search intent” ustrezno spisan naslov, mu morate “samo še” izmeriti učinek/kakovost marketinške privlačnosti.

To naredite tako:

  • določeno obdobje (npr. 3 mesece) pustite enak naslov in v Google Search konzoli preverite CTR (click through rate) za spisan naslov (upoštevajte možnost sezonskih vplivov, ne testirajte s prekratkim obdobjem (še posebej, če ima vaša spletna stran, malo obiskovalcev)).
  • naredite screenšot obstoječega SEO naslova (če boste z novim naslovom CTR poslabšali, boste slabši rezultat, zamenjali z boljšim)
  • po zgornjem postopku napišite nov naslov in ga spet testirajte
  • tako, skozi čas, dobite “izmerljivo” učinkovit, vedno boljši naslov

Ker poleg SEO naslova, na CTR vpliva tudi meta opis, priporočam še članek Primer optimizacije SEO naslova in meta opisa, hkrati in tudi spodnjega:

seo naslov prvo mesto google
SEO pravila, da “mora” biti ključna beseda, OBVEZNO v naslovu, najprej iz leve proti desni, se vam ni treba držati, kot “pijanec plota”. Marketinška všečnost in izražena KORIST v naslovu (za uporabnike), naj bo najprej vaš cilj. Zgoraj vidite primer, da ključna beseda “seo naslov” NI VKLJUČENA najprej iz leve proti desni, a je moja razlaga o SEO naslovu (na MatijaZajšek.com), kljub temu prva na Googlu, na prvi Googlovi strani (incognito pogled).

Primeri SEO naslovov [s komentarji, ki vam bodo pomagali do še boljših naslovov]

Primer naslova s katerim se “lovi” širok search intent…

naslov klubske mizice
Naslov lahko izkoristite zato, da poveste kako “široka” je ponudba vaših produktov. S tem poskušate “loviti” čim širši search intent. Klubske mizice so namreč steklene, okrogle, masivne, iz visokega sijaja, s predali, premične, itd…. Naslov mora loviti (tudi) “search intent”.

Primer naslova, ki izraža cenovno ugodnost…

akcija
Naslov lahko izkoristite zato, da v njem izrazite svojo aktualno akcijo. Ali, kot ima trgovina Pohištvo123.si, slogan “Pohištvo do 50% ceneje”, kot trajno sporočilo s katerim se pozicionira na Googlu, z večino svojega pohištvenega prodajnega programa. NAMIG: SEO naslovov konkurence ne kopirajte – vaš cilj naj bo, da izdelate boljši naslov od konkurence.

Primer naslova, ki blagovno znamko pozicionira kot vrhunsko…

pozicioniranje kot vrhunsko
Naslov uporabite za to, da se pozicionirate kot strokovnjak in vrhunski ponudnik. NAMIG: Tri pikice na desni strani naslova lahko “poreže” Google sam (ker je vaš naslov predolg), lahko pa jih napišete sami (in s tem izrazite, da se za naslovom, skriva še več :)). Ne velja Sanjski Šopek zastonj za vrhunskega, slovenskega ponudnika poročnega cvetja in cvetlične dekoracije.

Primer naslova, ki nagovarja specifično/ožjo skupino…

specifično ozko nagovarjanje
Ta naslov nagovarja specifično/ožjo skupino (podjetja), hkrati pa (podjetjem) v meta opisu ponudi razlago kakšne vse team building programe imajo na voljo podjetja. ETC Adriatic sicer specifične team building programe pripravlja še za druge segmente (zimski team building programi, poletni, adrenalinski,…)

Uporaben video za SEO naslov, ki pritegne čim več klikov: