Seo naslov je naslov spletne strani, ki jo Google prikaže med prikazi spletnih strani v njegovem iskalniku. SEO naslov je zapisan v modrih črkah, zanj pa Google dovoljuje cca. 65 znakov s presledki vred na povprečnih namiznih napravah (oz. upošteva pixel width v odvisnosti od naprave na kateri prikazuje SEO naslov). Če je naslov predolg, ga Google odreže in naslov zaključi s tremi pikicami.
Primer SEO naslova:
Kazalo
3 najpogostejše zmote pri rabi SEO naslova
- Najpogostejša “zmota” pri razumevanju in pisanju SEO naslova je, da ustvarjalci spletnih vsebin, SEO naslov mešajo/enačijo z naslovom spletne vsebine v notranjosti spletne strani (spletne strani, ki se prikaže, ko obiskovalci na Googlu, kliknejo na SEO naslov (modre črke). Nekateri celo SEO naslov zamenjujejo z url naslovom spletne strani.
SEO naslov in glavni naslov znotraj vsebine (na katero so uporabniki Googla pristali po kliku) NISTA ENA IN ISTA REČ.
Poglejte primer:
Seo naslov za moj zapis o vsebinskem marketingu (na osebni spletni strani MatijaZajšek.com) je:
Obiskovalci, ki iz Googla (po kliku na zgornji naslov) pristanejo na vsebini, naletijo na ta glavni naslov vsebine:
CMS, v katerem urejate spletne vsebine, vam naj omogoča, da ločeno urejate/pišete SEO naslove in glavne naslove vsebine.
- Druga najpogostejša, površna/prehitra/napačna raba SEO naslova je kopiranje istega SEO naslova v vse url naslove. Ponavadi, ko se izvaja onsite SEO optimizacija, optimizatorji kar vse SEO naslove kopirajo za iste url-je – kar je NAROBE.
SEO naslov mora biti na vseh url naslovih unikaten.
- Tretja napačna raba SEO naslova je kopiranje SEO naslova v glavni naslov vsebine.
SEO naslovi in glavni naslovi morajo biti unikatni (na vseh url naslovih).
Zakaj je pomembno, da se SEO naslov, uporablja pravilno
Po nekaterih SEO študijah (vir Moz.com), spada SEO naslov v sam vrh SEO pravil, ker odločilno prispeva k temu ali bodo uporabniki Googla, kliknili na naš naslov ali na naslov konkurenčnih spletnih strani (t.i. CTR):
Kateri so glavni izzivi pisanja kakovostnih SEO naslovov
Glavni izzivi pisanja kakovostnih SEO naslovov so trije:
- ali je naslov marketinško privlačen (bolj od konkurence)
- ali naslov zasleduje “search intent” uporabnika
- ali je naslov pisan po SEO pravilih
“Marketinška privlačnost” SEO naslovov je za marsikoga diskutabilna (in razumem, da znajo šefi in lastniki vsebinskim ustvarjalcem, kdaj pa kdaj, zagreniti življenje v zvezi z naslovi), a, če boste prebrali naprej, boste videli, da o celoviti marketinški ustreznosti pravzaprav ni kaj dosti za diskutirat :).
Ali je naslov ustrezen ali pa ni….
Kako sestavite ustrezen SEO naslov
Do ustreznih SEO naslovov pridete tako, da najprej sestavite osnutek naslova tako, da:
- najprej upoštevate SEO,
- osnutek SEO naslova preoblikujete tako, da vključuje ustrezen search intent
- dodate marketinško privlačnost (vaš ton/noto, brand) sporočila (glede na naslove konkurentov na Googlu).
Pozorno spremljajte primer, po korakih:
- Glavno SEO pravilo, da bo naslov optimalen iz vidika SEO optimizacije, pravi, da mora v SEO naslovu biti , iz leve proti desni, vključena ključna beseda (za katero optimiziramo vsebino):
- Vključen “search intent” zagotavlja nadaljevanje naslova z besedami “za spletno trženje” (ne ponujam namreč marketinškega svetovanja za oblikovanje npr. letakov).
- Konec naslova sem opremil z imenom spletne strani (branding).
Ko imate SEO ustrezno in “search intent” ustrezno spisan naslov, mu morate “samo še” izmeriti učinek/kakovost marketinške privlačnosti.
To naredite tako:
- določeno obdobje (npr. 3 mesece) pustite enak naslov in v Google Search konzoli preverite CTR (click through rate) za spisan naslov (upoštevajte možnost sezonskih vplivov, ne testirajte s prekratkim obdobjem (še posebej, če ima vaša spletna stran, malo obiskovalcev)).
- naredite screenšot obstoječega SEO naslova (če boste z novim naslovom CTR poslabšali, boste slabši rezultat, zamenjali z boljšim)
- po zgornjem postopku napišite nov naslov in ga spet testirajte
- tako, skozi čas, dobite “izmerljivo” učinkovit, vedno boljši naslov
Ker poleg SEO naslova, na CTR vpliva tudi meta opis, priporočam še pogled na spodnjo sliko:
Primeri SEO naslovov [s komentarji, ki vam bodo pomagali do še boljših naslovov]
Primer naslova s katerim se “lovi” širok search intent…
Primer naslova, ki izraža cenovno ugodnost…
Primer naslova, ki blagovno znamko pozicionira kot vrhunsko…
Primer naslova, ki nagovarja specifično/ožjo skupino…
Uporaben video za SEO naslov, ki pritegne čim več klikov: