Struktura spletne strani [za učinkovito spletno prodajo & SEO]

Struktura spletne strani (nekateri pravijo tudi arhitektura strani) je iz vidika optimizacije spletne strani, pomembna zaradi številnih razlogov, glavnih 5 pa je naštetih spodaj.
Viri za navedbe in trditve v zapisu so podani na dnu prispevka.

5 glavnih prednosti, ki jih prinaša dobra struktura spletne strani

  • boljše strukturirana spletna stran prispeva k enostavnejši, bolj LOGIČNI, hitri in PREGLEDNI navigaciji po spletni strani
  • zaradi lepše preglednosti strani je spletna stran bolj UPORABNA (t.i. user experience (UX) spletne strani)
  • pravilna struktura spletne strani pomaga pajkom boljše razumeti vse podstrani (v kontekstu razumevanja širše slike celotne spletne strani); posledično je (tudi) zaradi dobre strukture spletne strani uvrstitev spletne strani v Googlu višja (vir 1, 2)
  • ustrezno strukturirana spletna stran pomaga content ustvarjalcem lažje prepoznati prioritete pri pripravi vsebin za spletno stran. Ob dobro načrtovani spletni strani ne prihaja do podvajanja vsebin in do t.i. keyword cannibalization (vir 3). Keyword cannibalization je pojav, ko ena spletna vsebina, SEO optimizirana za določeno/določene ključne besede v Googlu “nadomesti” drugo spletno vsebino, s katero je spletna stran bila v iskalniku uvrščena že v preteklosti.
  • kakovostna struktura spletne strani, zaradi svoje preglednosti, jasnosti in razumljivosti, bolj prispeva k izboljšanju prodaje preko spletne strani

Kako se lotite strukturiranja spletne strani [tako, da je ta čimboljša za SEO & za BOLJŠO PRODAJO]?

Večina nas, “SEO obsedencev”, priporoča, da strukturo spletne strani načrtujete na podlagi ključnih besed.
To je zato, ker želimo, da se naša spletna stran prikaže čimveč uporabnikom.
Zato je logično, da bomo za strukturo spletne strani želeli uporabiti besede, ki jih uporabniki Googla, tudi največkrat vtipkujejo v iskalnik.

Trik kakovostne strukture spletne strani in posledično večje obiskanosti spletne strani je v čim bolj kakovostni raziskavi ključnih besed.

Prikaz OSNOVNE raziskave ključnih besed za npr. storitve grafičnega oblikovanja:

struktura spletne strani
V stolpcu A so ključne besede, v stolpcu B so iskalni volumni (št. vtipkanj ključnih besed, na mesec, na slovenskem trgu). Za podatke je uporabljen Googlov načrtovalnik ključnih besed. NAMIG: Super enostaven trik, da preverite št. iskanj ostalih potencialno zanimivih ključnih besed, je, da v Googlov načrtovalnik vtipkate besede vaših spletnih konkurentov. Če so dobri, so tudi sami zasnovali strukturo svojih spletnih strani, na podlagi raziskave ključnih besed).

Če dobro pogledate zgornjo tabelo, lahko vidite, da bi struktura spletne strani, ki ponuja grafično oblikovanje, lahko bila zasnovana tako, da bi bila vsebina glavne/vhodne spletne strani, optimizirana za ključno besedo “grafično oblikovanje”, dodaten meni, zraven “prodajno obveznih strani” z referencami, strani o nas, kontaktne strani in bloga (če se namerava podjetje lotiti organskega pridobivanja obiskovalcev na spletno stran), pa bi bil npr. še “cenik za grafično oblikovanje”.

Iz tega, zelo poenostavljenega primera, lahko vidite, da strukturiranje spletne strani, NI ZAPLETENA REČ.

Zaplete se takrat, ko se podjetje, ki ponuja grafično oblikovanje, ukvarja še z drugimi storitvami.
Več kot je storitev (ali produktov v spletni trgovini), več je potrebno premisleka pri strukturiranju strani.

Struktura spletne strani – “obvezni” elementi

Navigacija spletne strani

  • spletna stran naj bo načrtovana tako, da do konverzijskih url-jev ne vodijo več kot trije kliki. Do spletnih vsebin, ki služijo konverzijskim ciljem (nakupom v trgovini, oddaji zanimanja, oddaji e naslova, itd..), naj obiskovalci spletnih strani ne bi dostopali tako, da klikajo 14 dni, od linka do linka. Spletna/prodajna praksa pravi, da bi konverzijske spletne strani morale biti oddaljene največ 3 klike od vstopnih točk na spletno stran.
  • glavni meni spletne strani NI ZATO, da bi bili v njem kreativni :). Uporabite standarden format glavnega menija, kot je v praksi drugod (v vaši panogi). Glavni meni spletne strani ne sme obiskovalcev “siliti k raziskovanju” po strani, ampak mora JASNO sporočati kam bodo obiskovalci “prispeli” po kliku.
  • manj je več. Glavni meni bi moral vsebovati največ 7 elementov. Če je elementov več, bo trpela t.i. user experience spletne strani (vir 6).
  • besede v glavnem meniju naj bodo kratke. S tem dosegate, da si obiskovalci zapomnijo navigacijske možnosti po vaši strani.
  • za navigacijo uporabite kratke, specifične in čim bolj natančne besede
  • glavni meni naj bo vedno na isti lokaciji. Ko obiskovalci kliknejo na katero od podstrani, naj spet na istem mestu najdejo glavne navigacijske opcije (največkrat je glavni meni na vrhu strani).
  • namesto ikon v glavnem meniju raje uporabite besede (ker si ikone lahko obiskovalci razlagajo različno)
  • upoštevajte različne vrste obiskovalcev (klasični desktop obiskovalci, obiskovalci, ki obiščejo stran s telefonom, starejši uporabniki, ….)
  • minimizirajte število t.i. drop down menijev iz glavnega menija. Če je število podmenijev preveliko, to obiskovalce odvrne, poleg tega pa večje število drop down menijev zmanjšuje možnosti, da obiskovalci kliknejo na glavni meni (ki je načrtovan za najpomembnejše vsebine)

NAMIG: Da zadovoljite pravila SEO optimizacije je najboljše, če glavni meni, enostavno poimenujete z besedami iz raziskave ključnih besed. Za glavni meni ni treba odkrivati tople vode. Čeprav ima moj drop down meni, na osebni spletni strani (v trenutku pisanja tega zapisa) 4 podmenije, so ti poimenovani v bistvu s ključnimi besedami:

navigacija spletne strani
Edino prva storitev, na moji osebni strani matijazajšek.com, “mentorstvo za bloganje in SEO” ni poimenovana na podlagi iskalnih volumnov – zato, ker mentorstva za SEO, vsaj kot ga ponujam sam, ne izvaja v Sloveniji, nihče. Ostale 3 storitve so v podmenijih poimenovane z besedami iz raziskave ključnih besed.

Struktura spletne strani za SEO (t.i. SILO struktura)

Večina SEO mojstrov vam bo povedala, da je iz vidika spletne optimizacije, upoštevanje SEO SILO strukture spletne strani, verjetno najbolj pomembna točka načrtovanja vsake spletne strani.

V Googlovih vodnikih za upravljalce spletnih strani (Webmasters Guidelines), Google jasno sporoča, da morajo biti spletne strani strukturirane tako, da zagotavljajo čisto konceptualno heirarhijo strani.

Kaj to pomeni?

Tematike na spletni strani morajo biti strukturirane in (z notranjimi povezavami) med seboj povezane tako, da:

  • pomagajo Googlu bolje razumeti celotno vsebino in
  • dokazujejo avtoritativnost, kredibilnost in relevantnost spletnih strani ter
  • logično vodijo obiskovalce po spletni strani
kica SEO silo strukture spletne strani. Da se v tem zapisu ne ponavljam, sem zelo podroben opis o tem kako SEO ustrezno strukturirate spletno stran s pomočjo SILO metode, opisal v članku, na povezavi. Vir slike: Magento (vir 7)

Zakaj izdelajte napredno raziskavo ključnih besed za strukturo spletne strani [ki ne zadovoljuje samo SEO potreb, ampak predvsem (in tudi) potrebe izboljšanja prodaje preko spletne strani]

Vsakemu, ki je v poslu spletne prodaje že dlje časa, je jasno, da je visoka uvrstitev spletne strani v Googlu (tudi kot posledica kakovostno načrtovane/ strukturirane spletne strani), šele prvi korak do boljše spletne prodaje. Če to ne bi držalo, bi vse odlično strukturirane spletne strani, imele avtomatsko tudi odlično spletno prodajo, je tako?

Konverzija povečanega števila obiskovalcev strani v kupce (oz. vsaj v sledi (npr. elektronske naslove)), zaradi visoke uvrstitve spletne strani v Googlu, je tisti, drugi, PRAVI CILJ, prodajnih spletnih strani.

  • Verjeli ali ne, se začetne, povprečne konverzije spletnih strani, ko te šele začenjajo s svojo spletno prodajo, vrtijo okrog 2,63% (januar 2020, vir 4).

Poglejte študijo povprečnih konverzij, po različnih panogah (vir 4):

povprečne konverzije online trgovin panoge
Toplo priporočilo za spletne prodajnike – začetnike: NE GLEJTE TOP 25% rezultatov (zeleni stolpci), ampak modre stolpce.
  • Če upoštevate še podatek o tem KOLIKO ČASA V POVPREČJU TRAJA, da pride do želenih konverzij (vir 5 – spodnja slika), vam bo hitro jasno zakaj za marsikatero podjetje, ni ravno mačji kašelj, izboljšati prodajo preko njihove spletne strani:
čas do konverzije
Na BTB trgu traja v povprečju 84 dni, da se t.i. sledi konvertirajo v priložnosti. Iz priložnosti za posel v realiziran posel, traja še 18 dni.

Če hočete spletno stran stukturirati tako, da izboljšate KONVERZIJSKE REZULTATE (tako čas do konverzije kot tudi % konverzij), ni druge kot, da spletno stran zato strukturirate za čimveč (vse kar najdete), predvsem PRODAJNIH KLJUČNIH TEMATIK.

Kako najdete te?

Z t.i. razširjeno analizo ključnih besed…

Razširjena analiza ključnih besed, za še bolj natančno in razširjeno strukturo spletne strani (nadaljevanje zgornjega primera “grafično oblikovanje”)

  • long tail ključne besede:
long tail analiza
Uporabite: Keyword Shitter
  • entity research:
entity research
Uporabite: EntityExplorer
Uporabite: SearchIntent
  • competition research:
Uporabite Keyword Planner. Namesto, da raziskujete ključne besede, raziskujte konkurenčne spletne strani.

Viri:

1 – How website structure affects SEO – SearchEngineJournal
2 – 21 ways for creating a website structure that’s optimized for SEO – DataBox
3 – What is keyword cannibalization – Yoast
4 – Average ecommerce conversion rate = 2,63% (Updated January 2020) – GrowCode
5 – How to increase your btb lead conversion rate – FunnelEnvy
6 – Improve you website navigation – QuantumDynamix
7 – What is silo Structure – Magento