Ključne besede [Kompleten vodič za iskanje in analizo]

Spodaj so “zložena” poglavja za vse, ki se zanimate za ključne besede….
Poglavja so razdeljena tako, da boste lahko čim hitreje našli prave ključne besede in, da boste na najdene ključne besede lažje pripravljali ustrezne spletne vsebine. Spodnja poglavja in postopke uporabljamo na Seo-Praktik-u, pri pripravi SEO spletnih strategij, tudi sami.

Kaj so ključne besede

Ključne besede so besede, ki jih uporabniki Googla (in drugih spletnih iskalnikov) vtipkujejo v iskalnik.
Z namenom, da jim iskalniki, prikažejo spletne strani oz. spletne vsebine, ki ponujajo odgovor/rešitev, glede na vtipkano besedo.

Če smo, pred leti, ob začetkih iskalnega spletnega nastopa, raziskovali ključne besede, po večini samo skozi oči kaj uporabniki vtipkajo v Google, danes za iskanje ključnih besed, uporabljamo več različnih platform in orodij. In tudi metod.

Ključne besede za Google

Ključne besede, ki jih uporabljajo/vtipkujejo uporabniki Googla, Google ponuja kar sam:

  • v okencu za vpisovanje ključnih besed, po tem, ko za prvo vtipkamo besedo/črko damo presledek:

ključne besede na googlu

  • in na dnu prve strani Googla:

sorodne ključne besede google

Ključne besede za YouTube

Ključne besede za YouTube, po isti logiki kot za Google, YouTube ponuja kar sam (namig: ključne besede, ki jih uporabniki uporabljajo na Googlu, NISO enake ključnim besedam, s katerimi uporabniki YouTuba iščejo video vsebine):

ključne besede YouTube

Ključne besede za socialna omrežja (npr. LinkedIn)

Ključne besede, ki pritegujejo več spletne publike na družabnih omrežjih, lahko iščemo preko hashtagov (#):

ključne besede linkedin

Hashtage uporabljajo še druga družabna omrežja (Facebook, Instagram, Pinterest,…).

Ključne besede na spletnih forumih

Ključne besede (še posebej takšne, ki se uporabljajo v poljudnem/domačem jeziku) se uporabljajo na spletnih forumih:

ključne besede spletni forumi

 

ključne besede nasvetV nadaljevanju zapisa, je poglavje, v celoti namenjeno idejam za iskanje ključnih besed, vključno s seznamom nekaterih spletnih strani, preko katerih lahko raziskujete ključne besede. SEO orodja, ki jih na SeoPraktik-u sami uporabljamo za raziskovanje in analizo ključnih besed, so opisana na tej povezavi.

Priporočam še:

Razlike med ključnimi besedami

Niso vse ključne besede enake in enako pomembne za uspeh v spletni prodaji oz. spletnem nastopu….

Ključne besede so most/vezni člen, med spletnim obiskovalcem, ki besede vtipkuje/uporablja na različnih spletnih platformah (iskalnikih, družabnih omrežjih, forumih,….) in vsebino, ki se prikaže temu uporabniku.

Razumevanje razlik med ključnimi besedami je pomembno zato, ker ključne besede, različno natančno izdajajo namen spletnega uporabnika. Bolj kot natančno poznamo namen spletnega uporabnika, bolj natančno spletno vsebino mu lahko “serviramo”.

Poleg tega je izbor ključnih besed pomembnen tudi iz vidika koliko ljudi vtipka določeno ključno besedo, saj si lahko, če spletno vsebino serviramo večjemu številu vtipkovalcev/uporabnikov neke ključne besede, obetamo večji obisk in oglede naše spletne vsebine.

V osnovi, ključne besede, delimo na navigacijske, komercialne, informativne in transakcijske ključne besede.

Sicer pa jih, za potrebe hitrejšega in lažjega doseganja SEO ciljev, delimo tudi na generične (težke, generic) in dolgorepe (lahke, long tail) ključne besede.

Navigacijske ključne besede

Ko uporabniki interneta vnesejo ime podjetja ali blagovne znamke, to pomeni, da opravljajo navigacijsko iskanje. To podjetje že poznajo in želijo poiskati pravilen spletni naslov, da pridejo na spletno stran. Takšne ključne besede so ponavadi koristne, če je blagovna znamka spletne strani znana in priljubljena. Na spletnem trgu in v boju za stranke, obstajajo tudi primeri, ko se spletna mesta poskušajo uvrstiti na imena/ključne besede svojih konkurentov, vendar ti primeri, v večini primerov ne delujejo dobro.

Primeri navigacijskih ključnih besed:

navigacijske ključne besede

Komercialne ključne besede

Komercialne ključne besede so široka kategorija različnih ključnih besed, ki imajo veliko verjetnost, da na spletno stran prinesejo prave stranke. Ali želimo neko komercialno ključno besedo vključiti v spletno trgovino, je odvisno od niše oz. dejavnosti v kateri deluje naša spletna trgovina.

Za nekoga, bo npr., če spletna stran prodaja turistične pakete, ključna beseda “potovalni vodnik” brez vrednosti. Za drugega, ki mogoče na spletni strani ponuja brezplačne informacije o potovanjih, prodaja pa oglase, pa zna ta ista ključna beseda, biti dobičkonosna.

Eden od najbolj preprostih in praktičnih nasvetov, ki vam pomaga ugotoviti, ali je ključna beseda komercialna ali ne, je, da ključno besedo, preprosto vnesete v Google in preverite, katere vrste spletnih strani se pojavijo v rezultatih iskanja, in ali želite, da je vaša spletna stran med njimi. Če želite ugotoviti ali je neka ključna beseda tudi dobičkonosna, preverite ali so plačani oglasi za to ključno besedo. Če so (in, če jih je celo več), to pomeni, da imajo druga podjetja korist od te ključne besede, zato jo uporabite tudi vi.

Primeri komercialnih ključnih besed:

komercialne ključne besede

Informativne ključne besede

Na Googlu obstaja zelo veliko ključnih besed, ki imajo res velik obseg iskanja, če pa jih uporabljate za promocijo svoje spletne strani, vam pa ne bodo prinesle konverzij. Zakaj?

Ker s temi besedami ljudje iščejo informacije (in sploh niso v nakupni fazi).

Umetnost kakovostne analize ključnih besed in kasnejše kakovostne optimizacije internetnih vsebin, optimiziranih na najdene ključne besede, je izločiti takšne besede iz prioritetnih spletnih aktivnosti, ker takšne ključne besede, vplivajo na povečanje spletnega obiska, ne pa tudi na povečanje spletne prodaje (razen, če spletna stran služi z vedno večjim obiskom, npr. preko klikov na oglase).

Informativne ključne besede damo v drugi plan spletnega nastopa, zato, ker preko njih povečujemo bazo prejemnikov naših elektronskih novičk.

Primeri informativnih ključnih besed:

informativne ključne besede

Transakcijske ključne besede

So druge vrste ključnih besed, ki so odlične za uporabo komercialnih spletnih strani. V primerjavi s komercialnimi ključnimi besedami, transakcijske ključne besede uporabljajo ciljno usmerjeni ljudje, ki želijo kupiti izdelek ali storitev. To se ponavadi zgodi, ko je oseba že iskala informacije, je že sprejela odločitev in je že odločena, da bo opravila nakup. Take ključne besede vsebujejo besedne izraze, kot so “kupi”, “naroči se”, “prodaja”, “akcija”, itd…

Praviloma je transakcijska ključna beseda bolj natančna, ker lahko podrobneje opiše izdelek ali storitev, npr.: “neon modra unisex ura akcija”.

Primeri transakcijskih ključnih besed:

  • _________ 2018
  • _________ akcija
  • _________ popust
  • _________ nakup
  • _________ izdelava
  • _________ ki deluje
  • _________ rešitev
  • kje lahko kupim ___________
  • kupon __________
  • poceni
  • najcenejša _____________

 

transakcijske ključne besede nasvet

Še dodatnih 220 transakcijskih ključnih besed (t.i. buyer intent keywords), boste našli na povezavi SEO optimizacija Faq/razdelek O ključnih besedah.

 

SEO strokovnjaki (seznam teh, od katerih sem se in se še učim, je objavljen na povezavi) t.i. buyer intent ključne besede, delijo še bolj podrobno, v vezi z nadaljno segmentacijo in optimalno uporabo ključnih besed, pa priporočam še:

 

Kot rečeno na vrhu poglavja, se ključne besede delijo tudi na generične (eno ali dvo besedne zveze) in dolgorepe (več besedne ključne besede).

Generične ključne besede

Generične ključne besede so (v večini primerov) eno ali dvo besedne zveze (radiatorji, kuhinje, majice, tisk, drsna vrata,….), njihove lastnosti pa so:

  • vtipka jih večje število uporabnikov
  • konkurenca vsebin, optimiziranih na generične besede, je velika
  • z vsebinami, optimiziranimi na generične ključne besede, je težko priti na prvo stran Googla (oz. je potreben daljši čas, v povprečju okrog pol leta).

Priporočam: Kaj morate delati, da tudi na težke ključne besede, ki imajo veliko iskanj, pristanete na prvi strani Googla

Dolgorepe ključne besede

Dolgorepe ključne besede so (v večini primerov) več besedne zveze, ki vsebujejo več kot dve besedi (najugodnejši radiatorji maribor, masivna kuhinja ugodno, …).
Lastnosti dolgorepih (t.i. long tail) ključnih besed so:

  • vtipka jih manjše število uporabnikov
  • konkurenca vsebin, optimiziranih na dolgorepe ključne besede, je manjša
  • z vsebinami, optimiziranimi na dolgorepe ključne besede, je (razmeroma) lahko priti na prvo stran Googla (oz. je potreben kratek čas, v povprečju nekaj ur za pripravo vsebine.

Priporočam: Kako izbrati ključne besede za spletno stran?

Kako pomemben je izbor ključnih besed pri spletnem nastopu

Glede na to, da povprečne SEO kampanje, trajajo vsaj 6 mesecev, je malo “nerodno“, če po pol leta dvigovanja spletne strani na prvo stran Googla, ugotovimo, da nismo dvigovali pravih ključnih besed. Da smo npr. dvigovali takšne, ki sicer prinašajo obiskovalce, a kaj, ko ti obiskovalci “ne konvertirajo” v nakupe in povpraševanja.

Šel je čas, šel je denar, a NAJHUJŠE OB IZBIRI NAPAČNIH KLJUČNIH BESED, si poglejte spodaj…

Ključne besede so osnova vsebinskega marketinga, po raziskavi SmartInsights (slika spodaj), pa velja vsebinski marketing, za NAJMOČNEJŠO MARKETINŠKO TEHNIKO, med vsemi digitalnimi kanali:

pomen izbora ključnih besed

Kar pomeni, da, če ne izberemo ustreznih ključnih besed, za kreiranje naši spletnih vsebin, najmočnejšega orodja za uspeh na spletu, sploh ne vnovčujemo (konkurenca ga pa).

izbira ključnih besed nasvet

Učite se iz mojih napak. Ko sem pred sedmimi leti (v času tega zapisa), sam začel s prvimi blog zapisi, na eni spletni strani, ki je zdaj niti več nimam, sem v prvih treh ali štirih mesecih, napisal 86 blog objav. Šele po napisanih člankih (???), sem šel prvič pogledat v Google analitiko, koliko spletnih obiskovalcev mi prinaša teh 86 zapisov. Teh je bilo, reci in piši, vsega med 15 do 20 na mesec. Takrat sem se začel spraševati ali sploh pišem na ključne besede, ki jih uporabniki Googla, vtipkujejo v iskalnik. Seveda tega nisem počel – ker sem spletne vsebine (blog zapise) pisal iz glave in po navdihu.
V seo strategijah, ki jih pripravljamo za naše sodelujoče danes, boste opazili, da ni niti ene strategije napisane brez analize ključnih besed (priporočam ogled: Marketinška strategija spletne strani, ki že rangira visoko v Googlu)

Kako izbrati ključne besede za spletno stran

Da ne bo ta zapis predolg, sem zelo podroben prikaz tega kako poiskati ključne besede za spletno stran, objavil v ločenem članku:

Kako izbrati ključne besede za spletno stran?

Kako se naredi analiza ključnih besed

Če se mogoče izraz “analiza ključnih besed”, sliši preveč “učeno”, boste spodaj videli, da je treba biti pri raziskovanju ključnih besed, v bistvu, pozoren na tri reči in, da pri raziskovanju ključnih besed, ne gre za neko hudo znanost:

  • najprej si zapomnite predvsem to, da se naj analiza ključnih besed, NIKOLI NE USTAVI. Prvo, začetno in daljšo analizo si naredimo za štart, potem, ko pa imamo glavne/primarne/generične ključne besede izbrane in segmentirane po tematikah, pa iskanje novih ključnih besed, usmerimo v tiste, s katerimi naša internetna stran, še ne rangira, na prvi ali drugi strani Googla. Z iskanjem novih ključnih besed, se ne ustavimo, če ne drugega, najmanj zaradi tega, ker Google poroča, da se še danes (2018), med cca. 15 in 20%, vtipkuje v Google, takšnih ključnih besed, ki niso bile še nikoli uporabljene (1).

 

  • analizo ključnih besed izdelamo tako, da posameznim skupinam besed, določimo tematike (topical clusters), za vsako tematiko pa preverimo katera je najbolj primerna vrsta spletne vsebine (kategorija v spletni trgovini, kategorija na blogu, …..). Iz vidika spletne optimizacije, si želimo, da so naslovi tematik definirani s težkimi, generičnimi ključnimi besedami. Priporočam: Analiza ključnih besed za 100% natančno ciljanje kupcev.

 

  • vsaki določeni tematiki SPROTI iščemo long tail ključne besede, ki tematsko in SEO (z internimi linki) podpirajo topical cluster. Spletne vsebine, optimizirane na dolgorepe, long tail ključne besede, pripravljamo tako dolgo, dokler s tematiko, ki jo te vsebine podpirajo, ne dosežemo zastavljenih (SERP) ali konverzijskih ciljev.

 

Poglejte, zgoraj opisano, na spodnjem primeru (iz analize ključnih besed za SeoPraktik.si).
Zaradi “očitnih” razlogov, ker pač te zapise spremljajo tudi drugi spletni mojstri seo optimizacije, so vse, razen primarne ključne besedne zveze, ki je “optimizacija spletnih strani”, zamegljene:

analiza ključnih besed

Iz zgornje slike lahko vidite, da:

  • so (v času prve analize ključnih besed), za SeoPraktik.si, izbrane 4 tematike (topical clusters, vrstice 10, 18, 27 in 32)
  • ima vsaka tematika (topical cluster) dodatne long tail, ključne besede, v katerih notranje povezave, kažejo nazaj na tematiko (s čimer posredno vplivajo na boljšanje uvrstitve tematik), stolpec B
  • vsaki najdeni ključni besedi (za tematiko in long tail) je dopisan iskalni volumen, stolpec D
  • za vse url naslove, vseh vsebin, so posneta začetna SERP (search engine ranking position) stanja. “Pobarvanka” dobiva skozi čas, iz začetne rdeče barve, vse več rumenih in zelenih polj (rumeno so pobarvani url naslovi, ki v Googlu zasedajo mesta od 6 do 20, zeleno so obarvani url naslovi vsebin, ki dosegajo na Googlu, mesta od 1 do 5, rdeča polja označujejo pozicije spletnih vsebin uvrščenih nad 20. mesto)

 

analiza ključnih besed nasvet

Ko raziskujete in najdete nove ključne besede, jih ne pozabite smiselno umestiti v tematiko, v katero sodi posamezen long tail. Posebej pa bodite pozorni na url naslove, ko mesečno preverjate SERP stanja vseh zabeleženih vsebin. Nemalokrat se zgodi, da Google, za posamezne ključne besede, pokaže isti url naslov. Kar je dober podatek, ker to pomeni, da boste kasneje, z eno offsite SEO potezo, dvigovali več ključnih besed, hkrati.

Kako uporabiti ključne besede (na SEO ustrezen način)

Ko smo enkrat osvojili REDNO iskanje novih ključnih besed in, ko smo enkrat definirali glavne/generične ključne besede ter imamo zastavljeno evidenco in segmentacijo besed, je na vrsti vprašanje KAKO uporabljamo ključne besede pri spletnem nastopu.

Strogo, iz SEO stališča, moramo ključne besede, v spletni vsebini, uporabiti najmanj:

  • v SEO naslovu (od leve proti desni, exact ponovitev besede (v kolikor ta ne moti marketinško privlačnega naslova)
  • v meta opisu (iz leve proti desni, exact ponovitev (v kolikor ta ne moti marketinško privlačnega opisa)
  • v prvem odstavku besedila
  • v H1 naslovu (ki ga uporabimo samo enkrat)
  • v najmanj enem H2 naslovu poglavja
  • v prvi sliki kot alt tag in nadomestno besedilo
  • ….

kako uporabiti ključne besede nasvetCeloten seznam, 24-ih točk, ki jih je treba upoštevati pri uporabi ključnih besed, za spletne vsebine, boste našli v Seo optimizacija FAQ/razdelek Onsite SEO optimizacija/ razdelek Ključne besede.

Kako poiskati ključne besede – Orodja in spletne strani

Tukaj je napisan seznam spletnih strani, ki vam pomagajo raziskovati ključne besede (sicer so posamezna SEO orodja, za raziskovanje ključnih besed, opisana tudi na tej povezavi).

Še več vsebin o ključnih besedah

O analiziranju, raziskovanju ter pravilni rabi ključnih besed, sem pisal tudi na osebnem blogu MatijaZajšek.com, v članku Kako poiskati ključne besede, na katere visoko rangira že vaš konkurent (6.del Vodnika za analizo ključnih besed)

Ključne besede [Kompleten vodič za iskanje in analizo]
5 (100%) 4 votes