Kaj so ključne besede & kako jih izbrati za SEO

Spodaj so “zložena” poglavja za vse, ki se zanimate za ključne besede….
Poglavja so razdeljena tako, da boste lahko čim hitreje našli prave ključne besede in, da boste na najdene ključne besede lažje pripravljali ustrezne spletne vsebine. Spodnja poglavja in postopke uporabljamo tudi na Seo-Praktik.si, pri optimizaciji lastnih spletnih strani in strani za naše stranke.

Kaj so ključne besede

Ključne besede so besede, ki jih uporabniki Googla (in drugih spletnih iskalnikov) vtipkujejo v iskalnik.
Z namenom, da jim iskalniki, prikažejo spletne strani oz. spletne vsebine, ki ponujajo odgovor/rešitev, glede na vtipkano besedo.

Če smo, pred leti, ob začetkih iskalnega spletnega nastopa, raziskovali ključne besede, po večini samo skozi oči kaj uporabniki vtipkajo v Google, danes za iskanje ključnih besed, uporabljamo več različnih platform in orodij. In tudi metod.

Ključne besede za Google

Ključne besede, ki jih uporabljajo/vtipkujejo uporabniki Googla, Google ponuja kar sam:

  • v okencu za vpisovanje ključnih besed, po tem, ko za prvo vtipkamo besedo/črko damo presledek:
ključne besede na googlu
  • in na dnu prve strani Googla:
sorodne ključne besede google

Ključne besede za YouTube

Ključne besede za YouTube, po isti logiki kot za Google, YouTube ponuja kar sam (namig: ključne besede, ki jih uporabniki uporabljajo na Googlu, NISO enake ključnim besedam, s katerimi uporabniki YouTuba iščejo video vsebine):

ključne besede YouTube
ključne besede YouTube

Ključne besede za socialna omrežja (npr. LinkedIn)

Ključne besede, ki pritegujejo več spletne publike na družabnih omrežjih, lahko iščemo preko hashtagov (#):

ključne besede linkedin

Hashtage uporabljajo še druga družabna omrežja (Facebook, Instagram, Pinterest,…).

Ključne besede na spletnih forumih

Ključne besede (še posebej takšne, ki se uporabljajo v poljudnem/domačem jeziku) se uporabljajo na spletnih forumih:

ključne besede spletni forumi
ključne besede nasvet

V nadaljevanju zapisa, je poglavje, v celoti namenjeno idejam za iskanje ključnih besed, vključno s seznamom nekaterih spletnih strani, preko katerih lahko raziskujete ključne besede. 

Priporočam še:

Razlike med ključnimi besedami

Niso vse ključne besede enake in enako pomembne za uspeh v spletni prodaji oz. spletnem nastopu….

Ključne besede so most/vezni člen, med spletnim obiskovalcem, ki besede vtipkuje/uporablja na različnih spletnih platformah (iskalnikih, družabnih omrežjih, forumih,….) in vsebino, ki se prikaže temu uporabniku.

Razumevanje razlik med ključnimi besedami je pomembno zato, ker ključne besede, različno natančno izdajajo namen spletnega uporabnika. Bolj kot natančno poznamo namen spletnega uporabnika, bolj natančno spletno vsebino mu lahko “serviramo”.

Poleg tega je izbor ključnih besed pomembnen tudi iz vidika koliko ljudi vtipka določeno ključno besedo, saj si lahko, če spletno vsebino serviramo večjemu številu vtipkovalcev/uporabnikov neke ključne besede, obetamo večji obisk in oglede naše spletne vsebine.

V osnovi, ključne besede, delimo na navigacijske, komercialne, informativne in transakcijske ključne besede.

Sicer pa jih, za potrebe hitrejšega in lažjega doseganja SEO ciljev, delimo tudi na generične (težke, generic) in dolgorepe (lahke, long tail) ključne besede.

Navigacijske ključne besede

Ko uporabniki interneta vnesejo ime podjetja ali blagovne znamke, to pomeni, da opravljajo navigacijsko iskanje. To podjetje že poznajo in želijo poiskati pravilen spletni naslov, da pridejo na spletno stran. Takšne ključne besede so ponavadi koristne, če je blagovna znamka spletne strani znana in priljubljena. Na spletnem trgu in v boju za stranke, obstajajo tudi primeri, ko se spletna mesta poskušajo uvrstiti na imena/ključne besede svojih konkurentov, vendar ti primeri, v večini primerov ne delujejo dobro.

Primeri navigacijskih ključnih besed:

navigacijske ključne besede

Komercialne ključne besede

Komercialne ključne besede so široka kategorija različnih ključnih besed, ki imajo veliko verjetnost, da na spletno stran prinesejo prave stranke. Ali želimo neko komercialno ključno besedo vključiti v spletno trgovino, je odvisno od niše oz. dejavnosti v kateri deluje naša spletna trgovina.

Za nekoga, bo npr., če spletna stran prodaja turistične pakete, ključna beseda “potovalni vodnik” brez vrednosti. Za drugega, ki mogoče na spletni strani ponuja brezplačne informacije o potovanjih, prodaja pa oglase, pa zna ta ista ključna beseda, biti dobičkonosna.

Eden od najbolj preprostih in praktičnih nasvetov, ki vam pomaga ugotoviti, ali je ključna beseda komercialna ali ne, je, da ključno besedo, preprosto vnesete v Google in preverite, katere vrste spletnih strani se pojavijo v rezultatih iskanja, in ali želite, da je vaša spletna stran med njimi. Če želite ugotoviti ali je neka ključna beseda tudi dobičkonosna, preverite ali so plačani oglasi za to ključno besedo. Če so (in, če jih je celo več), to pomeni, da imajo druga podjetja korist od te ključne besede, zato jo uporabite tudi vi.

Primeri komercialnih ključnih besed:

komercialne ključne besede

Informativne ključne besede

Na Googlu obstaja zelo veliko ključnih besed, ki imajo res velik obseg iskanja, če pa jih uporabljate za promocijo svoje spletne strani, vam pa ne bodo prinesle konverzij. Zakaj?

Ker s temi besedami ljudje iščejo informacije (in sploh niso v nakupni fazi).

Kakovostna analiza ključnih besed in kasnejša optimizacija spletnih strani, optimiziranih za najdene ključne besede, pomeni, da je treba izločiti informativne besede iz prioritetnih spletnih aktivnosti, ker takšne ključne besede, vplivajo na povečanje spletnega obiska, ne pa tudi na povečanje spletne prodaje (razen, če spletna stran služi z vedno večjim obiskom, npr. preko klikov na oglase).

Informativne ključne besede damo v drugi plan spletnega nastopa, zato, ker preko njih povečujemo bazo prejemnikov naših elektronskih novičk.

Primeri informativnih ključnih besed:

informativne ključne besede

Transakcijske ključne besede

So druge vrste ključnih besed, ki so odlične za uporabo komercialnih spletnih strani. V primerjavi s komercialnimi ključnimi besedami, transakcijske ključne besede uporabljajo ciljno usmerjeni ljudje, ki želijo kupiti izdelek ali storitev. To se ponavadi zgodi, ko je oseba že iskala informacije, je že sprejela odločitev in je že odločena, da bo opravila nakup. Take ključne besede vsebujejo besedne izraze, kot so “kupi”, “naroči se”, “prodaja”, “akcija”, itd…

Praviloma je transakcijska ključna beseda bolj natančna, ker lahko podrobneje opiše izdelek ali storitev, npr.: “neon modra unisex ura akcija”.

Primeri transakcijskih ključnih besed:

  • _________ 2018
  • _________ akcija
  • _________ popust
  • _________ nakup
  • _________ izdelava
  • _________ ki deluje
  • _________ rešitev
  • kje lahko kupim ___________
  • kupon __________
  • poceni
  • najcenejša _____________

SEO strokovnjaki, t.i. buyer intent ključne besede, delijo še bolj podrobno, v vezi z nadaljno segmentacijo in optimalno uporabo ključnih besed, pa priporočam še:

Kot rečeno na vrhu poglavja, se ključne besede delijo tudi na generične (eno ali dvo besedne zveze) in dolgorepe (več besedne ključne besede).

Generične ključne besede

Generične ključne besede so (v večini primerov) eno ali dvo besedne zveze (radiatorji, kuhinje, majice, tisk, drsna vrata,….), njihove lastnosti pa so:

  • vtipka jih večje število uporabnikov
  • konkurenca vsebin, optimiziranih na generične besede, je velika
  • z vsebinami, optimiziranimi na generične ključne besede, je težko priti na prvo stran Googla (oz. je potreben daljši čas, v povprečju okrog pol leta).

Dolgorepe ključne besede

Dolgorepe ključne besede so (v večini primerov) več besedne zveze, ki vsebujejo več kot dve besedi (najugodnejši radiatorji maribor, masivna kuhinja ugodno, …).
Lastnosti dolgorepih (t.i. long tail) ključnih besed so:

  • vtipka jih manjše število uporabnikov
  • konkurenca vsebin, optimiziranih na dolgorepe ključne besede, je manjša
  • z vsebinami, optimiziranimi na dolgorepe ključne besede, je (razmeroma) lahko priti na prvo stran Googla (oz. je potreben kratek čas, v povprečju nekaj ur za pripravo vsebine.

Kaj so ključne besede brez iskanja [& razlogi zakaj se splača targetirati na njih]

Ključne besede brez iskanja so tiste ključne besede katerim SEO orodja ponavadi pokažejo, da jih vtipka 0 uporabnikov Googla.

Primer:

ključne besede brez iskanja primer

Ključne besede brez iskanja so za večino piscev spletnih vsebin, najmanj zanimive, ker bi naj zanje bilo najmanj zanimanj (oz. nič zanimanja), čeprav boste videli, če boste prebrali argumente spodaj, da se ravno med ključnimi besedami, ki imajo t.i. “nič uporabnikov”, skrivajo odlične priložnosti za SEO uspeh.

Razlogi zakaj se splača targetirati z vsebinami na ključne besede brez iskanja

  • za t.i. “ključne besede brez iskanja” nekatera SEO orodja pokažejo iskalne volumne 0, kar pa še ne pomeni, da “ničlo” pokažejo vsa SEO orodja. Pogosto ničlo pokažejo brezplačna SEO orodja, če pa raziskujete iskalni volumen za isto ključno besedo zvezo z nekim drugim SEO orodjem, pa se zna zgoditi, da iskalni volumen, te iste besedne zveze, ne bo več nič.
  • ključnim besedam brez iskanja dajemo napačen predznak, da so to besede, ki jih nihče ne vtipka v Google, ker potem se te besede v Google autosuggest sploh ne bi prikazale. Res, da jih vtipka manj uporabnikov Googla, kot generične ključne besede, a vtipkajo jih. V zgornjem primeru pomeni ničla pri številu iskanj, v bistvu “manj kot deset” iskanj na mesec, ker SEO orodje kwSurfer prikazuje rezultate po deset. Zato te besedne zveze napačno pojmujemo “ključne besede brez iskanja”, namesto ključne besede z iskanji manj kot 10 na mesec”.
  • ključne besede z majhnimi volumni (kar bi naj sodile tudi te “brez iskanja” izdajo zelo natančno kakšno informacijo, produkt ali storitev išče uporabnik Googla, posledično je za te besede, ki imajo tudi največji potencial za uvrstitev na prvo mesto na prvi strani Googla, mogoče pripraviti najbolj natančno vsebino. In preko nje prodati. Prodaja preko ključnih besed, ki so “brez iskanj” oz. z malo iskanji, je najlažja pot do tega, da s svojimi, dobro SEO optimiziranimi vsebinami, pridete na prvo stran Googla.
  • nobena vsebina na spletu ne targetira in se na Googlu prikaže zgolj za eno in edino ključno besedo na katero z njo targetirate, ampak na več izmed njih. Če v svojo spletno vsebino vkomponirate targetiranje na več ključnih besed z malo ali nič iskanja, se boste z vsemi njimi (in ozko targetirano vsebino), prikazovali na vrhu Googla, Kar je boljše, kot, če se z eno vsebino, s katero targetirate na generične ključne besede, uvrstite na Googlu nekje na sredino. Še več razlogov zakaj targetirati na ključne besede brez iskanj oz. t.i. “zero volume keyword” najdete v člankih: Why You Should Target Zero Search Volume Keywords in Google Discusses Zero Search Volume Keyword Targeting

Kako pomemben je izbor ključnih besed pri optimizaciji spletnih strani

Glede na to, da povprečne SEO kampanje, trajajo vsaj 6 mesecev, je malo “nerodno“, če po pol leta dvigovanja spletne strani na prvo stran Googla, ugotovimo, da nismo dvigovali pravih ključnih besed. Da smo npr. dvigovali takšne, ki sicer prinašajo obiskovalce, a kaj, ko ti obiskovalci “ne konvertirajo” v nakupe in povpraševanja.

Šel je čas, šel je denar, a NAJHUJŠE OB IZBIRI NAPAČNIH KLJUČNIH BESED, si poglejte spodaj…

Ključne besede so osnova vsebinskega marketinga, po raziskavi SmartInsights (slika spodaj), pa velja vsebinski marketing, za NAJMOČNEJŠO MARKETINŠKO TEHNIKO, med vsemi digitalnimi kanali:

pomen izbora ključnih besed

Kar pomeni, da, če ne izberemo ustreznih ključnih besed, za kreiranje naših spletnih vsebin, najmočnejšega orodja za uspeh na spletu, sploh ne vnovčujemo (konkurenca ga pa).

izbira ključnih besed nasvet

Učite se iz mojih napak. Ko sem pred sedmimi leti (v času tega zapisa), sam začel s prvimi blog zapisi, na eni spletni strani, ki je zdaj niti več nimam, sem v prvih treh ali štirih mesecih, napisal 86 blog objav. Šele po napisanih člankih (???), sem šel prvič pogledat v Google analitiko, koliko spletnih obiskovalcev mi prinaša teh 86 zapisov. Teh je bilo, reci in piši, vsega med 15 do 20 na mesec. Takrat sem se začel spraševati ali sploh pišem na ključne besede, ki jih uporabniki Googla, vtipkujejo v iskalnik. Seveda tega nisem počel – ker sem spletne vsebine (blog zapise) pisal iz glave in po navdihu.
V seo strategijah, ki jih pripravljamo za naše sodelujoče danes, boste opazili, da ni niti ene strategije napisane brez analize ključnih besed.

Kako izbrati ključne besede za SEO optimizacijo vaše spletne strani

Zelo podroben prikaz tega kako ključne besede uporabiti pri SEO optimizaciji vaše spletne strani, vključno s primeri, je objavljen na povezavi optimizacija spletnih strani matijazajšek.com. V objavi poglejte kako optimizirati vsak posamezen element vaših spletnih vsebin (SEO naslov, meta opis, H oznake, slike v vsebinah, notranje in zunanje povezave, itd…).

Kako naredite raziskavo ključnih besed v vaši panogi

Če se mogoče izraz “analiza ključnih besed”, sliši preveč “učeno”, boste spodaj videli, da je treba biti pri raziskovanju ključnih besed, v bistvu, pozoren na tri reči in, da pri raziskovanju ključnih besed, ne gre za neko hudo znanost:

  • najprej si zapomnite predvsem to, da se naj analiza ključnih besed, NIKOLI NE USTAVI. Prvo, začetno in daljšo analizo si naredimo za štart, potem, ko pa imamo glavne/primarne/generične ključne besede izbrane in segmentirane po tematikah, pa iskanje novih ključnih besed, usmerimo v tiste, s katerimi naša internetna stran, še ne rangira, na prvi ali drugi strani Googla. Z iskanjem novih ključnih besed, se ne ustavimo, če ne drugega, najmanj zaradi tega, ker Google poroča, da se še danes (2018), med cca. 15 in 20%, vtipkuje v Google, takšnih ključnih besed, ki niso bile še nikoli uporabljene (1).
  • analizo ključnih besed izdelamo tako, da posameznim skupinam besed, določimo tematike (topical clusters), za vsako tematiko pa preverimo katera je najbolj primerna vrsta spletne vsebine (kategorija v spletni trgovini, kategorija na blogu, …..). Iz vidika spletne optimizacije, si želimo, da so naslovi tematik definirani s težkimi, generičnimi ključnimi besedami.
  • vsaki določeni tematiki SPROTI iščemo long tail ključne besede, ki tematsko in SEO (z internimi linki) podpirajo topical cluster. Spletne vsebine, optimizirane na dolgorepe, long tail ključne besede, pripravljamo tako dolgo, dokler s tematiko, ki jo te vsebine podpirajo, ne dosežemo zastavljenih (SERP) ali konverzijskih ciljev.

Poglejte, zgoraj opisano, na spodnjem primeru (iz analize ključnih besed za SeoPraktik.si).
Zaradi “očitnih” razlogov, ker pač te zapise spremljajo tudi drugi spletni mojstri seo optimizacije, so vse, razen primarne ključne besedne zveze, ki je “optimizacija spletnih strani”, zamegljene:

analiza ključnih besed
analiza ključnih besed

Iz zgornje slike lahko vidite, da:

  • so (v času prve analize ključnih besed), za SeoPraktik.si, izbrane 4 tematike (topical clusters, vrstice 10, 18, 27 in 32)
  • ima vsaka tematika (topical cluster) dodatne long tail, ključne besede, v katerih notranje povezave, kažejo nazaj na tematiko (s čimer posredno vplivajo na boljšanje uvrstitve tematik), stolpec B
  • vsaki najdeni ključni besedi (za tematiko in long tail) je dopisan iskalni volumen, stolpec D
  • za vse url naslove, vseh vsebin, so posneta začetna SERP (search engine ranking position) stanja. “Pobarvanka” dobiva skozi čas, iz začetne rdeče barve, vse več rumenih in zelenih polj (rumeno so pobarvani url naslovi, ki v Googlu zasedajo mesta od 6 do 20, zeleno so obarvani url naslovi vsebin, ki dosegajo na Googlu, mesta od 1 do 5, rdeča polja označujejo pozicije spletnih vsebin uvrščenih nad 20. mesto)
analiza ključnih besed nasvet

Ko raziskujete in najdete nove ključne besede, jih ne pozabite smiselno umestiti v tematiko, v katero sodi posamezen long tail. Posebej pa bodite pozorni na url naslove, ko mesečno preverjate SERP stanja vseh zabeleženih vsebin. Nemalokrat se zgodi, da Google, za posamezne ključne besede, pokaže isti url naslov. Kar je dober podatek, ker to pomeni, da boste kasneje, z eno offsite SEO potezo, dvigovali več ključnih besed, hkrati.

Kako uporabiti ključne besede (na SEO ustrezen način)

Ko smo enkrat osvojili REDNO iskanje novih ključnih besed in, ko smo enkrat definirali glavne/generične ključne besede ter imamo zastavljeno evidenco in segmentacijo besed, je na vrsti vprašanje KAKO uporabljamo ključne besede pri spletnem nastopu.

Strogo, iz SEO stališča, moramo ključne besede, v spletni vsebini, uporabiti najmanj:

  • v SEO naslovu (od leve proti desni, exact ponovitev besede (v kolikor ta ne moti marketinško privlačnega naslova)
  • v meta opisu (iz leve proti desni, exact ponovitev (v kolikor ta ne moti marketinško privlačnega opisa)
  • v prvem odstavku besedila
  • v H1 naslovu (ki ga uporabimo samo enkrat)
  • v najmanj enem H2 naslovu poglavja
  • v prvi sliki kot alt tag in nadomestno besedilo
  • ….

NAMIG: Komplet napotkov, vključno s prikazom primerov kako uporabite najdene ključne besede, najdete v Vodniku Kaj je SEO optimizacija & kako optimizirati spletno stran

Orodja za iskanje ključnih besed

Tukaj je napisan seznam spletnih strani, ki vam pomagajo raziskovati ključne besede: