8 glavnih, iz strani stroke podprtih, razlogov zakaj se odločiti za vsebinski marketing

Vsebinski marketing je, kot veste, super učinkovita metoda za pritegovanje novih obiskovalcev (vir: raziskava o učinkovitosti vsebinskega marketinga v članku Kaj je vsebinski marketing & kako se izvaja), na vaše spletne strani. Seveda, ob pogoju, da je izvajan pravilno.

V tej objavi so podrobno opisani glavni argumenti zakaj se odločiti za vsebinski marketing

V eni od raziskav o učinkovitosti vsebinskega marketinga (vir 2) so ugotovili, da vsebinski marketing v povprečju generira 3 x več leadov kot tradicionalne oblike marketinga:

vsebinski marketing generacija leadov
Vsebinski marketing prispeva k 3 x večji generaciji leadov od tradicionalnih oblik trženja.

8 glavnih koristi vsebinskega marketinga:

  • več vsebine na vaših spletnih straneh
  • večja vidnost vaše internetne strani na Googlu (in na ostalih iskalnikih)
  • večja stopnja zaupanja v vašo spletno domeno (t.j. večja stopnja avtoritete v vašo internetno strani)
  • več napotenih obiskovalcev na vašo internetno stran iz drugih spletnih kanalov
  • več obiska na družabnih omrežjih (in več sledilcev)
  • povečana stopnja konverzij obiskovcalcev (v nakupe, zanimanja, sledenje e novicam, itd…)
  • izboljšanje ugleda blagovne znamke
  • vzpostavitev tesnejših vezi med bralci in sledilci z vašo blagovno znamko

Kako vsebinski marketing prispeva k več vsebinam na vaših straneh [in zakaj je to pomembno]

Več vsebin na vašo internetno stran dobite npr. s pisanjem bloga (na vaši spletni strani).
Vsak blog je nova spletna vsebina.
Več kot je vsebin, večja je, posledično, vaša spletna stran.

Ob predpostavki, da so te vsebine, ki jih objavljate na vaših spletnih straneh, kakovostne (beri: ustrezno SEO optimizirane, več o tem v Kaj je optimizacija spletnih strani & kako se izvaja SEO) več vsebin predstavlja večjo stopnjo avtoritete vaše spletne strani (o tem pišem v tretjem poglavju, v nadaljevanju).

Več vsebin in redno/konstantno objavljanje novih spletnih vsebin pomaga vračati obiskovalce vaših internetnih strani, nazaj na vašo stran. Če, po drugi strani, na vaši spletni strani, recimo pol leta ni nič novega, s tem ni razloga, da bi se obiskovalec vrnil.

V isti raziskavi kot v prvem poglavju, zgoraj, (vir 2) so celo ugotovili, da je v letu 2021, kar 36% marketingarjev spremenilo svojo taktiko trženja iz plačljivega spletnega oglaševanja v vsebinski marketing:

vsebinski marketing sprememba taktike

Zakaj vsebinski marketing prispeva k večji vidnosti vaše internetne strani na Googlu

Vsebinski marketing prispeva k večji vidnosti na Googlu zato, ker imajo spletni iskalniki tendenco prikazovati nove spletne vsebine in vsebine o katerih še nihče ne piše. Spletni iskalniki se “trudijo” biti svojim uporabnikom uporabni (v nasprotnem bi uporabniki zamenjali iskalnik).

Da bi bili iskalniki uporabnikom koristni in uporabni, morajo prikazovati zanimive, nove, različne in verodostojne informacije.

Vsebinski marketing prispeva k večji vidnosti vaše internetne strani na Googlu tako, da “preferira” prikaze vaših spletnih vsebin več uporabnikom, v kolikor so te bolj zanimive, drugačne, aktualne, resnične in nove.

Poglejte spodnje podatke:

vsebinski marketing vpliv na seo
62% podjetij in posameznikov, ki izvaja vsebinski marketing poroča o manjših stroških trženja, 97% več pridobljenih povratnih povezavah in 434% večji vidnosti na Googlu. Kar skupno generira 5 x več sledi kot druge oblike trženja.

Zakaj vsebinski marketing prispeva k večji stopnji zaupanja v vašo internetno stran

K večji stopnji zaupanja v vašo internetno stran vsebinski marketing prispeva tako, da vam omogoča, da o vaši panogi oz. rešitvah, ki jih ponujate na trgu, skozi objavljene vsebine, dokažete, da ste v svoji panogi strokovnjak.

Vsebinski marketing vam omogoča, da o vaši panogi objavite tiste informacije, ki vas postavijo v luč strokovnjaka (je pa pogoj, da ste v vaši panogi res strokovnjak).

NAMIG: Zmotno je prepričanje, da vam vsebinski marketing omogoča, da zgradite zaupanjja vredno spletno stran že samo s tem, da objavljate čimveč spletnih vsebin. Nasprotno: vsebinski marketing prispeva h gradnji avtoritete vaše spletne strani izključno, če skozi vsebino dokazujete, da ste na svojem področju strokovnjak.

Zakaj vsebinski marketing prispeva k večji stopnji napotenih obiskovalcev na vašo spletno stran

Vsebino, ki jo objavite npr. na blogu ali v obliki novic na vaših spletnih straneh, lahko objavite na drugih spletnih mestih in kanalih (npr. na družabnih omrežjih; Facebook, Instagram, LinkedIN,…..). Na ta način vam vsebina napoti uporabnike teh socialnih omrežij na vašo internetno stran.

Konzumatorji spletnih vsebin se ne nahajajo samo na eni spletni platformi. Nasprotno. Večina izmed nas uporablja več spletnih platform. Nekateri najdejo vašo spletno stran v iskalniku Google, drugi vas bodo našli na socialnih omrežjih.

V primeru, da svoje spletne vsebine promovirate na več kanalih hkrati, s tem skrbite tudi za vračanje tistih, ki so vas našli na enem spletnem kanalu, v poplavi ponudbe vsebin drugih, pa na vas pozabili.

Z več kanalnim objavljanjem vaših vsebin, skrbite hkrati za to, da vaše bralce vsebin, vračate nazaj na vašo internetno stran.

Na spodnji sliki poglejte od kod prihaja kar 37% vseh priporočil/napotitev na vaše spletne strani:

vsebinski marketing napotitve
V tej raziskavi je 37% obiskov povezanih z napotitvami, pri čemer se raziskava osredotoča samo na strokovno podkovane napotitve (vir 4).

Zakaj vsebinski marketing prispeva k več obiskovalcem sledilcem na socialnih omrežjih

Bolj redno in konsistentno (z različnimi objavami, a istim sporočilom) kot nagovarjate uporabnike socialnih omrežij z zanje uporabnimi spletnimi vsebinami, več všečkov si boste prislužili. Bolj kot je vaša objava na družabnem omrežju koristna, zanimiva, zabavna ali drugače smiselna za vašo ciljno publiko, več všečkov si prisluži.

Več všečkov kot jih dobi vaša objava na družabnem omrežju, bolj se ji poveča doseg objave. Algoritmi socialnih omrežij so narejeni tako, da “želijo” po svojih omrežjih bolj izpostaviti (tudi) tiste vsebine, ki so uporabnikom posameznega omrežja, bolj zanimive.

Več všečkov, deljenj in komentiranj kot dosedajo vaše vsebine na družabnih omrežjih, posledično prinaša več dosegov in več ogledov vaših vsebin (ter napotenih na vašo internetno stran).

Zakaj vsebinski marketing prispeva k boljšim konverzijam spletnih strani

Vsebinski marketing prispeva k boljšim konverzijam zato, ker ni vsebinski marketing “samo” ustvarjanje novih objav (npr. na blogu ali na socialnih omrežjih). Vsebinski marketing je tudi priprava spletnih vsebin na pristajalnih spletnih straneh, vstopnih spletnih straneh, straneh “o vas” ter vsebin v spletnih trgovinah, ki neposredno vplivajo na konverzije.

Vsebinski marketing z namenom izboljševanja konverzij, odgovarja na vprašanja kako opisati produkte in kategorije produktov v online trgovinah, kako tekstovno in slikovno zasnovati pristajalne strani, da obiskovalci čimprej razumejo kaj ponujate in kakšne rešitve prinašajo vaše storitve, itd….

Vrst spletnih vsebin je nešteto. Dosti piscev besedil (napačno) sklepa, da je vsebinski marketing zgolj pisanje tekstov in besedil, a vsebina je v marketingu pravzaprav VSE:

Če npr. odpirate novo fizično trgovino oz. poslovalnico, je to vsebina. Vprašanje na katerega odgovarja vsebinski marketing je “samo”, kako sestaviti promocijsko zgodbo okrog tega odprtja vaše trgovine in na katerih kanalih promovirati to zgodbo.

Zakaj in kako vpliva vsebinski marketing na ugled blagovne znamke

Vsebinski marketing in ugled vaše blagovne znamke sta neposredno povezana s tem kako se lotevate vaših objav. Če objavljate npr. tekstovna, slovnično zelo pomanjkljiva besedila, to neposredno vpliva na percepcijo tistih, ki vas berejo. Če ne drugega, vas ne bodo več brali ali se za vas ne bodo odločili, slavisti in novinarji :).

Če se npr. ukvarjate z dejavnostjo poročnega in na sploh ostalega fotografiranja, vaše slike pa so zrnaste in posnete v najslabših osvetlitvenih pogojih, to neposredno vpliva na vašo blagovno znamko.

Vse kar objavite vpliva na vašo blagovno znamko. Ponavadi je tako, da se dober ugled blagovne znamke gradi zelo dolgo, za slab ugled pa “zadošča” ena neumna vsebina.

V objavi 30 statistik o vsebinskem marketingu so zavedanje in ugled blagovne znamke navedli celo kot glavni argument zakaj izvajati vsebinski marketing (vir 3):

vsebinski marketing ugled blagovne znamke

Zakaj vsebinski marketing prispeva k tesnejšim vezem med vašo ciljano javnostjo in vami

Vsebinski marketing ni samo objavljanje čim večjega števila različnih vsebin, na različnih spletnih platformah in kanalih. S količinsko pretiranim objavljanjem vaših vsebin se dosega nasproten učinek. Sledilci, ki so vam sprva povšečkali vaše vsebine in vam sledili (ter vas morda celo priporočali drugim), vas znajo zelo hitro “zapustiti”, če pri svojem objavljanju vsebin, pretiravate.

Zato je kakovosten vsebinski marketing tisti, ki ustrezno nagovarja ciljno publiko, ne samo v pravih vsebinskih formatih in na ustreznih spletnih kanalih, ampak tudi z ustrezno dinamiko objav.

Vsebinski marketing skrbi za to, da je stopnja vpletenosti (engagement) sledilcev v vašo pojavnost na spletu, čim višja. Več uporabnikov spleta kot uspete z vsebinskim udejstvovanjem animirati, da se odzivajo na vaše objave, bolj učinkovit je vaš vsebinski nastop.

Dodatne informacije:

Viri:

1 – The Top 10 Benefits of Content Marketing
2 – Content Marketing—Statistics, Evidence and Trends
3 – 30 Essential Content Marketing Statistics
4 – How Does Your Brand Impact Referrals?