SERP je kratica za Search Engine Ranking Positions oz. spremljanje pozicij uvrstitev spletnih strani med organskimi prikazi na Googlu.
Vsak rezultat/prikaz na Googlu (SERP) pove kako bi morala biti strukturirana spletna vsebina in kakšne so najbolj primerne vrste spletnih vsebin zato, da ima vaša spletna stran sploh možnosti, da se uvrsti na prvo stran Googla.
Bolj kot spremljate in opazujete SERP, večje imate možnosti, da boste za Google (in uporabnike Googla), pripravili (in strukturirali) najbolj ustrezno vrsto vsebine, posledično pa bo vaša vsebina, nagrajena z visoko uvrstitvijo na Googlu.
Zato je SERP, SEO izraz, ki je med SEO optimizatorji, med najpogostejšimi pri vseh, ki ponujamo storitve optimizacije spletnih strani.
Kazalo
Kaj je SERP
SERP je kratica za angleški izraz “search engine ranking positions”.
V svetu SEO optimizacije se SERP kratica uporablja za označevanje pozicije/uvrstitve/rangiranja spletne strani na Googlu:
Lastnosti SERP-ov
- SERP-i (pozicije) niso fiksni. S časom lahko upadajo (na nižje uvrstitve na Googlu) ali se premikajo proti prvemu mestu na Googlu (kjer se ponavadi (ne vedno) nahaja največ obiskovalcev oz. uporabnikov Googla).
- SERP-i so, za vsako ključno besedo, drugačni. Če ima (trenutno) npr. SEO-Praktik.si za ključno besedo “optimizacija spletnih strani”, SERP 5, ima isti url naslov (vstopna stran SEO-Praktik.si), za ključno besedo “spletna optimizacija”, SERP 1:
- Odvisno od geolokacije, naprave s katero dostopamo do Googla in od osebnih iskalnih navad vsakega posameznika (t.i.personalizirani prikazi), itd…Google vsakemu uporabniku posebej prikazuje različne SERP-e:
- na SERP-u, se z več url naslovi lahko, na isti strani Googla, nahaja, za isto ključno besedo, ista spletna stran (ko gre za t.i. mixed search intent)
- tipov prikazov spletnih strani med SERP-i je več:
– tradicionalni/klasični/organski/naravni prikaz (kot je na prvi sliki zgoraj)
– plačani prikazi (Google Ads)
– univerzalni rezultati (prikazi slik, videov, featured snippets, odgovorov na najpogostejša vprašanja, faq (slika spodaj), knowledge graph, sitelinks, news box, shopping rezultati, Googlov zemljevid, itd…, vir 3 – What are some of the most popular SERP features – Moz)
Kako izmerite SERP-e (pozicije/uvrstitve/mesta na Googlu)
Uvrstitve na Googlu izmerite ročno ali s plačljivimi oz. nekaterimi brezplačnimi SEO orodji, sicer pa je spremljanje pozicij na Googlu, sestavni del vsake SEO analize, ki jih za svoje naročnike, v različnih oblikah, pripravljamo vsi, ki se s SEO optimizacijo, ukvarjamo profesionalno.
Ročno preverjanje uvrstitev na Googlu
Ročno izmerite pozicije na Googlu tako, da vtipkate želeno ključno besedo v Google (incognito ali StartPage, če ne želite dobiti personaliziranih ali geolociranih rezultatov) in preštejete uvrstitev (brez upoštevanja Google Ads plačanih prikazov spletnih strani).
Ročno preverjanje je primerno za spletne strani, ki se naenkrat trudijo na prva mesta na Googlu, uvrstiti do cca. 10 ključnih besed, hkrati.
Obenem je ročno preverjanje uvrstitev na Googlu primerno tudi po vsaki, na novo dodani spletni vsebini (npr. blog zapisu) z namenom, da blogerji za spletne strani sploh ocenite ali so vaši blog zapisi optimalno SEO optimizirani za visoke uvrstitve na Googlu.
Preverjanje uvrstitev na Googlu s SEO orodji
Med SEO orodji, ki jih različni SEO strokovnjaki in SEO agencije, uporabljajo za spremljanje pozicij spletnih strani svojih naročnikov se pogosto uporabljajo Ahrefs, Semrush, RankTracker, Accuranker, SerpWatch, Serprobot, itd… (vir 4 – Best SERP tracking checker test – WebsiteToolTester)
NAMIG: Za sprotno spremljanje rezultatov uvrstitev vaše spletne strani (za več ključnih besed), uporabite incognito, za dolgoročno pregledovanje pozicij na Googlu, z namenom ugotavljanja dolgoročno, proti prvim mestom Googla, usmerjene spletne strani, uporabljajte enkrat na mesec, StartPage.
Poglejte sliko enkrat mesečnega spremljanja uvrstitev za Seo-Praktik.si, spodaj:
Kako (natančno) spremljanje in opazovanje SERP-ov pomaga pri optimizaciji spletnih strani
Spremljanje in opazovanje pozicij na Googlu prinaša različne koristi.
Koristi spremljanja/merjenja uvrstitev na Googlu:
- Dolgoročno spremljanje uvrstitev spletnih strani na Googlu pokaže ali je vaša spletna stran, iz vidika želje po doseganju čim višjih mest na Googlu, usmerjena v pravo ali nepravo smer.
- Sprotno spremljanje uvrstitev spletne strani na Googlu pove kako kakovostno znate onsite SEO optimizirati posamezne spletne vsebine.
Koristi opazovanja SERP-ov:
Prikazi na Googlu so (kot je napisano že v prvem poglavju) različni.
Natančno opazovanje prikazov vam pomaga do odgovora katero vrsto spletne vsebine se najbolj splača pripraviti za Google (to je, katera vrsta spletne vsebine ima največ možnosti, da se bo uvrstila na najvišja mesta na Googlu). Priporočam: Vrste spletnih vsebin.
NAMIG: Četudi znate “v nulo & diamantno perfektno” onsite SEO optimizirati različne vrste spletnih vsebin (video vsebine, blog zapise, opise produktov, pristajalne strani, vstopno spletno stran, itd…), to ne koristi NIČ, če predhodno ne ugotovite katera vrsta spletna vsebine sploh ima največ možnosti, da se uvrsti na prvih mestih Googla. To ugotovite z opazovanjem SERP-ov. Poglejte primere spodaj…
Kaj odkrije opazovanje SERP-ov – primeri
Spodaj je prikazanih nekaj primerov opazovanja prikazov na Googlu, za različne ključne besede.
Primer za ključno besedo “konverzija”
Če vtipkate v Google ključno besedo konverzija (ki ima 2 pomena: konverzija valut in konverzija spletne strani), se med prvo uvrščenimi spletnimi stranmi, na prvi strani Googla, nahajajo ponudniki spletnih storitev, s spletnimi vsebinami, ki opisujejo konverzijo:
Kaj pove opazovanje SERP-a o profitabilnosti ključne besede – primer za ključno besedo “klubske mizice”
Če vtipkate v Google ključno besedo “klubske mizice”, SERP pokaže potencialno profitabilnost/dobičkonosnost ključne besede:
Kaj pove opazovanje SERP-a o slikah – primer za ključno besedo “adventni venčki”
Če v Google vtipkate ključno besedo “adventni venčki”, boste opazili, da Google na vrhu prikazov, najprej prikaže slike adventnih venčkov:
Kako iz opazovanja SERP-ov ugotovite kaj želi Google prikazati svojim uporabnikom – primer ovitki za telefon
Če vtipkate v Google ključno besedo “ovitki za telefon”, dobite spodnjo sliko:
Opazovanje SERP-a pokaže hitre onsite SEO rezerve v naslovu spletne strani – primer ključne besedne zveze “bonitetna ocena”
Če v Google vtipkate ključno besedno zvezo “bonitetna ocena”, lahko opazite, da imajo prve tri od štirih prikazanih spletnih strani, v SEO naslovu, vključeno besedno zvezo “bonitetna ocena”:
Opazovanje SERP-a pokaže hitre onsite SEO rezerve v meta opisu spletne strani – primer ključne besedne zveze “gotovinsko posojilo takoj”
Če v Google vtipkate ključno besedno zvezo “gotovinsko posojilo takoj”, boste opazili, da imajo vse prikazane strani, pred prvo, ki to nima (abanka.si), meta opis opremljen s ključno besedno zvezo “gotovinsko posojilo takoj” oz. z njenimi sorodnimi ključnimi besedami, sinonimi, izpeljankami ter skloni te ključne besede:
Zaključek
Opazovanje SERP-ov zelo pomaga pri optimizaciji spletnih strani. Bolj kot boste prakticirali pogled v SERP-e, za vsako ključno besedo posebej, bolj boste začeli opažati SEO elemente ter ustrezne vrste in formate vsebin, ki jih Google želi prikazovati na svojih prvih straneh.
Posledično bodo tudi vaše vsebine bolj uporabne in obiskane.
Viri in dodatne informacije
1 – How to go incognito in Chrome, Edge, Firefox and Safari – ComputerWorld.com
2 – StartPage.com
3 – Serp features – Moz
4 – Best SERP tracking – Website tool tester
5 – Serp analysis for content strategy – SiegeMedia – RossHudgens