Optimizacija slik za SEO [Kako jih “stisniti” in kako jim, vsem naenkrat, dodati ALT oznake]

Spodaj so napisane najpomembnejše točke za optimizacijo slik (za potrebe SEO). Še nižje je prikazan primer “bulk”, hkratnega dodajanja unikatnih ALT oznak, vsem slikam, na spletni strani, naenkrat.

  • iz vidika boljših konverzij, uporabljate realne slike (iz terena, pisarn,…). Fotošuting slika iz slikovnih portalov, tipa Pixabay, StockPhoto, itd… ponavadi ne “podpre” zgodbe tako pristno, kot slika iz realnega primera
  • iz vidika SEO optimizacije, uporabljajte lastne slike in čim manj slik, ki so uporabljene že na drugih spletnih straneh (če tudi izposoja slike iz druge spletne strani, ni avtorsko sporna)
  • z namenom doseganja čim boljše konverzije, izdelajte lastne slike in jih opremite z lastnimi teksti, balončki, puščicami, itd… Slika že sama po sebi, pritegne bolj kot besede, če pa na njo dodate še nek tekst, pa boste obiskovalce še dlje časa zadržali na svojih spletnih straneh (“average time on site” se poveča – to pa posredno vpliva na boljše uvrščanje spletne strani v Googlu)
  • uporabljajte slike v naravnem okolju, brez beline v ozadju
  • uporabljate slike v visoki kakovosti, s pomočjo programov pa jih optimizirajte na primerno velikost, za prikaz na spletu (npr. Smush it plugin (za WordPress spletne strani))
  • pri izbiri formata, ustreznega za slike, objavljane na spletnih straneh, se osredotočite na gif, jpg ali png format. Png format je zelo pogosto uporabljen za logotipe, ker zmore prikaz transparentnega ozadja. Gif format je bil bolj uporabljan v preteklosti, ker je podobno kot png-8, omejen na 256 barv. Gif format se npr. ne priporoča za prikazovanje produktov.
  • glede na to, da v povprečju slike zajamejo kar 54% “teže” vsebine na spletni strani (1) ….

optimizacija slik

….optimizirajte slike na velikost pod 100 KB.

  • za ime datoteke slike uporabite ključno besedo, na katero optimizirate vsebino bloga, produkta, kategorije, vhodne strani. Če bo vsebina vsebovala več slik, uporabite za ostala imena, sinonime in sorodne ključne besede (Orodja za iskanje ključnih besed, najdete na povezavi).
  • vsako sliko opremite z opisom (v naravnem jeziku), alt oznako in nazivom. Za alt oznako in nazive uporabite ključne besede in unikatno številko produkta, če je slik enega produkta, več.
  • alt oznak ne uporabljamo za dekorativne slike

Nekateri programi/plugini za optimizacijo slik:

Imagify
ShortPixelImage Optimizer
Optimus Image Optimizer
TinyPNG

Kako optimizirati vse slike hkrati [z unikatnimi alt oznakami]

optimizacija slik nasvet

Medtem, ko je večina wordpress pluginov za optimizacijo slik, fokusirana na to, da vam čimbolj “stisne” slike, po uporabi večine od teh pluginov, še vedno ostaja težava, kako na hitro vse slike opremiti s pravilnimi nazivi in alt oznakami. Ker sem prepričan, da ne želite imeti spodnje slike 🙂

neoptimizirane slike vhodna stran
SEO neoptimizirane slike na vhodni strani moje osebne spletne strani MatijaZajšek.com. Optimizacija slik na tej strani ŠE NI PRIŠLA NA VRSTO.

Pri spletnih straneh, kjer se zanimajo za SEO optimizacijo njihovih strani, je pogosto problem, da dodajanje alt oznak, za nazaj, retrogradno, ne deluje (Adding alt text to images – SquareSpace).

V tem primeru si pomagajte tako, da si inštalirate plugin Image Attributes Pro, v nastavitvah pa zaženete “Run Bulk Updater”:

kako optimizirati slike naenkrat
OPOZORILO: Pred zagonom plugina, NI ZASTONJ OBVESTILO, DA SI NAREDITE BACKUP SPLETNE STRANI. Ker po zagonu plugina, povratka ni :). Plugin pa tudi nekaj let že ni bil posodobljen. Jaz sem ga, na eni izmed svojih spletnih strani, vseeno uporabil. In ni bilo hudega.

Ali se splača optimizirati slike za SEO?

Naj pove slika (vir: SparkToro)

 

iskanje preko slik delež
Delež iskanja na Googlu, preko slik.

Priporočam še: Image SEO alt tag and title tag optimization in poglavje Kako SEO optimizirati slike v Vodniku za optimiziranje spletnih strani.

Optimizacija slik za SEO [Kako jih “stisniti” in kako jim, vsem naenkrat, dodati ALT oznake]
5 (100%) 3 votes