V tem nasvetu je opisana napredna optimizacija slik za SEO. Poglavij, ki si sledijo v nadaljevanju, je 5:
- ZAKAJ naj Google SEO optimizacija sploh vključuje SEO optimizacijo slik,
- KAJ naj upošteva optimizacija slik za SEO
- postopek KAKO optimizirate vse slike v vaši medijski knjižnici hkrati,
- kako dodate t.i. skriti ranking faktor, exif data v slike in
- nekateri programi in plugini za optimizacijo slik.
.
Kazalo
- Zakaj naj SEO optimizacija spletnih vsebin vključuje optimizacijo slik
- Kaj naj upošteva optimizacija slik za SEO na Googlu
- Nekateri programi/plugini za optimizacijo slik:
- Hitra & hkratna optimizacija slik za SEO, če jih imate ogromno
- Optimizacija slik za SEO z t.i. skritim ranking faktorjem [ki ga praktično ne uporablja nihče]
Zakaj naj SEO optimizacija spletnih vsebin vključuje optimizacijo slik
.
Po nekaterih raziskavah tržnih deležev v iskalnem marketingu, zavzema iskanje na Googlu, preko slik, nad 20% vseh iskanj na Googlu:
Kaj naj upošteva optimizacija slik za SEO na Googlu
.
- iz vidika boljših konverzij, uporabljate realne slike (iz terena, pisarn,…). Fotošuting slika iz slikovnih portalov, tipa Pixabay, StockPhoto, itd… ponavadi ne “podpre” zgodbe tako pristno, kot slika iz realnega primera
- iz vidika SEO optimizacije, uporabljajte lastne slike in čim manj slik, ki so uporabljene že na drugih spletnih straneh tudi v primerih, ko izposoja slike iz drugih spletnih strani, ni avtorsko sporna. Namesto slik iz portalov, ki omogočajo brezplačno rabo slik, raje uporabljajte unikatne/vaše slike.
- z namenom doseganja čim boljše konverzije, izdelajte svoje slike in jih opremite z lastnimi teksti, balončki, puščicami, itd… Slika že sama po sebi, pritegne bolj kot besede, če pa na njo dodate še nek tekst, pa boste obiskovalce še dlje časa zadržali na svojih spletnih straneh (“average time on site” se poveča – to pa posredno vpliva na boljše uvrščanje spletne strani v Googlu)
- če na svojo sliko dodajate tekst, naj ta vključuje ključno besedo, za katero optimizirate vsebino (opazujte tekste na slikah, v prikazanih primerih, v nadaljevanju)
- uporabljajte slike v naravnem okolju, brez beline v ozadju
- uporabljate slike v visoki kakovosti, s pomočjo programov pa jih optimizirajte na primerno velikost, za prikaz na spletu (npr. Smush it plugin (za WordPress spletne strani)).
POZOR: Ob uporabi pluginov za kompresiranje/stiskanje in optimiziranje slik, bodite pozorni, da ti programi ohranijo ključne (meta data) podake o slikah. V poglavju, v nadaljevanju, je prikazano, kako to preverite.
- pri izbiri formata, ustreznega za slike, objavljane na spletnih straneh, se osredotočite na gif, jpg, png , še posebej pa na WebP format (vir 3). Png format se pogosto uporablja za logotipe, ker zmore prikaz transparentnega ozadja. Gif je format, ki se je bolj uporabljal v preteklosti, ker je podobno kot png-8, omejen na 256 barv. Gif format se npr. ne priporoča za prikazovanje produktov.
- glede na to, da slike, v povprečju, zajamejo kar 54% “teže” vsebine na spletni strani, optimizirajte slike na velikost pod 100 KB:
- za ime datoteke slike uporabite ključno besedo, za katero optimizirate vsebino bloga, produkta, kategorije, vhodne strani. Če spletna vsebina vsebuje več slik, uporabite za ostala imena datotek slik, sinonime in sorodne ključne besede, primarni ključni besedi.
- vsako sliko opremite z opisom (v naravnem jeziku), alt oznako in nazivom. Za alt oznako in nazive uporabite ključne besede in unikatno številko produkta, če je slik enega produkta, več.
- alt oznak ne uporabljate za dekorativne slike
.
Nekateri programi/plugini za optimizacijo slik:
Imagify
ShortPixelImage Optimizer
Optimus Image Optimizer
TinyPNG
POZOR: Ob uporabi pluginov za kompresiranje/stiskanje in optimiziranje slik, bodite pozorni, da ti programi ohranijo ključne (meta data) podake o slikah. V poglavju, v nadaljevanju, je prikazano, kako to preverite.
.
Hitra & hkratna optimizacija slik za SEO, če jih imate ogromno
.
Če hočete, da je optimizacija slik za SEO, urejena pravilno, morajo biti imena datotek slik poimenovana z ustreznimi ključnimi besedami.
Hkrati, pa morajo VSE vaše slike v knjižnici, vsebovati USTREZNE ALT OZNAKE In ustrezne NAZIVE.
Če morate alt oznako po SEO pravilih urediti za eno sliko, to logično, ne bo problem.
Poglejte sliko:
.
Če imate v vaši knjižnici slik, namenjenih za objave na spletni strani, več, hkratno in hitro ustrezno optimizacijo VSEH slik, naredite po spodnjem postopku…. (ki deluje tudi za primere, ko morate ustrezno SEO optimizirati in urediti alt oznake, za slike, ki ste jih v preteklosti objavili na internetni strani).
..
Za wordpress spletne strani, si inštalirate plugin Image Attributes Pro in v nastavitvah zaženete “Run Bulk Updater”:
Vtičnik “leti masovno” čez vse slike in jim dodeli alt oznake glede na imena datotek. Če imate imena datotek poimenovana SEO neustrezno, boste morali uporabiti še kak bulk image files renamer (za Windowse, npr. deluje ta).
.
Optimizacija slik za SEO z t.i. skritim ranking faktorjem [ki ga praktično ne uporablja nihče]
.
Spodnji nasvet za optimizacijo slik za SEO sem dobil preko angleškega SEO strokovnjaka Matthew Woodwarda (vir 4), seznam vseh SEO strokovnjakov, katerim sledim sam, pa objavljam na povezavi.
.
Zgoraj opisane korake za SEO optimizacijo slik, praktično uporablja večina vseh, ki se podajo v svet spletne optimizacije …
.
Če boste k zgornjim korakom (upoštevanju pravilnega poimenovanja datotek slik, pravilna raba alt oznak, velikost slik, itd…), dodali še spodnji korak, bo vaša optimizacija slik za SEO imela za posledico, ne samo visoko uvrstitev slike na Googlu (med slikovnim iskanjem), ampak tudi višjo pozicijo url naslova spletne vsebine, v kateri se nahaja optimizirana slika (enoletni SEO eksperiment o tem je objavljen med nasveti za napredno SEO optimizacijo strani, ki jih namenjam mojim trenutnim mentorirancem za SEO).
.
SEO eksperiment na zgornji povezavi, pojasnjuje, da se na Googlu, višje uvrstijo tiste spletne strani, ki zraven klasične optimizacije slik za SEO, vključujejo tudi izpolnitev META EXIF podatkov v sliki. Klasično optimizirana slika za SEO, ki vključuje META EXIF podatke, vpliva na višjo uvrstitev spletne vsebine na Googlu!
.
Kako naredite to….
.
Sliko, ki ste jo že osnovno/klasično SEO optimizirali, morate “samo” opremiti še z dodatnimi META podatki.
To naredite s programom theexifer.net:
.
- najprej v program uploadate želeno sliko….
Za prikaz primera, sem v program uploadal vstopno stran Seo-Praktik.si:
.
- potem v zavihkih EXIF General in IPTC Tags, izpolnite polja kot kaže spodnja slika:
.
- nato kliknete Go.eXifing:
.
Zdaj je vaša slika opremljena z dodatnimi META EXIF podatki.
.
NAMIG: Ker raznorazni plugini za optimizacijo slik za SEO, lahko te vaše, na novo dodane podatke v sliko, ob kompresiranju slik, izbrišejo, je pametno, da pred nalaganjem slike v spletno vsebino, preverite, da vaša, na novo SEO optimizirana slika, vsebuje META EXIF podatke.
.
To naredite tako, da vašo optimizirano sliko, preverite na strani metadata2go.com:
.Če
Če ste vse naredili prav, bo metadata viewer pokazal naslednje meta podatke na sliki:
.
.
Zdaj lahko tako SEO optimizirano sliko naložite v vašo spletno vsebino.
Rezultat bo višja uvrstitev url naslova na Googlu.
Viri in dodatne informacije:
1 – SparkToro
2 – Googlov tržni delež iskalnega trga napram iskalnikom Bing, Yahoo, Baidu, Yandey.ru, Yandex (marec 2020) – Oglaševanje podjetja na spletu
3 – WebP – A new image format for the Web
4 – Matthew Woodward