Google oglaševanje [Vse o možnostih oglaševanja na Googlu]

Velika večina podjetnikov k pojmu “Google oglaševanje” prišteva Google Adwords oglaševanje, kljub temu, da je možnosti promocije, oglaševanja in prodaje preko Googla, zraven Google Adwords oglaševanja, še kar precej. Svoje podjetje, produkte v spletnih trgovinah in storitve, lahko na Googlu, oglašujete na Google my Business profilu, preko Google discover, v Google zemljevidih in pa tudi preko visokih uvrstitev vaših spletnih strani, med organskimi/neplačanimi prikazi spletnih strani, v iskalniku Google (t.i. optimizacija spletnih strani).

Kaj boste našli v tej objavi…

Oglaševanje na Googlu brez plačevanja za oglase (t.i. spletna optimizacija SEO)

Spletna optimizacija (SEO) je, po nekaterih marketinških študijah, najbolj učinkovita metoda promocije, povečevanja vidnosti in na sploh, oglaševanja na Googlu, saj, po eni strani, ne zahteva denarja, ampak čas, po drugi strani pa izpleni (konverzije) iz SEO optimizacije spletnih strani, v primerjavi z Google Ads oglaševanjem, prinašajo višji ROI (return of investment), še posebej takrat, ko s spletno optimizacijo, internetne strani, že dosežete prve strani Googla.

Po študiji, objavljeni na Visual.ly (vir 1), na plačane oglase na Googlu, v povprečju klika cca. 23% vseh uporabnikov Googla, na organske/neplačane prikaze spletnih strani (na prvi strani Googla), pa kar 67% uporabnikov:

google oglasevanje seo vs ppc

Iz zgornje raziskave je razvidno, da je ROI (return of investment) t.i. SEO kampanj, v povrečju 40%, pri PPC (pay per click) kampanjah pa 22%.

NAMIG: Zgornja slika ne pomeni avtomatsko, da je najbolj primerna oblika oglaševanja na Googlu, SEO optimizacija spletnih strani, ampak preprosto, da je smiselno vrsto oglaševanja na Googlu, izbrati, glede na oglaševalske/marketinške/prodajne cilje spletnih strani.
Spletna optimizacija prinaša predvsem dolgoročno boljše rezultate, spodnja slika (vir 2 – Reasons to invest in SEO) pa prikazuje zakaj je temu tako:

google oglaševanje seo

Ob enakem vložku v Google oglaševanje (marketinški proračun je označen z oranžno črtkano črto), je iz študije razvidno, da število obiskovalcev na spletno stran iz naslova plačljivega Google oglaševanja (PPC – vijolična), nekoliko naraste in se, pri enakem marketinškem vložku, skozi čas, ustali, pri izvajanju SEO optimizacije pa je obiskovalcev na začetku marketinške kampanje manj, a le ti, v obdobju 4 do 6 mesecev izvajanja SEO kampanje, že dosežejo enako število, kot Google plačljivo oglaševanje.

Desni del slike prikazuje glavno dodano vrednost SEO optimizacije v primerjavi s plačljivim Google Adwords oglaševanjem: – to je, ko se enkrat plačljiva oglaševalska kampanja konča, se tudi konča količina pritoka obiskovalcev iz naslova plačljivega oglaševanja. SEO optimizacija pa še naprej prinaša nove obiskovalce.

Podrobnosti: Kaj je SEO

Kdaj je za oglaševanje na Googlu primerna SEO optimizacija

SEO optimizacija spletnih strani je, kot metoda oglaševanja na Googlu, primerna v primerih:

  • ko podjetja želite vzpostaviti konstantno in stabilno rast spletne prodaje
  • ko podjetja želite vzpostaviti konstantno in stabilno rast obiskovalcev spletne strani
  • ko podjetja zanima strateški in sistematični pristop k prodaji na Googlu
  • ko se podjetja želite znebiti odvisnosti od plačljivih metod oglaševanja na Googlu
  • ko podjetja opazite, da vsako leto, za enak izplen oglaševanja, potrebujete višji marketinški proračun

Razliko med Google plačljivim oglaševanjem in neplačljivim oglaševanjem na Googlu (SEO), prikazuje spodnja slika.

Za ključno besedo “digitalni marketing” (ki jo v slovenski Google vtipka cca. 590 uporabnikov/mesec), se na prvi strani Googla, prikazujejo 4 plačani oglasi, prvi organski/neplačan oglas pa je moj zapis o digitalnem marketingu za začetnike, na moji osebni spletni strani, MatijaZajšek.com:

Google Adwords oglaševanje

Google Adwords oglaševanje je plačljivo oglaševanje na Googlu, ki lastnikom spletnih strani omogoča, da se (preko zakupa ključnih besed) vaše spletne strani, prikažejo na prvi strani Googla takoj, ko uporabniki Googla, v iskalnik vtipkajo določene besede (t.i. ključne besede). Temu tipu Google oglaševanja pravimo tudi tekstovno oglaševanje na Googlu.

Zraven “klasičnega” zakupa ključnih besed, omogoča Google Ads oglaševanje tudi druge oblike oglaševanj:

  • display oglaševanje (t.i. display kampanje, to je prikazovanje vizualnih reklam v omrežju Google),
  • remarketing,
  • video oglaševanje (video oglasi na YouTubu),
  • shopping kampanje (t.i. seznami produktov na Googlu, oglaševanje aplikacij (t.i. app campaigns),
  • lokalno Google oglaševanje in
  • pametno Google oglaševanje (t.i. smart campaigns)

Tekstovno Google oglaševanje

Tekstovno Google oglaševanje omogoča, da dosežete ljudi, ko ti, v Googlu iščejo izdelke in storitve, ki jih ponujate.

Tekstovno Google oglaševanje je primerno za spodbujanje prodaje, iskanje novih potencialnih strank in večanje prometa na vašem spletnem mestu, ker lahko oglase prikazujete strankam, ki aktivno iščejo vaše izdelke in storitve.

Za tekstovno Google oglaševanje se odločite, ko:

  • želite povečati svojo spletno prodajo ali prijave na internetno stran, takoj.
  • ko iščete promptne oglaševalske možnosti (npr. za prodajo sezonskih izdelkov in storitev, za oglaševanje prodajnih akcij, itd…)
  • ko želite testirati ključne besede pred zastavitvijo SEO oglaševalskih kampanj
  • ko želite na potencialne stranke ciljati zelo specifično/natančno

Primer tekstovnega oglasa:

Na spodnji sliki je prikazan primer Google tekstovnega oglasa za vgradne omare (ki jih tudi mi prodajamo preko ene od naših spletnih strani vgradneomare.eu):

tekstovno google oglaševanje vgradne omare

Display Google oglaševanje

Google display oglaševanje vam omogoča, da v Googlovem prikaznem omrežju dosežete ciljno publiko s t.i. vizualno privlačnimi oglasi, medtem, ko le ti, brskajo po različnih internetnih straneh in aplikacijah. Display Google oglaševanje omogoča tudi t.i. remarketing oz. ponovno trženje novim in obstoječim strankam.

Za Display Google oglaševanje se odločite, ko:

  • želite uporabiti privlačne pozive k dejanjem (call to actions za spodbujanje prodaje in spodbujanje prijav na vaše spletne strani)
  • želite pri obiskovalcih spodbujati ozaveščenost in premislek o vaši dejavnosti/panogi ali blagovni znamki
  • želite razširiti svoj doseg, saj zraven rezultatov iskanja, ciljate tudi na uporabnike, ki brskajo po drugih spletnih straneh in aplikacijah
  • želite s ponovnim trženjem (remarketing) nagovarjati ljudi, ki so že videli vaše oglase ali že obiskali vašo internetno stran

Primer Display Google oglaševanja:

Na eni izmed naših spletnih strani, otroškesobe.com, se obiskovalcem zraven možnosti oddaje zanimanja za otroške sobe po meri, prikazujejo tudi vizualne reklame iz Display Google oglaševanja:

Video Google oglaševanje

Video kampanje vam omogočajo prikazovanje video oglasov na YouTubu in drugih spletnih mestih.

Nekatere vrste video kampanj vam lahko pomagajo povečati splošno ozaveščenost o vaši blagovni znamki. Drugo Video Google oglaševanje je namenjeno spodbujanju konverzij ali spodbujanju ljudi k nakupovanju na vašem spletnem mestu.

Na spodnji sliki je prikazan paket oglasov, če v slovenski YouTube vtipkate ključno besedo “SEO”:

Za video Google oglaševanje na YouTubu se odločite, ko:

  • želite uporabiti video oglase, da ljudi seznanite z vašo blagovno znamko ali potrebujejo razmislek o nakupu izdelka
  • ko želite nastaviti videooglase, usmerjene na dejanja, takrat uporabite podvrsto oglaševalske akcije »Spodbujanje konverzij«.
  • želite razširiti svoj doseg poleg rezultatov iskanja, da boste ciljali na ljudi v YouTubu.
  • izvajate remarketing oz. ponovno trženje: sledite ljudem, ki so že videli vaše oglase ali obiskali vaše spletno mesto.

Shopping Google oglaševanje

Nakupovalne akcije so primerne za oglaševanje v primeru, ko ste prodajalec, ki želi na hitro prodati svoj inventar/zalogo izdelkov. Nakupovalni oglasi se prikazujejo v rezultatih iskanja in na zavihku Google Nakupovanje.

Lastniki trgovin lahko z oglasi lokalnega inventarja promovirate izdelke, ki so na voljo v vaših fizičnih lokacijah.

Prikaz Shopping oglasov prikazuje spodnja slika:

Shopping Google oglaševanje se uporablja, ko:

  • želite tržiti na drobno. Uporabite vizualno privlačne sezname izdelkov za promocijo svojih prodajnih izdelkov.
  • želite v vaše spletne trgovine pritegniti več obiskovalcev
  • želite povečati prodajo zaloge v lokalni trgovini strankam v bližini

NAMIG: Za delovanje Shopping oglaševanja si morate nastaviti Google Merchant Center (vir 3).

Oglaševanje aplikacij

Oglaševalske kampanje za aplikacije vam pomagajo najti nove uporabnike aplikacij in povečati prodajo aplikacij.

Ta vrsta oglaševalske akcije uporablja podatke iz vaše aplikacije za samodejno optimizacijo oglasov v Iskanju Google, Play, YouTube, Discover in na več kot 3 milijonih spletnih mest in aplikacij.

Spodnja slika prikazuje oglase v Google play store:

oglasevanje aplikacij

Google oglaševanje aplikacij uporabite, ko:

  • želite promovirati aplikacijo (npr. spodbujanje namestitve aplikacije, spodbujanje prijave za vašo aplikacijo v mobilnih napravah).
  • želite izvajati več kanalno trženje: ena oglaševalska akcija bo vašo aplikacijo prikazala v iskalnem omrežju, prikaznem omrežju, predvajanju in na YouTubu.

Lokalno Google oglaševanje

Lokalno Google oglaševanje vam pomaga pripeljati ljudi do fizičnih trgovin.

V lokalnem oglaševanju so oglasi samodejno optimizirani za prikaz v iskalnem in prikaznem omrežju, v Google zemljevidih in na YouTubu:

lokalno google oglaševanje

Lokalno Google oglaševanje uporabite, ko želite:

  • izboljšati osebno prodajo v fizičnih trgovinah
  • promovirati specifične ponudbe in dogodke
  • oglaševati podrobnejše informacije o lokaciji in pomagati uporabnikom Googla najti naslov in delovni čas vašega podjetja
  • izvajati več kanalno trženje: ena kampanja bo prikazovala vaše oglase v iskalnem omrežju, prikaznem omrežju, zemljevidih in na YouTubu.

Oglaševanje čez Google my Business

Google oglaševanje s pomočjo GMB (Google my Business) se uporablja predvsem za to, da oglašujete svoje podjetje, izdelke in storitve v t.i. GMB kartici, ki se v iskalniku Google (na namiznih napravah) prikaže na desni strani iskalnika, na mobilnih napravah pa se GMB kartica prikaže takoj za plačanimi Googlovimi oglasi (in s tem konkurenčne prikaze postavi bolj v globino iskalnika).

Da si boste lažje predstavljali kako zgleda Google my Business oglaševanje, poglejte spodnjo sliko (na kateri je na desni strani namiznega prikaza iskalnika Google, prikazano podjetje Prva bonitetna agencija d.o.o.):

Google my Business oglaševanje (zaenkrat, v času objave tega zapisa) še ne stane, pomaga pa GMB kartica k večji prepoznavnosti in vidnosti podjetja, kakor tudi bolj natančno posredovanim podatkom (kontaktni podatki, delovne ure, ipd…) bodočim obiskovalcem vašega podjetja (ker se podjetje prikaže tudi v Google zemljevidih).

Dodatne informacije:

Dodatne informacije za učinkovit spletni marketing, v okviru naše ekipe, ponujamo tudi preko organizacije najrazličnejših tečajev za digitalni marketing, sicer pa priporočam, da si, z namenom spremljanja učinkovitosti vaših marketinških oglaševalskih kampanj, nastavite tudi Google analitiko za spremljanje obnašanja obiskovalcev, ki obiskujejo vaše spletne strani.

Viri:

1 – Why SEO – Return of investment SEO vs. PPC
2 – Reasons to invest in SEO
3 – Google Merchant Center