Strukturirani podatki – Koristi in prednosti iz vidika SEO in večje vidnosti spletne strani

Ker lahko o tem kaj so strukturirani podatki (v povezavi s tehnično optimizacijo spletnih strani), že na drugih spletnih straneh, preberete osnove, je v tem zapisu razlaga o tem kaj strukturirani podatki sploh so, prestavljena čisto na konec članka. V začetku članka pa si lahko preberete moja raziskovanja o tem kako strukturirani podatki (lahko) pozitivno vplivajo na spletno optimizacijo strani. In katere so NAJBOLJ NEIZKORIŠČENE PRILOŽNOSTI, KI JIH OMOGOČA STRUKTURIRANJE PODATKOV (tudi za potrebe SEO).

.

Namen članka je spodbuditi vas k razmišljanju o tem, da strukturirane podatke začnete REDNO, na svojih spletnih straneh, uporabljati (implementirati) tudi sami.
Medklic: stukturirani podatki in prejšnji moj blog zapis o tem Kako strukturirati spletno stran (z upoštevanjem SEO) NISTA ENO IN ISTO.

.

Koliko spletnih strani (sploh) uporablja strukturirane podatke?

.

Nedavna raziskava, avgust 2018 (vir) kaže, da strukturirane podatke (v različnih formatih), na svojih spletnih straneh, uporablja manj kot polovica spletnih strani:

.

  • rdf format uporablja dobrih 42% spletnih strani
  • meta tag based format dobrih 23% strani
  • JSON-LD uporablja dobrih 21 %
  • microdata cca. 15% in
  • microformat manj kot 1% spletnih strani

.

strukturirani podatki

.

Kljub temu, da strukturiranje podatkov na spletnih straneh, pomaga iskalnikom in drugim robotom, bolje razumeti (in izluščiti) podatke na posamezni strani in kljub temu, da je mogoče na vsaki strani strukturirati celo vrsto podatkov (mnenja strank, opise produktov, recepte, članke, glasbo, filme, video,….), po zgornji raziskavi več kot polovica spletnih strani, podatkov na spletnih straneh ne strukturira. Dodatno: Tipi vsebin, ki jih je mogoče opremiti s strukturiranimi podatki – MarkUp your content items – Developers Google Search

.

Ali strukturiranje podatkov pomaga SEO?

.

Če se odločimo za strukturiranje podatkov znotraj vsebin, ki jih imamo na spletnih straneh, to (posredno), iz vidika SEO, koristi na zelo veliko načinov.
Štiri, zelo enostavno razumljive, obenem pa NAJVEČKRAT SPREGLEDANE IN NEIZKORIŠČENE POTENCIALE STRUKTURIRANJA PODATKOV, pojasnjujem spodaj:

.

  • označevanje/strukturiranje podatkov podjetja pozitivno vpliva na branding, pri označevanju podatkov podjetja (https://schema.org/Organization) pa lahko specifično definiramo ime podjetja (plus brand name izpeljanke), e naslov kontaktnih oseb, telefonsko številko, logotip, itd….
    Vsi ti podatki so vidni na t.i. Knowledge Graph kartici (spodaj primer, ko sem v Google vtipkal npr. brand name digitalne agencije Novelus). Strukturirani podatki se v Googlu pojavijo na desni, po tem, ko nekdo v iskalnik vtipka naš brand name:

.

strukturiranje podatkov blagovna znamka

.

  • označevanje slik (ImageGallery Schema markup) je super priložnost, da strukturiramo vse slike v galeriji. To lahko ima pozitiven učinek na recimo produktnih straneh, ki imajo ponavadi od štiri do pet slik na galerijo. Označevanje slik v galeriji pomaga Googlu prepoznati različne slike in jih prikazati bolj ustrezno, glede na vrsto iskanja.

 

  • glede na to, da raba pametnih telefonov narašča (vir: Statista, slika spodaj) in, da ima vedno več podjetij vsaj eno mobilno aplikacijo, je strukturiranje podatkov za mobilne aplikacije (Schema MobileAplication) ena od manj izkoriščenih možnosti, še posebej, ker mobilne aplikacije ponavadi, zaradi stroška, niso izdelane samo za to, da so (češ, ker jih ima konkurenca), ampak, ker imajo zadaj zelo jasno definiran cilj in landing page.
    .

raba pametnih telefonov

.

  • precej spletnih strani ima svoj seznam zaposlenih (direktorji, vodje, itd…). Preko SchemaPerson Markup imamo možnost, da Googlu natančno definiramo ime in priimek, položaj, sliko in kratek opis vsakega zaposlenega. Postopek označevanja podatkov za osebo je podrobno opisan (v angl.) tukaj: Person markup for adding structured data – GeorgeGarsideBlog, kako pa so ti podatki vidni v Googlu, pa lahko vidite na spodnji sliki (po tem, ko v iskalnik vtipkamo ime zaposlenega, vir slike: SearchEngineLand):

.

 

strukturiranje podatkov zaposlenega

.

Za potrebe SEO (večjo, bolj izpostavljeno in bolj ciljano vidnost na iskalniku) je priporočljivo strukturirati še celo goro drugih podatkov.
Npr:

.

.

.

  • na kulinaričnih spletnih straneh je priporočljivo strukturirati recepte. Ti so, če so pravilno strukturirani, prikazani v iskalniku v obliki kartic, zraven pa so podatki o oceni recepta, času priprave jedi, kalorijah, itd…
    Slika iz Googlovega bloga Introducing Rich Cards:

.

obogatene kartice

.

.

.

.

.

Kot obljubjeno na začetku članka, tistim, ki ni čisto razumljivo kaj so strukturirani podatki, spodaj podajam še zelo enostavno razlago….

.

Kaj so strukturirani podatki?

.

Strukturirani podatki (schema markup v Googlu) so označbe delčkov spletnih vsebin, ki Googlu pomagajo bolje razumeti vsebino, posledica tega pa je boljše targetiran oz. bolj izpostavljen prikaz spletne vsebine v iskalniku. V, na primer, blog zapisu bi lahko bila takšna označba, označba avtorja, v receptu bi lahko bila takšna označba, količina kalorij ali čas priprave jedi.

.

Bistvo strukturiranja podatkov je v tem, da Google boljše razume posamezne dele spletnih vsebin, s tem pa dosežemo boljšo distribucijo vsebin po iskalniku.

.

Ker večino nas, ki se ukvarjamo s spletno optimizacijo strani zanima ali ima strukturiranje podatkov kakšen pozitiven efekt na pozicijo in ranking spletnih strani, v iskalniku, priporočam v zvezi s tem, spodnji video z naslovom Does the use of schema.org markup create a ranking benefit? – Matt Cutts

.

.

Zelo uporaben video na temo koristi, ki jih prinašajo obogatene kartice (rich cards), pa je tudi spodnji:

.