Po podatkih raziskave podjetja AdvancedWebRanking, ki je bila objavljena leta 2023, je prva pozicija na Googlu na namiznih napravah vredna približno 33 % klikov, na mobilnih napravah pa približno 25 % klikov. To pomeni, da ima prva pozicija na Googlu znaten vpliv na promet za spletno stran.
Na vrednost prvega mesta na Googlu vplivajo številni dejavniki, med drugim:
- Iskalno povpraševanje oz. Search volume: Ključne besede z višjim iskalnim povpraševanjem imajo običajno večjo vrednost, saj bodo privabile več prometa.
Če ste z vašo spletno stranjo prvi na Googlu s ključno besedo “chia semena” (z iskalnim volumnom 1900 mesečnih iskanj na slovenskem Googlu) in zaradi tega prodate 100 paketkov chia semen, po recimo 2 evra, ni isto kot, če ste prvi na Googlu, s ključno besedo “leseni nadstrešek” (ki ima “samo” 480 mesečnih iskanj na slovenskem Googlu, a povprečno ceno prodanega izdelka okrog 2000€).
Zaslužek s prvo pozicijo na Googlu s chia semeni bo kljub prodaji npr. 100 kosov, cca. 20 evrov (ob 10% proviziji), v drugem primeru pa ob prodaji vsega 3 nadstreškov zaslužite čez 1000 €.
- Konkurenčnost: Ključne besede, ki so zelo konkurenčne, bodo težje rangirale že “samo” na prvi strani Googla (na kateri se nahaja 10 prikazanih spletnih strani), kaj šele na prvem mestu prve strani Googla. Zato je za te besede ponavadi cena SEO optimizacije znatno višja kot za optimizacijo strani, ki delujejo v manj konkurenčni panogi.
- Branža: V nekaterih branžah, kot sta spletna trgovina in storitve, je prva pozicija na Googlu lahko še posebej vredna.
Na primer, raziskava podjetja BrightEdge je pokazala, da lahko podjetja v spletni trgovini s prvo pozicijo na Googlu pričakujete 200% več prometa kot podjetja na tretji poziciji.
Seveda vrednost prvega mesta na Googlu ni vedno mogoče izraziti v številkah. V nekaterih primerih lahko prva pozicija na Googlu podjetjem prinese tudi druge koristi, kot so boljša prepoznavnost blagovne znamke, višja stopnja konverzije in večje zaupanje strank.
Na splošno pa lahko rečemo, da je prva pozicija na Googlu še vedno zelo dragocena, saj lahko podjetjem prinese znaten dobiček.
- študija primerjave klikov1 na plačane oglase na prvi strani Googla vs organske (neplačane) prikaze spletnih strani na prvi strani Googla kaže spodnjo sliko in rezultate:
- študija What is a #1 Google ranking worth – SeoBook (2), pove, da vrednosti prvega mesta na Googlu ne moreš kar zračunati tako, da prvi poziciji, dodeliš neko vrednost, ampak, da je vrednost prvega mesta, odvisna tudi od tega, za kakšno vrsto iskanja, sploh gre.
Nimajo enake vrednosti na prvi poziciji Googla, ključne besede, ki sploh nimajo “nakupnega naboja”, brandirane ključne besede, plačljive ključne besede, poddomene, sitelinki, itd…
Poleg tega imajo različne ključne besede še različne značilnosti sezonskih nihanj, različne stopnje konkurenčnosti (torej različne stroške za napadanje prvega mesta na Googlu), različne geografske značilnosti in različne osebnostne preference (personalization keywords),… - tretja študija (3) pove, da je za izračun vrednosti prvega mesta na Googlu, potrebno upoštevati še t.i. popularnost ključne besede in sposobnost oz. stroške ohranjanja internetne strani na prvi poziciji na Googlu:
Kaj o tem, da je spletna stran na prvem mestu na Googlu uči zgodovina?
- Raziskava SparkToro+JumpShot (4) pokaže, da so se kliki na organske prikaze na prvi strani Googla, od novembra 2015 pa do februarja 2018, spremenili za cca. 6%:
- Raziskava Wordstream (5), pravi, da se je izgled prikazanih spletnih strani na prvi strani Googla (t.i. SERP), v zadnjih dveh letih, spremenil za 37%.
❗❗❗Zraven sitelinkov, slik, zemljevidov, pametnih kartic (t.i.knowledge panels), featured snippetov, people also ask in drugih funkcionalnosti je smiselno za vsako panogo posebej preveriti ali se vam splača napadati prvo stran in prva mesta na Googlu ❗❗❗
Slika nekaterih najpogostejših prikazov na prvi strani Googla, je spodaj:
Viri:
- AdvancedWebRanking: “How Much Value Does the First Position on Google Hold?” (2023)
- BrightEdge: “The Value of Top Search Results” (2022)
- Statista: “Global Search Engine Market Share by Search Engine” (2023)