Koliko je vredno prvo mesto na Googlu?

Spodaj sem, za vse tiste, ki “napadate” najboljše pozicije na Googlu, po sedmih letih dela, pretežno na Googlu, strnil nekaj mojih razmišljanj na temo “borbe” za prve Googlove pozicije, sami pa ocenite ali vam katera od mojih ugotovitev, ustreza (in mogoče celo koristi), sicer pa verjamem, da imate “borci” za prva mesta na Googlu, itak svoje poglede in prepričanja o tem ali se splača ali ne, z vašo internetno stranjo, prerivati na prvo mesto ali ne.

prvi na google nasvetSedem let dela na Googlu, je zame, dolga doba (da se nekaj naučiš in pa tudi, da prideš do občutka ali (in kako) je vredno “napadati” prva mesta na Googlu), spodnji članek pa upam, da bo uporaben predvsem tistim, ki mislijo, da je biti prvi na Googlu, suho zlato in, da, če nisi prvi, nisi nič (btw: ni nepomembno, da v času pisanja tega zapisa, nisem ne z osebno spletno stranjo, MatijaZajšek.com, ne s SeoPraktik-om, z nobeno “high search volume ključno besedo” prvi na Googlu), lahko pa mi verjamete, da imam iz obeh spletnih strani, spletnega posla, več kot dovolj).

Kaj pravijo o vrednosti prvega mesta na Googlu, raziskave?

  • Študija AdvancedWebRanking hiše (1), pravi, da prvo mesto na Googlu, na namiznih napravah, prinese cca. 33% klikov, biti prvi na Googlu, na mobilnih napravah, pa pomeni nekaj malega pod 25% klikov (od iskalnega volumna ključne besede, na katero se internetna stran sploh uvršča na prvi strani Googla):

prvi na google ctr

 

Iz tega podatka, je očitno, da biti prvi na Googlu, nima enake vrednosti, ne v vsaki vertikali (branži/dejavnosti), niti ne more biti prva pozicija na Googlu, enako vredna vsakemu podjetju/posamezniku oz. poslovnemu modelu, preko katerega namerava internetna stran ustvarjati zaslužek.

Če sem jaz prvi na Googlu s ključno besedo “chia semena” (z iskalnim volumnom 1900 mesečnih iskanj na slovenskem Googlu) in zaradi tega prodam 100 paketkov chia semen, po recimo 2 evra, ni isto kot, če sem prvi na Googlu, s ključno besedo “leseni nadstrešek” (480 mesečnih iskanj na slovenskem Googlu) in zaradi tega prodam 3 nadstreške. Zaslužek s prvo pozicijo na Googlu, v prvem primeru, je cca. 2 evra (ob 10% proviziji), v drugem primeru pa čez jurja.

  • tudi študija What is a #1 Google ranking worth – SeoBook (2), pove, da vrednosti prvega mesta na Googlu ne moreš kar zračunati tako, da prvi poziciji, dodeliš neko vrednost, ampak, da je vrednost prvega mesta, odvisna tudi od tega, za kakšno vrsto iskanja, sploh gre.
    Nimajo enake vrednosti na prvi poziciji Googla, ključne besede, ki sploh nimajo “nakupnega naboja”, brandirane ključne besede, plačljive ključne besede, poddomene, sitelinki, itd…
    Poleg tega imajo različne ključne besede še različne značilnosti sezonskih nihanj, različne stopnje konkurenčnosti (torej različne stroške za napadanje prvega mesta na Googlu), različne geografske značilnosti in različne osebnostne preference (personalization keywords),… Priporočam: Vodič o ključnih besedah in še posebej Kako si izračunati ali se SEO optimizacija splača?
  • tretja študija (3) pove, da je za izračun vrednosti prvega mesta na Googlu, potrebno upoštevati še t.i. “buzzines” (vem, ni najboljši izraz:))/popularnost ključne besede in sposobnost/stroške ohranjanja internetne strani na prvi poziciji na Googlu:

vrednost ključnih besed

vrednost prvega mesta na googluDa ne boste (tako kot v preteklosti, prepogosto, jaz 🙂), vrednost oz. nevrednost prvega mesta na Googlu, ugotovili šele po tem, ko ste po dveh, treh letih, prisopihali na prvo mesto, ni narobe, če “testno” in za par 10 evrov, pred SEO kampanjami, “preverite” kako je biti prvi na Googlu, s pomočjo Google Ads. Promet na spletno stran bo stekel takoj, realizacijo prodaje pa boste tudi zaznali, takoj. Ni je večje “demotivacije”, kot te, da po nekaj letih prebijanja na prvo stran Googla, ugotoviš, da od vsega dela, nimaš dovolj zaslužka. Mojo zgodbo, na to temo, si lahko preberete tu: Kako smo razvijali spletno stran Omega3.si.

Kaj o tem, da je spletna stran, na prvem mestu na Googlu, uči zgodovina?

  • Raziskava SparkToro+JumpShot (4) pokaže, da so kliki na organske prikaze na prvi strani Googla, od novembra 2015 pa do februarja 2018, padli za cca. 6%:

kliki na organske prikaze

  • Raziskava Wordstream (5), pravi, da je vrednost prvega mesta na Googlu, v zadnjih dveh letih, padla za 37%. Predvsem zaradi različnih SERP prikazov, ki jih Google zdaj prikazuje na prvi strani, v preteklih letih pa ni. In obiskovalci prve Googlove strani, pač vidijo več vsebin na prvi strani in ne samo naše spletne strani.
    Zraven sitelinkov, slik, pametnih kartic (ne vem, če je to pravi prevod), featured snippetov in vsega “hudiča”, organski prikazi preprosto ne dosegajo več takšne vidnosti, kot v preteklosti.
    Slika najpogostejših možnih prikazov na prvi strani Googla, je spodaj:

serp prikazi možnosti

Biti prvi na Googlu iz vidika boljših prodajnih rezultatov….

Kaj narediti, kljub temu, da podatki in zgodovina govorijo, da prvo mesto na Googlu, ne predstavlja več takšne prednosti, kot v preteklosti?

 

Naj najprej napišem, da uspeh spletne prodaje, meri vsak zase, različno.

Nekateri, predvsem veliki, (tudi moje stranke), gradijo prave megalomanske spletne projekte (in si lahko privoščijo budžet za napadanje prvih Googlovih pozicij, za tudi po več 100 ključnih besed, hkrati), drugim zadošča, da imajo svoj krog rednih strank iz interneta. In kljub temu živijo srečno in zadovoljno.

  • Velike spletne trgovine, kjer ni potreben “oseben odnos” za nakup (ker pač do nakupa pride brez stika med kupcem in prodajalcem), bodo najbrž prva mesta na Googlu, morala zanimati tudi v bodoče.

In še to, ne “samo” biti prvi na Googlu z internetno stranjo, ampak tudi biti prvi v featured snippets, prvi na Google Ads, prvi med slikovnimi prikazi (iskanje po slikah obsega cca 23% vseh Googlovih iskanj), prvi v lokalnih iskanjih na Googlu, prvi na YouTube-u, itd…. Biti prvi na Googlu, bo, spletne trgovine, tako ali drugače, stalo (znanja in denarja).

  • Lead generation spletne strani (kar je tudi večina mojih strani), bomo verjetno še naprej, “izkoriščale” možnost večanja svoje vidnosti in posledično poslov iz internetnih strani, skozi long tail ključne besede.
    In pa…… Z GRADNJO ODNOSOV.

Ne znam vam povedati, koliko zanimanj za sodelovanje, kljub temu, da s svojimi storitvami, ne ciljam (več) na prva mesta na Googlu, z nobeno “težko” ključno besedo, realiziram preprosto zato, ker se najprej 100 let, s strankami pogovarjam. In pustim, da se prodaja zgodi ali pa ne. Za razliko, ko mi sogovorniki nemalokrat “potožijo”, da imajo občutek, da jim moj konkurent, poskuša predvsem in najprej, prodati.

p.s.: ni za neupoštevati…..

Biti prvi na Googlu, pomeni več klikov in več povpraševanj…. Vse lepo in prav.
A največkrat prvo mesto na Googlu pomeni tudi več pogovorov, več pripravljanja (risanja/pisanja) ponudb, več poslušanja (in slišanja) strank. Želite več prvega ali več realizacij prodaj?
Med tem dvojim, je, vsaj po mojih dosedanjih izkušnjah, največja razlika med optimizacijo spletne STRANI in optimizacijo spletnega POSLA.
Priporočam, da preberete o tem kako priti na prvo stran Googla, še moj prispevek, iz osebne spletne strani.