Kaj so povratne povezave (t.i. backlinki) in kako koristijo pri optimiziranju spletne strani

Povratne povezave so povezave (linki), ki iz drugih spletnih strani, kažejo nazaj (back) na našo spletno stran. Pri off site seo optimizaciji so pomembne zato, ker veljajo za enega izmed najpomembnejših faktorjev pri uvrščanju spletnih strani na visoke pozicije v Googlu. V članku Top 7 ranking signals for 2018 – What really matters – SearchEngineJournal, veljajo povratne povezave za enega izmed 7 najpomembnejših faktorjev, ki odločajo o tem na katerem mestu bo spletna stran uvrščena v Googlu.

.

Kako zgledajo povratne povezave?

.

Povratne povezave lahko imajo različen izgled.

.

Povratna povezava v obliki anchor texta znotraj besedila spletne strani

.

Najbolj znana oblika povratne povezave je povratna povezava na neki spletni strani, v samem besedilu vsebine.
Primer lahko vidite spodaj:

.

Povratne povezave so eden izmed najpomembnejših faktorjev, ki odločajo o tem kako visoko bo neka spletna stran uvrščena v iskalniku Google. Pri spletni optimizaciji jih uvrščamo na področje off site seo optimiziranja spletnih strani, saj jih gradimo na spletnih straneh DRUGIH. Njihova kakovost in količina pomagata k višji uvrščenosti naše spletne strani v Googlu.

V citiranem delu je povratna povezava zgrajena na besedni zvezi “spletni optimizaciji”, kaže pa (nazaj) na url naslov, na mojem osebnem blogu, v katerem sem podrobneje opisal optimizacijo spletnih strani za Googlove TOP pozicije.

Besedilo, ki je uporabljeno kot povratna povezava, imenujemo anchor text.

.

Povratna povezava v obliki slike

.

Povratna povezava v obliki slike, pomeni, da iz slike (ne iz teksta, tako kot je prikazano v zgornjem primeru), kaže povezava nazaj na ciljan url naslov.
.

Primer si poglejte spodaj (s klikom na sliko):

.

Na področju spletnega marketinga, sem na osebnem blogu MatijaZajšek.com, do danes (avgust 2018), napisal 5 vodnikov za spletni marketing:

vodniki za spletni marketing
Povratna povezava kaže iz slike (če kliknete na sliko, boste videli na kateri ciljan url kaže povratna povezava), ne iz teksta. SEO študije pravijo, da dve ali več (različni ali enaki) povratni povezavi iz iste spletne strani, nimajo dodane vrednosti pri višjem uvrščanju ciljnega url naslova v Googlu, zato ni pravega razloga, da iz ene spletne strani, z več (istimi ali različnimi vrstami povratnih povezav) kažemo nazaj na naš url naslov. Vir: Not all links are equal: How backlinks from different page locations are worth more (or less) – Neil Patel

.

Povratne povezave v obliki blog komentarjev

.

Že v članku Kaj morate delati, da boste tudi na konkurenčne ključne besede, ki imajo veliko iskanj, na prvi stran Googla, sem omenil blog komentarje (ki še danes med precej SEO mojstri veljajo za učinkovito metodo gradnje povratnih povezav). V tem primeru povratno povezavo zgradimo na blogu neke druge spletne strani v obliki našega komentarja pod blog zapisom.

.

Precej avtorjev spletnih strani (predvsem blogov) omogoča, da pod blog zapisom avtorja, oddamo svoj komentar. Nekateri (ne vsi) med njimi omogočajo, da zraven komentarja, prilepimo tudi url naslov naše spletne strani (oz. ciljan url za ključno besedo, ki jo z gradnjo povratnih povezav, dvigujemo).

.

Pri gradnji povratnih povezav s komentiranjem na blogih drugih spletnih straneh, je pomembno naslednje:

.

  • trudimo se iskati bloge, ki so tematsko sorodni vsebini na naši spletni strani, na katero kaže povratna povezava (ker je povratna povezava iz tematsko sorodne spletne strani, naši spletni strani, bolj relevantna kot povratna povezava iz tematsko nesorodne spletne strani, vir: How to do blog commenting – Everything you need to know – Rankwatch

.

.

.

  • ko iščemo primerne bloge za komentiranje, se trudimo iskati takšne, kjer bomo med prvimi, ki bodo oddali komentar (hint: naročimo se na sledenje visoko obiskanim blogom in takoj, ko v inbox dobimo obvestilo o novi objavi na blogu, gremo na spletno stran in poskušamo oddati komentar med prvimi), vir: The benefits of blog commenting – Brick Marketing

.

Kako iščemo priložnosti za gradnjo povezav z blog komentiranjem?

.

Poglejte si primer spodaj….

.

Če bi želel npr. poiskati priložnost za gradnjo povratne povezave preko komentarja, oddanega na nekem blogu (za ta zapis, ki govori o povratnih povezavah), bi si vklopil Mozbar (da mi pokaže metrike posameznih spletnih strani (prioritetno bi iskal priložnosti za povratne povezave na straneh z višjimi PA in DA) in v Google bi vtipkal:
.

povratne povezave
Na prvih dveh mestih sta tako ali tako, že dva prikaza iz moje osebne spletne strani (MatijaZajšek.com), zato bi malo bedasto zgledalo, če bi komentiral iz mojih zapisov. Tretji prikaz v Googlu ima slabše metrike kot četrti, zato bi najprej komentiral na četrtem blogu od VikingMarketinga. p.s.: šele, ko sem kliknil na povezavo, sem videl, da Domen iz Viking Marketinga med 5 najboljšimi marketinškimi blogi, že omenja mojega, tako, da najbrž ni pametno, če se na strani, pod njegovim zapisom, še enkrat znajdem med prikazi. Priporočam še: How to find blogs to comment on – For links and new visitors – Shout me loud

.

Dodatne ideje za iskanje priložnosti za gradnjo povratnih povezav s pomočjo komentiranja na blogih drugih spletnih strani, lahko najdete, če v Google vtipkate spodnje izraze:

.

blog komentiranje

.

Povratne povezave v obliki gostujočih člankov (guest posts)

.

Po tipu povratne povezave, je povratna povezava iz gostujočega članka, s katerim gostujemo na neki drugi spletni strani, enaka povezavi iz besedila iz neke spletne strani v obliki anchor texta.

.

V primeru, ko želimo povratne povezave, graditi s pomočjo gostujočih člankov na drugih spletnih straneh, moramo najprej poiskati priložnosti za objavo naših gostujočih zapisov.

.

Spletne strani, ki omogočajo ali celo iščejo pisce člankov, najdemo na različne načine.
Če npr. v Google vtipkate “oddaj članek”, se vam odpre en kup spletnih strani, kjer lahko oddajate svoje gostujoče članke:
.

oddajanje člankov

.

Kliknem na npr. drugi zadetek, Ezotera, in odpre se mi okno, kamor lahko začnem z vpisovanjem svojega članka:

.

gostujoči članki

.

Na enak način, lahko na spletu najdete strani, ki omogočajo, da na njih odprete svoj profil in začnete z oddajanjem gostujočih člankov (ki pa seveda v besedilu vsebujejo povratno povezavo nazaj na vaš ciljan url naslov).

.

Na slovenski sceni so takšne priložnosti npr. na Publishwall, Medium, na posameznih forumih in še kje.
Za angleški trg, lahko seznam čez 700 guest posting priložnosti, najdete na OutreachMama.

.

povratne povezave nasvetiGuest post opportunities iščite na vam tematsko sorodnih spletnih straneh, na dobro obiskanih spletnih straneh, kjer nameravete objaviti svoj gostujoči članek (s povratno povezavo), pa se potrudite pripraviti maksimalno kakovostno vsebino za bralce tiste spletne strani. Ne objavljate gostujočih člankov samo zato, da zgradite povratno povezavo, ampak predvsem kot priložnost, da se predstavite novi skupini spletnih uporabnikov. Vse ostale metode gradnje povratnih povezav, sem opisal v Vodniku Offsite SEO za začetnike.

.

Koliko povratnih povezav potrebujemo, da bomo na prvi strani Googla?

.

Žal na to ni enega odgovora, ki bi veljal za vse besede.
Za manj konkurenčne ključne besede, bo po vsej verjetnosti dovolj nekaj (kakovostnih) povratnih povezav), za najtežje ključne besede, bo treba več povratnih povezav. In še, ko jih bomo imeli ogromno, ne bomo smeli “zaspati” in nehati z njihovo gradnjo. Ker, če tudi mi odnehamo z gradnjo povratnih povezav, konkurenca sigurno ne bo.

.

Zraven tega pa je količina potrebnih povratnih povezav, odvisna še od tega, kako je naša spletna stran on site SEO optimizirana, koliko je stara naša spletna stran, itd…

.

Zelo dober video o tem koliko časa je potrebno, da vidimo rezultate svojega SEO dela, si lahko pogledate tudi spodaj, dodatno pa priporočam še How long does it take to rank in Google – A study by Ahrefs

.

.

Tistim, ki se vam ne ljubi pogledati celotnega videa, spodaj strnem 3 glavne točke iz videa, v povzetek:

.

  • če želite videti rezultate svojega SEO dela v roku dveh let, morate (slika iz videa):

.

kako izvajati seo
1) objavljati vsebine vsaj 1 krat na teden (v enem letu je to 52 blog zapisov) 2) graditi med 5 do 10 povratnih povezav (za vsako ključno besedo, ki jo dvigujete), 3) promovirati svoje spletne vsebine na socialnih omrežjih

.

Kaj so povratne povezave (t.i. backlinki) in kako koristijo pri optimiziranju spletne strani
5 (100%) 3 votes