Optimizacija spletnih strani se deli na onsite in offsite SEO optimizacijo. Medtem, ko onsite SEO optimizacija vključuje upošetavanje SEO smernic NA spletni strani, predstavljajo povratne povezave, SEO aktivnosti, ki jih izvajate na spletu, IZVEN svoje spletne strani (t.i. offsite SEO optimizacija).
Povratne povezave so povezave (backlinki), ki iz drugih spletnih strani, kažejo nazaj (back) na našo spletno stran. Pri off site seo optimizaciji so pomembne zato, ker veljajo za enega izmed najpomembnejših faktorjev pri uvrščanju spletnih strani na visoke pozicije v Googlu. V članku Top 7 ranking signals for 2018 – What really matters – SearchEngineJournal, veljajo povratne povezave za enega izmed 7 najpomembnejših faktorjev, ki odločajo o tem na katerem mestu bo spletna stran uvrščena v Googlu.
.
Kako zgledajo povratne povezave?
.
Povratne povezave lahko imajo različen izgled.
.
Povratna povezava v obliki anchor texta znotraj besedila spletne strani
.
Najbolj znana oblika povratne povezave je povratna povezava na neki spletni strani, v samem besedilu vsebine.
Primer lahko vidite spodaj:
.
[pullquote align=”center”]Povratne povezave so eden izmed najpomembnejših faktorjev, ki odločajo o tem kako visoko bo neka spletna stran uvrščena v iskalniku Google. Optimizacija spletnih strani jih uvršča na področje offsite SEO, saj jih gradimo na spletnih straneh DRUGIH. Njihova kakovost in količina pomagata k višji uvrščenosti naše spletne strani v Googlu.
[/pullquote]V citiranem delu je povratna povezava zgrajena na besedni zvezi “spletni optimizaciji”, kaže pa (nazaj) na url naslov, na mojem osebnem blogu, v katerem sem podrobneje opisal optimizacijo spletnih strani za Googlove TOP pozicije.
Besedilo, ki je uporabljeno kot povratna povezava, imenujemo anchor text.
.
Povratna povezava v obliki slike
.
Povratna povezava v obliki slike, pomeni, da iz slike (ne iz teksta, tako kot je prikazano v zgornjem primeru), kaže povezava nazaj na ciljan url naslov.
.
Primer si poglejte spodaj (s klikom na sliko):
.
Na področju spletnega marketinga, sem na osebnem blogu MatijaZajšek.com, do danes (avgust 2018), napisal 5 vodnikov za spletni marketing:
.
Povratne povezave v obliki blog komentarjev
.
Že v članku Kaj morate delati, da boste tudi na konkurenčne ključne besede, ki imajo veliko iskanj, na prvi stran Googla, sem omenil blog komentarje (ki še danes med precej SEO mojstri veljajo za učinkovito metodo gradnje povratnih povezav). V tem primeru povratno povezavo zgradimo na blogu neke druge spletne strani v obliki našega komentarja pod blog zapisom.
.
Precej avtorjev spletnih strani (predvsem blogov) omogoča, da pod blog zapisom avtorja, oddamo svoj komentar. Nekateri (ne vsi) med njimi omogočajo, da zraven komentarja, prilepimo tudi url naslov naše spletne strani (oz. ciljan url za ključno besedo, ki jo z gradnjo povratnih povezav, dvigujemo).
.
Pri gradnji povratnih povezav s komentiranjem na blogih drugih spletnih straneh, je pomembno naslednje:
.
- trudimo se iskati bloge, ki so tematsko sorodni vsebini na naši spletni strani, na katero kaže povratna povezava (ker je povratna povezava iz tematsko sorodne spletne strani, naši spletni strani, bolj relevantna kot povratna povezava iz tematsko nesorodne spletne strani, vir: How to do blog commenting – Everything you need to know – Rankwatch
.
- trudimo se iskati bloge, ki NIMAJO ogromno blog komentarjev, saj povratne povezave iz spletnih strani, na katerih je že ogromno povratnih povezav, nimajo takšne moči, kot povratne povezave iz spletnih strani, na katerih je manj povezav, vir: Is it beneficial to have multiple links from the same site? – AudienceBloom – Nick Wilson
.
- trudimo se iskati bloge, ki so še “živi”, saj povratna povezava iz opuščenega/zastarelega bloga (kjer po vsej verjetnosti tudi ni veliko organskega obiska), ni enako močna, kot povezava, ki kaže iz aktualnega, živahnega in visoko obiskanega bloga, vir: How to drive traffic to your blog & get 1000’s of visitors to your next post – ContentChampion – Jawad Khan. Povratna povezava v obliki komentarja iz visoko obiskanega bloga bo imela tudi za posledico, da bomo (če bo naš komentar kakovosten) obiskovalce visoko obiskanega bloga, “pretočili” tudi na našo spletno stran. Priporočam: The ultimate guide to blog comment traffic (Yes, it still works) – NicheHacks
.
- ko iščemo primerne bloge za komentiranje, se trudimo iskati takšne, kjer bomo med prvimi, ki bodo oddali komentar (hint: naročimo se na sledenje visoko obiskanim blogom in takoj, ko v inbox dobimo obvestilo o novi objavi na blogu, gremo na spletno stran in poskušamo oddati komentar med prvimi), vir: The benefits of blog commenting – Brick Marketing
.
Kako iščemo priložnosti za gradnjo povezav z blog komentiranjem?
.
Poglejte si primer spodaj….
.
Če bi želel npr. poiskati priložnost za gradnjo povratne povezave preko komentarja, oddanega na nekem blogu (za ta zapis, ki govori o povratnih povezavah), bi si vklopil Mozbar (da mi pokaže metrike posameznih spletnih strani (prioritetno bi iskal priložnosti za povratne povezave na straneh z višjimi PA in DA) in v Google bi vtipkal:
.
.
Dodatne ideje za iskanje priložnosti za gradnjo povratnih povezav s pomočjo komentiranja na blogih drugih spletnih strani, lahko najdete, če v Google vtipkate spodnje izraze:
.
.
Povratne povezave v obliki gostujočih člankov (guest posts)
.
Po tipu povratne povezave, je povratna povezava iz gostujočega članka, s katerim gostujemo na neki drugi spletni strani, enaka povezavi iz besedila iz neke spletne strani v obliki anchor texta.
.
V primeru, ko želimo povratne povezave, graditi s pomočjo gostujočih člankov na drugih spletnih straneh, moramo najprej poiskati priložnosti za objavo naših gostujočih zapisov.
.
Spletne strani, ki omogočajo ali celo iščejo pisce člankov, najdemo na različne načine.
Če npr. v Google vtipkate “oddaj članek”, se vam odpre en kup spletnih strani, kjer lahko oddajate svoje gostujoče članke:
.
.
Kliknem na npr. drugi zadetek, Ezotera, in odpre se mi okno, kamor lahko začnem z vpisovanjem svojega članka:
.
.
Na enak način, lahko na spletu najdete strani, ki omogočajo, da na njih odprete svoj profil in začnete z oddajanjem gostujočih člankov (ki pa seveda v besedilu vsebujejo povratno povezavo nazaj na vaš ciljan url naslov).
.
Na slovenski sceni so takšne priložnosti npr. na Publishwall, Medium, na posameznih forumih in še kje.
Za angleški trg, lahko seznam čez 700 guest posting priložnosti, najdete na OutreachMama.
.
Guest post opportunities iščite na vam tematsko sorodnih spletnih straneh, na dobro obiskanih spletnih straneh, kjer nameravete objaviti svoj gostujoči članek (s povratno povezavo), pa se potrudite pripraviti maksimalno kakovostno vsebino za bralce tiste spletne strani. Ne objavljate gostujočih člankov samo zato, da zgradite povratno povezavo, ampak predvsem kot priložnost, da se predstavite novi skupini spletnih uporabnikov. Vse ostale metode gradnje povratnih povezav, sem opisal v Vodniku Offsite SEO za začetnike.
.
Koliko povratnih povezav potrebujemo, da bomo na prvi strani Googla?
.
Žal na to ni enega odgovora, ki bi veljal za vse besede.
Za manj konkurenčne ključne besede, bo po vsej verjetnosti dovolj nekaj (kakovostnih) povratnih povezav), za najtežje ključne besede, bo treba več povratnih povezav. In še, ko jih bomo imeli ogromno, ne bomo smeli “zaspati” in nehati z njihovo gradnjo. Ker, če tudi mi odnehamo z gradnjo povratnih povezav, konkurenca sigurno ne bo.
.
Zraven tega pa je količina potrebnih povratnih povezav, odvisna še od tega, kako je naša spletna stran on site SEO optimizirana, koliko je stara naša spletna stran, itd…
.
Zelo dober video o tem koliko časa je potrebno, da vidimo rezultate svojega SEO dela, si lahko pogledate tudi spodaj, dodatno pa priporočam še How long does it take to rank in Google – A study by Ahrefs
.
.
Tistim, ki se vam ne ljubi pogledati celotnega videa, spodaj strnem 3 glavne točke iz videa, v povzetek:
.
- če želite videti rezultate svojega SEO dela v roku dveh let, morate (slika iz videa):
.
.