Optimizacija spletnih strani (SEO) se, med lastniki spletnih strani, uporablja zaradi naslednjih 4 razlogov:
- z rednim izvajanjem SEO, poskrbite za reden dotok vedno večjega števila obiskovalcev na vašo spletno stran
- SEO prinaša “brezplačne” obiskovalce na vašo spletno stran. Googlu in ostalim iskalnikom (na katerih izvajate SEO, npr. YouTube, Bing,…) ni potrebno plačevati zato, da si bodo njihovi uporabniki ogledali vašo spletno stran
- SEO omogoča dolgotrajne rezultate
- kdor obvlada SEO na eni izmed svojih spletnih strani, lahko ista znanja uporabi na več svojih spletnih straneh
Kazalo
Zakaj [in kako] redno izvajanje SEO prinaša vedno več obiskovalcev na vašo spletno stran
Vzemimo primer….
Predstavljajte si, da želite preko spleta prodajati “jabolčne pite”.
Za “jabolčne pite” se, na slovenskem Googlu, vsak mesec, zanima cca. 18.100 uporabnikov Googla:
Če bi uspeli svojo spletno stran uvrstiti na prvo stran Googla, bi si od teh uporabnikov Googla, lahko obetali dobrih 6000 klikov.
Po številnih marketinških raziskavah (1, 2, 3, 4) klikne na prvo uvrščeno spletno stran, na Googlu, okrog 30% uporabnikov Googla:
A to še ni vse….
Za “jabolčne pite” se Googlovi uporabniki ne zanimajo samo tako, da v Google vtipkajo “jabolčna pita”.
Besedne zveze, ki jih uporabniki Googla uporabljajo pri raziskovanju “peciv z jabolki”, so še nekatere druge:
Zraven, na vrhu tega primera, 18.100 uporabnikov Googla, ki vsak mesec vtipka v Google, besedno zvezo “jabolčna pita”, obstoji še najmanj 10.450 ostalih uporabnikov, ki utegnejo za iskanje informacij o jabolčnih pitah, uporabiti, druge, podobne besede.
Skupaj to že predstavlja 28.550 potencialnih interesentov za vašo “jabolčno pito”.
Če in, ko bi uspeli (kakovostno) optimizirati svoje spletne strani za vse te besede, bi si lahko obetali približno 28.550 ogledov vaše spletne strani na Googlu.
Zdaj si predstavljajte, da na vaši spletni strani ne ponujate samo jabolčne pite.
Ampak še številne druge vrste peciv:
Za vedno več besed, kot bi uspeli pripraviti in (ustrezno) SEO optimizirati vsebine, bi si lahko obetali vedno več obiska.
Zakaj morajo biti vsebine SEO optimizirane za Google [in ostale iskalnike]
Google in ostali iskalniki vsebine na vaši spletni strani “razumejo” boljše, če le te upoštevajo določena pravila (npr. kako mora biti oblikovan naslov vaše vsebine, katere besede morate uporabiti v vsebini, itd…).
Ta pravila so t.i. SEO smernice (vir), ki Googlu pomagajo boljše razumeti vaše vsebine, posledično pa so spletne strani, katerih vsebina je boljše razumljena, v iskalniku uvrščene višje.
Zakaj?
Ker želi Google (in ostali iskalniki) svojim uporabnikom, izmed vseh vsebin, ponuditi najbolj uporabne vsebine. Dodatno in še bolj podrobno je to razloženo v prispevku Kaj je SEO optimizacija.
Zakaj [in kako] prinaša SEO brezplačne obiskovalce
Vaše spletne strani so lahko prikazane na prvi strani Googla (ki jo obišče največ njegovih uporabnikov), na dva načina:
- tako, da pri Googlu zakupite besede, ki jih vtipkajo njegovi uporabniki. In se nato na podlagi vtipkanj teh besed prikažejo vaše spletne strani.
- tako, da Googlu ne plačate za zakup ključnih besed.
Poglejte na sliki (primer prikaza spletnih strani, ko v Google vtipkate npr. besedno zvezo “vgradne omare”):
- S pomočjo plačanih oglasov prinaša Google spletnim stranem obiskovalce tako, da zakupite ključne besede (t.j. Google Ads oglaševanje).
- S pomočjo izvajanja SEO optimizacije, vam Googlu ni treba plačati za oglaševanje, da bi dobili obiskovalce na svojo spletno stran. A v tem primeru, morate čim bolj kakovostno in redno izvajati optimizacijo vaših spletnih strani. In posledično skrbeti za to, da bo vaša spletna stran prikazana čimvišje med neplačanimi prikazi spletnih strani na Googlu.
Višje kot boste uvrstili vašo spletno stran na Googlu, več, brezplačnih, obiskovalcev si boste, iz Googla, lahko tudi obetali.
Zakaj [in kako] prinaša SEO dolgotrajne rezultate
Razvrstitev (neplačanih, t.j. organsko/naravno) prikazanih spletnih strani na Googlu ni trajna.
A se tudi ne spreminja vsako sekundo.
Tiste spletne strani, ki skrbijo za redno in čimboljšo optimizacijo svojih strani, so lahko na Googlu prikazane, na prvih mestih, mesece in leta. Oz. najmanj tako dolgo dokler nekdo drug (vaša konkurenca) ne optimizira svojih spletnih strani, boljše kot vi.
Če in dokler konkurenca svojih spletnih strani ne optimizira boljše kot vi, si lahko obetate najboljše uvrstitve na Googlu. In tako dolgo “žanjete” uspeh.
Ker seveda vaša konkurenca “ne spi”, to pomeni, da se splača nenehno skrbeti za to, da imate boljše optimizirano spletno stran kot vaši konkurenti.
Povedano drugače: dlje časa kot boste izvajali optimizacijo svojih spletnih strani, dlje časa si lahko obetate visoke uvrstitve vaših internetnih strani na Googlu. Posledično pa tudi dlje časa, večje število obiskovalcev na vašo spletno stran.
SEO znanja lahko uporabite za vse vaše spletne strani
Aktualna SEO znanja (t.j. SEO smernice) so “univerzalna” za vse panoge.
Seveda obstojijo v vsaki panogi, posamezne specifičnosti in razlike med njimi, a generalno gledano je SEO osnove, potrebno, na podoben način, upoštevati na vseh spletnih straneh, ki jih želite na Googlu prikazovati na prvi strani.
Posledično to pomeni, da vam SEO omogoča nenehno in konstantno rast, hkrati pa vam za to rast, Googlu ni potrebno plačevati.