Kljub temu, da teče že skoraj 30 let od prvega pojava blogov in dobrih 20 let od modernega bloganja (vir: Wiki) za osebne in podjetniške namene, ogromno, predvsem tistih podjetnikov, ki šele vstopajo na spletni trg, ne razume točno kakšne koristi prinaša REDNO bloganje za spletno stran.
In posledično seveda ne ve zakaj pisati blog.
Poleg tega, da je optimizacija spletnih strani, če na svojih internetnih straneh blogate, lažja, povabim, da pregledate še spodnje, analitično izmerjene razloge zakaj blogati.
Izmerjene koristi in razlogi zakaj pisati blog, na podlagi študij različnih digitalnih agencij in marketinških hiš, so predstavljene po poglavjih….

Ko boste pregledali spodnje razloge zakaj pisati blog na vaši spletni strani, je čisto možno (in zelo verjetno), da boste dobili občutek, da bi morali s pisanjem bloga začeti že bistveno prej. In, da so vas drugi prehiteli. Moja izkušnja pravi, da je čisto vseeno kdaj začnete – važno je, da strmite h kakovosti blog zapisov pred količino blog zapisov in važno je, da imate jasen cilj in načrt bloganja. Priporočam ogled primerov digitalnih marketinških načrtov, na povezavi.
Kazalo
- (Redno) pisanje bloga vpliva na povečanje obiska na spletni strani
- Pisanje bloga vpliva na večje število pridobljenih poslov iz internetne strani
- S pisanjem bloga izboljšamo SEO optimizacijo spletne strani
- S pisanjem uporabnega in kakovostnega bloga se pozicioniramo kot ekspert
- S pisanjem bloga gradimo neodvisnost od plačljivih oblik spletnega oglaševanja
- Kakovostni in poglobljeni blog zapisi izboljšajo uvrščenost spletne strani na Googlu
- Zakaj začeti pisati blog čimprej
- Zakaj pisati blog čim bolj pogosto
(Redno) pisanje bloga vpliva na povečanje obiska na spletni strani
(Redno) pisanje bloga na spletni strani direktno vpliva na povečanje obiska na spletni strani.
V raziskavi, ki jo je opravila digitalno marketinška hiša Hubspot – 93% of companies using inbound marketing increase lead generation je bilo ugotovljeno, da v največ primerih (nad 25%) lastniki spletnih strani vzrok za povečanje obiska na spletni strani, pripisujejo bloganju:

V raziskavi marketinške raziskovalne agencije MarketingProfs, je bila povezava med povečanim obiskom spletne strani in številom objavljenih mesečnih blog zapisov na spletni strani, naslednja:

Bolj pogosto kot podjetja blogajo na mesec, bolj opazen je porast obiskovalcev spletne strani.
Priporočam še: Kako povečati obisk spletne strani – 3 najhitrejše SEO metode za spletne strani, starejše od leta dni
Pisanje bloga vpliva na večje število pridobljenih poslov iz internetne strani
Raziskava Hubspot je izmerila vpliv bloganja na število novo pridobljenih sledi (leads) iz spletnih strani, ločeno za BTC in BTB trg:
- spletne strani, ki targetirajo na BTC (business to customer) trg, generirajo, z rednim bloganjem, 88% več sledi (povpraševanj/nakupov/prijavljenih na e novice, …)

- spletne strani, ki targetirajo na BTB (business to business) trg, generirajo, z rednim bloganjem, 67% več sledi (povpraševanj/nakupov/prijavljenih na e novice, …)

S pisanjem bloga izboljšamo SEO optimizacijo spletne strani
Blog poveča SEO optimizacijo spletne strani.
Po eni strani, dajejo nove objave na blogu, Googlu znak, da imamo nekaj novega za povedati in, da za spletno stran skrbimo.
Po drugi strani pa je redno osveževana spletna stran z novimi vsebinami, v očeh Googla, večja dodana vrednost za Googlove uporabnike (vir: 10 Illustrations of how fresh content may influence Google Rankings – Moz – Cyrus Shepard):

Če vsi elementi na neki spletni strani, ostajajo skozi čas enaki, se pri določenih iskalnih poizvedbah zna zgoditi, da vsebina ne bo uvrščena v Googlov iskalnik tako dobro, kot nova/osvežena vsebina.
Če spletno stran z blog zapisi, osvežujemo pogosteje, “naučimo Google”, da se pogosteje vrača na našo internetno stran:

S pisanjem uporabnega in kakovostnega bloga se pozicioniramo kot ekspert
Če na blogu spletne strani, objavljamo povprečne in samo reklamne, t.i. PR članke, sigurno v očeh spletne javnosti ne izžarevamo strokovne podkovanosti, ampak kvečjemu ambicijo po prodaji.
Če, po drugi strani, blog pišemo tako, da objavljamo uporabne in koristne vsebine, brez ambicij, da preko blog zapisov, prodajamo, sprostimo pri obiskovalcih “napetost, češ, da morajo na naši spletni strani/blogu, nekaj kupiti”.
Brez napetega občutka, da morajo obiskovalci našega bloga, nekaj kupiti in ob spoznanju, da so naši blog zapisi resnično pisani zato, da obiskovalcem koristijo, ostane naš blog (v poplavi konkurenčnih, večinoma prodajnih blogov) v spominu.
In zna se zgoditi, da si bodo naše blog zapise, spletni obiskovalci celo shranili oz. delili z drugimi.
Raziskava spletne hiše Contently je pokazala, da so najbolj deljene vsebine na spletu, blog vsebine, ki odgovarjajo na vprašanje zakaj:

S pisanjem bloga gradimo neodvisnost od plačljivih oblik spletnega oglaševanja
Plačljivo spletno oglaševanje, npr. Facebook oglaševanje, iz leta v leto raste:
- raziskava Adstage; recode 2018 prikazuje stroške oglaševanja na Facebooku-u, skozi leta:

Če se lotimo bloganja (pritegovanja spletnih obiskovalcev na internetno stran, na podlagi blog zapisov), lahko na srednji rok, znižamo stroške plačljivega spletnega oglaševanja, na dolgi rok pa jih celo popolnoma ukinemo.
Priporočam še: Kaj je SEO in koliko se s spletno optimizacijo prihrani v primerjavi s plačljivim oglaševanjem?
Kakovostni in poglobljeni blog zapisi izboljšajo uvrščenost spletne strani na Googlu
Študija Wordstream – Do website engagement rates impact organic rankings, je pokazala, da obstoji direktna povezava med uvrstitvijo spletne strani na Googlu in časom zadržanosti spletnih obiskovalcev na internetni strani.
Na prvih petih mestih na Googlu, se v povprečju nahajajo spletne strani, ki imajo “average time on site” okrog 500 sekund.
Povprečen čas zadržanosti spletnih obiskovalcev na spletnih straneh, od pete pozicije naprej, pada:

Ista raziskava je tudi pokazala, da je povprečna stopnja odboja (bounce rate) od spletnih vsebin, ki so v Google uvrščene med prvih pet mest, okrog 75%, povprečna stopnja odboja od spletnih vsebin nad petim mestom, pa raste:

Zakaj začeti pisati blog čimprej
Raziskava StateofInbound je pokazala, da imajo blog zapisi, ki se lotevajo določene tematike iz različnih zornih kotov, v svojem življenjskem ciklu, toliko obiskovalcev, kot 6 razdrobljenih blog zapisov skupaj, obenem pa na število generiranih sledi vpliva tudi starost blog zapisov (na Hubspot-u cca 90% spletnih sledi prihaja iz starih blog zapisov):

Zakaj pisati blog čim bolj pogosto

Raziskava Hubspot je pokazala, da so podjetja, ki blogajo večkrat na dan, v povprečju pridobila sled iz bloga v 92%, podjetja, ki blogajo manj kot enkrat na mesec, pa v 43% (p.s. seveda je količina objavljenih, KAKOVOSTNIH blog zapisov, povezana s KAPACITETAMI podjetja in razumevanjem lastnikov spletnih strani o pomenu bloganja).