Ena izmed top 3 najpogostejših SEO težav, ki jih ima večina izmed vas, ki se z mano pogovarjate o optimizaciji spletnih strani, je ta, da Google včasih ne prikaže vaše spletne strani v iskalniku. S tem ne mislim, da ne prikaže vaše spletne domene, ampak konkretno, ne prikaže specifičnega url naslova na katerem ste objavili vsebino, bodisi za novo ali obstoječo targetirano ključno besedo (oz. več izmed njih).
V tej objavi so, v nadaljevanju, podrobneje opisani možni razlogi zakaj Google ne prikaže vašega url naslova in kakšne so možnosti, da popravite to težavo. Nasveti so povzeti iz moje prakse, sicer pa ima tudi Google sam, v centru za pomoč na Search konzoli (Search Console Help), o tem napisano razlago in možne postopke za odpravo te težave (vir 1).
Podrobnosti o tem kaj je url naslov in kako ga pravilno uporabiti za SEO, najdete na dnu te objave, v poglavju Dodatne informacije.
Kazalo
- Možni razlogi zakaj Google ne prikaže vašega url naslova
- Kaj narediti, da bo Google prikazal vašo spletno stran (točno določen url naslov) v iskalniku
- Kako se lotite odpravljanja težave
- Kaj narediti, če Google nenadoma neha prikazovati vaš točno določen url naslov (oz. namesto želenega prikazuje drugi url naslov)
Možni razlogi zakaj Google ne prikaže vašega url naslova
- eden izmed najpogostejših razlogov zakaj Google (še) ne prikaže vašega url naslova je neučakanost. Če ste stran, se pravi nov url naslov, kreirali šele pred kratkim oz., če ste zahtevo za indeksiranje novega url naslova, podali šele pred kratkim, je čisto možno, da Google NOVEGA url-ja preprosto še ni indeksiral.
Google ima v svojih nasvetih za pomoč pri indeksaciji vaših novih oz. pred kratkim objavljenih url naslovov, objavljeno naslednje:
Po kreaciji novega url naslova (ki ste ga čez Google Search konzolo “vrgli” v indeks), dajte Googlu najmanj 1 teden časa, da najprej sploh indeksira vašo vsebino, šele nato poročajte Googlu o težavi oz. se lotite odpravljanja težave.
- drugi možen razlog, da Google ne najde vaše spletne strani oz. posamezne vsebine je, da je vaša spletna stran (domena) nova. V primeru, da imate povsem na novo postavljeno spletno stran, lahko traja več časa (od dneva, dveh do nekaj tednov), da bo Google indeksiral vašo stran.
Razlogi, da Google ne najde vaše spletne strani, se delijo na razloge povezane z obiskom Googlovih pajkov (Googlebots; t.i. crawling) in razloge povezane z indeksacijo novih vsebin (indexing):
Razlogi za različno hiter obisk strani iz strani Googlovih pajkov (crawling) so:
- potencialne težave z gostovanjem (strežnikom)
- težave z mrežo (npr. DNS napake)
- napačna ureditev robots.txt datoteke, ki onemogoča Googlovim pajkom, da dostopijo do vaše spletne strani
Razlogi za različno hitro indeksacijo strani (indexing) so:
- kakovost objavljene vsebine je slaba
- robots meta oznake onemogočajo indeksiranje
- dizajn spletne strani otežuje indeksiranje
- razlog, da Google ne najde vaše spletne strani je lahko tudi pred kratkim na novo strukturirana spletna stran ali migracija spletne strani na novo domeno ali prehod iz http na https protokol
- manj pogost, a ne nemogoč razlog je tudi manualna akcija (iz strani Googla), da ne prikaže vaše spletne strani. Če vas je doletel ta ukrep, bi morali obvestilo o tem dobiti v Googlovo Search konzolo.
- med ostale razloge sodijo še varnostni vzroki in drugo.
Kaj narediti, da bo Google prikazal vašo spletno stran (točno določen url naslov) v iskalniku
Če Google ne najde vaše spletne strani, je to (načeloma) lahko znak, da Google ne more bodisi dostopati do vaše strani (t.j. težava crawlinga) ali, da Googlovi pajki ne razumejo pravilno vaše vsebine spletne strani (t.j. težava indeksiranja), po tem, ko jo najdejo:
Kako se lotite odpravljanja težave
Še pred kakršnokoli “akcijo”, ki jo nameravate izvesti zato, da bi se vaš url naslov prikazoval na Googlu, se najprej 100% prepričajte, ali vaš, točno specifičen url naslov, res ni indeksiran.
To naredite tako, da targetirano ključno besedo (če ste vsebino SEO optimizirali) ali pa SEO naslov oz. H1 naslov skopirate v Google v incognito in zraven dodate naslov vaše domene in preverite ali se vaš url naslov nahaja na Googlu.
Poglejte primer:
Spodnja slika prikazuje kako v Google incognito (uporaba iskalnika brez upoštevanja personaliziranih iskalnih navad) preverim ali se url naslov https://www.xn--matijazajek-ohc.com/optimizacija-spletnih-strani/ nahaja na Googlu, po tem, ko vanj vtipkam ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani” in ime moje osebne spletne domene “matijazajšek.com“:
Če najdete svojo spletno vsebino (t.j. točno želen url naslov) na Googlu (v incognito), njegova nevidnost na prvi strani Googla ali vsaj na visokih pozicijah, NI rezultat tega, da Google noče prikazati vaše spletne strani v iskalniku, ampak tega, da vsebina na tem url naslovu, ni ustrezno SEO optimizirana.
IZ PRAKSE: Na teden se, v povprečju, izmed vseh mojih tedenskih SEO mentoriranj, najmanj 2 krat srečam s težavo, ki bi jo naj imela stranka v zvezi neprikazovanjem njihove vsebine na Googlu.
Če bi moral izpostaviti 4 najpogostejše prakse, ki se pri tem ponavljajo, so to:
– stranke so neučakane in prehitro iščejo svojo vsebino po Googlu,
– stranke ne spremljajo dosledno s katerim url naslovom bi se morale pojavljati na Googlu (za posamezne targetirane ključne besede),
– stranke sploh ne dajo svojih (pravih) vsebin v indeksacijo,
– stranke premalo dosledno, premalo konsistentno ali preslabo delajo na SEO optimizaciji svojih vsebin
Bolj kot boste “pridni” z objavljanjem novih spletnih vsebin vi, boljše bo vaše vsebine tretiral Google!
Ko ste odkrili ali ima vaša težava zakaj Google ne najde vaše spletne strani vzrok v nesposobnosti dostopanja do vsebine (crawling) ali v nerazumevanju vsebine (indexing), se odpravljanja težave lotite po spodnjih korakih.
Če Google ne najde vaše spletne strani zaradi nezmožnosti dostopanja do vsebine (crawling)
- znova (ali prvič) posredujte Googlu zemljevid (sitemap)
- iz ostalih spletnih vsebin (npr. blog zapisov) zgradite interne linke na novo spletno vsebino
- izboljšajte navigacijo po svoji spletni strani. Nedostopno vsebino prestavite čim bližje vstopni strani. Do nedostopne vsebine omogočite čim manj klikov iz vstopne strani. Idealno je omogočiti en klik do nedostopne vsebine, samo pri tem pazite, da ne podrete koncepta celotne spletne strani.
- zahtevajte indeksiranje iz strani Googla (v Google Search konzoli, vir 2) kot kaže slika:
- Google lažje dostopa do prijaznih, čistih, kratkih in SEO ustreznih url naslovov (npr. www.bonitete.si, kot, če bi bil url naslov www.bonitete.si?primer=123).
Če Google ne najde vaše spletne strani zaradi zmanjšanega razumevanja vsebine na spletni strani (indexing)
- če Google ne razume vaše spletne vsebine, potem je rešitev bolj kakovostna SEO optimizacija spletne strani, Googlov vodnik za boljši SEO, v angleščini je to, moj Vodnik za optimizacijo spletnih strani je na povezavi.
Kaj narediti, če Google nenadoma neha prikazovati vaš točno določen url naslov (oz. namesto želenega prikazuje drugi url naslov)
Če Google nenadoma neha prikazovati vaš url naslov, ki ga je sicer v preteklosti v iskalniku redno prikazoval je najboljše, da prvi trenutek ne naredite nič.
Najprej samo opazujte ali gre za trajno neprikazovanje vašega url naslova (npr. 2 zaporedna meseca skupaj) ali za “glitch” (trenutno neprikazovanje, ki lahko nastane npr. zaradi posodobitve Googlovega algoritma).
Če ugotovite, da Google vašega želenega url-ja ne prikazuje več trajno, potem v Search konzoli (zavihek uspešnost) preverite morebitne napake na vašem url-ju oz. obvestila o manualnih akcijah, po odpravi teh izboljšajte vsebino na vašem url-ju (t.i. onsite SEO), nato pa url ponovno dajte v indeksacijo.
IZ PRAKSE: Mesečno si evidentirajte prikazovanje vaših url-jev na Googlu. Tako boste lažje in predvsem hitreje ugotovili kateri url-ji so stabilni, kateri občasno izginjajo iz Googla in katere url naslove Google nadomešča z vašimi ostalimi vsebinami.
Spodaj je primer evidence url naslovov za spletno stran, ki ponuja zavarovanje terjatev, prvafina.si.
Iz slike je več kot očitno, da so evidentirani url naslovi na Googlu, stabilni:
Dodatne informacije:
Uporaben video o razlogih zakaj Google ne prikazuje vaše spletne strani v iskalniku:
Viri:
1 – Google Search Console Help – Wha is my page missing from Google Search
2 – Google Search Console