Yoast SEO vtičnik [Kako pomaga pri SEO in česa ne zmore]

Po nekaterih študijah (vir 1) spada Yoast SEO vtičnik za enega izmed šestih najbolj razširjenih vtičnikov pri optimizaciji spletnih strani, ki so postavljene na WordPressu.

Razlog za priljubljenost Yoast SEO plugina je, zraven njegovega več letnega obstoja, predvsem v tem, da je enostaven in hitro razumljiv, hkrati je brezplačen (za SEO optimizacijo vsebine za eno ključno besedo), obenem pa s svojimi “semaforskimi” označbami, urednikom spletnih vsebin, enostavno sporoča kje imajo njihove vsebine SEO rezerve in kje so svojo vsebino optimizirali dovolj.

Upravljalci spletnih strani na WordPressu že v nadzorni plošči takoj vidite ali je neka vsebina SEO ustrezno optimizirana ali ne (točka 1 na sliki), obenem pa vidite tudi ali je neka vsebina dovolj ustrezna iz vidika branosti (readability – točka 2 na sliki)):

yoast seo optimizacija spletnih strani
Prikaz SEO in readability ustreznosti iz nivoja pregleda vseh vsebin hkrati za vsako spletno vsebino, posebej. Z Yoast SEO vtičnikom. Zelene označbe pomenijo, da vsebina zadostuje aktualnim SEO pravilom.

Spodaj je prikaz podrobne Yoast SEO analize ene od vsebin:

yoast seo analiza posamezne vsebine

Precej tistih, ki uporabljate Yoast SEO plugin, ste prepričanja, da za dober SEO rezultat (t.j. visoko uvrstitev spletne vsebine na Googlu) največkrat zadošča, da vse “lučke” v Yoast-u svetijo zeleno, še več pa je takih, ki z optimiziranjem svojih spletnih vsebin pravzaprav “PREdolgo” opletajo, da vsebina po Yoast-u v celoti zasveti zeleno. Češ, da, ko bo enkrat vsebina v celoti SEO optimizirana, da bo “avtomatsko” uvrščena najvišje na Googlu.

Spodaj so predstavljene koristi in pomanjkljivosti Yoast SEO plugin-a, ki se jih splača vzeti v obzir, ko se lotevate optimizacije svojih spletnih vsebin. Predvsem zato, da boste svoje spletne vsebine optimizirali hitreje, obenem pa se ne boste zanašali samo na Yoast, ker, če bi bilo za SEO optimizacijo dovolj, da “samo svetijo” vse zelene lučke, bi pravzaprav spletna optimizacija morala biti super lahka. Kar pa, v odvisnosti od panoge in ključnih besed, veste, da se razlikuje od primera do primera.

IZ PRAKSE: Na svoji drugi spletni strani (matijazajšek.com), namesto Yoast SEO plugin-a, uporabljam RankMath in spodaj zapisane koristi in pomanjkljivostii, v precejšni meri veljajo tudi za RankMath.

Koristi Yoast SEO plugin – a

Očitne koristi Yoast SEO plugin-a so razvidne že iz zgodnje slike:

  • vtičnik spremlja ali imate targetirano ključno besedo vključeno v url naslovu svoje spletne vsebine (slug)
  • vtičnik spremlja ali imate targetirano ključno besedo omenjeno v SEO naslovu (SEO Title) in ali je dolžina SEO naslova ustrezna
  • vtičnik spremlja kako dolga je vaša količina teksta in opozori, če je vsebina vašega teksta dolga pod 300 besed
  • vtičnik spremlja ali ste že kateri drug url naslov optimizirali za isto ključno besedo
  • vtičnik spremlja ali je vaš meta opis ustrezno dolg in ali vključuje ključno besedo
  • vtičnik spremlja kako pogosto se ponovi vaša targetirana ključna beseda po celotnem besedilu
  • vtičnik spremlja ali je vaša ključna beseda uporabljena v prvem odstavku vsebine
  • vtičnik spremlja ali vaša spletna vsebina vključuje slike in ali so te ustrezno označene z alt oznakami
  • vtičnik spremlja ali vaša spletna vsebina vključuje povezave na druge spletne strani
  • vtičnik spremlja ali vaša, z H oznakami, označena poglavja vključujejo ključno besedo in njene izpeljanke
  • vtičnik spremlja ali vaša vsebina vključuje notranjo povezavo

Zraven zgoraj omenjenih preverjanj SEO smernic, vtičnik omogoča še en kup drugih nastavitev, mobile in desktop preview, kreacijo sitemap-ov, itd…

Pomanjkljivosti Yoast SEO plugin – a

Pomanjkljivosti vtičnika Yoast SEO (in tudi nekaterih drugih) so v tem, da vtičnik spremlja upoštevanje SEO smernic iz nivoja teksta. Ne pa tudi konteksta!!!

Pomanjkljivosti Yoast SEO vtičnika večinoma zaznamo tisti, ki se s spletno optimizacijo ukvarjamo dnevno in bolj pogosto. Če grem od zgoraj naštetih koristi, od spodnje navzgor, potem so te pomankljivosti vtičnika, naslednje:

  • vtičnik ne spremlja ali je notranja povezava zgrajena na ustrezen SERP cilj in ne določa kje je najboljši položaj (v vsebini) za izgradnjo notranje povezave
  • vtičnik spremlja ali je vsebina v SEO naslovu ustrezno opremljena s ključno besedo in ali je dovolj dolga ali predolga, ne spremlja pa ali je marketinško unikatna in dovolj privlačna za klike
  • vtičnik spremlja količino teksta v spletni vsebini, ne primerja pa te količine s konkurenčnimi vsebinami, ki targetirajo za isto ključno besedo
  • vtičnik spremlja ali meta opis vključuje ključno besedo in ali je ustrezno dolg (ali prekratek), ne spremlja pa ali meta opis zadovoljuje search intent
  • vtičnik spremlja ali se targetirana ključna beseda ponovi dovolj krat v vsebini (glede na celotno količino teksta), ne spremlja pa ali tekst zaradi tega izpade “keyword stuffing” in kje v spletni vsebini je gostota ponavljanj ključne besede, najbolj izrazita (npr. above the fold)
  • vtičnik spremlja ali ste v spletno vsebino dodali slike in ali je alt oznaka prava, nič pa ne pove ali je slika unikatna in ali slika sodi v kontekst poglavja ob katerega je dodana (image SEO!)
  • vtičnik spremlja in vas celo nagradi (zasveti zeleno), če za isto ključno besedo nimate optimizirane nobene druge vsebine, ne glede na to, da preko iste ključne besede, nagovarjate različne search intent-e. Google ne moti prikazovanje več vsebin iz ene spletne domene v kolikor z različnimi vsebinami (optimiziranimi za isto ključno besedo) nagovarjate različne search intente

    Poglejte sliko:
Google prikazuje več različnih url naslovov iste spletne domene – če vsebine na različnih url-jih nagovarjajo različne search intente.
  • vtičnik spremlja ali se v vaši vsebini nahaja zunanja povezava, ne spremlja pa ali je ta povezava na relevantno/smiselno spletno stran in kako je ta povezava zgrajena (novo okno, no follow). Ter kakšen je tekst okrog te povezave. Ali povezava kaže na dodatno, poglobljeno vsebino ali je pač povezava zgrajena zato, ker mora biti.
  • vtičnik spremlja ali imate v vsebini notranje povezave, ne spremlja pa ali imate te povezave zgrajene na vaše SERP cilje (razen, če neko vsebino označite kot “cornerstone content”). Kaj pa, ko se SEO cilji spremenijo (npr. po zaključku aktivne SEO kampanje)?
  • vtičnik spremlja vključenost ključne besede in sinonimov v H oznake, nič pa ne pove ali s H oznakami označena poglavja vsebujejo argument zakaj bi naj bralec posamezno poglavje sploh bral

ZAKLJUČEK: Tako koristi kot pomanjkljivosti pri uporabi Yoast SEO vtičnika za optimizacijo vaših spletnih strani, je še precej več kot sem jih, na hitro, naštel zgoraj.
Kljub vsem pomanjkljivostim vas naj ta zapis vseeno spodbudi k uporabi Yoast-a (ali katerega drugega orodja za SEO), ker bo predvsem začetnikom zelo olajšal pot do optimizacije njihovih vsebin za Google.
Če razmišljate o optimizaciji vaših spletnih strani dolgoročno, pa v sledenje, uporabo in nakup posameznih SEO orodij, vstopajte počasi, previdno in z glavo. Zeeeelo, zelo dosti lahko za optimizacijo vaše spletne strani naredite že z brezplačnimi orodji (čeprav vam bo 90% SEO scene in ponudnikov govorilo, da resnega SEO-ta brez plačljivih orodij ni mogoče izvajati).

  • Viri:

1 – 6 best WordPress SEO plugins – ThemeIsle.com
2 – Yoast SEO: the #1 WordPress SEO plugin