Kaj je za SEO spletne strani bolj pomembno [backlinki ali vsebina]

V SEO skupnosti (v različnih SEO skupinah na Facebooku in Twitterju) je zagovornikov, da so za SEO rezultate, bolj pomembni bodisi backlinki, bodisi vsebina, nešteto. Hkrati pa jih je tudi dosti takih, ki trdijo, da je pomembno oboje. Razprave o tem ali so bolj pomembni backlinki ali vsebina, se vlečejo že nešteto let.

Spodaj opisujem zakaj je za SEO, pomembno oboje, kaj od tega pa je bolj pomembno pa je v bistvu vseeno, ker bi cilj upravljalcev spletnih strani itak moral biti postaviti avtoritetno (zaupanja vredno) spletno stran, ne pa “zgolj” objavljati kakovostnih vsebin oz. “zgolj” graditi kakovostne backlinke.

OPOMBA: S spodaj zapisanim si niti približno ne delam utvar, da se bodo vsi, ki delajo v SEO, strinjali. Prej nasprotno. Spodaj boste videli, da ima vsak SEO strokovnjak svoj pogled in dokler katerikoli SEO strokovnjak, svojim strankam, prinaša rezultate, je v bistvu nepomembno v katero opcijo verjame in po kateri gradi SEO nastop svojim strankam.

Zakaj je pomembna kakovost spletnih vsebin

SEO strokovnjaki pravijo, da s pomočjo vsebine, gradite avtoritativno spletno stran po metodi “od noter navzven”. Po domače povedano, več kot pripravljate kakovostnih in uporabnih nasvetov v svoji panogi, večji strokovnjak v očeh iskalnikov (in uporabnikov), postajate.

Predstavljajte si, da želite zgraditi svojo prepoznavnost na ta način, v offline svetu.

Recimo, da v zadnjih 4 letih predavate na 300 seminarjih o panogi v kateri delujete. Brez, da kdorkoli posebej priporoča vas, komerkoli drugemu, boste v očeh slušateljev postali avtoriteta. Ker nikoli ne morete povedati istih stvari na enak način, vsaki skupini naslednjih slušateljev poveste še za odtenek bolj enostavno razumljivo in bolj smiselno.

Na ta način gradite svojo avtoriteto “od znotraj navzven”. Iz sebe.

SEO agencije, ki pretežno delajo s pristopom kreiranja čimveč kakovostnih spletnih vsebin (za svoje stranke), so fokusirane na čisto druge stvari, kot SEO agencije, ki gradijo SEO zgodbe z backlinki. Fokusirane so na pridobivanje in gradnjo vedno večjega števila kakovostnih SEO copywriterjev, skozi leta dela pa jih zaposlujejo tudi po 40 in več.

V eni od SEO raziskav (vir 2) so anketirali SEO strokovnjake o tem katera SEO taktika se jim zdi najbolj pomembna in ugotovili, da kar 72% SEO strokovnjakov in agencij, smatra ustvarjanje novih vsebin za najbolj učinkovito SEO taktiko:

ustvarjanje vsebin pomembnost seo

Zakaj so pomembni backlinki

Backlinki oz. offsite seo optimizacija je gradnja spletne avtoritete “od zunaj navznoter”.

V offline svetu to zgleda tako, da drugi priporočajo vas, ker so zadovoljni z vašimi storitvami in delom. Bolj kot vas priporoča več ljudi, še posebej pa, če vas priporočajo tisti, katerim zaupajo vaše potencialne stranke, večja avtoriteta postajate.

Na internetu se avtoriteta spletne strani gradi tako, da se ta “pretaka” iz avtoritete ene spletne strani (tiste, ki priporoča) na drugo (tisto, ki je priporočena). V tem primeru gradite avtoriteto svoje spletne strani s pomočjo povezav. O tem sem podrobneje pisal v članku Kako ugotovite kako Google zaupa posamezni spletni strani.

Več kot zgradite (kakovostnih) backlinkov, več obiska na svoje spletne strani, si lahko obetate. V raziskavi Delante (vir 3) so izračunali povezavo med številom zgrajenih backlinkov v primerjavi s številom obiskovalcev spletnih strani:

pomembnost backlinkov seo

Ali graditi več vsebin ali več backlinkov

“Prepiranje in trmasto vztrajanje” kaj je bolj pomembno za SEO (backlinki ali vsebina), je smešno. Pomembno je oboje in oboji zagovorniki imajo prav (če jim njihova metoda prinaša rezultate (in upravičuje stroške v izvajanje metode)).

Na uSerp (vir 1) so naredili raziskavo o najpomembnejših faktorjih, ki vplivajo na uvrstitve spletnih strani na Googlu in prišli do zelo zanimive ugotovitve – IDENTIČEN % pomembnosti pri uvrstitvah spletnih strani na Googlu, predstavljata vsebina in backlinki. Na tretjem mestu po pomembnosti je t.i. rankbrain:

vsebina vs backlinki

Po načinu, kot ga izvajamo na Seo-Praktik.si, poskušamo s čimveč naročniki, uporabljati oba pristopa. Na pripravo kakovostnih vsebin se osredotočamo predvsem tam, kjer je na podlagi analize ključnih besed, panoga izjemno široka in lahko z večjo količino prispevkov pomembno prispevamo k organski rasti obiska. Na gradnjo backlinkov se osredotočamo v panogah, ki so ožje in se je treba boriti predvsem za TOP ranking pozicje (mesta od 1 do 3 na prvi strani Googla).

Viri:

1 – 31 Link Building Statistics and Trends to Know for 2020-2021
2 – How You Relate Content Marketing and SEO
3 – 24 Powerful SEO Statistics You Need To Know