[VPRAŠALI STE] – 6 najpogostejših vprašanj o SEO copywritingu

SEO copywriting je ena izmed najbolj iskanih SEO aktivnosti. Kakovostni SEO pisci, ki obvladajo SEO copywriting so, tudi na slovenskem trgu, zelo iskani, ker za njimi prežijo tako digitalne agencije, kot podjetja, ki sama izvajajo spletno optimizacijo in blog marketing, hkrati pa se za kakovosten SEO copywriting zanimate tudi vsi samostojni upravljalci svojih internet strani.

Spodaj so podani nekateri najpogostejši odgovori na vprašanja povezana s SEO copywritingom….

NAMIG: Preden si preberete odgovore na nekatera najpogostejša vprašanja, povezana s SEO copywritingom, imejte v mislih, da obstaja velika razlika med “klasičnim” bloganjem in pisanjem za SEO. SEO pisanje sledi aktualnim SEO pravilom, ki jih je potrebno upoštevati, da so vaša besedila, uvrščena v iskalniku Google, čimvišje, klasično bloganje pa je bloganje brez upoštevanja SEO pravil. Pri “klasičnem” bloganju se ne zasleduje cilja, da so vsebine uvrščene visoko na Googlu, se pa zasledujejo drugi marketinški cilji (storytelling, influence marketing, itd…).

Ali obstaja dovolj veliko povpraševanje za SEO copywriting, da bi SEO pisanje lahko bil vaš poklic

Ne samo na tujem trgu, ampak tudi v Sloveniji, potreba po SEO piscih, ves čas narašča. Povpraševanje za SEO copywriting je zato v porastu.

Če v slovenski Google vtipkate izraz “iščem pisca”, vam ta vrne kar 14.000 prikazov internetnih strani, na katerih je omenjeno iskanje pisca:

pisanje besedil povpraševanje

Vedno več je podjetij, ki razume kako deluje optimizacija spletnih strani in vedno več je podjetij, ki se zaveda, da zgolj “klasično”bloganje” na spletnih straneh, brez upoštevanja SEO pravil, ne dodaja optimalne dodane vrednosti.

Vedno več podjetnikov zelo dobro razume, da, če se na spletnih straneh ne bloga po SEO pravilih, obisk na spletno stran (iz iskalnika Google) ne narašča, hkrati pa ima tudi vedno več podjetnikov že izkušnjo kako “samo klasično” bloganje, ni prineslo ne večje prodaje in ne več obiska.

Ni malo podjetnikov, ki mi pove, da so v preteklosti, že blogali na svojih straneh.
Nekateri so blogali celo več let in ne morejo potrditi, da so zaradi tega imeli večjo prodajo (ali pa vsaj večji obisk spletne strani).

Povpraševanje po SEO copywritingu narašča, še posebej, ker narašča ozaveščenost o spletni optimizaciji, obenem pa tudi potreba po konverzijskem pisanju. Podjetniki, ki naročate pisanje, samo zato, da imate nove vsebine na svojih spletnih straneh, ste vedno bolj v manjšini. Vedo več pa vas je tistih, ki želite SEO ustrezna besedila in hkrati konvertirajoča besedila v nakupe.

NAMIG: Pri nas, na Seo-Praktik.si, zaznavamo največ zanimanj za t.i. onsite SEO pisanje prodajnih in ostalih besedil za t.i. pristajalne strani. Natančno SEO optimizacijo besedil zahtevajo naročniki predvsem za onsite SEO tekste, kjer Google prikazuje več url-jev za eno ključno besedo (in 2 url naslova, drug drugega kanibalizirata ter v iskalniku potiskata navzdol, namesto navzgor).

Ali je SEO pisanje “težko”

SEO pisanje je težko samo dokler SEO pisec ni natreniran in izkušen v SEO copywritingu.
Čas, potreben za pridobitev SEO copywriting izkušenj, je, za vsakega SEO pisca, drugačen.

Začetniško SEO pisanje in izkušeno SEO pisanje se ločita že od daleč. SEO pisec začetnik ponavadi piše tako, da so ključne besede v tekstu, prepogosto uporabljane, celotno besedilo pa je bolj reklamno in očitno targetirano za eno ali dve ključni besedi. Takšna besedila, pri vedno bolj ozaveščeni SEO publiki, ne konvertirajo dobro.

Izkušen SEO pisec sicer tudi upošteva SEO pravila, a je njegovo/njeno pisanje bolj usmerjeno v uporabno vrednost, zadovoljevanje namena uporabnika Googla. Upoštevanje SEO zakonitosti v samih besedilih, pri izkušenih SEO piscih, ne izstopa tako očitno, da bi se ga videlo iz letala.

Besedila, napisana izpod peresa izkušenega SEO pisca so tudi konverzijsko bolj učinkovita, glavna razlika med manj izkušenimi SEO pisci in bolj izkušenimi pa je verjetno v tem, da manj izkušeni stremijo k več vsebinam, bolj izkušeni pa k bolj kakovostnim vsebinam.

Dokaz, da SEO pisanje, ni nujno težko, je npr. spletno besedilo za našega poslovnega partnerja, bonitetno hišo ebonitete.si, kjer se njihov tekst, na url naslovu, kjer je opisana bonitetna ocena, po vsega 2 mesecih, uvršča med top 4 uvrstitve na Googlu. Preverite na povezavi.

Ali SEO pisanje res pomaga k temu, da se spletna stran, na Googlu, uvrsti višje

SEO pisanje pomaga internetne strani uvrstiti višje v iskalniku Google.

Na spodnji sliki je prikazan učinek SEO pisanja na eni izmed spletnih strani, na kateri smo SEO copywriting izvajali približno leto in pol (od prve postavitve spletne strani):

SEO copywriting izvajajte z zavedanjem, da:

KOLIČINA napisanih tekstov NE VPLIVA na uvrstitev spletne strani v iskalniku Google, VPLIVA pa KAKOVOST posameznega napisanega besedila na uvrstitev posameznega url naslova spletne vsebine.

Internetne strani imate več url naslovov. Na začetku je url naslovov, logično, manj, s časom pa vedno več. Vsi ti url naslovi, bodo v Googlu uvrščeni visoko samo, če bodo vsi ustrezno SEO optimizirani ter ustrezno med seboj povezani z drugimi spletnimi vsebinami (na vaši in izven vaše spletne strani).

Poleg tega ne bi smel biti edini marketinški cilj SEO besedil, visoka uvrščenost na Googlu. Marketinških ciljev, ki jih lahko zasledujete s pomočjo kakovostnih vsebin je nešteto. Od večje uporabne vrednosti vašega bloga do pridobivanja sledilcev na družabnih omrežjih, pridobivanja naročnikov na e novice in tako naprej…

Za našega poslovnega partnerja, spletno trgovino Pohištvo123, izvajamo različno SEO pisanje, že dobrih 5 let…. Spodaj so prikazane uvrstitve spletne strani za nekatere najtežje slovenske ključne besede:

Koliko naj zaračunam za 1000 besed dolg SEO članek

“Sprejemljive” cene SEO copywritinga na slovenskem trgu so okrog 40€ neto za besedila dolga med 1200 in 1500 besedami, cene za offsite SEO članke se gibljejo okrog 25€ na kos.

Poglejte kakšne cene za 1500 besed dolge SEO članke se omenjajo v tujini:

seo članki cene tujina

Slaba polovica vprašanih (44,3%) ocenjuje, da je primerna cena za 1500 besed dolg SEO članek, v tujini, cca. 600$.

Seveda so podjetja in agencije, ki prodajajo svoje pisanje za dosti višje cene in tudi kupci za to obstajajo, s tem, da je pri teh treba upoštevati, da gre pri teh, v največ primerih za bodisi, večja podjetja in priznane blagovne znamke ali pa celovite digitalne rešitve z upravljanjem širšega digitalnega PR-ja.

Cene SEO copywritinga so, tako kot v tujini, tudi na slovenskem trgu, zelo različne. Nekateri SEO pisci svoje cene zastavijo glede na količino napisanih besed (kar je neumnost, ker Google vsebin ne uvršča v iskalniku na podlagi količine zapisanih besed), drugi SEO copywriterji svoje cene pisanja vežejo na uvrstitev posameznega zapisa, na Googlu.

Najcenejši pisci zaračunavajo dobesedno cente na zapisano besedo, to prakso najemanja SEO piscev pa odsvetujem. Ker ti ponudniki, direktno povem, očitno dodane vrednosti SEO optimizacije, niti približno ne razumejo. SEO copywriting ni pisanje za čimvečjo količino besedil, ampak uporabno pisanje za splet.

Koliko časa zahteva pisanje povprečnega SEO članka

Kljub temu, da Google ne ločuje offsite in onsite SEO člankov, nekateri SEO strokovnjaki vseeno ločujejo članke, pisane za objavljanje na spletnih straneh in članke, pisane za potrebe backlinkanja (t.i. offsite SEO članki). V tem pogledu se čas potreben za pisanje SEO člankov, razlikuje:

  • za kakovosten onsite SEO članek je danes povprečje krepko čez 3 ure:

Po raziskavi OrbitMedia (vir1), se je že leta 2020 povprečen čas za pisanje onsite SEO bloga, približal štirim uram:

  • za offsite SEO članek je potreben čas povezan z zahtevami ponudnika, ki omogoča objavljanje offsite SEO člankov. Ker pri nas, na Seo-Praktik.si, ne želimo ločevati med onsite in offsite SEO članki, je “norma” za offsite SEO članek cca. 65 minut. Osebno pa onsite SEO članke, tukaj na Seo-Praktik.si in MatijaZajšek.com, pišem med dvema in tremi urami.

Kako dolgo traja, da SEO pisanje, prinese učinek

SEO pisanje lahko prinese učinek zelo hitro ali pa nikoli.

V marketing študiji OrbitMedia (vir 1) je kar krepka polovica SEO piscev (54,2%) odgovorila, da jim bloganje prinaša (nekatere) učinke, če pa prištejete še tiste, ki so v raziskavi odgovorili, da jim bloganje (zagotovo) prinaša učinke, pa je z učinki SEO copywritinga, zadovoljnih kar 78,9% vprašanih:

seo pisanje učinek

Kakovostno, ozko targetirano SEO besedilo, se lahko uvrsti na Googlu, na prva mesta, v roku nekaj dni. Posledično ga uporabniki Googla opazijo hitro in posledično lahko zelo hitro pride do prvih poslov na podlagi takega besedila.

Po drugi strani se lahko zgodi, da manj kakovostna besedila, ne bodo prinesla učinka, nikoli. Za na hitro spisano (ali celo kopirano besedilo iz drugih spletnih strani) in za besedilo brez dodane unikatne vrednosti, se lahko, čisto mogoče, zgodi, da ne bo ne brano, ne deljeno po družabnih omrežjih, ne konvertiralo in sploh, opazno na Googlu.

Takšna besedila so, grobo zapisano, internetne smeti.
Ki, ne samo, da zbijajo uporabno vrednost spletnih strani, ampak so tudi strošek, zaradi katerega marsikateri podjetnik raje nima na svojih straneh nič kot nekaj napisano v 3 dni.

Dodatne informacije:

  • ker v okviru naših storitev optimizacije spletnih strani na Seo-Praktik.si, v zvezi s SEO copywritingom, izvajamo široko paleto storitev, vas povabim, da si ogledate kakšne vrste SEO pisanj, pripravljamo pri nas. Na povezavi.
  • da sodi SEO copywriting med učinkovite spletne prakse, verjetno zadošča že opazka, da SEO pisanje, uporabljajo praktično vse večje in najbolj poznane blagovne znamke (ki se tega zagotovo ne bi šle, če SEO pisanje ne bi prinašalo rezultatov). Poglejte npr. nasvete spletne strani Pikapolonica.si.

Viri:

1 – New Blogging Statistics: Blogging still works, especially for the 10% of bloggers who do things very differently…