Vpliv AI Overviews prikazov na obisk in August Core Update ugotovitve [SEO KOMENTAR TEDNA 24/2024]

  • načeloma se je ta teden SEO skupnost najbolj ukvarjala s prikazi objav učinkov, ki jih ima Google Core August update o katerem sem pisal v preteklem SEO komentarju TEDNA.
    Že med našimi projekti sem vam na zgornji povezavi pokazal ponovno rast organskega obiska na spletni strani, je pa SEO skupnost polna podobnih in še bolj evidentnih slik rasti, ki jih je marsikomu prinesla tokratna posodobitev.
    Spodaj je prikazan eden izmed takšnih primerov:
google august corfe update recovery

Če gredo nekatere spletne strani navzgor, morajo seveda na drugi strani biti spletne strani, ki gredo navzdol.

A objav teh spletnih strani, ki se niso pobrale ali celo tistih, ki bi padale še naprej, je znatno manj kot prvih.

O izsledkih in sklepih za ponoven vzpon spletnih strani, ki so v preteklih posodobitvah doživele upad, je prezgodaj sklepati, saj bo, kot vemo, posodobitev zaključena predvidoma šele okrog 15. septembra.

Se pa nedvomno, po praktično polovici trajanja posodobitve, prve ugotovitve in zaključki že nakazujejo.
O njih v enem izmed prihodnjih SEO komentarjev TEDNA.

  • za drugo zanimivo študijo je ponovno poskrbel SEOClarity.
    Ob pojavu AI overviews prikazov in še posebej ob splavitvi ChatGPT ter podobnih AI programov, ki v SEO industriji zelo pomagajo pri ustvarjanju spletnih vsebin, je marsikoga zaskrbelo ali pa zamikalo poiskati bližnjico do SEO uspeha.

Na SEOClarity so naredili zanimivo raziskavo v kateri so ugotovili, da povprečen iskalni volumen ključnih besed, ki jih zavzemajo njihove stranke z AI pojavnostjo napram vsem ostalim ključnim besedam zavzema vsega 0,7%1:

  • tretja, zelo zanimiva objava pa je raziskava o vplivu manj kakovostnih vsebin na spletno stran.
    Do nedavnega, v bistvu pa precej SEO-tov še danes, meni, da je v spletni optimizaciji predvsem pomembno se fokusirati na optimizacijo url naslovov, ki si jih podjetje zastavi za svoje SEO cilje.
    A spodnja objava dokazuje nasprotno:
    Preveč manj kakovostnih vsebin na vaši spletni domeni lahko škoduje vaši celotni spletni strani:
vpliv slabih vsebin na spletno stran

Kaj pomeni zgornje na sliki za spletne strani?

Preveč, zdaleč preveč SEO copywriterjev nas je fokusiranih na ustvarjanje novih (SEO optimiziranih) vsebin, manj pa na izboljševanje obstoječih.

Za večino spletnih strani bi bilo dobro, da čas, ki ga posvečajo ustvarjanju novih vsebin, vsaj izenačijo s časom, ki ga posvečajo obstoječim spletnim vsebinam.

Na Seo-Praktiku je izboljševanje vsebin eden izmed pogojev prejetja SEO certifikata, sicer pa primer učinka izboljševanja spletne strani, ki smo se je ta teden lotili na naši strani, opisujem v nadaljevanju tega komentarja.

Ostale aktualne SEO novosti

  • ostalih SEO novosti se je nabralo kar nekaj…
    Najprej bi rad izpostavil tole:

1000 krat na mesec (pretiravam) dobimo vprašanje koliko linkov naj nekdo zgradi v svoji spletni vsebini in dodatnih 1000 krat dobimo vprašanje kako dolga naj bo spletna vsebina (za SEO).

Zgornja slika pove vse.

Google ne šteje linkov v spletni vsebini, kakor tudi ne količine teksta.
Kar bi si lahko razlagali tudi kot, da sta ti dve metriki (za SEO) nepomembni. Kar drži.

A pozor…
Sta pa ti dve metriki pomembni za bralce in konzumatorje vsebin.
Če imate v neki vsebini 100 linkov, hkrati pa so ti postavljeni eden ob drugega, je fizično nemogoče, da bo konzumator vsebine kliknil na vse.

Kaj na vse, še na samo 2 hkrati, ne more.

Če zgradite v neki vaši vsebini 100 linkov, pač noben izmed njih ni bolj pomemben.
A Googlovim pajkom, z vašimi vsebinami in linki, želite sporočati kateri url naslovi so na vaši spletni strani bolj pomembni. Torej je logično, da boste linkali predvsem na tiste.

Kar pa ne pomeni, da na ostale, če je kontekstualno smiselno, ne boste.

  • naslednja objava se dotika izboljšave vsebin, ki sem jo omenil v uvodnih točkah te objave.
    Da se ne zaletite in investirate milijone ur v izboljševanje vaših obstoječih vsebin, bi se bilo dobro spomniti, da v SEO skupnosti obstaja izraz t.i. SEO power faktorji.
    SEO power faktorji so tisti, kjer bi se izboljševanja svojih spletnih vsebin morali lotiti najprej – drugod pa le, če s SEO power faktorji želenega cilja (izboljšane pozicije) niste dosegli:

V nasprotnem boste, če boste premetavali celotne vaše vsebine, umrli od celodnevnega “izboljševanja” vaših vsebin. Efekt pa utegne biti enak kot, če bi izboljševali samo tisto kar je dejansko izboljševati treba.

  • silno uporabna objava in za marsikoga opomnik, ko prihaja do znatnih sprememb med pozicijami prikazov spletnih strani na Googlu, je spodnja:

Še posebej ob Core posodobitvah Googlovega algoritma zna marsikdo biti v paniki, ker so njegove spletne strani izgubile pozicije. In seveda prehitro začne z zaključki ter izvajanjem sprememb v svoji SEO strategiji.

Eden izmed možnih razlogov za spremembo pozicij na Googlu je t.i. intent shift.
Zgornja slika opisuje primer.

Bodite pozorni, preden se nameravate lotiti spremembe vaše SEO strategije ali morebiti v vašem primeru ne gre za intent shift. V izogib temu pojavu izkušenejši SEO-ti pripravljamo spletne vsebine, ki sicer targetirajo na iste ključne besede, a zasledujejo različne iskalne namene.

Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.

Poročilo o naših SEO rezultatih v ŽIVO

Google August Core Update “premetava” tudi naše spletne strani.

Pogled na SERP je praktično ob vsakem odprtju iskalnika drugačen. Malenkost večja je stabilnost med prikazi na mobilnih napravah kjer je Seo-Praktik.si spletna stran še vedno vodilna, medtem, ko še posebej intenzivno premetava spletno stran matijazajšek.com.

Čustva pri volatilnosti na SERP-ih nimajo kaj iskati zraven.
Iskreno priznam, da je zgornje zapisati kot doživeti, lažje.

Ampak se mi je letos prvič zgodilo, da ob tej volatilnosti, dejansko ne občutim nič.
Pri nekaterih naših sogovornikih se je o tem sicer potrebno pogovoriti, ampak resnično najboljši možen nasvet ob teh dogodkih je, da čimprej opravite s čustvi in svoje delate naprej.

Za skrbi je ostalih priložnosti v življenju dovolj 😃.

Rezultati naših sprotnih SEO aktivnosti

p.s.: bralcem se opravičujemo, ker v spodnjih primerih ne moremo, ponekod pa ne smemo, pokazati konkretnih podatkov spletnih strani, katerih SEO izzivi so opisovani. Nekatere podrobnejše informacije dobijo naši SEO mentoriranci in drugi sodelujoči z nami.

  • ta mesec mineva prvi mesec, odkar smo na Seo-Praktiku vzpostavili ekipno delo.

Glavne aktivnosti preteklega obdobja so zato bile vezane predvsem na vzpostavitev ekipe, ki je zdaj sposobna sprejeti bistveno več naročnikov (a še vedno omejeno) kot v preteklosti. Ko sem vsa dela opravljal sam.

Tako, da na ta del aktivnosti letošnjega poletja, sem najbolj ponosen.

Sicer pa vas utegne verjetno najbolj zanimati kaj se dogaja s projektom, ki sem ga predstavil v prejšnjem SEO komentarju TEDNA. Na katerem so bile še v sredini avgusta vse pozicije obarvane rdeče.

Danes mineva 14 dni od tega projekta, z vpisom SERP-ov za mesec september pa sem pohitel zato, da vam lahko predstavim rezultate.

Takšna je slika po 14 dneh izvajanja SEO na opisovanem projektu:

serp september 2024

Če so bile sredi avgusta še vse pozicije “v rdečem” (razen ene), je Google zdaj že “zagrabil” nekatere kategorije v spletni trgovini.

Splošno sicer večinoma še vedno prevladuje rdeča barva, a s sliko hočem pokazati, da lahko do SEO sprememb pride razmeroma hitro. Če seveda na njih delate in veste kaj je na njih treba delati.

  • uvodoma v tej objavi sem omenil, da smo se ta teden pri nas ubadali tudi z eno izmed izboljšav spletnih vsebin.
    Tudi tukaj žal javno ne morem zapisati za kateri url naslov in ključno besedo gre, a z izboljšavo smo uspeli vsebino, ki je bila na 25. mestu, le to prestaviti na 5. mesto.
    Pri tej vsebini je bilo najbolj zanimivo to, da je bila le ta, prvič spisana šele 11. julija letos. Ob prvem merjenju rezultatov je dosegla šesto pozicijo na Googlu, a potem v vsega manj kot 50 dneh zdrsela na 25. mesto.
    Kaj to pove?
    Še posebej pri AI sproduciranih vsebinah, pazite, da RES REDNO spremljate njihove pozicije na Googlu. Ob poplavi AI vsebin se namreč spremembe na Googlu dogajajo bistveno hitreje kot v preteklosti. In treba bo biti ekstra pozoren, da vam pomembni url-ji ne drsijo.

Prodajni rezultati naših SEO storitev

Kot je bilo povedano že večkrat, s septembrom se vrača precejšnje število naših naročnikov offsite SEO storitev, pa tudi novi uka željni SEO, so prišli zraven, tako, da so rezultati zadovoljivi.

In deluje, da bo tako ostalo najmanj do konca letošnjega leta.

Prodajni rezultati iz naših SEO pasivnih projektov

Nič novega ni na tej sceni. Nobene rasti, pa tudi nobenega padca ne.
Kar pomeni, da pasivni zaslužki opravičujejo svojo vlogo.
So pasivni in služijo kot akumulacija za neke druge čase.

Prodaja storitev in produktov (ki niso povezani s SEO)

Še vedno nam lepo teče prodaja vgradnih omar, povpraševanj je nekaj več spet za lesene nadstreške, ostalo pa je približno v povprečju.

Viri:

1 – Impact of Google’s AI Overviews: SEO Research Study