V akcijo je vstopil SearchGPT [SEO KOMENTAR TEDNA 32/2024]

  • iskreno zapisano smo bili v tem tednu kar malo “razočarani” nad odmevnostjo novice, da je v svet iskalnega marketinga tudi uradno vstopil SearchGPT. Pričakovanja ob takšni novici so bila, da bo šlo za bistveno večji “hype”, saj gre navsezadnje za prvega, resnega konkurenta Googlu na področju spreminjanja iskalnih navad.

SEO skupnost se, kar se prihoda SearchGPT-ja tiče, odziva “rezervirano”.

Po eni strani je na internetu moč najti že kar nekaj vsebin, ki večinoma primerjajo iskalne rezultate obeh rivalov, po drugi strani pa se z vedno večjo intenzivnostjo pojavljajo “eksperti”, ki delijo svoje nasvete kako optimizirati vsebine za SearchGPT.

Nekateri to počno zato, ker gre pričakovati, da bo trend uporabe SearchGPT-ja v porastu, drugi pa so seveda zraven že zato, ker je treba žemljice prodajati takrat, ko so vroče.

Kakorkoli, prihodnost bo z obema iskalnima rešitvama, še dodatno zanimiva.

Ostale aktualne SEO novosti

  • k ostalim velikim SEO novostim sodi najava Googla, da AI overviews prihajajo na 100 novih trgov:

Evropa bi naj bila iz tega sklopa zaenkrat še izvzeta, a že v nedeljo (po petkovi Googlovi najavi) so prvi v SEO skupnosti poročali o prikazih AI overviews v Avstraliji, pa Kanadi in drugod.

To, da smo Evropejci trenutno še bili izvzeti iz tega prvega sklopa širitve AI overviews prikazov je marsikomu pomenilo, da si lahko “oddahne”, a hkrati je to pokazatelj, da se Google s svojim AI pristopom zagotovo ne misli umakniti ali upočasniti. Nasprotno.

Ravno to, da se AI overviews prikazujejo na drugih, največjih trgih, dokazuje resnost Googla pri razvijanju AI overviews. Ki bo, ko bodo evropske države pač glede na svojo velikost, prišle na vrsto, zagotovo implementirana tudi na njih.

V tej luči se SEO strokovnjaki že lep čas s svojim delom in pristopi prilagajamo na prihajajoče AI overviews tudi na Seo-Praktiku, a, bodimo odkriti, kdor na trgu, na katerem AI overviews še ne delujejo, “modruje” o AI overviews, le to počne vsaj z malo “filozofiranja”.
Ker pač ne more še svojih trditev in pristopa prikazati v praksi.

  • naslednja “novička”, ki je prav tako zaobšla SEO skupnost skoraj neopazno je napoved kmalu prihajajoče nove večje posodobitve Googlovega algoritma.
    Za katero so na Googlu povedali, da tisti lastniki, ki so utrpeli škodo na podlagi HCU posodobitve, naj ne računajo kaj dosti na popravke:

Ne vemo še za datum prihoda te posodobitve, še manj za njen vpliv.
Je pa res, da je od zadnje večje posodobitve tokrat res že minilo kar nekaj časa (15. avgust) – tako, da posodobitev najbrž kmalu res bo.

Pri tem je bolj zanimivo spomniti, da so SERP merilci volatilnosti od 15. avgusta pa do danes, več ali manj, ves čas izkazovali visoko volatilnost. Kljub temu, da ni bilo nobene uradne posodobitve algoritma.
Kar pomeni, da je visoka volatilnost na SERP-ih, o kateri smo pisali v preteklih SEO komentarjih tedna, res očitno nova realnost na Googlu.

  • k zadnji izpostavljeni novici tokratnega SEO komentarja TEDNA pa uvrščamo ugotovitve SEO skupnosti, da so t.i. parazitne SEO strani na renomiranih in zaupanja vrednih spletnih domenah, očitno začele doživljati svoj konec.
    Na spletu se je pojavilo ogromno prikazov grafov, ki dokazujejo kako spletne vsebine, ki sicer gostujejo na zanimivih poddomenah številnih renomiranih spletnih strani (npr. Forbes) tonejo v pozabo:

T.i. parasite SEO in pa tudi affiliate ponudniki, ki so svoj kos internetne pogače pretežno gradili na tem pristopu, postajajo zgodovina.

Pri tem se ne moremo izogniti občutku, da Google vsaj nekatere svoje aktivnosti (če ne že vse), vseeno izvaja na podlagi najbolj glasnih influencerjev v iskalnem marketingu in SEO svetu.
Saj so mnogi med njimi, ravno v mesecu ali dveh pred tem, jasno in glasno kričali kako je parasite SEO najboljša in najlažja metoda, da se Google “prenese naokrog” in pride do zaslužkov.

Lahko pa, da je v tem samo delček naše “teorije zarote” 😀.

SEO dosežek TEDNA [za motivacijo]

Ko gre za prikaz dosežkov naših spletnih projektov ali projektov naših poslovnih partnerjev so lahko konkretni podatki zaradi varovanja poslovnih skrivnosti zakriti. V nekaterih (dovoljenih) primerih jih prikazujemo kvečjemu našim poslovnim partnerjem s katerimi opravljamo SEO mentorstvo.

SEO dosežek tega tedna je spodnji:

Tisti, ki že poznate naše razpredelnice, že veste kaj prikazani (in zakriti) podatki povedo.

Prve številke v drugem stolpcu so iskalni volumni, druge številke v zadnjem stolpcu (rumena) so uvrstitve novo ustvarjene vsebine na prvi strani Googla.

Rekli boste kaj je v tem rezultatu tako posebnega.
Posebno je to, da v tem primeru ena vsebina targetira na 3 ključne besede.
In avtor je z vsemi tremi ključnimi besedami, z eno (in isto) vsebino pristal na prvi strani Googla.

Zakaj je to pomembno?
Marsikateri SEO se je že začel spraševati kako hudiča izgublja promet (obisk) na svoji spletni strani, če še vedno dosega visoke pozicije svojih vsebin na Googlu.
Zakaj njegov graf ne gre navzgor….

Razlog je v tem, da je Google začel agresivno prikazovati vedno več svojih lastnih novitet na iskalniku (FAQ, Featured Snippets, Knowledge Panel), prihajajo pa še AI overviews, tako, da je logična posledica ta, da kljub temu, da rangirate visoko, to prinaša manj klikov.

Ena izmed poti, da se zoperstavite agresiji Googla je ta, da ste bolj agresivni tudi sami.
Namesto, da targetirate z eno vsebino na eno ključno besedo, bi moral biti “higienski minimum”, da targetirate na vsaj 3.

V nasprotnem bo graf organske rasti na Googlu zelo, zelo težko dosegati.
V našem programu SEO mentorstva smo zato hkratno targetiranje na minimalno 3 besede, vključili v redno delo.

SEO namig TEDNA

Neil Patel, NP digital je objavil zanimivo raziskavo o tem kakšno vsebino konzumirajo posamezne generacije glede na njihovo starost.
Zelo poučno:

Vse ostale SEO novice in uporabne misli delimo in komentiramo v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno našim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.

Vodnik Optimizacija spletnih strani [Kako pristopiti & kje začeti]
Ostali SEO komentarji TEDNA