Url naslov [Kaj je & kako ga pravilno uporabiti za SEO]

Kaj je url naslov

Url naslov je drugi naziv za t.i. spletni naslov vseh strani/podstrani na katerih se nahaja spletna vsebina. To pomeni, da ima vsaka spletna vsebina na spletni strani (vstopni strani, podstrani, v blog zapisu, pristajalni strani, produktni strani v trgovini, kontaktna stran, kategorije izdelkov v trgovini, navigacijske strani, itd..) svoj url naslov.

2 primera:

url naslov
Url naslov vstopne spletne strani
  • Url naslov podstrani, kjer je predstavljen cenik za optimizacijo spletnih strani:
Vsaka podstran ima svoj url naslov. Na tej sliki vidite url naslov podstrani na kateri je prikazan cenik optimizacije spletnih strani.

Kaj je url slike

Tudi slike (in video vsebine) imajo svoj url naslov…

Primer:

1 – Sliki na vhodni strani Seo-Praktik.si določite url naslov slike, 2 – določite ali je slika klikabilna ali ne, 3 – uredite sliko (po možnosti s čim boljšim upoštevanjem SEO pravil za optimizacijo slik).

Zakaj je pomemben url naslov

Iz vidika SEO optimizacije (več: Kaj je SEO), je url naslov pomemben zato, ker raba ključne besede v url naslovu, (tudi) vpliva na uvrstitev spletne strani v Googlu (vir 1):

url naslov pomembnost seo

Kakšna naj bo struktura url naslovov

Strukturo url naslovov (za celotno spletno stran) začnete z osnovo (vir slike – 2):

Struktura url naslovov; levo (varni) protokol, sredina (domena spletne strani), desno pot do ostalih url naslovov.

Struktura url naslovov predstavlja strukturo spletne strani. O prednostih in koristih ustrezne/pravilne strukture spletne strani in kako se lotite strukturiranja spletnih strani (za potrebe boljše spletne prodaje & SEO optimizacije), je objavljen podroben zapis na povezavi.

Kako kreirate SEO prijazne url naslove

  • Če je npr. celoten url naslov (namišljene) spletne strani podoben spodnji sliki (vir slike 3):
Neustrezen/ SEO neprijazen url
  • potem (za razliko od zgornjega url naslova), SEO prijazen & ustrezen url vključuje ključne besede, ki jih uporabniki Googla vtipkujejo v iskalnik.

Primer (vir slike 4):

seo prijazen url
Razlika med SEO prijaznim in SEO neprijaznim url naslovom.

Kaj, če imam na obstoječi spletni strani, že napačno zasnovane url naslove

Najbolj enostavno pravilo je, da jih ne spreminjate.
2 razloga:

  • ker boste s spreminjanjem url naslovov “podrli” obstoječo strukturo spletne strani. Sprememba url naslova povzroči, da na “starem/prejšnjem” url naslovu (ki je indeksiran v Googlu) ni več vsebine!
  • ker na starejše url naslove že lahko kažejo povezave iz drugih spletnih strani, te pa pomagajo Googlu krepiti zaupanje v spletno stran

NAMIG: Če se odločite vseeno za spreminjanje url naslovov, ne pozabite narediti ustrezne redirekte na nove url naslove (vir 5 – Types of redirects – Moz)

Kako npr. opremimo url naslov storitve

Poglejte primer opremljanja url naslova (iz moje osebne spletne strani, na katerem je objavljena vsebina, v kateri pojasnjujem kaj je optimizacija spletnih strani in kako se izvaja SEO, na MatijaZajšek.com):

V url naslove storitev vključite ključne besede, ki jih uporabniki Googla vtipkujejo v iskalnik z namenom, da najdejo vaše storitve.

Skrajšanje url naslova

Spodaj je podrobneje razloženo zakaj krajšati url naslove in kako to naredite….

Zakaj krajšati url naslov

Po nekaterih SEO raziskavah (vir slike 6), imajo krajši url naslovi, vpliv na uvrščanje spletnih strani, na Googlu.

Daljši kot je url naslov, slabša je uvrstitev spletne strani v Googlu.

Kako skrajšati url naslov

Za krajšanje url naslovov lahko uporabite različne online programe.
Npr. TinyUrl:

1 – vnesete svoj dolgi naslov, 2 – kliknete na gumb “Make tinyurl”, 3 – skopirate na novo kreiran, kratek url, tja kjer želite objaviti spletno vsebino.

Dodatne informacije in viri:

1 – Databox
2 – URL – Uniform Resource Locator
3 – Backlinko
4 – S1Seo.com
5 – Types of Redirects – Moz
6 – Neil Patel