Vaše vprašanje: Ali lahko eno fotografijo uporabimo večkrat pri več artiklih z različnimi poimenovanji
Da. Isto sliko lahko v prikazih produktov uporabite večkrat, ni pa to čisto SEO optimalno. Najbolj “prav” bi bilo, če bi imel vsak produkt svojo sliko (ali več njih) in svoj opis.
Če uporabite isto sliko na več vaših url naslovih, s tem ni sicer nič narobe, samo ne računati na to, da se bo ta slika prikazovala večkrat oz., če sploh, med slikovnimi prikazi na Googlu.
Zakaj?
Ker, če je slika pravilno SEO optimizirana (ime datoteke slike, opisljiva alt oznaka na sliki, itd…) potem vse oznake na njej “govorijo” o tem, da gre za nekaj drugega, kot govori opis ob katerem se slika pojavlja.
Kaj pravi Google glede optimizacije slik za SEO
Google priporoča, da dodajate slike samo tam, kjer dodajajo originalno vrednost vsebini na spletni strani. Še posebej odsvetujejo uporabo slik in tekstov, ki niso originalni.
Glede na postavljeno vprašanje ali lahko uporabite isto sliko pri več artiklih, ki se drugače poimenujejo, to, po zgornji Googlovi definiciji, pomeni, da iste slike, na več url-jih, z drugačnimi poimenovanji, ne bi bile originalne slike (vir 2).
NAMIG: Pri optimizaciji slik za SEO bodite pozorni tudi na priporočilo Googla glede postavitve slik v vaših vsebinah (zadnji stavek v citatu, na sliki). Google priporoča, da kadarkoli in kjerkoli je mogoče, slike umestite v bližino relevantnega teksta.
V nadaljevanju Googlovega priporočila, na povezavi (vir 2, spodaj) Google za slike, ki služijo zgolj “dekorju” priporoča, da jih ne optimizirate.
Iz prakse:
Seveda je problem na spletnih straneh, ki imate po 50.000 in več artiklov, optimizirati vse slike v artiklih, točno za konkretne produkte. Še posebej, če vam tega ob postavljanju spletne strani oz. trgovine, ni povedal nihče. Ampak vseeno je boljše, če začnete vsaj nekje, kot, da pustite vaše slike ne SEO optimizirane.
Jaz bi se na vašem mestu lotil najprej tistih slik, ki sodijo na url naslove, ki predstavljajo vaše SEO prioritete.
Na slike bi “obesil” logotip” vašega podjetja oz. blagovne znamke (zaradi pravne zaščite pred kopiranjem slik), slike bi opremil s targetirano primarno ključno besedno zvezo (s čimer bi slika postala unikatna, originalna), poimenoval bi ime njene datoteke s targetirano ključno besedno zvezo ter jo objavil na url naslovu, v točno tistem poglavju, ki govori o sliki in, ki targetira na izbrano ključno besedo.
V vseh ostalih vsebinah bi jo uporabil, točno in samo v tistih poglavjih, kjer je smiselno.
Dodatne informacije:
1 – 10 Steps To Optimize Images for SEO
2 – Google Images best practices
Vaša SEO vprašanja zbiram v svoj inbox matija.zajsek@seo-praktik.si, pri čemer imajo prednost prejeta vprašanja mojih aktualnih in nekdanjih SEO mentorirancev s katerimi se družimo v zaprti, BTB podporni skupini, na Facebook-u.