Pomen topical authority spletnih strani + MEGA pogovor o SEO z Luka Zorkom [SEO komentar TEDNA 22/2023]

Uvod

POZOR: Kot boste videli redni spremljevalci mojih petkovih SEO komentarjev tedna sem tokratni format vsebine, ki je pred vami, ponovno popolnoma spremenil.
V tem, “prenovljenem” SEO komentarju tedna se bolj osredotočeno posvečam posamezni tematiki iz spletne optimizacije. Spodaj se v tokratnem komentarju tedna posvečam izrazoma topical authority in topical map.
Dodatno mi je uspelo v tokratni SEO komentar TEDNA privabiti še Luka Zorko, ki se, tako kot sam, tudi samostojno ukvarja s spletno optimizacijo. Pogovor z njim boste našli v zadnji rubriki komentarja.

SEO glavna novost tedna

  • v SEO skupnostih po svetu je tudi ta teden še vedno največja SEO novost možnost testiranja prihajajoče SGE o kateri sem pisal že v preteklem tednu. Ravno včeraj je Google znova pozval uporabnike, ki še ne testirajo SGE, da se pridružijo tistim, ki to možnost že uporabljajo:
poziv k testiranju SGE google

V vednost: testiranje SGE je še vedno “uradno” mogoče na ameriškem trgu, se pa precej ostalih SEO-tov oglaša, da jim uspe SGE testirati tako, da uporabljajo VPN.
Odzivi SEO skupnosti na funkcionalnosti nove SGE so mešani.
Nekateri so navdušeni, drugi pesimistični, tretji pa samo opazujemo. Ker bo končna verzija najbrž razmeroma drugačna od prve.
Navsezadnje je temu testiranje tudi namenjeno.

SEO namig TEDNA [kaj sta topical authority in topical map + zakaj sta pomembna]

SEO namig tega tedna je namenjen izrazoma topical authority in topical map.

Topical authority oz. topična avtoriteta je merilo avtoritete, ki jo pridobite s kakovostno vsebino. Več visokokakovostnih, informativnih člankov pomeni, da bo več ljudi zaupalo vaši spletni strani kot avtoritativnemu viru na določeno temo (2).

Topical map (oz. tematski zemljevid ključnih besed), ki jih imate namen targetirati s svojimi spletnimi vsebinami) bi naj v prihajajočem svetu nove SGE, po mnenju številnih SEO strokovnjakov, igral še pomembnejšo vlogo pri uvrščanju spletnih strani na Googlu.

Nekateri SEO strokovnjaki ocenjujejo, da bo topical authority spletnih strani zraven backlinkov najpomembnejši faktor uvrščanja spletnih strani na Googlu. Sicer pa je topical authority strani tudi že danes več kot priporočljiva;

topical authority pomembnost

Zakaj je topical authority pomembna pri SEO optimizaciji

Včeraj sem imel na KikŠtarterju predavanje o SEO v podjetništvu.
Predaval sem 5 ur.

Predstavljajte si kak “težek SEO strokovnjak” bi izpadel, če bi vseh 5 ur predaval samo o tem kako pomemben je pri spletni optimizaciji npr. meta opis.

Nič drugega ne bi povedal o SEO, govoril bi zgolj o meta opisu. Predstavil bi primere meta opisov, razložil bi kaj je meta opis, predstavljal bi primere orodij s katerimi lahko kreirate in preverjate kako kakovostno imate spisane meta opise, predlagal bi ideje za meta opise komercialnih spletnih strani, ideje za meta opise različnih blog zapisov, itd….

Na koncu takšnega predavanja sigurno ne bi izpadel v očeh slušateljev kot strokovnjak za SEO, ampak strokovnjak za meta opise. Je tako?

Če hočete postati (spletna) avtoriteta na nekem področju, je priporočljivo, da tematiko, ki jo obravnavate v svojih spletnih vsebinah, obravnavate v celoti. Ne pa se ponavljate zgolj v eni točki.

Google uvršča višje na svojem iskalniku spletne strani, ki znajo kakovostno pokriti celotno tematiko, ki jo obravnavajo.

Kako hitreje in učinkoviteje do višje stopnje tematske avtoritativnosti (t.j. topical authority] vaše spletne strani

Višjo stopnjo avtoritete vaše spletne strani boste zgradili takrat, ko boste na svojih spletnih straneh, “pokrili” vse ključne besede, ki jih uporabniki Googla, pri raziskovanju vaše tematike, na Googlu tudi uporabljajo.

Ker pa so si posamezne ključne besede podobne, je smiselno, da podobne ključne besede združite skupaj. Saj ne želite za podobne ključne besede pisati več vsebin, ker smo, malo višje, zgoraj, ugotovili, da ponavljanje enih in istih reči, ne prispeva k temu, da bo vaša spletna stran bolj avtoritativna.

Zato si je priporočljivo pri spletni optimizaciji izdelati t.i. topical map.

Topical map ne omejite zgolj na ključne besede, ki jih pokriva konkurenca, ampak tudi na pokrivanje tematik, ki jih konkurenca ne pokriva:

pomembnost tematskega zemljevida za seo

Iz prakse: Ko imate enkrat izdelan zemljevid ključnih besed, s katerimi nameravate “pokriti” tematiko, ki jo obravnavate na svojih spletnih straneh, ni nepomembno kako se boste lotili povezovanja vsebin na spletni strani zato, da bo “topical authority” vaše spletne strani napredovala (1).

Med spletnimi vsebinami znotraj ene tematike naj bo vaš cilj tematsko med sabo povezati t.i. relevantne vsebine (t.j. topical relevance):

topical authority link building

Uporaben video: Building SEO Topical Authority: Increase Your Organic Traffic From Search Engines:

Googlovo pojasnilo o topical authority

Podrobnosti: Understanding news topic authority

Moja izkušnja o topical authority [iz najnovejšega SEO projekta, ki ga trenutno izvajam]

Na spodnji sliki je prikaz uvrstitev vsebin, ki se osredotočajo na eno tematiko (in so ustrezno med sabo povezane, zelena barva) in prikaz uvrstitev spletnih vsebin (ki jim nameravam v prihodnosti dodati ŠE več vsebin znotraj njihovih tematik, rdeča barva):

topična avtoriteta strani

V vednost: nekateri podatki iz mojega aktualnega SEO projekta, ki ga izvajam na Hrvaškem so zamegljeni. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajam na tej spletni strani delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO

Uporabne vsebine za SEO delim na aktualne SEO novosti in SEO uporabne vsebine v povezavi z namigom tedna o topical authority.

Aktualne SEO novice

  • SGE lahko “po novem” prikazuje rezultate v pol krajšem času
  • kako se strateško lotiti implementacije SEO procesa

Uporabne SEO novice iz današnje tematike (topical authority & topical map)

SEO orodje tega tedna

Ker v tem tednu govorim o pomenu topical authority za SEO je tudi orodje, ki ga priporočam ta teden orodje, ki ga lahko uporabite za gradnjo vaše topične avtoritativnosti spletnih strani. To orodje je InLinks.

p.s.: predlagano orodje je plačljivo, zato ga sam pri gradnji avtoritete spletnih strani naših strank, ne uporabljam.

SEO intervju tedna

V iztekajočem tednu sem se o SEO pogovarjal z Luka Zorkom.

Tukaj so moja vprašanja in njegovi odgovori:

Zdravo Luka,

  • najprej hvala za hiter odziv na mojo pobudo, da se slovenski SEO eksperti in SEO upravljalci strani,
    povežemo in skupaj rečemo kakšno uporabno v povezavi s spletno optimizacijo, tistim, ki jih SEO
    zanima.
    Naj najprej mojim sledilcem povem, da sva se midva sicer spoznala le čez LinkedIN, fizično se še nisva niti uspela videt, pa čeprav sva lokacijsko drug od drugega oddaljena vsega okrog 20 km…. Prosim te, če se za štart predstaviš. Kdo si, kako dolgo si na tej (SEO) sceni, ali delaš samo na SEO ali še na drugih kanalih, …. Toliko, da odpreva debato. Težja vprašanja sledijo :).

Matija hvala za povabilo.
Sem Luka Zorko in se ukvarjam z marketingom, zadnje tri leta pa predvsem SEO optimizacijo in
pripravo SEO vsebin.
Preden se dotaknem slednjega, naj kratko opišem mojo pot do dela, ki ga opravljam danes. Študiral
sem marketing na Ekonomski fakulteti v Mariboru in ob študiju delal kot novinar za časnik Večer. Ker
so bili moji hobiji povezani z motorji, potovanji in adrenalinskimi športi, predvsem plezanjem in
padalstvom, sem največ pisal za avto-moto redakcijo ter turistične in športne strani. Na Večeru sem
imel to srečo, da sem šel skozi pravo mentoriranje in razvil veščine pisanja za različne priložnosti.
Danes je v medijih verjetno nepredstavljivo, da bi si nekdo ob svojem delu, vzel toliko časa za
mentoriranje, kot si ga je moj urednik.
S časom me je pot vedno bolj vodila v marketing in pripravo komercialnih vsebin, torej vsebinski
marketing, ki se je takrat seveda odvijal primarno v tiskanih medijih, splet pa je bil le podpora. Ne
pozabimo, govorimo o obdobju med 1998 in 2005, ko je bil tisk zakon in splet le nekaj postranskega.
Postal sem tudi urednik različnih revij in komercialnih prilog, kjer sem predvsem skrbel za zanimive
vsebine, ki so bile istočasno zanimive za trženje.
Ob tem sem začel za različna podjetja pripravljati marketinške akcije, PR storitve in organizacije
dogodkov.
Nato sem vsa leta bil bolj ali manj povezan z marketingom in spremljal neverjetno tranzicijo iz ostalih
oblik v digitalni marketing, ki kraljuje danes.
Moja najmočnejša stran je priprava strategij za večkanalni marketing, a realnost trga me je pripeljala
do tega, da sem se specializiral za to kar znam najboljše. To je »prodajanje zgodb«, torej pripravo
vsebin, ki so primerne tako za uporabnike kot brskalnike.
To ne pomeni, da po potrebi ne ustvarjam vsebin za socialna omrežja ali e-mail marketing, a tega je
čedalje manj. Predvsem v zadnjem času namreč vidim, da so podjetja kar nekako obupala nad
Facebookom in LinkedInom. Organski doseg se konstantno zmanjšuje, v oglaševanje pa niso
pripravljeni vlagati, če ravno ne živijo od direktne prodaje.

  • da ne zgubljam časa za “prazna” in manj pomembna vprašanja. Iz tvojih objav na LN sklepam, da si freelancer, po slovenskem tolmačenju, sp normiranec :). Daj za hec, da te malo “razdražim”, najprej povej kako gledaš na aktualno podjetniško sceno glede sp normirancev. Spomnim se tvoje objave o tem na LN-ju pred časom. Zdaj smo freelancerji že krepko “obdarjeni” z novimi/višjimi davki. Kako si se odzval na to, še posebej, ker kaj drugega, kot sprejeti nove davke, nam niti ne preostane. Pa priznaj, da tega vprašanja za štart pogovora o SEO nisi pričakoval :).

Ha ha, nisem pričakoval tega vprašanja, je pa na mestu, saj je bila to ena izmed mojih bolj odmevnih
objav na LinkedInu. Vso dogajanje okoli normirancev je bil čisti PR-ovski »strel v koleno«, saj nas je vse dodobra razburil. Kot že tolikokrat, se je kasneje izkazalo, da je bila davčna reforma dosti milejša
kot so jo napovedovali in da se za večino normiranih s.p.-jev ni spremenilo praktično nič.
Tako, da zaenkrat ostajam normiran s.p.
Mogoče imam malo drugačno filozofijo kot večina in si ne želim imeti velike agencije s številnimi zaposlenimi. Z zaposlenimi pride tudi druga vrsta stresa in predvsem nefleksibilnost. Recimo zakaj bi imel zaposlenega programerja za spletne strani? Noben ne more obvladati vsega. Sam imam ogromno zvez in sodelujem s številnimi podjetji in freelancerji in lahko, odvisno od projekta, najamem najboljšo osebo za točno določeno delo. Če imaš zaposlene, bodo seveda to delo morali opraviti oni, pa če jim leži ali ne.
Seveda je tu še en vidik. Kot »solist« si lahko hitro preobremenjen, a po drugi strani se v kakšnem bolj
slabem mesecu ne obremenjuješ kako zaslužiti za plače vseh ljudi, ki so odvisni od tebe.
Na lastni koži sem doživel krizo leta 2009, ko so podjetja skoraj ukinila marketinške proračune.
Dobesedno čez noč sem izgubil ogromno že dogovorjenih projektov in če bi imel zaposlene, bi jih
moral prav tako čez noč odpustiti.

  • naj te mučim naprej :). Kako gledaš na slovensko SEO sceno? Dam par iztočnic kot jih vidim jaz.
    Imamo digitalne agencije, ki pač nastopajo z agencijskimi cenami, imamo nekaj SEO samostojnih
    freelancerjev in verjetno imamo v Sloveniji kup SEO mojstrov, ki pa niso “glasni”. A vseeno od SEO-ta najbrž dobro živijo. Kako gledaš na te akterje? In predvsem na odnos med nami. Se ti zdi, da smo složni ali je več prerivanja med nami. Kam bi po tvoje morala ali lahko šla slo SEO scena, da bi to bilo dobro za vse….?

Morem priznati, da kaj dosti ne spremljam slovenske SEO scene. Rad preberem vse prispevke, ki se
nanašajo na praktične nasvete ali dobre primere iz prakse, z ostalim pa se ne ukvarjam. Okoli sebe
vidim dosti primerov dobrega SEO, pa tudi tiste za katere upam, da naročnik ni plačal preveč.
Ampak v osnovi je to težava povsod. Vsakdo se lahko razglasi za specialista vsega. Pri mehaniku se bo
hitro ugotovilo kdo je dober in kdo ne, pri marketingu pa je za to težje.
Lepota digitalnega marketinga je, da je vse merljivo, a kaj ko jih ogromno ne gleda analiz. Ne
razumem naročnikov, ki niti nimajo dostopa do analitike svoje spletne strani ali je ne spremljajo. Tako
bi zelo preprosto preverili ali so dobili to, za kar so plačali.

  • vrtam naprej. Kako gledaš na objave drugih SEO-tov na socialnih omrežjih? Te zmotijo in si misliš:
    “mater, še sam moram počasi začet delat podobno”? Jih vidiš kot priložnost, da se vključiš v njihove objave kot komentator (in pri tem tuhtaš, da ne bi izpadel kot nekdo, ki se skozi njihove objave poskuša promovirati), paziš sploh na te reči? Se ti sploh porajajo  ta vprašanja? Ali preprosto spontano zapadeš v debate kjer imaš kaj za dodati – brez promocijskih vzgibov?

Ko vidim kakšno dobro objavo, ki dejansko ponudi kakšno rešitev si jo seveda shranim in metodo ob
priložnosti preizkusim. A tega je malo, očitno nihče od nas noče javno razkriti preveč o svojih
metodah ;).
Poslovno sem aktiven samo na LinkedIn, ampak kot lahko vsak vidi iz moje aktivnosti, ne komentiram
ali všečkam dosti. Verjetno še največ ravno tvoje objave 🙂
Ko komentiram, komentiram brez »skritega motiva«.
Ne vem, mogoče bi imel več prometa, če bi sledil vse direktorje in direktorice največjih slovenskih
podjetij, jim osladno komentiral in zraven še poskušal svoj lonček dodati pri objavah drugih, ki se
ukvarjajo s SEO 🙂

  • vsakega SEO-ta, mene pa tudi 🙂 zanima naslednje. V eni od svojih objav na LN-ju si napisal, da si nek mesec (ne dolgo nazaj) naredil cca. 50 do 70 analiz spletnih strani. Kot SEO purist, ki ne uporablja drugih kanalov za pridobivanje leadov na področju SEO (razen LN-ja) niti približno ne dobivam toliko leadov za SEO, še manj si znam sploh predstavljati, da bi na mesec delal toliko analiz. Od kod tebi ti leadi? Lahko zamolčiš, ni problema – samo, ker sem ti obljubil, da bom vprašal vse…. 🙂

To je bilo v maju in to definitivno ni bil povprečen mesec. Sedaj sem šel preveriti, bilo je 54
pregledov, a meni se je zdelo kot vsaj 100 🙂
Če sem pošten, dobrih 20 pregledov je bilo narejenih za eno stranko. Ostali so posledica leadov in
testiranja novega produkta, ki ga pripravljam in bo predstavljen kmalu.
Gre za produkt za relativno nezahtevne stranke, ki bo cenovno ugoden. Nekakšna vstopnica v svet
SEO optmizacije, da prebijemo led in strah pred stroški, ki pridejo z njo.
Pri tem morem poudariti, da ne gre za nižanje cene storitev, ampak optimiziran pristop, ki se bo
odvijal skozi daljše obdobje. Torej za tiste, ki ne rabijo že jutri »biti prvi na Google«, bi pa vseeno radi
izboljšali obstoječe pozicije.

  • kar malo se bojim te vprašati o SEO osnovah, ker vem, da je tvoje stališče, da firme praktično
    večinsko nimajo porihtanih na svojih straneh osnovnih SEO smernic (naslove, meta opise, itd…). Kot marketing specialista te sprašujem po “globljih” treh SEO namigih, ki jih po tvojem mnenju ne
    implementirajo spletne strani, ki se sicer ukvarjajo z optimizacijo svojih strani. Kaj spletne strani, kar ni SEO osnova, rade pozabijo, a to, po tvojem mnenju, predstavlja pomemben faktor za še
    višjo uvrstitev strani na Googlu?

To je res. Trdim, da večina spletnih strani pri nas šepa v osnovah SEO, kaj šele pri bolj zahtevnih
zadevah. A ker sem vključen v dosti izdelav ali prenov spletnih strani vem, daj je to kompleksno
vprašanje in da ni samo enega krivca.
Kot osnovni faktor bi izpostavil ceno. Če je naročnik za spletno stran pripravljen plačati vsoto X, bo
ponudnik pazil, da je stran izdelana v teh cenovnih okvirih. Torej bo moral posegati po kompromisih.
Pri tehnični izdelavi bo uporabil template brez dodatnega programiranja, ki bi izboljšalo delovanje.
Naročniku bodo izpolnili željo po ogromno grafičnih elementih, pa čeprav bodo le-ti slabo vplivali na
hitrost delovanja.
Mogoče bodo varčevali pri raziskavi ključnih besed ali je sploh ne bo. Sam sem sposoben narediti
raziskavo v eni uri ali pa desetih, odvisno kako se poglobim.
Največja težava pa so vsebine. Te navadno pripravi naročnik. So zelo splošne, bolj prepis kakšnih
prodajnih letakov in pogosto SEO neprimerne. Če v proračunu ni prostora za pisca vsebin, se bodo na
stran naložile takšne kot jih dostavi naročnik.
Pogosto manjkajo meta opisi in alt opisi slik, saj to spet zahteva čas in znanje in na prvi pogled ni
opazno da manjka na strani.
Še bi lahko našteval, ampak ključna je komunikacija. Ponudnik bi moral naročnika podučiti o tem kaj
vse je potrebno, zakaj je potrebno in koliko to stane če zanj to izdela on. Nato pa je na naročniku, da
se sam odloči.
Sam delam tako, a sem vseeno sodeloval pri straneh kjer nismo delali praktično nobene SEO
optimizacije. Ker je bil naročnik seznanjen s tem in je to potrdil, je moja vest čista.

  • izvajaš SEO samo za druge spletne strani ali imaš kakšne lastne SEO projekte? Večina freelancerjev,
    se mi zdi, da se SEO-ta učimo in ga prakticiramo na lastnih projektih?

Približno polovico projektov na katerih delam so lastni SEO projekti, druga polovica pa so projekti kjer
kot »podizvajalec« vskočim kot tisti, ki poskrbi za SEO.
Kmalu se bom lotil svojega »največjega« projekta. S 17-letnim sinom bova izdelala mojo novo spletno
stran, ki sramotno sameva že nekaj let odkar sem staro stran ukinil in na naslovnico dal napis »v
izdelavi«. Kovačeva kobila je bosa pravijo 🙂
Pri tem ga bom poskušal naučiti vse kar znam, on pa se bo zraven poglobil globlje v izdelavo spletnih
strani, del ki ga sam obvladam le delno. Le do počitnic še počakam, ker mu je to bolj zanimivo kot
učenje 🙂

  • kako kaj zgleda tvoj delovnik? SEO obvladaš, torej sklepam, da ti je kristalno jasno kakšne priložnosti prinaša. Še posebej, če bi imeli več prstov, da bi lahko vse naredili, kjer te priložnosti so. Kako handlaš med “videnimi SEO potenciali za prihodnost” in delom za stranke?

Tako kot verjetno vsem, mi glavno težavo predstavlja čas za trženje in mreženje. Če tržim, ne delam
na projektih in obratno. Rad prodajam, a rad tudi delam na dejanskih projektih. SEO me včasih
spominja na trgovanje z delnicami ali kriptovalutami. Zadovoljstvo, ki ga dobiš, ko grafi kažejo rast in
adrenalinski šoki ko krivulje padajo. Na srečo je slednjega manj 🙂
SEO potencial je ogromen, saj ima praktično vsako podjetje spletno stran in vsi rezerve. Iskanje z AI
pa dodatno uvaja nove zahteve.
Priložnosti je torej dovolj, le potencialne stranke je potrebno informirati in seveda podpisati pogodbe
🙂

  • kaj misliš o AI generiranih tekstih? V vednost: sprašuje možakar, ki trenutno (letos) na hrvaškem trgu nastopa s SEO izključno z AI generiranimi vsebinami. Ob zavedanju, da je zame ta moj projekt zgolj testni za učenje. Če čez par mesecev potone v Google globine, mi ne bo hudega, naučil se pa bom ogromno. A vseeno: kako gledaš predvsem na to, da so danes copywriterji najbrž že redki tisti, ki pišejo izključno ročno, večina pa si pomaga z AI…

Obožujem AI in ga redno uporabljam kar priznam brez težave. Še posebno za raziskave in ko imam
»kreativno blokado.«
Dolga leta sem bil urednik in vem kakšne težave imajo pri pisanju ljudje, ki tega ne počnejo
vsakodnevno. Zato tudi moje stranke učim kako pravilno pisati z AI. Njim to prihrani ure in ure dela,
meni pa tudi ker je manj za popraviti 🙂
Ravno pri projektu moje nove spletne strani sem si zadal cilj, da bo vse generirano z AI. Se pravi, da
bova s sinom z AI generirala design, vse slike ter besedila in le dodala svoj pečat.
AI je super orodje in ni me strah, da me bo nadomestil. Če pa me nekega dne vseeno nadomesti,
imam rezervni načrt. Znam polagati ploščice in vodovod ter imam še kar nekaj ročnih spretnosti.
Stvari, ki jih AI ne bo delal.
No mogoče se tega lotim že prej, sploh glede na to da je to že sedaj bolj cenjeno in plačano kot SEO
storitve 🙂

  • zadnje vprašanje, čeprav bi verjetno lahko debatirala še dolgo. Na LN-ju se pojavljaš mešano. V
    slovenščini in angleščini. Se ti zdi slo trg premajhen za ponujanje tvojih storitev ali je pač angleški trg naslednja logična stopnička?

Med mojimi povezavami imam dosti tujcev, vsi Slovenci pa brez težav razumemo angleško. Zato bi
bilo logično, da pišem samo v angleščini, a žal sem iz statistik opazil, da LinkedIn očitno preferira
objave v domačem jeziku. Enostavno imajo večji doseg, kar potrjujejo tudi nekateri drugi »LinkedIn
strokovnjaki.«
Zato bolj splošne objave pišem v angleščini, tiste namenjene bolj domači publiki pa v slovenščini.
Je pa zanimivo, da si to izpostavil, saj sem se ravno prejšnji teden odločil, da začnem z malim testom.
Določeno objavo bom napisal v slovenščini in jo čez nekaj dni ponovno objavil v angleščini ter
obratno. Bomo videli kako se bo obneslo.

Hvala Luka za odgovore. Povabljen k debati še kdaj. Če te bo seveda volja.

Hvala tudi tebi!

Lep vikend,