Tema tedna: SERP nihanja [SEO komentar TEDNA 39/2023

Uvod

Največ strank SEO-ti izgubijo in najbolj se odnosi med poslovnimi partnerji skrhajo, ko SEO zgodba ne gre navzgor, ne prinaša rezultata ali se, Bog ne daj, celo iznenada obrne v hudo naprotno smer od želene.

Če ga ni mojstra na tem planetu, ki bi se ne burno odzval na nenaden padec obiska na svoji spletni strani, obstajajo, po drugi strani, različno potrpežljivi podjetniki, ki pri različni hitrosti doseganja SEO rezultatov, znajo umirjeno komunicirati tudi, ko pozicije spletnih strani na Googlu, nihajo.
V namigu tedna, spodaj, je tokrat več govora o teh nihanjih na SERP-u.

SEO novosti

  • Glavna SEO novost tega tedna je najbrž informacija, da november core update še kar traja. Osebno tega doživljam v obliki razmeroma velikih nihanj na SERP-u na slovenskem trgu, na hrvaškem trgu bi težko za SEO rezultate tega tedna, s prstom kazal na ta update.

    Se pa ob tej posodobitvi algoritma, posodabljanju priključuje tudi t.i. “reviews algorithm update”, ki, za razliko od “core” posodobitev sploh ne namerava imeti konca:
  • druga SEO novost ni toliko novost kot bolj zanimiv “SEO trač”, o tem, da bi naj Google začel zaračunavati posamezne funkcionalnosti v Google Search konzoli.

    Žalostno, ampak resnično je to, da je praktično v vseh branžah zaslediti na milijone ljudi, ki so za klike pripravljeni sprožati dobesedno neverjetne novice (kar je sicer lahko povsem legitimna taktika duhovitega ali npr. provokativnega marketinga), konzumerji teh vsebin pa res več ne moremo ničemur verjeti na prvo žogo.

    Ta slika je zaokrožila po spletu:
  • tretja SEO novost je odličen, 5 minutni prispevek Rand Fishkin-a (tukaj) o tem zakaj je bilo leto 2023, super težko leto za digitalne agencije.
  • četrta SEO novost je že 2. novembra objavljena novica za tiste, ki spletne strani monetiziramo tudi z Adsense oglasi.

    Google spreminja poslovni model pri katerem Adsensi plačujejo po klikih v model, ko bodo plačevali po prikazih:

Glede na to, da tudi sam, s svojimi nekaterimi stranmi ustvarjam zaslužke z Adsense reklamami, bom o učinku zgornje poteze zagotovo poročal v prihodnosti.

  • peta SEO novost pa ni toliko povezana s SEO kot s Chat GPT-jem. Za katerega ste verjetno že slišali, da je v tem tednu doživel novo verzijo, t.i. Chat GPT 4 turbo. Tukaj.

SEO namig TEDNA

Moj SEO namig tedna je, kot obljubljeno v uvodu, namenjen nihanjem na SERP-u.
In odzivom na njih.

SERP nihanja so hudič.
Največkrat za lastnike spletnih strani, dostikrat pa tudi za SEO-te. Upam, da ne bom preveč pristranski, če napišem, da imam vtis, da pogosteje za “mlajše SEO-te”.

Ob SERP nihanjih se, za razliko, ko gredo grafi SEO rasti navzgor in so vsi nasmejani, pojavijo čustva, ki so prvim, popolnoma nasprotna.

Ob manj “trdi koži”, pa tudi ob različnih sposobnostih komuniciranja in soočanja s težavami, je logično pričakovati, da med padci na SERP-ih utegnejo priti na plano tudi besede, ki jih sicer ne bi izrekli nikoli.

Marsikje je žal tako.

Moje kolege, ki prav tako izvajajo SEO (številni mentoriranci iz različnih digitalnih agencij) poskušam v teh situacijah opremiti z zavedanjem, da so SERP nihanja, konkretno padci, pravzaprav za njih DARILO.

Drugačna čustva od svojih strank morajo pričakovati.
Tudi drugačne besede in njihov ton.

SERP padci (za katere ste 100% prepričani, da niso povsem vaša krivda) so darilo zato, ker dajo tem SEO-tom priložnost, da se naučijo komunicirati s svojimi naročniki v težkih časih.
Lahko je komunicirati s komerkoli, ko se cedita med in mleko.

SEO-ti so tisti, ki so dolžni pojasniti razloge za tak ali drugačen rezultat spletne strani.
Na SEO-tih je, da strasti umirjajo.

Naročniki se samo odzivajo na stanje, ki ga vidijo (in kot si ga razlagajo s svojim pogledom). Če je ta pogled drugačen od SEO-tovega, ga je SEO dolžan razložiti.

IZ PRAKSE: Ko sem deloval v prvih letih v tej naši preljubi, SEO panogi, sem na leto zgubil 3, 4, mogoče tudi 5 strank. V večini primerov mi je bilo kasneje žal, ker nisem znal skomunicirati aktualne SERP situacije drugače. So pa bili tudi primeri, ko sem čustveno podlegel pritiskom.

Danes delam drugače. Bi rekel, da z bistveno večjo empatijo do naročnikov in z, upam da, tudi večjo odločenostjo, da zaradi situacije ne bom izrekel besed, ki bi jih bilo kadarkoli treba vzeti nazaj. Pa čeprav stranka včasih izreče takšne besede, da se sprašujem ali morebiti namerno testira mojo potrpežljivost
😁 .

Stopnja odhodov iz sodelovanj s Seo-Praktik.si je danes praktično nič.
Moram pa ob tem priznati, da tu in tam, mi, na Seo-Praktik-u sami predlagamo razhod.

Če gre stranka, kljub našemu trudu, s svojimi besedami predaleč, ni nobenega razloga, da bi vračali spoštovanje tja, kjer si ga očitno nismo prislužili.

SEO izkušnja tedna

Graf, ki prikazuje naše aktualne SEO rezultate v ŽIVO je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo ta teden, najdete tukaj:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO

Ta teden ne bi smeli zanemarit tega zapisa: