Tema tedna: Scaling SEO [SEO komentar TEDNA 30/2023]

Uvod

Ta teden je bilo v naši podporni SEO skupini govora o scalingu SEO posla. Na SearchEngineJournal-u (vir) definirajo, da je pojem scaling seo sposobnost, da prioritizirate in izvajate SEO aktivnosti in kampanje na višji ravni, mišljeno iz vidika hitrosti in količine strani, na katerih gradite SEO.

Neizogiben izziv dobrega izvajanja SEO je ta, da, ko ta enkrat začne prinašati rezultate, vedno bolj zmanjkuje časa za samo izvajanje spletne optimizacije naprej. Različno velike ekipe in posamezniki, ki delajo na SEO, se nemalokrat ulovijo v naslednje pasti:

  • zmanjka osredotočenosti na rast
  • počiva se na lovorikah preteklosti
  • ne najde se priložnosti za nadaljno rast (bodisi zaradi nezmožnosti iskanja novih ključnih besed, bodisi zaradi pomanjkanja časa, ki ga vzdrževanje doseženih SEO pozicij, zahteva)
  • občutka, da nadaljna SEO rast ni mogoča

Še posebej pri korporativnih spletnih straneh (kjer je vpletenih v SEO ogromno ljudi) je scaling SEO prvi in glavni izziv nadaljne rasti (vir):

scaling seo

SEO novosti

Glavna novost prejšnjega tedna je zaključena avgustovska core posodobitev Googlovega algoritma, ki jo je Google štartal sicer 23. avgusta (vir). Kot ponavadi, je tudi pri tej posodobitvi, SEO skupnost zaznala vzorec dveh nihanj na SERP-u (eno, sicer v zelo majhni meri, na začetku posodobitve in eno večje nihanje tik pred koncem posodobitve). Zdaj so SERP-i tam kjer so in od tod gremo naprej.
p.s.: čeprav že od začetka leta delam s 15% energije na SEO področju v Sloveniji, ker gre vsa ostala energija v naš hrvaški projekt, nisem mogel mimo tega, da ne bi spremljal rezultate v Sloveniji. Vmes smo “krvaveli” na SERP-u, zdaj je vse ok. Se pa je znova pokazalo, da so lahko SERP-i eno, prejeta povpraševanja pa nekaj povsem drugega. Po končanih počitnicah smo namreč kot mini “garažni” SEO ponudnik, zasedeni na polno. Več o tem v podatkih, ki jih objavljam med SEO rezultati v ŽIVO. Povezavo najdete v drugi polovici tega komentarja.

Druga novost je testiranje Googla, da med “stories” prikazuje imena avtorjev. Nekateri opažajo porast tudi čez 100% zaradi tega. Se pa, če bi se ta novost “prijela” splača premisliti ali graditi linke tudi na podatke o avtorju:

seo novosti komentar tedna 30

Tretja SEO novost je, da so t.i. site names (imena spletnih strani) zdaj na voljo na desktopu in na mobilnih prikazih, v vseh jezikih (vir).

Četrta, ne toliko novost, ampak bolj kot zanimiva informacija pa je potrditev Googla, da njegove spletne strani, t.i. Google sites (sites.google.com/new), v tem trenutku niso idealne za SEO (vir).

Informacija utegne priti prav vsem tistim, ki morebiti razmišljate, da bi svojo SEO zgodbo sicer res brezplačno, a brez idealne podpore za SEO, začeli kar s storitvijo Google sites.

SEO namig TEDNA

Kar se tiče SEO scalinga bom verjetno res prvič “priznal”, da plačljiva SEO orodja utegnejo pri tem znatno pomagati. Hitro iskanje novih SEO priložnosti plačljiva orodja definitivno poenostavijo.

Kar pa ne pomeni, da na brezplačen način razširiti svoj SEO posel ne morete. Da se.
Zahteva pa to nekaj več energije v dosledno vodenje in spremljanje podatkov.

V svoji SEO karieri sem imel (in še imam) podjetja, ki imajo nad milijonske obiske svojih spletnih strani, pa tudi url-jev imajo po več 50.000.

Kako scalati takšne SEO posle brez plačljivih orodij?

V bistvu na enak način kot s plačljivimi.

Najprej je na vrsti NATANČNA identifikacija prioritet.
Nato načrt, da se lovi cilje na prioritetnih url naslovih.
Ko so cilji enkrat doseženi, pa sledi DOSLEDNO spremljanje izvajanja aktivnosti, da doseženi rezultati obstanejo.
In šele nato k temu dodajanje novih izzivov in ciljev.

Tako pravi teorija 😃.

V praksi to zgleda čisto drugače.

Pol ekipe ni niti seznanjena s prioritetnimi in primarnimi SEO cilji.
Par % udeleženih cilji niti ne zanimajo in celo pravijo, da to ni njihova stvar. Nek del ekipe konstantno teži k temu, da se cilji spreminjajo, nek del ekipe pa žal vedno znova, prehitro dodaja nove izzive in cilje. Ko izvajanje aktivnosti za doseganje prvotno zastavljenih ciljev ni niti še utečeno.

That’s a real life SEO scenarij.

Kako pri tem dati kak pameten SEO nasvet?

Odkrito povedano je od primera do primera nasvet drugačen.

Jaz, pri svojem SEO mentoriranju, zaradi tega samo čimprej prosim svoje sogovornike, da mi čimbolj konkretno povedo kaj delajo in kako delajo. Ker šele od tod lahko gremo z nekimi novimi spoznanji naprej.

Kaj je torej sklep današnega namiga tedna: pogovor. Pogovarjajte se.
In rešitev bi se morala najti.
Če vas sogovornik ne sliši ali ne zna slišati, pa si pač poiščete nove sogovornike.

SEO izkušnja tedna

SEO izkušnja tega tedna ostaja pozitivna.
Kako ne bi, če pa smo v klikabilnih mesecih 😆 .

V poročilo o naših aktualnih SEO rezultatih tedna sem dodal beleženje dveh novih podatkov.

Ta dva podatka utegneta priti prav tistim SEO-tom, ki imate pomisleke z upoštevanjem tega, kako pomembno je graditi INTERNE linke v vaših spletnih vsebinah.

In tistim SEO-tom, ki imate izziv v organizaciji svojega časa.
Podrobnosti najdete na povezavi spodaj:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO

Uporabne SEO vsebine tega tedna: