Tema tedna: Raziskovanje ključnih besed [SEO komentar TEDNA 37/2023]

Uvod

Čeprav je v SEO industriji praktično vsak teden ekstra zanimiv, moram priznati, da toliko “zabave” kot je bilo ta teden na sceni, že dolgo ni bilo. Če kateri, potem si je ta teden 100% zaslužil “kokice in pivo” in maksimalno uživanje ob opazovanju SEO scene.
Kaj se je dogajalo?
Preberete že takoj, v prvi SEO novosti tedna, spodaj.

SEO novosti

  • Glavna SEO novost tega tedna, ki je povzročila super vročo debato v SEO skupnostih, je bila spodnja izjava Googlovih predstavnikov:

Zgornja izjava je odziv Googlovih predstavnikov na nedavni HCU update in seveda so se pretežno v odzivih na to izjavo oglašali predvsem tisti, ki so občutili največje posledice te posodobitve.
In teh ni bilo malo.
Niti posledice pri njih niso bile majhne.

Bolj kot so se vrstili odzivi, bolj se mi je zdelo, da se Googlovi predstavniki zapletajo, namesto, da bi elegantno pojasnili in debato zaključili. Del izjave spodaj je še posebej pogrel blogerje:

Celoten “prepir” lahko spremljate tukaj.
Samo kokice in pivo si pripravite in uživajte.

Če povzamem kje je jedro spora te debate….

  • na eni strani Google pojasnjuje kaj je t.i. helpful content (in v celotni debati, nekje vmes, celo izjavi, da je lahko celotna spletna stran kaznovana, če algoritem ugotovi, da je vsebina pisana za SEO, ne pa za uporabnike).
  • na drugi strani so SEO mojstri, ki sicer razumejo Googlovo smernico, a ne razumejo zakaj je potem Google sploh izdal svoje SEO smernice za pripravo vsebin, če obenem pravi, da najprej pišite za uporabnike in šele nato za SEO. Češ, če pišete za SEO, ne pa za pomoč drugim, ste lahko kaznovani.
  • vse skupaj deluje malenkost kontradiktorno.

Kako se odzvati?

Če ste ljubitelj SEO scene kot jaz, potem bi vas prav nobena druga tema v tem tednu ne smela tako zabavati kot ta.

Pozabite Goloba in politiko, pozabite tudi, da Olimpiji ni uspelo na Ferskih otokih, pozabite na vaše redne večerne nadaljevanke. Ta scena je bila ta teden “edina in”.

Vsaj za SEO navdušence.

Je pa res, da se v debato nima smisla niti vpletat.
Naj se tepejo in kregajo, vi pa lepo samo svoje naprej.
Še najlepša misel na to vročo debato, ki si je prislužila mojo pozornost, je bila spodnja:

HCU sicer “baje” pustoši naprej.
SERP volatilnost je zaznavati ne samo na tujih trgih, ampak tudi v Sloveniji in na Hrvaškem.

Še posebej za Hrvaško me je malenkost bolj skrbelo, ker bi bilo res nerodno, če se naš projekt, katerega SEO rezultate kažemo v živo, znajde na potresnem območju.

Si predstavljate?
Mi se na (zgornjem) linku “hvalimo kako nam gre, graf na linku bi pa kazal “potop”.

Aleluja.

Vidim, da ima o HCU-ju vsak SEO svoje mnenje.
In vsi smo potegnili ali še celo delamo svoje zaključke o njem, čeprav je uradno posodobitev že nekaj časa, zaključena.

Moj zaključek na podlagi SERP volatilnosti, ki jo spremljam, je, da ga Google s to posodobitvijo ni tako zelo “posviral” kot ocenjujejo mnogi v SEO skupnosti.
Pravzaprav se mi zdi, da je s posodobitvijo celo naredil korak naprej.
Je pa res, da tisti, ki je utrpel HCU izgube, utegne mene, zaradi te izjave, mega zasovražiti.

Podrobnosti, ki jih predlagam na podlagi teh SERP volatilnosti ostajajo seveda za moje mentorirance, vam, spremljevalcem mojih SEO komentarjev tedna, pa dajem samo “generalen” namig:

Osredotočite se na “helpful” in UX hkrati.
Moja opažanja gredo v smer, da je v tem segmentu vredno iskati glavne razloge za tokratne padce.

  • druga SEO novost, ki sem jo sicer pričakoval že pred precej leti, je pa šele zdaj zagledala luč sveta, je iskren in poglobljen zapis nekdanjega šefa Moz-a, Rand Fishkin-a o tem zakaj je zapustil Moz in šel na svoje. Danes lahko o tem piše, ker je potekel pogodbeni rok, po katerem sme o tem pisati. Zgodba je tukaj.

Me pa ob prebiranju vseh zgodb, ki se dotikajo preteklosti (in jih avtorji očitno želijo dati ven) vedno znova prešine misel o tem kakšna, za hudiča, mora biti bolečina (in tudi karakter avtorja), da po žnj letih še kar pišeš in govoriš o zgodbi, ki je, tako ali drugače, že za tabo.

Verjamem, da je ob takšnih zgodbah – vsi jih imamo – bolečina močna prvo leto ali dve. Morda tri.
S časom in s tem, ko začneš pisati druge in nove zgodbe, bi stare morale postati zgodovina.

Najbrž pa to ne gre vsem enako. Kaj pa vem.

Ko sem sam zapuščal mojo zadnjo redno službo (pred dobrimi 12 leti), so bila čustva tudi na “plafonu”.
Ampak, da bi zdaj pogreval to juho, se mi zdi čista škoda časa.

  • tretja SEO novost je dodana funkcionalnost na Googlu, kjer lahko uporabniki pridobimo več informacij o slikah v vsebinah, ki jih spremljamo:

Namig vsem nam, ki nam je Google “šef”:

Don’t fight against your boss (kot se jih je, kot sem pokazal v prvi novici, zgoraj) nešteto borilo v tem tednu… Več kot zasluži šef in manj kot je šef ogrožen, bolj ste “varni” in mirni lahko tudi vi.
Hudič bi bil, če šefu doseganje njegovih ciljev več ne bi šlo po načrtu 😃.

  • peta SEO novost, ki utegne nas, SEO-te, še posebej zmraziti, je, da Google testira oglase MED ORGANSKIMI PRIKAZI:

Že kar vidim “SEO conspiracy teoretike” kako kričijo, da želi Google SEO-te čisto uničiti.
Umrli bomo.
Znova.

Ker se očitno ne moremo znebiti tega, da SEO umre vsako leto petindvajsetkrat:

  • šesta SEO novost je sicer “uradno nepotrjena”, a znova, posodobitev algoritma:

Kaj reči tokrat (da se ne bi ponavljal)?

  • niti se ne trudim več iskati novih besed. Vse kar vem je to, da ob takih trenutkih VEDNO dobim povečano število klicev in vsi pravijo, da bi se “samo za kakšno minutko” malo pogovorili. Ta teden sem imel 2 takšna klica.

Ponovim, kot že neštetokrat v preteklosti: posodobitve so, so bile in bodo. A ni škoda časa in besed za ubadanje z njimi? V času, ko “pomirjam stranko” s pojasnjevanjem tega, da hitre rešitve tako ali tako ni, bi tako stranka kot jaz, marsikdaj lahko sproducirala po 3 nove vsebine, vsak.

Kaj pa dejansko narediva?

Tista minutka se raztegne na tričetrt ure. In ob posodobitvah, ki so sestavni del SEO panoge, bodo jutri SERP-i spet drugačni.
Neštetokrat že videno, da celo pomirjujoči.
In, da je pretekli čas izpuhtel v prazno.

SEO namig TEDNA

V SEO namigu tedna se osredotočim na vas, ki imate izziv z iskanjem novih ključnih besed za vaše vsebine. Vse namige sem tekom tedna sicer delil v moji podporni FB skupini, so pa tukaj trije namigi, ki utegnejo priti prav tudi vam:

  • nove ključne besede se utegnejo skrivati v video vsebinah. Prosite AI pomočnike naj vam naredijo povzetke video vsebin in bodite v teh povzetkih pozorni na besede, ki so v njih omenjane
  • nove ključne besede vam vedno znova “bruha” Google search konzola. Pojdite na poizvedbe in preglejte s katerimi poizvedbami se vaše vsebine rangirajo okrog 100 pozicije…. Za te besede manjkajo vsebine.

  • priložnosti za nove vsebine bi morali najti ob pisanju aktualne vsebine. Besede, ki jih uporabljate v tekstu, ki ga pišete danes, bi, “v teoriji” vse lahko linkale na druge vaše vsebine (če bi o njih imeli spisane vsebine).

SEO izkušnja tedna

Graf, ki prikazuje naše aktualne SEO rezultate v ŽIVO je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo ta teden, najdete tukaj:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO

Ta teden ni za zanemarit: