Uvod
V SEO skupnosti se je v minulem obdobju pojavilo nekaj več objav na temo t.i. “parasite SEO”. Zato je tudi parasite SEO bil izbran za temo tega SEO komentarja tedna.
O čem je govora?
Parasite SEO je pojem, kjer SEO-ti vnovčujejo druge spletne domene (ki imajo večjo avtoriteto kot njihove lastne) zato, da preko njih pridobivajo obisk. S posebno pozornostjo (zaradi tega, ker so stroški izvajanja parazitnega SEO lahko zelo visoki) na konverzije vsebin, ki se objavljajo na parazitnih straneh.
SEO optimizacija strani je strašno zanimiva reč.
Dlje časa kot sem v tem poslu, vedno bolj ugotavljam, da večina SEO-tov pravzaprav počne podobne reči. Ker pa vsak izmed nas (milijontih SEO-tov) išče svoj “prostor pod soncem”, vsake toliko vznikne kak nov SEO izraz, ki ga potem vrli SEO marketingaš pozicionira kot lastnega. In na ta način prikazuje svojo različno “pozicijo” napram konkurentom.
Eden večjih pristašev in praktikov, ki pravzaprav dihajo, živijo in izvajajo parasite SEO, je Charles Floate. Dober zapis z razlago o parazitnem SEO pa je objavljen pri dnu tega komentarja, v poglavju v katerem predstavljam uporabne SEO vsebine tega tedna.
Parasite SEO velja za eno izmed stroškovno najbolj učinkovitih link building SEO taktik (ob pogoju, da je izvajan pravilno):

SEO novosti
Glavna novost tega tedna je 14.9. objavljena informacija Googla, da se je začela nova posodobitev algoritma. Tokrat je poimenovana September 2023 helpful content update (vir).
Prva stvar, ki jo je opazila pozorna SEO skupnost pri tej posodobitvi je ta, da je iz formulacije, kjer je “helpful” vsebina obrazložena kot vsebina, ki jo pišejo ljudje, za ljudi, izvzeta beseda “by people“.
To diši po tem, da se Google še bolj jasno izraža v tem, da mu je pravzaprav vseeno ali je vsebina na spletnih straneh napisana s pomočjo AI ali preko “žive osebe”.
Slika o tem spodaj:

Druga novost ni več tako zelo nova, pa vendar je zdaj že mogoče opaziti znatne premike na obiskih spletnih strani zaradi umaknjene FAQ Scheme (vir).
Spodaj je rezultat ene izmed spletnih strani po tem, ko Google, med obogatenimi rezultati (reach snippets) ne prikazuje več FAQ sekcije:

Tretja SEO novost, ki so jo opazili nekateri SEO-ti, so Googlovi “pop-up” oglasi, ki promovirajo SGE (slika spodaj). Kljub prvim obljubam, da bo SGE zaživela že čez letošnje poletje in kljub temu, da se to ni zgodilo, vse kaže, da SGE vseeno prihaja.
Slišim, da je zdaj predviden datum štarta SGE na ameriškem trgu, 23.12.2023 (kot vsako leto, očitno Google ne more iz svoje kože in vedno znova poskrbi, da imamo razburljive praznike):

SEO namig TEDNA
Namig tedna se dotika parasite spletnih strani.
Logika parazitnih strani je v tem, da imajo že zgrajen visok obisk in visoko avtoriteto in so zaradi tega v prednosti v primerjavi s spletnimi stranmi, ki morajo obisk in svojo avtoriteto šele dokazati ter zgraditi.
Da si boste lažje predstavljali, vzamimo za parazitno stran kar domeno 24ur.
Spletna stran ima visoko avtoriteto in obisk.
Tako zgledajo njihovi podatki za njihovo FB stran:

Če na takšni spletni strani objavite vsebino, ima ta vsebina večjo verjetnost za višje rangiranje na Googlu, kot, če bi ista vsebina bila objavljena na vaši spletni strani.
Slabost tega pristopa je seveda to, da cena za objavo na takšni strani, niti približno ni majhna.
Kaj zagovarja parasite SEO?
To, da temeljito razmislite kako oblikovati vsebino na parazitni strani, da od nje dobite povrnjen vložek v objavo, plus, da zaslužite.
Dostikrat me stranke vprašajo ali se splača objaviti članek na nekem takšnem ali podobnem portalu.
Moj odgovor je, da je to potrebno izračunat.
Od primera do primera.
Če nameravate članek objaviti zgolj zaradi PR promocije in morebitnih backlinkov, so cene objav na teh portalih, previsoke. Če pa imate namen ali možnost te objave oblikovati tako, da generirarjo konverzije, pa se objava utegne splačati.
Namig tedna pri tem je zato ta, da, če se že lotite tega eksperimenta in plačate, vsaj preverite o možnostih, da se vaša vsebina, objavljena na teh straneh, oblikuje maksimalno konverzijsko.
Kako in kaj vprašajte portale na katerih se zanimate za objave:
Ali se lahko umaknejo reklame drugih?
Ali je v vašo vsebino mogoče dodati CTA gumbe?
Ali je morda celo mogoče, da je vaša vsebina objavljena kot “gola” stran (brez menijev do ostalih vsebin na portalu), itd…
BONUS: V vsakem primeru razmislite tudi o taktičnem naslovu in meta opisu, ker bosta ta dva elementa vidna na Googlu zraven vidnega url naslova portala na katerem objavljate. Pričakovanja tistih, ki kliknejo na tak portal utegnejo biti povsem drugačna kot, če bi informacije o isti stvari, iskali drugje.
SEO izkušnja tedna
SEO izkušnja tega tedna, tako kot pretekli teden, ostaja pozitivna.
Zakaj?
Na našem projektu na hrvaškem so dosežene nove rekordne številke.
Še bolj, kot v preteklih objavah, pa vas povabim k ogledu rezultatov zato, ker smo k beleženju aktivnosti, ki jih izvajamo na tem projektu, dodali beleženje časa, ki ga tedensko investiramo v projekt.
Za vse, še posebej pa za tiste, ki menite, da bi vam SEO utegnil vzeti preveč časa, bo ta podatek, več kot zanimiv.
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.
Uporabne vsebine za SEO
Uporabne SEO vsebine tega tedna: