Tema tedna: Količina linkov [SEO komentar TEDNA 32/2023]

Uvod

Za temo tega tedna, ki smo jo imeli v BTB podporni skupini, je tokrat izbrano razmišljanje o količini linkov, ki so potrebni za učinkovit SEO. Ker ima vsak SEO o tem svojo “teorijo”, sem si mislil, da je čas, da tudi jaz k njihovim, pristavim svoj lonček.

SEO novosti

Glavna novost tega tedna je oooooogromna jeza SEO-tov nad Googlom.
Kaj se je dogajalo?
Na pohodu je bila, že pretekli teden napovedana, t.i. HCU septembrska posodobitev Googlovega algoritma. In mnogi v SEO skupnosti so poročali o padcih obiskovalcev na svojih straneh tudi za 50 do 80%.
Če si predstavljate, da recimo zadnjih nekaj let vlagate v rast obiska, potem pa ena Googlova posodobitev, vaše delo sesuje za 80%, potem vam zna pasti mrak na oči.
Posledično, kot veste, padcem obiskov, sledijo seveda tudi padci zaslužkov.

SEO skupnost je bila polna slik podobnih spodnjim:

Googlova “uradna” izjava glede tega je zgolj to, da posodobitev še ni končana in, da bo SEO skupnost obveščena, ko bo. To je vse.

Ob tem se seveda razvija 100 milijonov teorij katere spletne strani so dobile udarec, še več je vprašanj in pa seveda so med vsemi nami tudi SEO marketingaši, ki trenutno situacijo vnovčujejo s prikazom svojih rezultatov, ki se jih ta posodobitev naj ne bi dotaknila.

Druga novost se dotika iskalnika Bing. Ta je ta teden oznanil, da umika orodje disawov (vir). Češ, da je njegov algoritem že dovolj dober, da sam prepozna kateri linki so spammy in kateri ne. SEO skupnost se ob tem sprašuje ali in kdaj, če sploh, bo podobno potezo naredil Google.

Tretja SEO novost, ki sem jo opazil med vplivnejšimi, tujimi SEO strokovnjaki, je ta, da počasi raba Bing AI orodja za SEO pada na tretje mesto, na drugo pa se pri mnogih počasi preriva Googlov Bard.

Prvi je seveda še vedno ChatGPT (če štejem brezplačno in plačljivo verzijo skupaj). Tudi pri meni osebno je uporaba Barda skočila na drugo mesto. Bing je zame pregrob.

Četrta novost je še poglobljeno partnerstvo med Googlom in TikTok-om. Kaj bo to prineslo, bomo šele videli…:

SEO namig TEDNA

Namig tedna se dotika linkov.
Takšnih ali drugačnih (onsite in offsite) oz. VSEH (tier 2, 3,…, preventivni, outbound linki, itd…)

Zelo simpatična razlaga okrog linkov je tole:

Seveda si lahko zgornjo razlago nekdo tolmači kot, da je vseeno koliko linkov ima spletna stran, važno je bolj, da so postavljeni pravilno, a SEO skupnost večinoma ve, da temu ni čisto tako.

Zelo pomembno je, da so linki grajeni načrtno oz. s ciljem.

Če ne drugo, velja, da kdor linka na vse svoje vsebine naključno, ne daje ne Googlu in ne obiskovalcem nobenega signala, da mu je neka vsebina izmed njegovih, bolj pomembna od drugih.

Kako jo naj potem Google uvrsti višje od vseh ostalih?

Moj namig glede gradnje linkov je, da si postavite dobro osnovo (evidenco).
Če boste izvajali SEO, bo vaša spletna stran organsko napredovala.
Organska rast pogosto pomeni več vsebin.

Več vsebin zahteva pregledno evidenco, če imate z njimi resno ambicijo uvrščati jih višje na Googlu.
Evidence si načeloma vsak dela po svoje.
Vsak ima svoj sistem beleženja objavljenih vsebin in izvajanja SEO aktivnosti okrog vsake vsebine.

Nekateri imate pri tem plačjiva orodja.
Mi, SEO freelancerji, uporabljamo Google sheets in excel razpredelnice.
Ali smo zato na slabšem?
Ne.

Ker ni rezultat odvisen od tega katero orodje uporabljate, ampak od tega kako to orodje uporabljate.
Če lahko ima uporaba brezplačnih orodij negativno posledico v tem, da upočasni SEO (kar pa vedno bolj ugotavljam, da ne drži), pa po drugi strani, prinaša tudi pozitivno plat. Ne stane.

Odkar izvajam SEO, kot veste, uporabljam brezplačna orodja.
Hitrost SEO rasti, ki jo z njimi dosegam, pa je, vsaj kar opazujem tuje SEO freelancerje, nemalokrat znatno večja. Kljub temu, da so drugi oboroženi z orodji za katera jaz nisem niti še slišal.

Dovolj o tem.

Praktičen in moj izkustven namig glede linkov je sledeč: natančno evidentirajte gradnjo svojih linkov.
Na koncu meseca potegnite črto in dobili boste sliko koliko linkov je povzročilo kakšne spremembe.
Temu ustrezno prilagodite strategijo v novem mesecu.

p.s.: sam pri svojem delu ne uporabljam orodij za avtomatsko gradnjo internih linkov (npr. LinkWhisper, ipd…). Zato, ker želim sam odločati o anchorjih ter njihovi diverzifikaciji na linkih.

SEO izkušnja tedna

SEO izkušnja tega tedna že tretji ali četrti teden zapored ostaja pozitivna.

Spletna stran, na kateri prikazujemo SEO rezultate v ŽIVO, je znova dosegla rekordni dnevni obisk.

Sem se pa ta teden “poigral” in letošnji SEO izziv, poimenoval.
Ker gre za povsem na novo postavljeno spletno stran, na kateri se je šele začel izvajati SEO, je projekt dobil ime SEO dojenček 😃.

Kaj je ta SEO dojenček prehodil ta teden poglejte na linku:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO