Uvod
Čeprav sem v preteklosti že delal v številnih različnih panogah (od prodaje naravne kozmetike, kmetijske mehanizacije in pohištva; v katerih se je, v vsaki izmed njih, dogajalo “na polno”), se v SEO panogi dogaja še bolj.
Ta teden bi nam Google in SEO skupnost, zaradi skrajšanega delovnika in praznikov ter počitnic, lahko prizanesel. Če ne drugo, vsaj zaradi dogodkov prejšnjega tedna (o teh sem pisal tukaj), ampak ne….
Ta teden je SEO skupnost znova postregla z burnim dogajanjem. Za piko na i je poskrbel znova Google, včeraj popoldan, ko nas je obvestil o začetku nove, t.i. novembrske posodobitve njihovega algoritma.
O njej v nadaljevanju.
SEO novosti
- Glavna SEO novost tega tedna, je začetek novembrske posodobitve algoritma (tukaj):

Predvsem včeraj so bili pogledi na premike v SERP-ih zelo, zelo rdeči…. in boleči.
Prvič, odkar spremljam rezultate našega SEO projekta, katerega rezultate kažem v ŽIVO, se je zgodilo, da so bili prav vsi rezultati na SERP-u rdeče barve in obrnjeni navzdol.
Priznam, da me je “kar malo zaskrbelo”, se pa je situacija že proti večeru (in danes) obrnila nazaj v drugo smer, tako, da upam, da je šlo zgolj za rahel pretres.
In, da bodo SERP-i znova usmerjeni tako kot so bili pretekle mesece.
Se pa ob vsakokratnih takšnih situacijah, vedno znova, pojavi priložnost, da človek “prečekira” samega sebe in preveri svoje odzive na SERP premike.
Ti, predvsem SERP premiki navzdol, so najlepša priložnost, da se iskreno povprašamo koliko smo za slednje “krivi” mi sami. In koliko dejansko drugi (recimo konkurenca in Google).
Je pa, po drugi strani, teden zame minil z mešanimi občutki.
Medtem, ko sem s hrvaškim SEO projektom za dan ali dva “krvavel”, me je Google, po drugi strani, nagradil v Sloveniji.
Takšna je bila situacija med uvrstitvami na Googlu, v četrtek 2.11.2023:

Ob zavedanju, da je v preteklih tednih naš, predvsem www.Seo-Praktik.si “lezel” že na drugo stran Googla (pozicije okrog 11 in 13), je, priznam, tole izboljšanje pozicij, prej eno krasno, nepričakovano “darilo” kot dejansko posledica našega dela.
Še posebej zato, ker (kot predvsem moji redni spremljevalci, že dobro veste) letos našo energijo usmerjamo pretežno na hrvaški trg. V SEO panogi, v Sloveniji, delamo “bore malo”. Na spletni strani matijazajšek.com celo nič. Ker že dva ali tri mesece do strani nimam niti dostopa (ker nimam posodobljenih vtičnikov). Časa za ureditev tega pa ne uspem najti.
p.s.: v trenutku, ko pišem tokratni SEO komentar tedna situacija na SERP-u seveda ni več takšna (ni pa še vedno ne slaba 😆), a ne delam si utvar, da se ne utegnejo rezultati vrniti nazaj tja kjer so bili. Še posebej, ker zastavljene energije, ki je bila začrtana na začetku leta, najmanj do 8.12.2023, ko se zaključi prvo leto našega hrvaškega projekta, ne nameravam spreminjati.
Se pa, normalno, ob takšnih premikih (navzgor in navzdol) SEO optimizator, ki redno spremlja volatilnost premikov na SERP-u, lahko marsikaj nauči. O sebi, o Googlu, pa tudi o drugih. Saj tudi drugim njihove spletne strani, “plešejo” gor in dol.
Kolikor sam opazujem odzive na SEO zmage in poraze, so ti ponavadi takšni, da smo za zmage zaslužni mi, za poraze pa drugi (največkrat Google in konkurenca).
Tako, da tukaj, glede na trenutne rezultate, raje javno izjavim, da nisem ziher, da imam kaj pri tem, da me je Google tokrat “nagradil” s pozicijami. Bi skoraj raje videl, da me ne straši na Hrvaškem projektu. Slovenijo pa pusti pri miru.
- druga SEO novost je objava kritičnega in nekoliko ciničnega zapisa na spletni strani Verge o tem kako smo SEO-ti uničili internet (ta članek):

Toliko kot se je odzivov “vsulo” na ta zapis, se jih že dolgo ni na katerikoli drugi zapis v SEO panogi. Od odzivov, da gre za klasični “click bait” članek:

do tega, da so vzroki za nastanek takega prispevka v slabših SEO rezultatih same spletne strani, ki je članek objavila:

In tudi tega, da so nekateri hiteli dokazovati kako “krivičen” je pravzaprav theVerge, saj mu SEO prinaša spodnji promet:

Kakšen je moj pogled na obtožbe, da smo SEO-ti uničili internet [in na objavljen članek]
Pravzaprav mislim, da smo ga res.
V panogah, kjer delamo slabo, iščemo bližnjice in lovimo hitre rezultate, je vso “skropucalo”, ki je mogoče najti na spletu, delo takšnih ali drugačnih SEO-tov. Saj drugače teh skropucal ne bi mogli niti najti, saj je poslanstvo SEO-tov ravno to, da se naše vsebine najdejo.
Po drugi strani, pa smo SEO-ti tudi spremenili internet na boljše. Ampak to velja za panoge za katere ne iščemo bližnjic in v njih ne stremimo k čimprejšnjim, ampak čim bolj obstojnim rezultatom.
Ali je lahko en SEO optimizator hkrati oseba, ki izboljšuje in uničuje internet?
Seveda da.
V panogi, ki jo šele začenja, nikjer ne piše, da bo prav vse narejeno 100% odlično. Saj panoge niti ne pozna, obenem pa zna biti, da naročniki nanj pritiskajo 100 na uro. V tem primeru je hitrost izvajanega dela pogosto pred kakovostjo. Posledica tega pa je “uničen” internet.
Lahko pa ta ista oseba, v drugi panogi, izboljšuje internet. Npr. v panogi, ki jo pozna in v kateri se trudi izboljševati svoje vsebine.
p.s.: Članka sam nisem prebral. Zaradi govoric, ki jih je sprožil v SEO skupnosti, sem postal pozoren nanj. Kliknil sem sicer na članek, a, ko sem najprej videl na katere ključne besede targetira, me je minila volja. Bo pa zanimivo spremljati kako se bo ta članek, zaradi svojega, do SEO skupnosti, očitno provokativnega pristopa, obnesel na Googlu.
- tretja SEO novost je priznanje Googla, da ga je pretekli teden “posviral” glede Google Discover rezultatov:

Zanimivi pri tej objavi sta dve reči:
- prva so vse študije “Google Discover optimizatorjev”, ki so pred priznanjem Googlove napake, hiteli z objavami svojih case study-jev o tem kako “obvladajo” Discover, po Googlovem priznanju napake in vrnitvi rezultatov v “normalo”, pa je med njimi zavladala kar opazna tišina
- druga reč pa je dejstvo, da je Google tokrat javno priznal svojo napako – kar se tudi ne zgodi ravno pogosto.
Kaj se lahko naučimo iz tega primera?
Hiteti s kitenjem zmagoslavja, češ, da smo nekaj opravili dobro nima ravno smisla. Še posebej ne v svetu, v katerem res ni nujno, da smo za vse svoje uspehe zaslužni sami. Splača se počakati, razmisliti in preveriti še na dveh, treh dodatnih primerih, v različnem obdobu in o svojih veščinah v superlativih govoriti šele takrat, ko smo 100% prepričani, da so rezultati res posledica našega dela.
- četrta SEO novost so vedno manjše razlike med SGE rezultati in SEO rezultati v testnem okolju, ki testira SGE. To zna biti za SEO skupnost dodaten hudič 😄:

SEO namig TEDNA
Moj SEO namig tedna je tokrat namenjen HCU1.
1000 in eno razlago lahko o pomenu HCU najdete na internetu. Tako kot za vsako drugo stvar.
Zdi pa se mi, da SEO, iz tega naslova, postaja vse lažji. In ne težji.
Predstavljajte si, da bi obstajal iskalnik, ki bi imel za ambicijo na vrhu svojih rezultatov prikazovati spletne strani, ki so resnično najbolj v pomoč. Ne glede na to kako so SEO optimizirane.
Danes žal še nismo tam, a z zadnjimi posodobitvami HCU se zdi, da proti temu vsekakor gremo oz., da Google k temu strmi že dlje časa. Le ustvarjalci vsebin smo tisti, ki v tekmovalni vnemi in ambicijah, da bi ja upoštevali vse aktualne SEO smernice, radi to pozabimo.
Nikjer ne piše (pravzaprav obstaja celo nasprotna Googlova izjava), da vsebine, ki je najbolj v pomoč, ne more ali ne sme pripraviti AI. A žal je AI danes prevečkrat videna samo kot bližnjica do hitrejšega dela in rezultatov, namesto, da bi bila uporabljena zato, da bi neka vsebina bila še bolj uporabna.
SEO izkušnja tedna
Graf, ki prikazuje naše aktualne SEO rezultate v ŽIVO je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo ta teden, najdete tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.
Uporabne vsebine za SEO
Ta teden ni za zanemarit: