Tema tedna: Chat GPT [SEO komentar TEDNA 29/2023]

Uvod

Čeprav je v SEO skupnostih tu in tam počasi že začutiti, da začetno navdušenje nad Chat GPT-jem, ki smo mu bili priča koncem lanskega leta, rahlo upada, se predvsem na področju ChatBota v brezplačni verziji, vseeno najde toliko priložnosti za SEO, da je minuli teden, v moji podporni SEO skupini na FB-ju, uporaba brezplačnega ChatGPT-ja za SEO bila izbrana za tokratno temo tedna.

Da bi dobili občutek kje se (trenutno) nahajamo na področju uporabe ChatGPT-ja napram drugim platformam, prikazujem spodnje rezultate (vir):

uporaba chatgpt 2023

Čas, ki ga je ChatGPT porabil za to, da je prišel do milijona uporabnikov je, napram drugim platformam, super kratek.

Poglejte spodaj (vir je ista raziskava kot zgoraj):

Ampak, kot rečeno v uvodu, zdi se, da začetni zagon in počitnice, ki so za nami, niso priljubljenosti ChatGPT-ja prispevale nič dodatnega goriva, prej nasprotno.

Navdušenje, vsaj po mojem občutku, vsaj kar se tiče v SEO sceni, nad ChatGPT-jem ne narašča več tako kot je v preteklosti.

SEO novosti

Glavna novost prejšnjega tedna je konec počitniškega obdobja😁. Večina SEO-tov si je, tako kot vsi ostali, vzela daljše in krajše premore, nekateri niso sproducirali nič novega, drugi pa tako ali tako že imajo postavljene sisteme za poletne dni. V katerih se sicer nekaj dela, a z zmanjšano močjo in zagonom.

V naši ekipi, priznam, se je kljub dopustom, v letošnjem poletnem obdobju kar delalo bolj kot pretekla leta.

Razlog je v tem, ker smo se za letos prvič odločili prikazovati rezultate svojega SEO dela v živo. Pri tem pa bi malo nerodno zgledalo, če bi med svojimi prvimi rezultati prikazovali kako graf rasti obiskovalcev na spletno stran, pada, namesto raste 😃.

Sicer pa na povezavi najdete podrobne podatke o tem koliko se je delalo.

Druga novost je, da se je očitno cel julij izvajana posodobitev Googlovega algoritma končno zaključila. A že 23. avgusta nas je Google “razveselil” (cinism on) z novo, t.i. core posodobitvijo (vir).

Za razliko od preteklih t.i. “core” posodobitev se je tokratna začela precej umirjeno.

Če je v preteklosti veljalo, da so bili predvsem prvi dnevi ob posodobitvah algoritma ekstremno “turbulentni”, naslednja večja turbulenca na Googlu pa je nastopila ob koncu posodobitev, je v tokratnem primeru, posodobitev v štartu imela precej majhen vpliv.

Večina SEO skupnosti je v prvih dneh posodobitve poročala o tem, da premikov na SERP-ih pravzaprav ne vidi.

V naslednjih dneh je nekaj objav o SERP premikih le bilo, a takšnih, kot smo jih bili vajeni iz preteklih “core” posodobitev pa (na srečo) ni bilo.

Tretja SEO novost je, da je Google razširil testiranje nove SGE na en kup novih držav, Slovenije še ni zraven (vir, vir). Me pa je ob tej novosti prešinilo, da ima Google tudi možnost “živo verzijo” SGE vklapljati po regijah in državah. Kdaj bi v tem primeru prišla na vrsto Slovenija, Bog ve.

Četrta novost je poglobljena raziskava o uporabi ChatGPT iz strani SparkToro (vir). Po tej raziskavi se ChatGPT-ja največ uporablja za programiranje (kreatorji vsebin smo, zame presenetljivo, na tretjem mestu):

SEO namig TEDNA

Tokratni namig za SEO s pomočjo ChatGPt bo “čisto, čisto” iz prakse.

Na internetu lahko naletite na 312 miljonov in še nekaj strani in objav, kjer vam na veselo in debelo ponujajo sezname uporabnih promptov za ChatGPT. Z njimi je mogoče, malo, da ne, vse.

Moj nasvet: pozabite na njih.
Vseh promptov ne boste potrebovali NIKOLI. Vseh teh 312 milijonov “uporabnih” promptov vam samo jemlje čas (da si vodite “zbirko”, ki je, po vsej verjetnosti, ne boste pregledali nikoli).

Poleg tega pa, če testirate 100 milijonov različnih promptov, je nemogoče, da trenirate svoj proces ustvarjanja vsebin s pomočjo promptov. Zakaj? Ker vedno skočite na nov prompt. Pri uporabi starega pa boste pozabili na vmesne korake.

7.9., kot veste, imam brezplačno predavanje na temo uporabe free ChatGPT-ja za SEO v Kamniku (več tukaj). Niti pod razno ne nameravam slušateljem “nakladati” o 100 miljonov različnih promptih. Ampak kako jih, tistih nekaj, pravilno uporabljati za SEO.

SEO izkušnja tedna

SEO izkušnja tega tedna je pozitivna. Ker smo s projektom, ki ga letos izvajamo na hrvaškem trgu, dosegli nove številke. Podrobnosti najdete na povezavi spodaj:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.

Uporabne vsebine za SEO

Uporabne SEO vsebine tega tedna: