Uvod
Ta teden sem delal z Bard-om.
Zanimalo me je predvsem dvoje: kako hitro mi uspe z Bard-om delati napram ChatGPT-ju. In seveda kakšne rezultate, v primerjavi s ChatGPT-jem, lahko dosežem z Bard-om.
Čeprav načeloma zagovarjam, da se držite tistega kar za vas deluje, po drugi strani zagovarjam tudi, da, po tem, ko odkrijete, da nek proces za vas deluje, testirate tudi nove poti.
Če ne drugo, zaradi “risk managementa”. Ker nikoli ne veste kako se bo obrnila pot razvoja orodij, ki jih danes uporabljate za svoje delo.
Pa tudi zato, da pridobite dodatne izkušnje in sposobnost dela z različnimi orodji.
A o tem v nadaljevanju.
SEO novosti
- Glavna SEO novost tega tedna, ki so jo napovedovale kar 2 Googlovi posodobitvi v preteklem tednu (o tem sem pisal tukaj) je, da (zaenkrat) med SERP-i ni zaznati pretirane volatilnosti.
Po septemberskem HCU bi SEO-ti pričakovali ta mesec še hujšo turbulenco. Če sta že v teku 2 posodobitvi in ne samo ena. Pa, kot pravim, zaenkrat ni nič od tega. In naj tako tudi ostane 😁.
- Druga SEO novost je Googlova uradna objava o tem, da iskalnik že nekaj tednov ne prikazuje t.i. “indented” rezultatov. Saj veste, to so bili tisti prikazi spletnih strani, ko sta na Googlu bile prikazane 2 vaši vsebini, ena za drugo, pri čemer je bila druga nekoliko zamaknjena v desno:

Zgornja izjava tudi pove, da generalno lahko pričakujete do 2 prikaza vaših vsebin na eni Googlovi strani. Ni pa nujno, da sta ta 2 prikaza, prikazana eden za drugim. Vse skupaj je odvisno tudi od posamezne ključne besede.
NAMIG MED VRSTICAMI: To sporočilo nas med drugim, nauči, da se izgled SERP-a nenehno spreminja. Nikjer ne piše, da bo trenuten izgled ostal enak na veke vekov.
- Tretja SEO novost je, da bo Google v svojem Docs orodju, med tem, ko pišete vsebino, iz vaših besed predlagal url naslov na katerega lahko linkate.
Na spodnji sliki vidite primer, ko Google v Docsih predlaga dve spletni strani, kam se lahko polinka beseda “link building”….

Ali bo oz. ali je že to razširjeno globalno, na vse trge, nimam pojma, je pa zelo zanimivo opazovati v katere vse smeri razmišljajo pri Googlu. Špekulacij se, če do tega pride, kot ponavadi, vzdržim.
Ker kot sem napisal že tisočkrat – v teku je vedno toliko Googlovih testov, da sploh nima smisla o njih zgubljati časa s pisanjem, ampak jih samo opazovati.
- Četrta SEO novost je, da je SGE po novem sposobna generirati tudi slike:

Bing in plačljivi ChatGPT sta pri tem že dlje časa v prednosti, ampak tudi pri Googlu, kot vidite, ne spijo. Mi pa je, zanimivo, Bard, o katerem pišem v nadaljevanju, ta teden tudi že med kreiranjem vsebine, ustvaril sliko.
- Peta SEO novost je, da so po novem, tudi Googlove Lens, sposobne generirati AI odgovor:

- Šesta SEO novost, ki pa bi, vsaj iz mojih oči, morala biti najbolj zanimiva, pa je rahel upad navdušenja nad SGE-jem, pa tudi nad ChatGPT-jem, Bard-om in BingChat-om, na sploh.
Tukaj:

In tukaj:

Kaj to pomeni?
Zaenkrat nič, ker gre za testno fazo.
Je pa zanimivo vedeti, da Google testira tudi “lahko” verzijo SGE. Kar, vsaj meni, pove, da se s SGE, v kakršnikoli že obliki bo ta zagledala luč sveta, ne bo “posiljevalo” na silo.
Kot pravi SEO stroka – ni šans, da Google ogrozi (s svojo SGE), poslovni model, ki ga ima zdaj. Karkoli bo že na koncu testiranj zagledalo luč sveta, bo bodisi ohranjalo Googlov dobiček ali pa k njemu prispevalo še več.
Da bi nova funkcionalnost bila vpeljana samo zato, ker imajo tudi drugi to funkcionalnost, ob tem pa bi posegla v bistvo Googlovega poslovnega modela, je naivno pričakovati.
SEO namig TEDNA
Kot rečeno v uvodu, sem se ta teden družil z Bard-om.
Na našem SEO projektu, v katerem objavljamo že celo leto SEO rezultate v živo in so v njem, do tega tedna, bile samo vsebine, ustvarjane s ChatGPT-jem, sem ta teden vsebino ustvarjal z Bard-om.
Vsebina se je uvrstila na drugo mesto na Googlu. Iskalni volumen ključne besede je bil 260.
Pozicija je (zaenkrat) stabilna.
Izkušnja:
- ker je šlo za nov pristop, je logično, vsebina nastajala malenkost dlje časa kot pri ostalih vsebinah, kjer so vsi koraki že utečeni. Je pa uporabno, da mi je Bard ob izdelanih vsebinah ponudil dodatna vprašanja in mi njih ni bilo potrebno iskati z drugimi orodji (t.i. najpogostejša vprašanja).
NAMIG MED VRSTICAMI: Zmagovalnega procesa ne menjajte. To pa ne pomeni, da ne stremite k spoznavanju drugih procesov. Zanje si rezervirajte čas.
SEO izkušnja tedna
Graf, ki prikazuje rezultate je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo, najdete tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.