Strategija prodaje v spletni trgovini Omega3.si [Zgodba o tem, kako sem razvijal spletno stran Omega3.si – vključno z vsemi, takratnimi napakami in neumnostmi]

Spodaj je predstavljena strategija prodaje v spletni trgovini Omega3.si (ki je sicer ena od mojih prvih affiliate spletnih trgovin, ki smo jo v naši ekipi začeli postavljati marca 2014, aktivno pa na njej delali cca. 15 mesecev – do nekje poletja 2015. O razlogih prenehanja aktivnega delovanja na spletni strani, je več napisano v nadaljevanju).

Predgovor

SEO strategija prodaje v spletni trgovini Omega3.si, spodaj, je predstavljena, tako kot je zgodba dejansko nastajala – vključno z vsemi neumnostmi in napakami, ki sem jih takrat, leta 2014, pač še očitno moral “dati skozi”. Ostale, novejše, prodajne strategije, so objavljene na povezavi.

Tisti, ki si boste vzeli čas in prebrali prispevek, boste iz prikazanega razbrali, kako smo zastavili našo strategijo prodaje, zakaj in kako smo določili prve ključne besede za pripravo prvih vsebin na blogu, kaj smo upoštevali pri opisovanju produktov, bolj v nadaljevanju pa še, kako smo se po prvem, približno 6 mesečnem delu, lotili dvigovanja spletne strani na prvo stran Googla (t.i. offsite SEO optimizacije strani) za približno 70 težkih ključnih besed hkrati.

Tisti, ki boste “zdržali” do konca prispevka, si lahko v zadnjem delu zapisa, preberete še kaj smo/sem se iz predstavljene strategije in dela na spletni strani naučil/i in zakaj smo aktivno z gradnjo internetne strani, v bistvu (zaenkrat) končali – kar pa ne pomeni, da spletna stran, zdaj ne prinaša več nobenega zaslužka.

Čisto na koncu je predstavljeno še kako smo spletno stran, ki je sprva bila namenjena prodaji affiliate produktov drugih (slovenskih) spletnih trgovin, s časom “transformirali” v druge vire zaslužka iz strani, celotna zgodba pa upam, da bo koristna vsem, ki se tudi sami ubadate s tem kako zastaviti strategijo svojih spletnih trgovin (predvsem iz vidika SEO optimizacije spletne trgovine in SEO nastopa, kot osnovo za nadaljnje udejstvovanje vsebin iz spletne trgovine na družabnih omrežjih, v email marketingu, itd…).

Res iskreno upam, da v prikazani strategiji trgovine, vključno z vsemi napakami, najdete kako reč, ki jo mogoče pri svoji prodaji, delate enako in, da vam bo zapis pomagal, da podobnih “neumnosti” pri spletni prodaji, ne boste delali sami.

First things first: Zakaj sem se sploh lotil affiliate spletne prodaje na slovenskem trgu?

Do začetkov postavljanja spletne trgovine Omega3.si, so moje izkušnje pri spletni prodaji, še posebej v delu, kjer se izvaja optimizacija spletnih strani, bile predvsem iz postavljanja t.i. lead generation spletnih strani (spletnih strani, katerih namen je pridobivati povpraševanja), ker pa je to že bilo obdobje, ko so se mi prva mentoriranja in zanimanja za sodelovanje z mano, začela pojavljati tudi preko osebne spletne strani MatijaZajšek.com in se je med njimi pojavljalo kar nekaj obiskovalcev, ki so imeli vprašanja tudi iz naslova spletne prodaje preko affiliate programov, sem se odločil, da namesto, da ta povpraševanja zavračam, pač postavim eno affiliate spletno trgovino in potem, na podlagi izkušenj, ponudim mentorstvo tudi tem, ki se zanimajo za tovrstno spletno prodajo.

Za slovenski spletni trg sem se odločil (kljub znanju angleškega in nemškega jezika) zato, ker mi je z drugimi spletnimi stranmi, na slovenskem trgu, šlo že razmeroma dobro in sem bil dovolj samozavesten, da “nekaj” iz affiliate prodaje sigurno naredim na slovenskem trgu. Hkrati moji tuji jeziki vseeno niso toliko perfektni, da bi lahko “samozavestno in brez napak” pisal v angleškem ali nemškem jeziku, pa tudi, če sem čisto odkrit, se mi je tuji trg, zdel bistveno težji, kot slovenski. Obenem podlage, vsaj takšne, kot jo imam za dvigovanje najtežjih ključnih besed, danes, takrat nisem imel.

Tako, da je odločitev o tem, da se grem affiliate spletne trgovine na slovenskem trgu, bila v bistvu zelo lahka, dodatno pa je k temu botrovalo tudi to, da sem v svojem okrilju “mentorirancev” že imel nekaj zgrajenih odnosov in kadra (ki se je z veseljem pridružil skupnemu projektu).

Za affiliate prodajo prehranskih dopolnil smo se odločili, v tistem času, predvsem zato, ker smo med slovenskimi affiliate ponudniki, v glavnem zaznali, da je tematika zdravja, športa in gibanja, precej “živahna”, iskalni volumni (ki so v tistem času, zaradi moje ekstra “SEO okuženosti” bili glavni moj fokus pri spremljanju ključnih besed), pa so tudi na področju prehranskih dopolnil, bili že takrat, zelo mikavni:

iskalni volumni prehranska dopolnila
strategija prodaje v spletni trgovini nasvet

Že hiter pregled nekaterih ključnih besed (iz načrtovalnika ključnih besed) pove, da je na temo zdrave prehrane (5400 iskanj), prehranskih dopolnil, hujšanja in podobnega, v bistvu na Googlu, zelo veliko zanimanje. Iz česa ni treba biti ekstra pameten, da ugotoviš zakaj je toliko ponudnikov “zdravja” na slovenskem Googlu. Že pri tem, hitrem štartu spletne trgovine (in s takratnimi izkušnjami) sem naredil prvo kapitalno napako: Za ime domene sem izbral besedo “omega3”, ker sem gledal zgornje številke in sem mislil, da besedo omega3 v slovenski Google vtipka na mesec 823.000 uporabnikov Googla. Kar je podatek za Google.com, “realna” številka za slovenski trg pa je spodaj (2400 mesečnih vtipkanj). Da se izognete isti napaki, priporočam Kako si izračunati ali se SEO optimizacija splača?

iskalni volumni slovenski trg

Dodatno je k odločitvi za affiliate spletno trgovino v niši “zdravje, zdrava prehrana in prehranska dopolnila”, botrovalo še to, da je že takrat obstajalo na slovenskem trgu nekaj spletnih trgovin s temi izdelki in so ponujali možnost spletne prodaje kot affiliate partner. Provizije za prodane artikle so imeli (in še vedno imajo) od 10% do 40%, odvisno od produkta.

Kako smo zastavili strategijo vnašanja produktov v spletno trgovino?

Strategijo vnašanja produktov v spletno trgovino, smo preprosto zastavili z evidentiranjem v navadni razpredelnici (Google Sheets), slika nekaterih produktov in kaj vse nas je pri vnašanju produktov, zanimalo, je prikazana spodaj:

Iz tabele se zelo preprosto vidi, da smo za vsak produkt, zaradi SEO, poiskali ključno besedo (danes bi te, za posamezne produkte, izbral drugače), hkrati pa smo po vsakem vnosu produkta v spletno trgovino, tudi izmerili prvo uvrstitev nove vsebine, v Googlu. Glede na to, da je šlo za, čisto na novo zakupljeno domeno, brez avtoritete in zgodovine, mi je vsaka uvrstitev opisa produkta na mesta do 30, v bistvu pomenila “dober rezultat” (ker še danes smatram, da za tako optimiziran opis produkta v spletni trgovini, kasneje ni potrebno, preveč offsite seo “naporov”).

Za produkte, ki jih različni dobavitelji v svojih trgovinah, trenutno ali trajno več niso imeli, smo si izmislili napis na knofu “Kmalu pri nas” (vidno na sliki za produkt matični mleček), pod knof pa dodali možnost, da interesenti vpišejo svoj elektronski naslov (da jih obvestimo o tem, kdaj bo artikel na zalogi). S čimer smo ciljali na e naslove obiskovalcev.

Iz evidence je tudi razvidno, da smo planirali za vsak izdelek še voditi prodajno ceno, višino provizije in zaslužek. Hkrati pa smo že od začetka spletno trgovino gradili tako, da smo v ponudbi želeli imeti več dobaviteljev istih produktov (z namenom, da nismo vezani samo na enega dobavitelja).

spletna trgovina nasvet

Kot že rečeno zgoraj, bi danes strategijo poimenovanja produktov v spletni trgovini, zastavil drugače (produktom bi določil focus ključne besede tako kot jim je dejansko ime, ostale ključne besede, ki pa imajo visoke iskalne volumne, bi pa uporabil za definicijo kategorij (izdelkov v trgovini ali blog zapisov na blogu). Obenem strategije prodaje v spletnih trgovinah, ki jih delam danes, vključujejo še “opredelitev search intenta” – čeprav je skoraj samoumevno, da za produkte v spletnih trgovinah velja, da je na prvem mestu “nakupni namen”, sem dostikrat presenečen, da Google za nekatere izmed njih, še kar ne prikaže produktov (ampak en kup blog zgodbic, ki so si, da je mera polna, še podobne kot jajce jajcu). Zraven tega danes, praktično vsaka strategija prodaje v spletni trgovini, upošteva tudi Schema Mark up (označevanje produktov v trgovinah), česar takrat nisem še niti poznal ali pa niti še ni bilo. 

Opomba: če ima danes naročnik željo postaviti spletno trgovino in ima načrt v njo postaviti nad 200 produktov, mu za spletno platformo priporočam Magento za trgovino, WordPress pa (na poddomeni) za blog. Omega3.si trgovina je krasno in tekoče delala tam do vnosa malo nad 200 produktov, zdaj, ko je v njej cca. 250 produktov, pa je počasna kot polž.

Produkte (vključno s SEO optimiziranimi opisi smo vnašali v spletno trgovino intenzivno do konca poletja 2014), potem je sledilo pisanje blog vsebin.

Kako smo zastavili strategijo priprave prvih blog vsebin?

Strategijo priprave blog vsebin za spletno trgovino, smo zastavili po spodnjih dveh slikah:

  • Najprej smo blog razdelili na rubrike (katerim smo preverili iskalne volumne). Prvo rubriko smo poimenovali “Aktualni nasveti”, z namenom, da nam bodo tisti, ki bodo zapisom sledili preko družabnih omrežij, hitro našli nove zapise.

Spodnja slika prikazuje strategijo evidentiranja spletnih vsebin:

  • za posamezne blog zapise smo predvideli v povprečju 1500 besed
  • vsakemu blog zapisu smo predvideli ključno besedo, na katero smo blog zapis optimizirali
  • vsakemu zapisu smo določili naslov, obenem pa spremljali iskalne volumne za posamezne vsebine
  • v drugem delu prvega polletnega dela, sva na pripravi blog zapisov, delala dve osebi (jaz in moja mentoriranka za bloganje in SEO)
strategija blog zapisov spletna trgovina

Blog zapise smo kasneje preusmerili na t.i. long tail ključne besede, od pisanja blog zapisov od takrat, pa do danes, pa se je že toliko spremenilo, da spodaj opišem rezerve, ki jih takrat v blog zapisih še nismo upoštevali (bodisi, ker za njih nismo vedeli ali v preteklosti še niso bile mogoče).

3 VEEELIKE rezerve v blog zapisih, ki jih takrat (leta 2014) še nismo upoštevali:

  • še bolj razgibane blog vsebine (z več slikami, več opombami, več razgibanimi fonti, tudi več barvami posameznih poglavij,…). Večje kot je “kranclanje” teksta, večja je zadržanost fokusa bralcev na blog vsebinah (merjeno z average time in bounce rate).
  • bolj subtilni prodajni teksti (v tistem času smo “poznali” le klasične, direktne CTA-je: “kupi tukaj”, “kupi zdaj”,…. S časom sem prišel do ugotovitve, da se bistveno boljše obnesejo nekateri drugi CTA-ji. Npr.: “preveri trenutno najnižjo ceno” (cilj affiliate spletne trgovine je pritegnjenega obiskovalca trgovine čimprej odpeljati v trgovino, “cookie za affiliate trgovino” pa itak, v povprečju pri dobaviteljih velja med 30 do 60 dni).
  • ne tako direktno izražena želja po prodaji in več konverzijskih pasti (npr.: še zdaj boste na blogu opazili cel kup slikic, ki niso klikabilne in ne vodijo nikamor (čisto enostavno pa bi lahko bile vse klikabilne, z affiliate kodo kar v trgovine dobaviteljev).

Kako je bila zastavljena strategija dvigovanja spletne trgovine na prvo stran Googla (za cca. 70 besed hkrati)?

Dvigovanje spletne strani proti prvi strani Googla, smo zastavili (za razliko od večine spletnih strani, ki jih trenutno mentoriram in tudi mojih spletnih strani) za okrog 70 ključnih besed, hkrati.

Razlogov za to je več:

  • ekipa je v času, namenjenem za dvigovanje spletne strani, bila načrtovana na 3 osebe
  • do tega projekta, sem večino projektov vodil z dvigovanjem po 5 težkih, generičnih ključnih besed, hkrati. Želel sem pridobiti izkušnjo kako bi bilo, če bi se lotil projekta dvigovanja spletne strani z več deset besedami, hkrati.
  • motivacija za dvigovanje spletne strani, t.i. offsite seo, je bila “na špici”, ker je šlo za prvi tak izziv (o vprašanjih, ovirah in izzivih iz naslova dopustov, bolnišk, itd…. sploh ni bilo govora, ker se pač s tem, do tega projekta, še nikoli nismo “resno/sistematično” srečevali)

Strategija gradnje povratnih povezav, je razvidna iz spodnje slike:

Za vsako, “napadano” ključno besedo, smo v evidenci (Google Sheets) odprli svoj zavihek (spodnje besede na zelenih zavihkih). Zavihke smo “pobarvali” v zeleno, po tem, ko je, za izbrano ključno besedo, bila dosežena, prva Googlova stran (pozicije med 1 in 5), v vrstici 1 je vidna dinamika hitrosti gradnje povratnih povezav.

strategija gradnje povratnih povezav

Danes je evidenca in strategija gradnje povratnih povezav, zastavljena “drugače”. Iz zgornje slike je razvidno, da je večina povratnih povezav bila zgrajena iz namensko postavljene mreže spletnih strani, z namenom dvigovanja spletne trgovine, za posamezne ključne besede. Današnja, moja strategija gradnje povratnih povezav, je bistveno bolj razgibana še z drugimi tipi povratnih povezav.

Zakaj in kdaj se je začelo ustavljanje “aktivnega” dela na spletni strani?

Ker spletna stran Omega3.si ni bila prioriteta v smislu ustvarjanja zaslužka preko interneta, ampak bolj moj učni projekt (za affiliate spletne trgovine), smo zelo aktivno na spletni strani, kot ekipa, delali do prvih resnih ovir.

In ne boste verjeli 🙂, prve resne ovire, na spletni strani, ki govori o zdravju, ne izhajajo iz SEO-ta in Googlovih muh (navsezadnje je, v najboljšem času, Omega3.si bila na prvi strani Googla, s kar cca. 70 besedami), ampak iz dobre, stare, slovenske hudomušnosti konkurence.

Po povečani vidnosti spletne strani, so se namreč oglasili prvi inšpektorji…..
Dve, tri kolobocije in pogovori z njimi in padla je odločitev, da se na spletni stran, ne “učim” več.

Preprosto, ker mi tega ni treba.
In mi ni potrebno zgubljati časa za to.

Kako smo, s časom, spletno trgovino (oz. celotno stran) transformirali v druge vire zaslužka?

Kdor zdaj “zavije” na spletno stran, bo na njej sicer še videl affiliate povezave.
A tudi reklame (Google Adsense).
In tudi povratne povezave na druge spletne strani.

Zdaj se stran, namesto iz prvotno zamišljene affiliate provizije od posredovanja spletnih obiskovalcev v spletne trgovine s prehranskimi dopolnili,  prvenstveno monetizira čez Google Adsense in offsite SEO optimizacijo, kar pa tudi nekaj pove:

Noben spletni projekt ni vstran vržen čas, četudi ne uspe, tako kot si si najprej zamislil….
Ali z njim zmagaš ali pa se od njega nekaj naučiš.