Eden izmed faktorjev višjega uvrščanja internetnih strani na Googlu, bi naj bila (tudi) stopnja zaupanja Googla v spletne strani, ki jih ta prikazuje v svojem iskalniku. Bolj kot bi naj Google zaupal posamezni spletni strani (in vsebini na njej), večja je verjetnost, da bo internetna stran, uvrščena na iskalniku Google, višje.
OPOMBA: Pred prebiranjem spodnjega nasveta, upoštevajte, da med SEO stroko, obstajata (načeloma) vsaj 2 SEO struji, od katerih je prva velik zagovornik tega, da je stopnja zaupanja Googla (t.i. trustworthiness) spletnim stranem, za rangiranje na Googlu, zelo pomembna in druga, ki zagovarja, da stopnja zaupanja, ni direkten ranking faktor, pri razvrščanju prikazov strani na Googlu.
Stopnja zaupanja bi naj bila eden izmed 3 odločilnih stebrov zaradi katerih so nekatere spletne strani na Googlu uvrščene višje, zraven stopnje zaupanja, pa sta druga 2 stebra še: ekspertiza in avtoritativnost spletnih strani:

Preden pogledate kako sami na hitro (in brezplačno) odkrijete kakšna je stopnja zaupanja Googla v vašo spletno stran, upoštevajte, da različna SEO orodja (Ahrefs, Moz, Semrush, itd…), stopnjo zaupanja merijo, vsaka s svojimi metrikami in pojasnili in, da vsak ponudnik orodja seveda svojo metriko razglaša tudi za zdaleč najbolj kredibilno (itak).
Stopnja zaupanja Googla v spletne strani bi naj bila seštevek avtoritativnosti spletnih strani, engagementa (vpletenosti obiskovalcev v spletno stran) in ugleda spletne strani. A, hkrati Google v svojih izjavah o metrikah, ki merijo stopnjo zaupanja Googla v spletne strani, pojasnjuje, da:

Kako odkrijete stopnjo zaupanja Googla v spletno stran [s pomočjo brezplačnega Mozbar-a]
Mozbar najdete v Googlovi spletni trgovini (vir 1).
Mozbar meri stopnjo zaupanja Googla v spletne strani na lestvici od 1 do 100. Večja kot je številka, bolj bi naj Google zaupal internetni strani in obratno: manjša kot je številka, manjša bi naj bila stopnja zaupanja Googla, v merjeno spletno stran.
Po tem, ko si Mozbar (brezplačno) prenesete na svoj računalnik, se vam ikonica Mozbar-a “naseli”, v iskalniku Chrome, na desni zgornji del brskalnika. Na podobno pozicijo kot vsi ostali dodatki, ki si jih nalagate v brskalnik.
Z levim klikom na ikonico ima Mozbar ikona tri različne možnosti prikaza:
- sivo pobarvana ikonica mozbar
pomeni, da je mozbar izklopljen
- sivo pobarvana ikonica, opremljena s številko in modrim “barom”
prikazuje stopnjo zaupanja Googla v domeno merjene spletne strani
- modro pobarvana ikonica
pomeni, da je mozbar “vklopljen v celoti”, s čimer lahko avtoriteto vsake merjene spletne strani, izmerite sproti (ko obiščete internetno stran se vam na vrhu strani pojavi mozbar in obe metriki mozbara (page authority & domain authority) ali pa metriki primerjate direktno na Googlu, z drugimi spletnimi stranmi. Poglejte spodnjo sliko:

Mozbar prikaže številki od 1 do 100 ob dveh oznakah:
PA = page authority
DA = domain authority
PA pomeni page authority in predstavlja stopnjo zaupanja Googla do vsake posamezne spletne vsebine na vaši internetni strani (t.j: stopnjo zaupanja do vsakega posameznega url naslova vaše spletne strani)
DA pomeni domain authority in predstavlja stopnjo zaupanja Googla do celotne spletne domene (oz. kako Google zaupa celotni vaši spletni strani).
Opazili boste, da je stopnja DA na vseh vaših podstraneh, vedno ista, stopnja PA pa se od enega do drugega url naslova, na vaših spletnih straneh, spreminja (in je ponavadi največja na vstopni spletni strani vaše internetne strani).
NAMIG: Pri opazovanju obeh metrik upoštevajte, da je na obe metriki smiselno gledati tudi iz oči panoge v kateri nastopate in tudi iz oči geolokacije trga na katerem nastopate. Recimo, da je DA stopnja zaupanja vaše spletne strani 25. Ta številka vam v primerjavi z drugimi spletnimi stranmi, še ne pove nič, če ne primerjate iste panoge in istega trga spletnih strani, ki nastopajo na trgu.
Primer: če je stopnja zaupanja v spletno domeno na neki spletni strani 25, poglejte kakšno stopnjo zaupanja dosegajo vaši konkurenti v isti panogi na istem trgu (npr. slovenskem Googlu).
Stopnje zaupanja v spletno stran vedno merite tako, da spremljate metrike na posameznih url naslovih spletne strani v povezavi s ključnimi besedami s katerimi targetirate na Googlu.
Če z nekim url naslovom targetirate na Googlu preko več ključnih besed, to torej ne pomeni, da bosta stopnji zaupanja (DA in PA), različni (pač odvisno od tega katero ključno besedo vtipkate v Google, ampak od tega kateri url naslov se prikazuje v Googlu).
Poglejte primer….
Primer merjenja stopnje zaupanja za url naslov ebonitete.si (ki targetira na Googlu na več ključnih besed)
Iz spodnje evidence lahko vidite, da spletna stran ebonitete.si, z istim url-naslovom (ebonitete.si) targetira na Googlu, na več ključnih besed (bonitete, boniteta, bonitete prijava, boniteta prijava,….), PA in DA metriki pa sta enaki za vse ključne besede (ker merita url naslov ebonitete.si). Za tak pregled poskušajte čim bolj natančno opazovati in evidentirati katere url naslove vaših spletnih strani prikazuje Google v iskalniku, za vsako ključno besedo, posebej:

Kako izboljšate stopnjo zaupanja Googla v internetno stran
Stopnjo zaupanja Googla v internetno stran (preko spremljanja Mozovih metrik) lahko izboljšujete na 3 načine:
- zmanipulirate PA in DA metriki (o tem obstaja na YouTubu posnetek, ampak, ker mene te metode ne zanimajo, ga tukaj ne objavim). Bi pa za tiste, ki vas zanima ta pot, vseeno napisal, da z višjima, zmanipuliranima PA in DA metrikama, ne boste dosegli večje uvrščenosti spletne strani na Googlu, ampak samo to, da bosta pač ti 2 številki v vašem Mozbaru višji kot bi bile sicer (kar sicer nekateri na trgu offsite SEO optimizacije, izkoriščajo zato, da drugim prodajajo backlinke pod pretvezo, da bodo dobili backlinke iz spletnih strani z visoko stopnjo zaupanja)
- izboljšujete kakovost vsebin na vaših spletnih straneh
Ena od lažjih poti, da pridete do večje avtoritete in stopnje zaupanja v vašo spletno stran je (redno) pisanje bloga, povezanega s tematiko ponudbe na vaših spletnih straneh. To priložnost si predstavljate tako: če primerjate 2 internetni strani, ki obe ponujata približno isto storitev, ena od njiju pa o tej storitvi vsak mesec objava dodatne nasvete, odgovore na morebitna vprašanja kupcev, dodatne materiale, itd… Kateri spletni strani bo Google (in uporabniki) zaupal bolj?
Spodaj poglejte primer kako poiščete priložnosti za izboljševanje/dodajanje novih vsebin s katerimi izboljšate stopnjo zaupanja…
Ideje za nove vsebine na spletni strani, ki ponuja odkup terjatev
Na spodnji sliki je prikazana ponudba spletne strani prvafina.si, ki podjetnikom ponuja storitve odkupa terjatev:

Iz ponudbe, kjer je predstavljen odkup terjatev na internetni strani, lahko prepoznate hitro priložnost, da bi npr. na blogu prvafina.si, lahko podajali uporabne nasvete za tiste podjetnike, ki iščejo ugodno financiranje ob nenadnih potrebah (npr. zaradi sezone ali pa ob hitrem skoku prometa), vsebine o hitrejšem in učinkovitejšem načrtovanju in uravnavanju denarnega toka podjetij, uporabne nasvete za hitro obračanje finančnih sredstev, nasvete o tem kako lahko podjetniki izboljšajo svoje finančne kazalnike, kako ohranijo kreditni limit na banki in kako izboljšajo odnos s svojimi strankami.
- izboljšujete kakovost backlinkov (t.j. kakovost vsebin iz katerih kažejo povratne povezave na vaše spletne strani)
POZORNO PREBERITE ŠE ENKRAT: V zgornjem stavku nisem napisal, da je kakovost povratnih povezav nujno povezana s kakovostjo spletne domene iz katere prihaja backlink (ker je metrike teh možno zmanipluirati), ampak, da je kakovost backlinkov odvisna od kakovosti vsebine na kateri se backlink nahaja. Med SEO-ti je takih, ki raje kupijo/gradijo backlinke iz spletnih strani z višjimi metrikami, bistveno več kot tistih, ki v prvi vrsti gledajo na kakovost vsebine iz katere backlink prihaja. Kar ni nujno prava pot!!!
Če v neki vsebini na internetu pišejo npr. o medu in pridelkih, ki jih je mogoče iz medu predelati, ni nujno, da boste kot ponudnik medu, najboljše in nasploh edine, kakovostne priložnosti za backlinke, dobili iz spletnih strani, ki govorijo o medu. Ampak tudi med takimi, ki “vaš med” uspejo kontekstualno smiselno umestiti v že, sicer kakovostno pripravljane vsebine (četudi niso direktno povezane s prodajo medu).
Pred leti je Mozbar svoji PA in DA metriki posodabljal na približno 2 do 3 mesece, zdaj bi naj ti dve metriki bili posodabljani sproti, kakor sproti svoj algoritem spreminja in posodablja tudi Google.
POVZETEK: Če ste podrobno prebrali ta nasvet, bi morali priti do ugotovitve, da SEO orodja drugih programerskih hiš, ki se razvijajo zato, da pomagajo pri SEO optimizaciji, Google ne upošteva za razvrščanje spletnih strani v svojem iskalniku, hkrati pa, da je metrike posameznih orodij mogoče celo zmanipulirati (ne samo Mozbar, ampak tudi druge, npr. domain rating (DR) od ahrefs-a, TrustFlow od Majestic-a, itd…).
Ne pravim, da so metrike zaupanja na vseh spletnih straneh zmanipulirane, ampak pravim, da so lahko. Zato bodite pri njihovem upoštevanju za SEO, previdno skeptični. Obenem pa je edina pot, da izboljšujete stopnjo zaupanja Googla v vašo stran, ta, da se trudite (skozi čas) pripravljati vedno bolj kakovostne in SEO optimizirane vsebine, kakor tudi, da so backlinki iz spletnih strani, od koder jih pridobivate, resnično iz kakovostnih vsebin.
Na stopnjo zaupanja v posamezno internetno stran vpliva tudi čas obstoja spletne strani. Dlje, kot je internetna stran prisotna na trgu, bolj ji Google zaupa (ob pogoju, da je internetna stran kakovostna).
Dodatne informacije:
- Offsite SEO optimizacija – Kako pomembna sta page in domain authority za moč backlinkov
Viri:
1 – Mozbar