Urška, pozdravljena. Mi smo, z vašim (i) podjetji Prva bonitetna agencija d.o.o. in Prva finančna agencija d.o.o., zdaj že v tretjem “podaljšku” polletnih sodelovanj, vi osebno, pa ste se tej zgodbi pridružili malenkost kasneje – ko ste sploh prišli na Prvo bonitetno agencijo. Verjetno ste pričakovali, da vas bom najprej “mučil” z vprašanjem kako to, da ste se odločili za menjavo kariere, še posebej, ker kot vem, ste prej delala v digitaliji…
Pozdravljeni Matija. Najprej se vam želim zahvaliti za povabilo na prijeten pogovor ob kavici.
Moram priznati, da sem uvodoma pričakovala to vprašanje o menjavi kariere (smeh). Že res, da sem nazadnje delala v digitalni agenciji, a sem prvenstveno delala na digitalnem nastopu blagovne znamke, ki je bila last agencije, v kateri sem delala.
Morda zato niti ne bi upala trditi, da je šlo za menjavo kariere, temveč bolj za preskok enega nivoja višje, ali pa morda to opredelila kot preskok iz B2C na B2B marketing. Zakaj zame to predstavlja preskok enega nivoja višje v karieri, bom razkrila malo kasneje.
Bolj kot spremembo prehoda iz B2C v B2B, sem se na začetku soočala s spoznavanjem meni, na nek način, ne dovolj poznane panoge, s financami in tudi o tem, kako pomemben je dandanes dostop do vseh poslovnih informacij.
Natančneje sem se spoznavala s tem, kakšne metode se uporabljajo za izračun bonitete podjetij, katerim tveganjem so podjetja vsakodnevno podvržena, kakšne pogoje je potrebno izpolnjevat za pridobitev Certifikata o finančni zanesljivosti.

Če sem čisto iskrena, me področje financ pred poletjem 2021 ni posebej zanimalo.
Da ne bo pomote, seveda so me in še vedno me finance in upravljanje s financami zanima. Nisem “zastonj” premišljen in zahteven kupec. Torej čisto nasprotje izpred let, ko sem bila označena za impulzivnega kupca in nekoga, ki mu je bila finančna pismenost poznana samo iz teorije (smeh).
Dovolite, da se vrnem k srečanju z “novo” panogo… Če so mi bili termini bonitete, bonitetna ocena, prenos v izterjavo poznani od prej, ne morem enako trditi za izraze kot so: odkup terjatev brez regresne pravice, faktoring, terjatve do kupcev, kreditno tveganje, likvidnost in solventnost.
Kakšen pogled ima, po vašem mnenju, ekipa podjetij Prva bonitetna agencija d.o.o. in Prva finančna hiša d.o.o. na SEO optimizacijo? Vsi, ki delamo v SEO, precej dobro vemo, da je optimizacija spletnih strani proces – za procese, ki utegnejo prinašati rezultate šele čez čas, pa ne malo vodilnih in lastnikov podjetij nima ravno, o spletni optimizaciji, prijaznega posluha :).
Digitalna prisotnost Prve finančne agencije in Prve bonitetne agencije je bila neizogibna, zato sva uvodoma skupaj z vodjo prodaje iz Prve bonitetne agencije, Primožem Potočnikom dodelala in nadgradila strategijo za digitalni nastop oz. digitalno prisotnost obeh blagovnih znamk.

Delujemo na področju financ, kjer se vseh sprememb lotevamo premišljeno in natančno…. Vse to je vodilo do tega, da nadaljujemo z aktivnostmi SEO optimizacije, seveda poleg vseh ostalih aktivnosti v marketinškem oddelku (oglaševanje storitev, vsebinski marketing, socialna omrežja, konference…).
Pri vsem tem moram izpostaviti, da me je vodstvo obeh podjetij prijetno presenetilo s tem, ko so bili od začetka predloga o digitalni prisotnosti izjemno naklonjeni, predvsem pa optimizaciji spletnih strani ter družbenim omrežjem, kjer se, kljub resni panogi, skušamo npr. na Facebooku in Linkedinu Prve bonitetne agencije uporabnikom približati z zanimivim opismenjevanjem tematik o tem, zakaj je pomembno preverjati boniteto poslovnega partnerja, kaj je bilanca stanja, kako pridobiti certifikat finančne zanesljivosti, zakaj bi morala biti skrb za lastno dobro bonitetno oceno na prvem mestu vsakega poslovneža, itd.

Vodstvo je kaj hitro začelo prepoznavati pozitivne učinke optimizacije spletnih strani ter splošne digitalne prisotnosti. Kot že vemo je cilj optimizacije spletne strani (SEO) ta, da se spletna stran za izbrane ciljne ključne besede pojavlja na prvih mestih med rezultati na Googlu in tudi na drugih iskalnikih.
Aktivnost SEO je tako bistvenega pomena, če si želimo dvigniti obisk spletnih strani in veliko časa namenjamo prav tej aktivnosti. Pri tem bi rada dodala, da je SEO “tek na dolge proge” in da rezultatov ni mogoče videti čez noč, pa tudi vložek je na začetku večji, a dolgoročno prinese večje število organskih obiskovalcev.
Hkrati nam SEO optimizacija omogoča, da nas uporabniki hitro najdejo na 1. strani Googla, ko npr. iščejo informacijo o tem, kaj je bonitetna ocena in zakaj lahko s preverbo bonitetne ocene poslovnega partnerja ocenijo tveganje svojega poslovanja.
Urška, v tretjem vprašanju vam dam priložnost, da napišete nekaj o vašem vodji :). Primož Potočnik, je v mojih očeh super sogovornik in prva ter najbolj zaslužna oseba, da je Seo-Praktik.si, sploh dobil priložnost sodelovati z vašimi spletnimi stranmi (www.ebonitete.si & www.prvafina.si), na področju SEO optimizacije. Kako sami gledate na vlogo vodij pri implementaciji SEO?
Na Primoža gledam predvsem kot na svojega mentorja. Čeprav je vodja prodaje v Prvi bonitetni agenciji, se aktivno vključuje v vse aktivnosti marketinškega oddelka in je oseba, s katero se poleg vodstva, najprej posvetujem glede aktivnosti, ki jih izvajam za dosego marketinških ciljev. Je človek izjemne integritete, natančnosti in stoji za svojimi besedami, kar je zame eno izmed temeljnih lastnosti, ki jih pričakujem od svojih sodelavcev (seveda poleg iskrenosti in občutka zanesljivosti).
Kot ste rekli Matija, Primož je zaslužen za to, da sta se naši družbi Prva bonitetna agencija, ki je razvila bonitetno aplikacijo EBONITETE.SI in Prva finančna agencija srečali s “svetom” optimizacije spletnih strani in posledično tudi z vami, kot SEO strokovnjakom, ki z vašo spletno stranjo Seo-Praktik.si dvigujete prah med drugimi, poleg vas omembe vrednimi in uspešnimi SEO guruji ter digitalnimi agencijami na splošno. Hkrati pa upam, da sta pojma bonitete in finančne storitve nekaj, o čemer smo tudi mi uspeli podučiti vas.
Vodja, kot je Primož Potočnik, je 100% naravnan k doseganju ciljev, izboljšanju delovnih procesov in osebnostni ter poslovni rasti. S tem, ko se tudi sam v svojem prostem času posveča izobraževanju na področju digitalnega marketinga, širi obzorje svojega znanja in je kljub dobrim prodajnim rezultatom pred leti uvidel pomembnost v “biti digitalno prisoten”, pri čemer je težnja prišla še bolj do izraza po začetku pandemije, ko je bila digitalna transformacija in s tudi pomembnost digitalne prisotnosti podjetij v polnem zagonu. Temu sta se na pobudo Primoža, pridružili tudi podjetji Prva bonitetna agencija in Prva finančna agencija.
Tako na kratko bi v bistvu lahko opisala začetek digitalne transformacije in ob tem povedala, da je tudi moj začetek sodelovanja z obema podjetjema bil nadvse zanimiv in poln novih izzivov. Preden sem se zaposlila, je bila moja naloga napisati SEO članek, ki bi pojasnil finančno storitev “odkup terjatev”, kot eno izmed možnosti za izboljšanje likvidnosti podjetij.

Članek je pristal na plodna tla in že sem se znašla v 3. krogu razgovorov, kjer sva v grobem s Primožem ocenjevala, katerega področja se bomo najprej lotili. Poleg klasičnih marketinških nalog je beseda tekla predvsem o digitalni transformaciji.
Digitalna transformacija je v bistvu neskončen proces in trenutno imamo na tem področju še veliko za postoriti, saj si želimo, da bi bili vsi naši procesi kar se da optimalni, s čimer bi dolgoročno prihranili čas ter stroške in seveda bili tudi bolj ekološko naravnani.
Na tej točki smo nekoliko bolj zadovoljni z digitalno prisotnostjo, saj se našima podjetjema odpirajo novi kanali prodaje, s katerimi sedaj naslavljamo večji obseg potencialnih strank pa tudi nov segment strank, ki ga morda v preteklosti nismo dosegli. Za vse to je zaslužen Primož, ki je vodstvu predstavil pomembnost digitalne prisotnosti, le-to pri tem ni oklevalo in v celoti podprlo njegov predlog. Vsekakor pa nas čaka še veliko dela, namreč cona udobja za nas predstavlja osebnostno in poslovno nazadovanje in si želimo iz nje čim večkrat izstopiti (smeh).
Dajva zdaj za moje bralce izdat eno skrivnost. Za “tretji” podaljšek našega sodelovanja ste se v vaših podjetjih odločili, da za interne namene, začnete s snemanji naših srečanj oz. SEO mentoriranj. Zakaj ste se zato odločili? Čemu?
Za sodelovanje z vami smo izjemno hvaležni, pri čemer je vaš in naš trud možno zaznati že na 1. strani Googla, za kar vsakodnevno vlagamo veliko znanja in energije. Trenutno imamo na “krožniku” (smeh) veliko marketinških aktivnosti in pomeni, da je moje delovanje razdeljeno na več področij in zagotovo je to zame eden izmed večjih kariernih izzivov ter tudi preskok v karieri, saj sem v oddelku marketinga sama in je moje znanje razpršeno na še 100 drugih aktivnosti. Poleg tega so finance področje, v katerem ob začetku poslovnega sodelovanja s podjetjema še nisem bila 100% domača in se tudi na tem področju vsakodnevno izobražujem.
S snemanjem srečanj z vami smo si primarno zagotovili bogatenje naše digitalne učilnice, kjer so nam na voljo prav vsa predavanja za primer, ko bi tekom dela pozabili na kakšen detajl s področja optimizacije spletnih strani. Naslednji razlog za snemanje srečanj je bil ta, da bi s pomočjo dostopa do digitalne učilnice nove sodelavce lažje vpeljali v oddelek marketinga, katerim bodo videi srečanj s SEO strokovnjakom, torej z vami Matija, vedno na voljo.
Glavno vprašanje, ki najbrž zanima večino mojih bralcev….. Seveda ni vse zlato kar se sveti in tudi v SEO, če ne celo, še posebej v SEO optimizaciji, ne gre vse tako gladko kot bi si želeli, da gre. Kakšni so vaši največji SEO izzivi, kje je največ težav, kje je največ rezerve…. Oziroma… kam je usmerjen fokus spletne optimizacije za www.ebonitete.si in www.prvafina.si?
Izzivi nam predstavljajo poslovno ter osebnostno rast, zato si želimo, da nas področje SEO optimizacije zmeraj postavlja pred nove izzive. Tega odgovora najbrž marsikdo ne pričakuje, a je meni popolnoma smiseln ter na mestu. Novi izzivi lahko pomenijo rojstvo novih spoznanj in idej, ki nam tekom delovanja bolj koristijo, kakor ostajanje v coni udobja, kjer ni novih izzivov in priložnosti za rast.
Na SEO področju opažamo največje izzive pri objavljanju novih (blog) vsebin, s katerimi bi se lahko pojavljali na prvih straneh Googla. Razlogi za to so različni in kmalu bomo to pomanjkljivost tudi odpravili. Vsekakor imamo pri SEO optimizaciji še ogromno rezerve, predvsem pri uporabi longtail ključnih besed vezanih na bonitete in finančne storitve pri pisanju vsebin, “lovljenjem search intentov”, baclinking strategiji. Rezerve imamo tudi še pri izboljšavi SEO naslovov in meta opisih. Seveda pa vseh t. i. rezerv na SEO področju v tem momentu nisem pripravljena razkriti.
No, čisto osebno me zanima. Ali imate za vaši spletni strani ebonitete.si in prvafina.si, izdelano SEO strategijo za bodoče? Ali bolj “lovite” aktivnosti, ki jih SEO zahteva? Vem, da ste v vašem poslu (finančna panoga), podatkovno izjemno natančni in nimate ravno radi predolgih razprav, ki ne vodijo k merljivim ciljem. Kakšni so vaši nadaljnji cilji z omenjenima stranema na področju SEO optimizacije?
To je v bistvu vprašanje, kateremu bi z lahkoto namenila več časa, a se vseeno moram na neki točki ustaviti. SEO strategijo za Prvo bonitetno agencijo – EBONITETE.SI in Prvo finančno agencijo imamo v veliki meri izdelano in v letu 2022 načrtujemo nadgradnjo le-te. Vemo, kje so naše rezerve in vemo, kakšni so naši cilji.
Urška, še čisto za konec… da vam ne kratim preveč časa :)…Kakšni so vaši osebni SEO cilji, kako vi gledate na SEO?
Na SEO gledam kot skupek aktivnosti, ki jih izvajam zato, da bosta naši spletni strani uvrščeni visoko v iskalniku. Uporabniki pri nakupu produktov/storitev zaupajo iskalnikom in to, da je spletna stran prisotna med prvimi pozicijami na Googlu zelo poveča zaupanje v dotično spletno mesto. Zaupanje se nato izraža na kakovosti prometa in količini prometa na točno določeni spletni strani, npr. na spletni strani Prva finančna agencija, kjer podana vsebina nudi vse informacije za to da, je financiranje podjetij (malih in srednje velikih) kot takšno na enostaven način razloženo vsem uporabnikom.
SEO optimizacija je zagotovo ena izmed stroškovno najučinkovitejših marketinških strategij, saj cilja na tiste uporabnike, ki naše storitve aktivno iščejo po spletu. Vsekakor si želim, da bi uporabniki, ki jih zanimajo bonitete poslovnih partnerjev, bonitetna poročila ter financiranje podjetij stopili v stik z nami in nam dovolili, da s profesionalnostjo, natančnostjo in hitrostjo opravljenih storitev pokažemo, da so za nas stranke na prvem mestu.
Glede osebnih SEO ciljev je pa tako. V zadnjih mesecih sem svoje znanje s pomočjo vas in Primoža precej poglobila, hkrati sta mi oba dala ogromno znanja, ki se poleg SEO področja, navezuje še na druga področja, za kar sem vama zelo hvaležna.
Glede na pridobljeno znanje na SEO področju v zadnjih mesecih našega sodelovanja, sem osebne SEO cilje že dosegla, kljub temu, da je rezerv še veliko. Dodatna nagrada zame bi zagotovo bila pridobitev SEO certifikata Seo-Praktik.si oziroma zame osebno največja nagrada na poslovnem področju v letu 2022.
Urška, hvala za super debato tukaj in pa za vse naše debate, ki jim imamo ob petkih z vami in Primožem.