Sitelinks [Kaj so & kako z njimi izboljšati svojo SEO optimizacijo]

V tem zapisu je podrobneje predstavljeno kaj so sitelinks in kako s sitelinki izboljšate svojo SEO optimizacijo.

Kaj so sitelinks

Sitelinks so povezave, direktno iz iskalnika Google, na posamezne podstrani. Prikazane so na spodnji sliki. Sitelinke postavi Google, po tem, ko uporabniki v iskalnik vtipkajo blagovno znamko (ponavadi ime spletne domene).

sitelinks
Na zgornji sliki sta prikazana 2 sitelinka za mojo osebno spletno stran matijazajšek.com, po tem, ko v Google vtipkam svoje ime (kar je tudi brand name istoimenske domene).

Načeloma obstajata 2 vrsti sitelinkov, plačljivi in organski.

Plačljivi sitelinki nastanejo ob plačanih spletnih oglasih, ko upravljate z Google Ads kampanjo.

Neplačljivi sitelinki nastanejo ob neplačanih prikazih spletnih strani (SEO), pri čemer na prikaze sitelinkov ob neplačanih prikazih spletnih strani, upravljalci spletnih strani naj ne bi imeli direktnega vpliva. Google bi naj t.i. SEO sitelinke sam določal in izbiral katere povezave bo prikazoval med sitelinki.

Po pričevanjih Googla in SEO skupnosti so se sitelinki prvič pojavili v iskalniku Google že leta 2005, uradno pa jih je Google naznanil leta 2006. Danes bi naj sitelinki bili praktično prikazani pri večini iskanj po blagovnih znamkah (t.j. branded searches) in pa tudi pri nekaterih informativnih ključnih besedah.

Organski sitelinki se lahko pojavijo na Googlu v različnih oblikah:

  • organski eno vrstični sitelinki. Primer:
organski enovrstični sitelink

Organski, enovrstični sitelinki nastanejo dostikrat kot posledica tega, da na začetku spletne vsebine, postavite kazalo (table of content). Na spodnji sliki je prikazano kazalo na vsebini, kjer so prikazani primeri za vsebinski marketing:

sitelinki vzeti iz kazala
  • organsko iskalno okno. Primer:
organsko iskalno okno

Organsko iskalno okno omogoča uporabnikom Googla, da direktno v Googlu iščejo izdelke v spletnih trgovinah.

Zakaj so sitelinki pomembni

Ena od študij (vir 3) je pokazala, da je prikazovanje sitelinkov vplivalo na 64% povečan dvig stopnje CTR, napram klikom na spletno stran, ko ta ni prikazovala sitelinkov:

Sitelinki prispevajo k:

  • povečani stopnji zavedanja o blagovni znamki (ker omogočajo direkten dostop uporabnikov Googla, do podstrani spletnih strani na katerih so npr. objavljeni kontaktni podatki, informacije o vas, medijske objave o vas, izjave strank, itd…)
  • k povečani stopnji zaupanja v blagovno znamko. Sitelinki se ne pojavijo pri, iz oči Googla, nezaupanja vrednih spletnih straneh. NAMIG: z vtipkanjem imena svoje blagovne znamke (in prikazom ali ne prikazom sitelinkov) preverite ali Google zaupa vaši spletni strani!
  • globljem in hitrejšem brskanju ter dostopu do želenih spletnih vsebin

Kako vplivate na prikaze organskih sitelinkov

Slaba novica je, da na na prikaze organskih sitelinkov naj upravitelji spletnih strani sami, ne bi imeli direktnega vpliva.

Googlove besede (vir 2) o tem:

We only show sitelinks for results when we think they’ll be useful to the user. If the structure of your site doesn’t allow our algorithms to find good sitelinks, or we don’t think that the sitelinks for your site are relevant for the user’s query, we won’t show them.

Google sam določa katere url naslove bo prikazal za sitelinke, načeloma pa boste na večini spletnih strani, kjer je razloženo o sitelinkih, našli, da na izbiro sitelinkov vplivata notranje povezovanje spletnih podstrani med seboj in struktura spletne strani.

Kljub temu, da Google sam odloča katere povezave bo prikazoval v vaših sitelinkih (če sploh katere), pa vseeno na prikazovanje organskih sitelinkov lahko POSREDNO vplivate.

Poglejte primer NEIZKORIŠČENEGA POLNEGA POTENCIALA SITELINKOV [in kako sem neizkoriščen potencial spremenil v popolni izkoristek od sitelinkov]

Pred časom je Google za spletno stran Seo-Praktik.si prikazoval naslednjih 6 sitelinkov (3 na levi strani slike sem zameglil, da sem lahko prostor uporabil za besedilo na sliki):

sitelinki seo praktik

Na zgornji sliki je po “nepotrebnem” en sitelink neizkoriščen, ker, če 2 sitelinka kažeta na isti url naslov, hkrati pa se niti v naslovu povezave ne razlikujeta bistveno (SEO nasveti & Blog o spletni optimizaciji), s tem zmanjka 1 možnost za sitelink, ki bi lahko predstavljal dodaten (drugačen) argument za klik na spletno stran.

Po izboljševanju notranjih povezav (t.i. internal links) med posameznimi podstranmi na Seo-Praktik.si (kar je trajalo cca. 1 mesec), Google, po novem, prikazuje spodnjo sliko s sitelinki:

seo praktik novi sitelinki

Možnosti, da bo Google prikazoval vam želene sitelinke (in ne tiste za katere sam ocenjuje, da so najbolj ustrezni), si povečate na 4 različne načine:

  • ali se lotite bolj agresivnega notranjega povezovanja do podstrani, ki jih želite imeti prikazane v sitelinkih (priporočam: Kaj so in kako graditi interne linke)
  • ali iz kakšnega, vam neustreznega sitelinka, naredite redirekt na vam želen sitelink (!!!, previdno, da s tem ne podrete zasledovanja katerih drugih vaših SEO ciljev)
  • ali, da se osredotočite na izboljšanje primarnega menija na spletni strani
  • preizkusite vse 3 načine

NAMIG: Ko se boste lotili optimizacije sitelinkov z namenom, da dosežete, da bo Google, za vašo blagovno znamko, prikazoval vam želene sitelinke, ne pozabite, po izvedenih korakih, narediti novega sitemap-a in ga posredovati Googlu.

Viri:

1 – What Are Sitelinks? How to Influence Them
2 – Sitelinks
3 – The Definitive Guide To Getting Google Sitelinks