SEO vsebine, ki najbolj pomagajo pri optimizaciji spletnih strani

Velika večina tistih, ki nas zanima spletna optimizacija, vsaj na začetku poti, smatramo, da je za dobro uvrščanje spletnih strani, na prvi strani Googla, potrebno predvsem SEO optimizirati zapise na blogu, pristajalne strani za storitve podjetja ter opise produktov in kategorij v spletnih trgovinah. Največ pozornosti pa itak večina namenjamo SEO optimizaciji vstopne spletne strani.

Za čimboljšo spletno optimizacijo je sicer pomembno, da optimiziramo čim več url naslovov naše spletne strani, vendar je vrst vsebin, uporabnih (tudi) za optimizacijo spletnih strani, še bistveno več, kot jih je opisano zgoraj.

Katere vsebine se največkrat uporabljajo za potrebe spletne optimizacije strani

Glavne vrste SEO vsebin so:

  • blog zapisi
  • infografike
  • pdf dokumenti (Google indeksira tudi pdf dokumente) in
  • YouTube SEO vsebine ter
  • SEO članki (za potrebe off site SEO optimizacije)

Za optimizacijo internetnih strani in trgovin, se zraven zgornjih, uporabljajo še naslednje SEO vsebine:

  • viralne vsebine (npr. smešni memi)
  • SEO vsebine v obliki vodnikov
  • SEO optimizirani pregledi in primerjave produktov
  • SEO vsebine, ki odgovarjajo na vprašanja (najpogostejša vprašanja (faq), kako (how to,…))
  • seznami
  • round up vsebine (vsebine, v katerih so zajeta mnenja različnih strokovnjakov).
  • podcasti

Viralne vsebine

Viralne vsebine (tudi za potrebe spletne optimizacije), v večini primerov dosegajo svojo viralnost, pretežno na družabnih omrežjih.

Memi so primer takšne viralne vsebine, ker so oblika zabave, zabava in kratkočasenje pa sta glavna motiva, zakaj so spletni uporabniki, sploh prisotni na družabnih omrežjih.

Z izrazom “memes” označujemo slike in video posnetke, ki vsebujejo del besedila, v družabnih omrežjih pa dosegajo večjo viralnost tudi zato, ker ciljne publike, ne “silijo”, da zapustijo socialna omrežja, ampak, uporabniki ostajajo, po ogledu, deljenju ali všečkanju memov, naprej na družabnem omrežju.

seo vsebina memi

Še posebej viralne vsebine za internet so smešni memi.

Obstajajo zelo različne oblike memov, ki vsaka drugače, ustvarja različno vzdušje (in zavedanje o blagovni znamki).

S črnim humorjem in sarkazmom, se npr. za potrebe promocije SEO storitev, s pomočjo memov, na družabnih omrežjih, lansira spodnji mem:

seo vsebina memi
Večji efekt imajo, logično, originalni in NOVI memi. Kopiranje in objavljanje obstoječih memov nima enakega učinka kot originalen mem. This meme is a copy.

Večina memov bi naj ustvarjala šaljivo vzdušje, nekateri memi se oblikujejo v posmeh kakršnemu koli človeškemu vedenju, itd… Nekateri memi imajo video posnetke ali besedne izraze, da ustvarijo obliko satire.

Prednost memov je v tem, da se jih da enostavno izdelati, hitre meme pa si lahko sami izdelate s pomočjo Meme Generator in Quick Meme.

SEO NAMIG (da ne zgubljate časa za SEO optimizacijske aktivnosti, ki NE DELUJEJO): Objavljanje url naslovov spletnih vsebin iz internetnih strani (npr. blog zapisov), NI RANKING FAKTOR, zaradi katerega bi se spletna stran uvrstila višje v iskalniku Google. Prisotnost podjetij na družabnih omrežjih se bolj priporoča zaradi vzgibov po gradnji skupnosti, odnosa, komunikacije in zaradi gradnje blagovne znamke, iz vidika SEO optimizacije pa je objavljanje lastnih vsebin na družabnih omrežjih uporabno le za čimbolj razpršen portfelj različnih vrst povratnih povezav. Zaradi objav vaših blog zapisov na družabnih omrežjih, vaša spletna stran NE BO uvrščena višje v iskalniku Google.

SEO vsebine v obliki vodnikov

SEO vsebine v obliki vodnikov, ki si jih obiskovalci spletnih strani (v zameno za elektronske naslove), “pretočijo” na svoje računalnike, veljajo za eno od najbolj uporabljanih SEO taktik, pretežno za storitvene spletne strani.
Iz spodnje slike, kjer lahko vidite kakšno je na internetu, zanimanje za e knjige, lahko vidite, zakaj:

seo vsebine e knjige
Vir študije: E2msolutions

Če je, na eni strani, razlog za pisanje SEO vsebin v obliki vodnikov, veliko internetno zanimanje, je na drugi strani, razlog zakaj bi vsaka (storitvena) spletna stran morala pisati SEO vsebine v obliki vodnikov, naslednji:

Iskalci različnih storitev na internetu, si želimo ogledati čimveč ponudnikov storitev (in ne enega).
Sigurno se za naročilo določene storitve ne bomo odločili na podlagi obiska ene (in edine) spletne strani.

Ker se, zato, “sprehajamo” po več spletnih straneh, smo za lastnike spletnih strani, če na njih ne pustimo nobene sledi, “mrtev/prazen” obiskovalec.

SEO vsebine v obliki vodnikov so zato t.i. lead magneti, ki lastnikom spletnih strani, pomagajo, da od obiskovalcev, ki se “sprehajajo” od ene do druge spletne strani, dobijo neko sled (ponavadi je to elektronski naslov), ta sled pa jim omogoča, da preko nje, potencialnim kupcem (ki so njihovo spletno stran, nekoč že obiskali) promovirajo uporabne in prodajne vsebine v prihodnosti.

Pogoj za to, da so lead magneti, SEO vsebine v obliki materialov za dolvleko, učinkoviti je, da morajo biti te vsebine, ne samo uporabne, ampak tudi marketinško privlačne, informativne in res drugačne od konkurenčnih (ker želimo, da si ob prebiranju teh vsebin, uporabniki zapomnijo našo spletno stran in našo blagovno znamko).

Za pisca teh vsebin, zato ni nujno, da je ekstra super, dober SEO pisec besedil, ampak prej, da zna pisati predvsem uporabne, koristne in enostavno razumljive vsebine (ki v prvi vrsti, nimajo tendence po prodaji).

Na osebni spletni strani MatijaZajšek.com, sem, pred leti, z namenom zbiranja leadov (sledi) spisal kar pet SEO vsebin v obliki e vodnikov. Tisti vodniki za spletni marketing, so sicer zdaj že malenkost “stari”, ker pa v vsakem vodniku ponujam eno poglavje brezplačno, ti vodniki še danes, k moji bazi elektronskih naslovov, prispevajo med cca. 100 in 130 kontakti, na leto.

.

SEO optimizirani pregledi in primerjave produktov

SEO vsebine, v obliki pregledov in primerjav produktov, znajo zelo dobro uporabljati affiliate marketingaši.
IZ DVEH RAZLOGOV:

  • primerjalne vsebine so odlična priložnost za optimizacijo vsebin za nakupne ključne besede
  • večina kupcev, pred nakupom določenega produkta, primerja izbran izdelek z drugimi podobnimi produkti. Zato so za SEO optimizacijo teh vsebin zelo primerne ključne besede, kot so: najboljše, najcenejši, poceni, v akciji, ugodni, najbolj ugodni, najbolj varčni,….. Zelo dobro znajo SEO vsebine za te ključne besede, pripravljati npr. affiliate marketingaši, ki prodajajo preko Amazona (p.s.: če se zanimate za učinkovito prodajo preko Amazona, priporočam: Kako prodajati na Amazonu).

Zakaj so ocene izdelkov in primerjalne SEO vsebine tako pomembne za optimizacijo spletnih strani?

Ocene izdelkov so dobesedno najbolj dragoceno bogastvo, ki ga posamezno podjetje, ki prodaja na internetu, sploh lahko ima. Vsaka stranka, ki išče nek izdelek, skoraj 100% želi, pred nakupom, najti pregled izdelka, ocene izdelka in primerjavo izdelka s podobnimi.

Nekatere marketing študije dokazujejo, da 90% ljudi kupi določen izdelek preko interneta šele po tem, ko pregleda vse izdelke, prikazane pod izbranim izdelkom (Product reviews impact on online shopping behaviour – SmartInsights).

31% ljudi nakupuje samo na podlagi odličnih ocen. Poleg tega pa so ocene izdelkov tudi ena najbolj učinkovitih offline reklam za izdelke (ker kupci o svojih ocenah izdelkov in storitev, debatirajo tudi izven spleta).
IZKUŠNJA OCENJEVANJA STORITEV IN PRODUKTOV JE USTNO PRIPOROČILO, ustna priporočila pa veljajo za zdaleč najbolj učinkovito marketinško metodo:

Prednosti SEO vsebin v obliki opisov produktov (products reviews) in primerjav produktov, sta predvsem:

  • SEO vsebine, v katerih se primerjajo različni produkti, so odlične za spletno optimizacijo NAKUPNIH ključnih besed
  • vrhnje pozicije na Googlu, s primerjalnimi in hkrati nakupnimi ključnimi besedami, ustvarjalcem vsebin omogočajo enostavno povečanje prodaje (ker v dobro uvrščeno vsebino na Googlu, preprosto dodajajo nove produkte). Zelo dobro SEO optimizacijo in branding, je v Sloveniji, iz tega naredila spletna stran Ceneje.si.

SEO vsebine v obliki najpogostejših vprašanj in odgovorov (Frequently asked questions – FAQ)

Če ste lastnik spletne strani, postavljene v WordPressu, boste navodila kako strukturirate vsebino za najpogostejša vprašanja in odgovore, našli na povezavi, v blog zapisu, na moji osebni strani Matija Zajšek.com. V članku so zapisane tudi vse prednosti, ki jih prinaša pripravljanje SEO vsebin v obliki FAQ, povzetek prednosti FAQ vsebin za SEO optimizacijo pa preberite na spodnjem seznamu:

  • FAQ SEO vsebine Google prikaže kar direktno na Googlovi strani. Obiskovalci dobijo odgovore direktno na Googlu, s čimer sicer spletna stran lahko izgubi klike, a, ker odgovori lahko vsebujejo povezave (v notranjost spletne strani), je to odlična priložnost za segmentiranje res zainteresirane publike (manj zainteresirane publike/ hladne publike najbrž niti ne rabite).
  • po istem, res enostavnem postopku (če ste prebrali navodila na zgornji povezavi) kot se pripravljajo FAQ vsebine, lahko pripravljate in strukturirate HOW TO vsebine (namesto, v zgornjih navodilih, klika na FAQ, kliknete na HOW TO).
  • FAQ (in HOW TO) SEO vsebine predstavljajo za Google t.i. strukturirane podatke (Just how important is structured data in SEO)

.

Kako, v praksi, na Googlu, izpadejo FAQ SEO vsebine, poglejte spodaj:

seo vsebine najpogostejša vprašanja
Ena od prednosti FAQ SEO vsebin je tudi v tem, da vprašanja in odgovori, ki jih ustrezno strukturirate za prikaz na Googlu, “potiskajo” konkurenčne spletne strani, še nekoliko bolj v globino (še posebej se to pozna na mobilnih napravah). Vprašanj in odgovorov v obliki FAQ SEO optimiziranih vsebin, lahko pripravite največ 8. Primer strukturiranja vsebine iz zgornje slike, poglejte v tem članku: Kako optimizirati spletno stran.

SEO vsebine v obliki seznamov

SEO vsebine v obliki seznamov, imajo za potrebe SEO optimizacije spletnih strani, naslednje prednosti:

  • po nekaterih marketinških raziskavah (How to writing lists that work), vsebine v obliki seznamov spadajo med najbolj iskane spletne vsebine, ker ponavadi vnaprej omenjajo določeno število načinov, kako npr. rešiti določen problem.
  • SEO vsebine v obliki seznamov spadajo med ene najbolj enostavnih vsebin za splet (zato se jih pri spletni optimizaciji tudi največ uporablja).
  • pri ustvarjanju SEO vsebin v obliki seznamov je verjetnost za napake, najmanjša (zato se teh vsebin ponavadi loti tudi velika večina SEO začetnikov). Možnosti za napake pri ustvarjanju vsebin s pomočjo seznamov je super malo. V bistvu se take SEO vsebine ponavadi, čisto enostavno, začnejo z: “9 idej za… “, “13 nasvetov o…”, “42 napotkov za…”, itd….
  • ker je ta tehnika ustvarjanja SEO vsebin, zaradi svoje enostavnosti, žal že precej zlorabljena (poglejte spodnjo sliko), nima več takšnega učinka, kot jo je imela na začetku:
seo vsebina seznam
SEO vsebine v obliki seznamov, na prvi strani Googla, za ključno besedo “content tips”. Koliko je vredno prvo mesto na Googlu, preberite na povezavi.

Round up SEO vsebine

Round up SEO vsebine, so v bistvu vsebine, ki nastanejo na podlagi sodelovanja več udeležencev, avtorjev. Moderator/pobudnik roundup SEO vsebine, preko interneta najde strokovnjake na želenem področju in jih povabi k sodelovanju pri nastajanju vsebine (npr. tako, da jim postavi vprašanja, da jih intervjuva, itd…).

Na ta način nastanejo t.i. round up SEO vsebine, ki imajo več SEO optimizacijskih prednosti:

  • SEO round up vsebine so ponavadi daljše (ker je več udeležencev), daljše in kakovostnejše vsebine pa so v Googlu uvrščane višje.
  • za round up SEO vsebine porabite manj časa za pisanje (več pa za komunikacijo z drugimi avtorji). Ta komunikacija je tudi priložnost za gradnjo odnosov z drugimi strokovnjaki iz vaše panoge.
  • round up SEO vsebina ima večjo možnost za učinkovito promocijo na družabnih omrežjih (ker obstaja večja verjetnost, da jo bodo promovirali tudi avtorji/soustvarjalci vsebine (še posebej, če ob promociji round up vsebin na družabnih omrežjih, poimensko označite avtorje)).
  • če dobro stukturirate round up SEO vsebino, imate iz nje možnost izdelati t.i. evergreen SEO content, t.i. zimzeleno SEO vsebino, ki jo lahko naslednje leto še izboljšate z dodajanjem mnenj novih avtorjev.
  • round up SEO vsebine imajo večji potencial za pridobivanje povratnih povezav (ker obstaja večja verjetnost, da bodo soavtorji objavili povezavo do vaše vsebine, tudi na svojih spletnih straneh).

Dodatno: What is link roundup – Practical Guide


Podcasti

Podcasti so zelo dober vir za širjenje vsebin, zato, ker podcaste, v času, ko imamo vsi “natrpane” urnike, uporabljamo, ko se želimo nekaj novega naučiti, za to pa ne najdemo časa drugače, kot npr. v avtu, na poti, ipd…. Podcasti so v bistvu audio vsebine, ki jih ljudje poslušajo preko slušalk, da pa bodo vaše vsebine v obliki podcastov, ustrezno SEO optimizirane, pa naj vaši podcasti, upoštevajo naslednje:

  • Podcaste na svoje spletne strani, postavite “above the fold” (nad pregib strani), zato, da obiskovalci do njih pridejo takoj. Podcasti pozitivno vplivajo na SEO optimizacijo zato, ker povečujejo engagement (vpletenost) obiskovalcev spletne strani, povprečni čas zadržanosti obiskovalcev na strani (average time on site), hkrati pa so redni poslušalci podcastov tudi super offline reklama za širjenje vaše blagovne znamke.
  • Podcast SEO vsebine naj vključujejo gumb za naročnino. Ta gumb postavite v podcastu na mesto, ki je najbolj vidno. Uspeh SEO optimizacije s pomočjo podcast SEO vsebin je namreč močno odvisen od tega, koliko naročnikov vam uspe pridobivati na vaše podcaste.
  • Podcaste pripravljajte s transcripti (prepisi). Transcripti so dobesedno zapisane besede, ki se izgovarjajo v podcast audio vsebini. Prepise uporabite na istem url naslovu, kot ste objavili audio podcast. S tem SEO optimizirate več stvari naenkrat. Obiskovalci, ki pridejo na vaše podcaste, teh ne morejo vedno poslušati – zato jih lahko berejo. V prepise lahko vključite ključne besede. Tretjič pa, url naslov, ki vsebuje rich media (več vrst SEO vsebin na enem url naslovu), ima večje možnosti za dobro uvrstitev na Googlu.
  • Podcastom pripravite časovne žige. Časovni žigi (timestamps) so označeni časi v podcast SEO vsebini, ki omogočajo, da uporabnik skoči na točno določen del audio vsebine podcasta. Google podcaste indeksira tako, da kar na Googlovi strani omogoča prikaz časovnih žigov.
  • Podcast SEO vsebine sestavite tako, da lahko v stransko vrstico podcastov postavite sorodne vsebine.
  • Zunanje povezave (outbound links) v podcastih označite tako, da se odprejo v novem zavihku. To je pomembno zato, ker cilj podcastov ne bi smel biti samo “super SEO optimizirana vsebina”, ampak predvsem pridobivanje novih naročnikov. Če je v podcastih omogočen “odhod” poslušalcev preko zunanjih povezav, ne boste pridobivali naročnikov, če se te ne bodo odpirale v novem oknu.
  • V podcast SEO vsebine ne pozabite dodati gumbov za deljenje vsebin in obrazec za email obveščanje o novih podcastih.

Dodatno: Podcast SEO 101: How to optimize your podcast for search engines.