Glede na to, kako zelo se spletna optimizacija (SEO) hitro spreminja in dopolnjuje, sem se za spodnji zapis, odločil predstaviti SEO taktike, ki se jih, vsaj po mojem mnenju, v letu 2019, ne splača več ignorirati. Na prvi pogled boste sicer dobili občutek, kot, da prvi dve opisani taktiki ne spadata k spletni optimizaciji, ampak, ker ne spadata nikamor drugam, povečujeta pa vidnost spletnih strani, na Googlu, jih, ne samo jaz, ampak vse več domačih in tujih SEO strokovnjakov, vseeno, vedno bolj, uvršča med SEO.
Članek zna biti uporaben (tudi) tistim podjetnikom, ki (še kar) mislite, da je SEO nič drugega kot skrb za čimveč vsebin na blogu in, ki klasično onsite seo optimizacijo vidite kot vrhunec vsega kar je na SEO področju treba delati. Preberite spodnji zapis in potem odločite, ali je SEO, še vedno “samo bloganje”. Ali tudi kaj več.
Disclaimer: Ravno zato, ker SEO v 2019, ni več samo “štancanje vsebin”, sem celoten komplet onsite SEO taktik, v spodnjem zapisu, postavil v zadnje poglavje, na dno tega zapisa. Tako bo (upam), bolj razumljivo, da SEO v 2019, ni več samo bloganje po SEO pravilih, ampak, da SEO taktike v 2019 zajemajo še en kup “dodatnih” nalog (brez katerih, se bojim, da samo “klasična onsite SEO optimizacija”, počasi ne bo več dovolj za večanje vidnosti in obiska spletne strani).
Seo taktike za leto 2019, ki jih podrobneje predstavljam v nadaljevanju, so:
Kazalo
Povezave do virov, ki jih navajam, so na dnu članka.
Uporabljanje direktorija Google my Business
Sam, na Google Business, pri svojem delu, gledam kot na Googlov drugi poskus, po tem, ko mu ni uspelo s prvim poskusom, s socialnim omrežjem Google+, dohiteti/prehiteti Facebook-a in priti bližje mobilnim uporabnikom. Ker družabna omrežja uporablja čez 3 milijarde aktivnih uporabnikov (1), unikatnih uporabnikov mobilnih naprav pa je na svetu že čez 5 milijard, je logično, da se Google ne bo na tem trgu predal in, da je moral poiskati “drugačno” pot do uporabnikov telefonov. Zato je nastal direktorij Google my Business (za katerega se sicer v zadnjem času govori, da utegne Google celo zaračunavati pojavljanje podjetij v njem (2)).
Google my Business, iz vidika “klasičnih” onsite SEO taktik, ni omenjan nikjer. Je pa njegova uporaba, super enostavna SEO taktika, ker preko nje ciljate predvsem na mobilne uporabnike, hkrati pa, če Google my Business (GMB) uporabljate v polni meri, zelo vplivate na to, da konkurenco na mobilnih napravah, v iskalniku Google, potisnete zelo nizko med Googlove prikaze.
Logika uporabljanja GMB-ja kot enostavne SEO taktike, je super preprosta.
Bolj kot se trudite izpolniti (in redno polniti) vsebine v GMB, bolj “v globino”, bodo pomaknjeni vaši konkurenti.
Možnosti, da GMB “nafilate” s podatki, pa je pravzaprav ogromno.
Koristi, ki jih prinaša GMB, so predvsem naslednje:
- z GMB povečate vidnost spletne strani, ker se GMB podatki, ob določenih vtipkanjih ključnih besed, prikažejo na Googlovih zemljevidih, iskanje čez Googlove zemljevide pa je pomembno predvsem iz vidika lokalnega SEO.
Poglejte si koliko ekrana na mobilnem telefonu zasedajo GMB podatki za Seo-Praktik.si (v bistvu CEL EKRAN na telefonu – slika 1):
- obenem, če uporabniki v Google vtipkajo ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”, spletno stran Seo-Praktik.si, najdejo tudi med prikazi na Googlovem zemljevidu (slika 2):
- hkrati, če Google my Business uporabljate za objave postov (katere Google priporoča najmanj enkrat tedensko), s tem na telefonih, spet “tiščite” konkurenco v globino med prikazi:
- ponavadi si največ dodatnih klikov pridobite v Google my Business, če redno objavljate fotografije v povezavi z vašo dejavnostjo (mimogrede; te slike se prikažejo tudi v desktop iskanju).
V mojem primeru je največ ogledov dobila slika ženinega salona ob hiši. Moja pisarna je v drugem prostoru, za hišo :).
- obenem ocene (reviews), ki jih uporabniki oddajajo v Google my Business, pomagajo rangiranju spletne strani predvsem pri lokalnem SEO (3), zato spodbujajte vaše sledilce, kupce in partnerje, da oddajajo čimveč ocen:
- najpomembnejše pri GMB-ju pa je to, da VSE kar piše v njem, spada tudi v t.i. knowledge panel database (4), ki pomaga Googlu, vašo blagovno znamko, bolje razumeti kot spletno entiteto. O spletnih entitetah sem več napisal v članku v katerem je predstavljen primer SEO optimizacije teksta, na povezavi.
SEO taktika označevanja podatkov s schema mark up
Schema mark up (SEO taktika označevanja spletnih vsebin s pomočjo strukturiranih podatkov) je tudi tematika, ki je v preteklosti še ni bilo (ker pred leti Google sploh še ni omogočal strukturiranja podatkov), pa tudi za to taktiko bi težko rekli, da spada kamorkoli drugam kot k SEO optimizaciji.
Strukturirani podatki, podobno kot podatki vnašani v GMB, pomagajo Googlu bolje razumeti spletno vsebino, hkrati pa ti podatki, omogočajo dodatne prikaze (ki jih “klasično” vnešene in optimizirane spletne vsebine, ne).
Spodaj so prikazani prikazi na Google, v primeru standardnih rezultatov (na levi), na desni pa prikazi spletnih vsebin, ki uporabljajo schema mark up (strukturirane podatke):
Čeprav se Google ves čas trudi, da označevanje spletnih vsebin s strukturiranimi podatki čimbolj olajša (pomagate si lahko s Structured Data Testing Tool) je v praksi vedno tako, da, ko hočeš nekaj izvesti, se vedno nekje, “nekaj malega”, zalomi. In, če ne drugo, gre ogromno časa, da ugotoviš kje je napaka. Za tiste, ki uporabljamo večinoma WordPress, je dobra novica vsaj ta, da se Yoast, s svojim SEO vtičnikom, v verziji 11.0, vsaj trudi označevanje strukturiranih podatkov, poenostaviti (5).
Taktika označevanja podatkov na strukturiran način, je oz. bi morala biti, “načeloma” enostavna.
V orodje za preizkušanje strukturiranih podatkov samo vnesete želen url naslov in preverite “errorje” ki jih morate popraviti v spletni vsebini, zato, da bi Google zapisano razumel v obliki strukturiranih informacij.
Poglejte primer:
- v orodje (iz povezave zgoraj) sem vnesel vhodno/home page stran Seo-Praktik.si:
- nato kliknem “izvedi preizkus” in, če orodje ne najde opozoril in napak, je spletna vsebina, na preizkušanem url naslovu, strukturirana uspešno:
Nekaj zanimivih SEO koristi, ki jih prinaša strukturiranje podatkov je objavila SearchEngineJournal v svoji študiji (6):
- število klikov na testirani spletni strani, na kateri so uporabili SEO taktiko strukturiranja podatkov, se je povečalo za 43%
- povprečna sprememba pozicije url naslovov s strukturiranimi podatki je zrasla za 12%
- strukturiranje lokalnih podatkov in “breadcrumbs” je prineslo 1% povečan CTR v prvem četrtletju testa
- število prikazov spletne strani s strukturiranimi podatki je naraslo za 1%
Slika testa tukaj:
Zadovoljevanje iskalnega namena (search intent) – opis SEO taktike iz lastne izkušnje
Če se slučajno najde kdo, ki bi prvim dvem SEO taktikam, GMB in strukturiranim podatkom, oporekal, češ, da sploh ne gre za pravi SEO taktiki (ker si pač lahko vsak po svoje, različne SEO aktivnosti, razlaga), verjetno za vse resne SEO mojstre velja, da je zadovoljevanje iskalnega namena (search intent), ena najpomembnejših taktik spletnega nastopa in optimizacije.
Da gre s trudom za zadovoljevanje iskalnega namena, za zelo učinkovito SEO taktiko, pokažem s spodnjim primerom (iz poskusa izboljšanja rangiranja spletne vsebine na mojem osebnem blogu).
Tukaj je primer…. Obljubim vam, da se vam bo splačalo prebrati zgodbo do konca.
Ko sem o spletnih SEO taktikah pisal samo še na osebnem blogu (ker Seo-Praktik.si stran sploh še nisem imel postavljeno), sem med “zanimivimi” ključnimi besedami iz področja SEO optimizacije, med drugim naletel tudi na besedno zvezo “seo optimizacija cenik”.
Za to ključno besedo sem pripravil vsebino, ki je pokrivala “kar nekaj” področij v zvezi s ceno optimizacije spletnih strani. Poglavlja, ki so govorila posredno in neposredno o optimizaciji spletne strani in ceni seo storitev, so pokrivala:
- kdo so ponudniki spletne optimizacije na SEO svetovnem trgu (1)
- kako velik je trg SEO optimizacije v Sloveniji
- razlago o tem zakaj je SEO optimizacija tako draga
- koga izbrati za seo
- dodatno poglavje (koga izbrati za seo drugič)
- vsebino o tem še vedno lahko najdete na povezavi Cenik in cene spletne optimizacije
Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da sem takrat z vsebino, s katero sem ciljal na ključno besedo o cenah spletne optimizacije, ciljal predvsem na dvoje: da je vsebina po yoastu v celoti zelena in, da je vsebina čim daljša. To dvoje mi je namreč v preteklosti dajalo najboljše SEO rezultate.
A zdaj pozor….
Kljub temu, da je bila vsebina napisana z daaaaleč največ besedami izmed vseh konkurentov v Sloveniji in je “pokrivala” praktično vsa mogoča vprašanja, ki sem si jih zamislil na temo cen spletne optimizacije, sem z vsebino uspel pristati šele na 23. mestu.
Za nekoga se to mogoče bere kot super rezultat, ampak za nekoga, ki piše seo optimizirane vsebine, takrat približno polnih 5 let, je to porazno.
Potem sem si rekel, da, če ni šlo z onsite SEO, bom pa z offsite SEO optimizacijo to vsebino pripeljal na prvo stran Googla.
In sem začel z agresivno gradnjo povratnih povezav.
Na offsite SEO področju se sicer smatram za osebo, ki zlahka ne odneha, a offsite povratne povezave tudi po skoraj letu dni gradnje, niso spletne vsebine prestavile v Googlu, nič višje. Enostavno, karkoli sem naredil, ni imelo nobenega vpliva na pozicijo vsebine v iskalniku (t.i. SERP).
No…. po letu dni gradnje povratnih povezav sem se lotil onsite SEO čekiranja vsebine, še enkrat.
In ugotovil naslednje:
Kljub temu, da sem na ciljanem url naslovu pisal o vsem mogočem v zvezi s trgom in cenami spletne optimizacije in kljub temu, da je bila vsebina v celoti SEO optimizirana (100% zelena po Yoast-u), je edina stvar, ki je nisem omenjal v spletni vsebini, optimizirani za ključno besedo “cenik spletne optimizacije”, dejanski cenik storitev optimiziranja spletnih strani.
V vsebini sem dejansko govoril o vsem drugem, samo odgovora (cenik spletne optimizacije) nisem pokazal nikjer.
Zato sem se odločil, da v obstoječo vsebino, dodam nič več in nič manj kot 100 besed.
To je ta del:
Pred vso ostalo, staro in prazno slamo o optimizaciji spletnih strani, sem dodal zgornja dva stolpca.
Levi govori o tem kaj sodi v cenik onsite SEO optimizacije, desni govori o tem kaj sodi k offsite SEO ceni.
Po, na novo opremljeni vsebini, sem url naslov ponovno vrgel v Googlov indeks in stran se je v trenutku prestavila na 5. mesto na prvi Googlovi strani:
Ne vprašajte me kaj sem razmišljal ob prvi pripravi vsebine, ker še sam ne vem točno :). A iz opisane izkušnje sem se naučil, da je PRVA stvar, pred pripravo kakršnekoli vrste vsebine za internetno stran, točka, s katero PREVERIMO iskalni namen (ker je logično, da bo Google na vrhnje pozicije tiščal spletne strani, ki čimprej in čim boljše zadovoljijo iskalni namen njegovih uporabnikov). Zelo podrobno razlago o tem kako odkrijete iskalni namen, ki se skriva za izbranimi ključnimi besedami, sem opisal v članku Analiza ključnih besed za 100% natančno ciljanje kupcev.
Onsite SEO taktike, ki še posebej dobro delujejo na starejših spletnih straneh
Spodaj si poglejte, na enem od zadnjih primerov naših strank, kaj se “lahko” zgodi s starejšo spletno stranjo (stran je stara čez 10 let), če se na njej izvedejo samo nekatere najbolj osnovne SEO taktike. Offpage SEO optimizacije se (razen zgrajenih dveh povratnih povezav), v spodnjem primeru, sploh še nismo zares “dotaknili”.
Spletno stran smo v ekipi Seo-Praktik.si, prevzeli v pregled za optimizacijo novembra 2018. V dveh mesecih, do konca 2018, smo pripravili strategijo optimizacije spletne strani in zabeležili obstoječe pozicije spletne strani. Te, “začetne” pozicije na slovenskem Googlu, prikazuje stolpec P.
Nato smo, kot že rečeno, na spletni strani izvedli samo nekatere osnovne onsite SEO taktike, ki jih prikazuje spodnja tabela (stolpci od črke F do črke O). Zraven osnovnih SEO taktik, je bilo na spletni strani vzpostavljeno tudi pisanje bloga 1 x na teden in stran smo, iz sicer, znane slovenske, custom made CMS platforme, prenesli na wordpress).
Opisi stolpcev od črke F do črke O, ki opisujejo posamezne SEO taktike, se nahajajo pod tabelo:
- stolpec F = vsem (prioritetno določenim url naslovom) smo spremenili SEO naslove (SEO TITLE) tako, da so na začetku naslovov vsebovali ciljano ključno besedo, hkrati pa “resonirali” z iskalnim namenom ključne besede (npr. ključnim besedam z jasno izraženim nakupnim namenom, smo SEO naslove spremenili v prodajne oglase).
- stolpec G = meta opis. Vsem ciljanim url naslovom smo dodali meta opis, pri tem pa pazili, da z opisom držimo rdečo nit ključna beseda/meta opis/vsebina na pristajalni strani. Podroben opis tega detajla tukaj: Kako z meta opisom, naslovom strani in domeno držati rdečo nit
- stolpec H = H1 oznaka. Vse ciljane url naslove smo opremili z H1 oznako tako, da je od leve proti desni, vsebovala ciljano ključno besedo (v nadaljevanju pa še unikaten opis za spodbujanje klikov).
- stolpec I = H2 oznaka. Vse spletne vsebine na ciljanih url naslovih (bodisi, da je šlo za kategorijo, vhodno stran, blog zapis, opis produkta,…), smo “razbili” na najmanj dve poglavji, od katerih je eno poglavje bilo opremljeno z H2 naslovom poglavja (ki je vključevalo ključno besedo).
- stolpec J = prvi stavek v vsaki ciljani spletni vsebini smo “spremenili/dopolnili” tako, da je vključeval ciljano ključno besedo.
- stolpec K = dodajanje najmanj ene slike (ki je ustrezno opremljena z alt oznako). Priporočam: Kako SEO optimizirati slike.
- stolpec L označuje ustrezno gostoto ponavljanja ciljane ključne besede (in rabo sinonimov oz. sorodnih ključnih besed).
- stolpec M označuje vpetost youtube video vsebine v vsebino na ciljanem url naslovu
- stolpec N označuje ali spletna vsebina vključuje najmanj 1 notranjo povezavo (interni link). Priporočam: Kako optimizirati spletno stran s pomočjo SILO.
- zadnji stolpec O vključuje oznako ali spletna vsebina na ciljanem url naslovu, vključuje najmanj 1 zunanjo povezavo (externi link).
Iz tabele lahko vidite, da smo v cca. 3 mesecih izvedli/implementirali vse zastavljene onsite SEO taktike (vse zelene označbe od vključno stolpca F do vključno stolpca O.
Nove pozicije smo izmerili 17.4.2019. Stolpec N (nove izmerjene pozicije spletne strani), v primerjavi s stolpcem P (prve izmerjene pozicije spletne strani), pove vse.
Viri:
1 – Global social media research summary 2019 – SmartInsights
2 – Google may decide to charge for Google my business listings – SearchEngineLand
3 – Local search ranking factors – Moz
4 – Get to know the Google knowledge panel – Upbuild.io
5 – Schema.org is hard; we’re making it easy – Yoast
6 – How important is structured data – SearchEngineJournal