Seo strategija spletne strani Ban&Ban.si

Kot sem obljubil, v nedavni objavi na LinkedIn-u, v kateri sem dobil preblisk, da bom pripravil seo strategijo (moj pogled na SEO rezerve in nastop) ene od spletnih strani, je spodaj predstavljena seo strategija za spletno stran Ban&Ban.si. Spletno stran, za katero je pripravljena spodnja SEO strategija, smo, pri domači mizi, izžrebali, v petek, 19.10.2018.

Tako se je zgodba o pripravi (spodnje) SEO strategije, začela: Na LinkedIn-u sem objavil, da bom za eno, od zainteresiranih spletnih strani, pripravil SEO strategijo in jo objavil tukaj na Seo-Praktik.si.Objava je bila aktualna 3 dni, do izžrebane spletne strani, za katero je spodaj pripravljena SEO strategija, pa je objava dosegla 2622 ogledov (ob cca. 340 sledilcih). Za pripravo SEO strategije, se je preko LinkedIn-a, zaprte FB skupine in v moj inbox skupno zanimalo 43 lastnikov spletnih strani.

Seo strategija spletne strani Ban&Ban.si je, sestavljena, kot napovedano, v prvi vrsti iz mojega pogleda na SEO spletne strani (po domače zapisano: pogleda kako bi se jaz sam lotil SEO nastopa te spletne strani, če bi bila ta moja).

Seveda pa boste od drugih SEO strokovnjakov, sigurno dobili še 1000 in en nasvet, kaj spodnja SEO strategija, ne upošteva, kako bi drugi naredili stvari in kaj sem se sam, v mojem SEO načrtu zmotil. A to ni moja stvar.

SEO strateški načrt (vsake, ne samo te), spletne strani, povzamem v petih točkah:

  • kakšno je trenutno SEO stanje spletne strani (t.i. onsite SEO audit)
  • kakšne so onsite SEO optimizacijske rezerve
  • kakšne so offsite SEO optimizacijske rezerve
  • pogled na uporabniško izkušnjo (UX) trenutne spletne strani
  • zaključek in končna ocena

Disclaimer

Preden se lastniki spletne strani Ban&Ban ter vsi ostali, lotite branja, mojega spodnjega SEO pregleda strani, vljudno prosim, da na izdelek gledate izključno skozi oči izboljšav, ki bi jih sam na spletni strani, sigurno implementiral. Z opisom realnega primera, SEO strategije, sem želel v prvi vrsti koristiti. Lastnikom in bralcem.

V nobenem primeru me ne zanima “kritiziranje” dosedanjega, opravljenega dela, poveličevanje lastnega znanja ali zmanjševanje vrednosti dela kogarkoli, ki je na spletni strani, sodeloval v preteklosti. Ali na njenem razvoju dela ta trenutek.
Od lastnikov, katerih SEO strategije objavljam, predhodno pridobim dovoljenje za objavo in strinjanje, da pregledam njihovo spletno stran.

Za boljšo preglednost, ima spodnja SEO strategija, kazalo:

Prvi vtis

Moj prvi vtis, ko smo, doma izžrebali spletno stran Ban&Ban za pripravo SEO strategije, je bil, da gre za zelo “čisto” in pregledno spletno stran. Tako kot tudi sam, na mnogo mojih spletnih straneh, zastavim začetke strani, je tudi ta stran “čista” v primary meniju, barvita na home page-u v segmentu opisa storitev, kredibilna, s hitrim dostopom do kontaktnih podatkov, z jasnim cenikom in razlago kako deluje poslovni asistent (ki je očitno core sporočilo in produkt).

Moje, SEO fanatične oči, sta še posebej navdušili izenačeni metriki (PA = 15 in DA = 15), ki mi, glede na majhno količino najdenih povratnih povezav in praktično ničen spam score, nakazujeta, da gre za domeno staro vsaj več kot leto dni (kar je iz vidika spletne optimizacije, lahko velik plus).

Trenutno SEO stanje spletne strani (t.i. onsite SEO audit)

Najprej, ko sem “priletel” na spletno stran, sem opazil, da manjka https varnostni certifikat:

Ali vsebuje spletna stran https certifikat

https certifikat

O pomembnosti https certifikata in njegovem vplivu na optimizacijo spletne strani za seo, je na internetu na tisoče virov in mnenj:

Skleniti ali imeti ali ne imeti https na spletni strani, je v bistvu preprosto.
Https pač predstavlja dodatno varnost, zraven spletnih strani, z neopremljenim https certifikatom, pa Google Chrome označi, da gre za nezavarovano spletno stran. Zato inštalacijo https certifikata priporočam, najhitreje pa boste to verjetno uredili kar preko svojega ponudnika gostovanja (cena certifikata za leto dni, je približno 30 €, če pa imate malo znanja ali računalničarja pri roki, pa obstaja tudi brezplačen certifikat, Let’s Encrypt).

Kako so nastavljeni permalinki oz. trajne povezave

Druga stvar, kamor mi ponavadi najhitreje, obrne pogled, so permalinki oz. trajne povezave:

Pogled na enega izmed url naslovov (zgoraj) pove, da trajne povezave (permalinks) na spletni strani, za SEO, niso nastavljene optimalno.

Tako, kot so url naslovi, dodeljeni podstranem (npr. za storitve)….

permalinki

… tako bi bilo boljše, če bi bil nastavljen tudi prikaz url-jev za bodoče blog poste, landing strani, itd….
Navsezadnje vam takšna nastavitev omogoča, da imate ključne besede, vključene v url naslove strani, zdajšnja pa tega ne omogoča.
Ali je ključna beseda v url naslovu, ranking faktor za optimizacijo spletnih strani ali ne, si lahko preberete tukaj:

Does Google count keywords in SEO friendly URL’s as a ranking signal? – Hobo in pa tukaj: Why do URLs matter for SEO? – Moz.

Permalinke, si tako, da bo omogočeno, da se v url naslovih, dodaja ključne besede, nastavite, na WordPress spletni strani, tukaj:

Ali spletna stran vsebuje Favicon

Tretja stvar, ki jo SEO oči, verjetno hitro opazijo je uporaba oz. neuporaba Fav ikone (favicon). Favicon je ikonica, ki se pojavi levo od url naslova spletne strani, vpliva pa predvsem na to, da je stran, označena z favicon, bolj vidna in izpostavljena, napram tistim, ki favicon nimajo.

Ali in koliko favicon vpliva na SEO in kaj Favicon sploh je, si lahko preberete tukaj: The importance of favicons for SEO – Woorank, glede na to, da spletna stran Ban&Ban stoji na WordPressu, pa boste najlažje na wp stran, postavili favicon preko plugina (npr. Favicon by RealFavicon Generator).

Če si boste inštalirali ta plugin, je vse kar je treba, skozi okence (na spodnji sliki) naložiti slikco, za katero želite, da je vaša Favicon (priljubljena ikona spletne strani):

Kako je spletna stran pripravljena za mobilne naprave – mobile friendly readiness test

Preko Googlovega orodja za preverjanje ali je spletna stran mobile ready ali ne, se preprosto preveri spletno stran tako, da se njen url skopira v okence (za stran Ban&Ban kaže, da je ta pripravljena za mobilne naprave):

preverjanje mobile ready spletne strani

Priporočam: 5 ways mobile readiness impacts SEO – WebCEO

Kako hitro se spletna stran nalaga – Speed test spletne strani

Trenutna hitrost nalaganja spletne stran Ban&Ban kaže na rezervo, tako pri nalaganju spletne strani na mobilnih napravah, kot tudi  pri nalaganju spletne strani, na namiznih napravah. Še posebej, če upoštevamo, da je spletna stran razmeroma majhna (vsebuje namreč nekaj statičnih podstrani in nekaj blog zapisov (ki niso strukturirani kot blog zapisi, ampak spletne strani)):

hitrost nalaganja spletne strani

Priporočam:

Kako izboljšati hitrost spletne strani – opis in prikaz postopka
Page speed as a ranking factor – What you need to know – Yoast

Ostale onsite SEO rezerve

Bolj podroben onsite SEO audit pokaže še ostale rezerve:

  • spletna stran, močno (high priority), “trpi” zaradi pomanjkanja povratnih povezav. Izvajanje strategije gradnje povratnih povezav (offsite SEO, o katerem pišem spodaj, v ločenem poglavju) je zato postavljeno na prvo mesto načrtovanih aktivnosti (takoj, po opravljenih onsite SEO modifikacijah).
  • izboljšanje meta opisov (ki manjkajo, so prekratki ali predolgi) je druga visoka prioriteta. Izboljševanje meta opisov se naj začne izvajati takoj, ko so bolj natančno definirane ključne besede v segmentu storitev (o čemer pišem spodaj, v drugem poglavju). Pri izboljšavi meta opisov, vam bo, pomagal zapis Kako optimizirati spletno stran, samo pazite, da si pred optimizacijo vsebin, inštalirate Yoast SEO plugin (ker opis na povezavi, temelji na uporabi tega plugina).
  • srednjeročno ne bo narobe, spletno stran vključiti v (relevantna) socialna omrežja kjer zdaj, spletna stran, praktično spi):
  • razmeroma hitro bi bilo dobro tudi optimizirati slike (iz vidika skrčenja velikosti slik), ker kot smo ugotovili že zgoraj, se spletna stran, kljub “majhni količni url naslovov”, nalaga počasi. K čemer pa sigurno levji delež prispevajo prevelike slike. Za primerno in hitro stiskanje slik v Wodpressu priporočam Smush Image Compression and Optimization, plugin. Koliko odstotkov prostora lahko pridobi spletna stran z optimizacijo slik, lahko vidite na spodnji sliki:
optimizacija slik
  • srednjeročno obstaja še ena rezerva pri optimizaciji slik (iz vidika ustreznega označevanja slik (alt tags)), napotke za popolno optimizacijo slik, pa boste zraven zgornje povezave do članka Kako optimizirati spletno stran, našli tudi v članku Optimizacija slik za SEO (ki sem ga spisal že pred časom, na moji, osebni spletni strani).
  • med očitnimi, začetniškimi SEO priporočili, bi svetoval, še kreiranje xml sitemap-a in posredovanje le tega, Googlu (priporočam Sitemaps tutorial and its effects on SEO – SeoHack):
kreiranje sitemap
onsite seo audit nasvet

p.s.: preden odprete denarnico za onsite SEO preverbo svoje spletne strani, lahko uporabite še nekatera, spodnja, brezplačna, onsite SEO audit orodja, ki bodo verjetno razkrile še več SEO podrobnosti, ki bi se jih dalo in splačalo optimizirati.

  • SeoAnalyzer – NeilPatel (free)
  • SiteChecker (free ob registraciji):
seomator

Še bolj napredna onsite SEO audit orodja, boste našli na povezavi SEO AuditChecklist 2018, a ta orodja niso, ne brezplačna, niti ne za začetnike.

SEO strategija za onsite SEO optimizacijo

Ker nimam podatka o tem, katere ključne besede so spletni strani Ban&Ban pomembne, sem le te iskal na podstrani storitve, kjer so le te, lepo segmentirane in po segmentih tudi natančneje definirane.

Segmenti storitev, ki jih najdem na strani, so:

  • administrativna podpora za CEO in zaposlene
  • poslovna asistenca
  • spletni marketing in socialna omrežja
  • projektni management
  • podpora strankam
  • tekstopistvo in urednikovanje
  • kadrovske storitve

Z željo, da so te besede izbrane tudi z mislijo na to, da jih te iste, vtipkujejo tudi uporabniki Googla, “vržem” te besede v Googlov načrtovalnik ključnih besed (z namenom, da bom za izbrane besede dobil podatek o iskalnem volumnu vsake besede, posebej):

iskanje iskalnih volumnov ključnih besed

Izmed 7 izbranih ključnih besed, le dve, dejansko uporabniki Googla, tudi iščejo, z izrazoma, kot sta definirana zgoraj:

analiza ključnih besed

Obe, tako definirani ključni besedi, navržeta skupaj, vsega 160 iskanj na mesec.
Kar bi, če bi v prihodnosti, spletna stran Ban&Ban kadarkoli dosegla prvo pozicijo na obe besedi in, če računamo optimističnih 50% klikov za prvo uvrščeno stran, pomenilo približno 80 klikov na mesec. Oz. med, tako kot je stran zastavljena zdaj, vsega 3 in 4 klike na dan !!!!

Pogledam še izbor ključnih besed za enega ozmed segmentov:

  • Administrativna podpora za CEO in zaposlene
podrobna analiza ključnih besed

In ugotovim, da takšno poimenovanje ključnih besed, uporabniki Googla, ne uporabljajo…

Na srečo, Googlov načrtovalnik ključnih besed, pove, kakšne ključne besede, za zgoraj omenjene storitve, uporabniki Googla, vtipkujejo v Google.
Morda je med njimi kakšna, ki bi jo bilo bolj smiselno (že zaradi velikosti iskalnega volumna/količine iskanj na mesečni ravni), uporabiti, namesto zgornjih. Preden se lotite analize ključnih besed, za vsak segment posebej, priporočam, da “na hitro” preletite še članek Kako izbrati ključne besede za spletno stran in tudi članek Analiza ključnih besed za 100% natančno targetiranje kupcev.

Brezplačna SEO orodja za pomoč pri iskanju in analiziranju ključnih besed, so zložena na povezavi.

iskalni volumen ključnih besed

Enako, natančno, preverbo ključnih besed in njihovo poimenovanje (tako segmentov, kot posameznih storitev znotraj vsakega segmenta posebej), bi SVETOVAL ZA VSE STORITVE, ki jih ponuja spletna stran.

Razložim po domače, na eni izmed ključnih besed (iz opisa storitev):

Kaj nam pomaga, da imamo, (lahko tudi ZLATO), storitev “posredovanje E-mail novic”,…..(na sliki spodaj):

…., če je to poimenovano z izrazom, ki ga NIHČE ne vtipka v Google, na drugi strani pa storitev “email marketing”, ki jo v Google, na mesečni ravni, vtipka 90.500 uporabnikov:

email marketing

.
Pri poimenovanju storitev in produktov s ključnimi besedami, ki jih uporabniki vtipkujejo v Google, imejte v mislih, DA VSE DOKLER POSAMEZNA STORITEV, PRODUKT, KARKOLI PAČ, zahteva dodatno telefonsko oz. kakršnokoli drugo razlago, to pomeni, da spletni obiskovalci NE RAZUMEJO točno, kaj ta storitev pomeni. Posledično je zaradi tega malo konverzij, tiste, ki pa so/ali bodo pa bodo slabše (ker imajo povpraševalci drugačno razlago kot snovalci spletne strani).

VSE storitve, vsi produkti in pravzaprav VSI url naslovi na strani, naj bodo izbrani na podlagi analize ključnih besed. NIMA smisla poimenovati naš produkt z besedami, ki jih na Googlu, ne uporabljajo uporabniki za iskanje naših produktov in storitev.

Za segment storitev “Administrativna podpora za CEO in zaposlene”, bi morda bilo vredno ključne besede iskati tudi med naslednjimi (administracija = 880 iskanj na mesec, tajnica = 320 iskanj na mesec, itd….). Analizi ključnih besed, tako izboru osnovnih segmentov storitev (tematik), kot poimenovanju posameznih storitev, namenite najmanj 40% časa zasnove spletne strani.

Predlog sprememb ključnih besed, za segment “Tekstopistvo in urednikovanje”

TRENUTNA OPREDELITEV STORITEV SEGMENTA TEKSTOPISTVO IN UREDNIKOVANJE  NA SPLETNI STRANI:

tekstopistvo in urednikovanje

PREDLAGANO PREIMENOVANJE STORITEV PO PREGLEDU KLJUČNIH BESED (IN ISKALNIH VLOUMNOV)

  • urejanje novičk in urejanje zapisov za blog, je (najbrž ena in ista storitev). Obe ključni besedi, nimata vtipkanj v Google, ima pa zato besedna zveza “pisanje bloga”, 260 iskanj na mesec. Za promoviranje te storitve, bi lahko spletna stran Ban&Ban začela z lastnimi blog objavami na temo” kako pisati blog” (besedna zveza ima dodatnih 210 iskanj na mesec).
  • vsebina spletne strani (10 iskanj na mesec) bi lahko bila zamenjana z “vsebinski marketing” (140 iskanj na mesec). Blog objave, ki bi podpirale in promovirale to storitev, bi lahko izhajale iz analize dolgorepih besed, vezanih na vsebinski marketing:
dolgorepe besede
Opis delovanja orodja KeywordShitter, najdete tu.
  • storitev “objave na družbenih medijih” (kjer bi že sama po sebi, bila storitev bolj natančno opredeljena z “objavljanje na družbenih medijih)”, bi lahko bilo zamenjano z enim, od spodnjih izrazov (ki imajo, za razliko, od trenutne rešitve, tudi dokaj solidna mesečna iskanja):
socialna omrežja

Kako zastaviti onsite SEO načrt aktivnosti (iz mojih primerov, po korakih)

Predlog podajam iz lastnega SEO strateškega načrta (za dve moji spletni strani, vezani na spletni marketing; Seo-Praktik.si in MatijaZajšek.com:

  • V preprosti razpredelnici, si je treba NAJPREJ voditi datume objav svojih spletnih vsebin (strani, vnosov produktov v e trgovino, blog zapisov, landing strani,…). Kdor si datumsko vodi svoje načrtovane in izvedene aktivnosti, JE EDINI, ki bo pridobil občutek, kako hitro oz. počasi nekatere stvari nastajajo. To pa nam dostikrat pomaga kot motivator – da pridemo do spoznanja, da brez dela, ne bo nastalo nič.
  • Drugi korak SEO načrta je definiranje tematik (lastniki spletne strani imajo zgoraj tematike segmentirane po različnih segmentih, a imajo VELIKO rezervo pri pritegovanju spletnega prometa, s tem, da jih definirajo/opredelijo skozi “SEO oči”. Poimenovanje tematik/segmentov naj ima podlago v številu mesečnih iskanj v Googlu. Ta del SEO stroka poimenuje tudi topical research.
  • Tretji korak je raziskava dolgorepih ključnih besed, ki bodo (z internimi povezavami na tematske url-je (iz drugega koraka), podpirale posamezne tematike, obenem pa povečevale kredibilnost in strokovnost/ekspertizo spletne strani. Kdor ima o npr. pisarniških storitvah, za povedati vse v enem url-ju, je pač najbrž manj kredibilen, kot konkurenca, ki o pisarniških storitvah, ve govoriti skozi več url-jev (ki kažejo na ciljni url tematike “pisarniške storitve”).

Da ne zapletem tega preveč, sem na “hitrco” narisal seo STRUKTURO SPLETNE STRANI, spodaj:

BODITE POZORNI, DA NITI ENA IZMED PREDLAGANIH KLJUČNIH BESED (NE ZA TEMATIKO, NE LONG TAIL), NI NASTALA IZ GLAVE/NA PAMET,….AMPAK PREKO ISKANJA KLJUČNIH BESED NA GOOGLU!!!! ČE STE STROKOVNJAK SAMO ZA ENO VRSTO SOCIALNEGA OMREŽJA, POTEM LAHKO “NA STOPNIČKO” MED LONG TAIL-I IN TOPICAL CLUSTERJI, POSTAVITE ŠE VMESNE PODKATEGORIJE (NPR. TRETJI LONG TAIL “KAKO ZASLUŽITI Z FACEBOOKOM, BI LAHKO KAZAL NA TOPICAL CLUSTER “FACEBOOK DRUŽABNO OMREŽJE”, TA PA NAPREJ NA “SOCIALNA OMREŽJA”. V pomoč vam mora biti še članek Kako strukturirati spletno stran, ki se nahaja na povezavi.
  • Četrti korak je opredelitev primerne vrste vsebine za vsako posamezno najdeno dolgorepo ključno besedo (blog zapis, kontaktna stran, video vsebina, landing page, product page,…). Samo v vednost: da ne boste kar na pamet za vse long taile, ki bodo podpirali/z internimi linki kazali na “tematske clusterje”, začeli s pripravljanjem blog zapisov, si zapomnite, da je smiselno pred vsako pripravo spletne vsebine, preveriti pri konkurenci, kakšna vrsta vsebine, je najbolj primerna za posamezno ključno besedo.
seo strategija youtube video

Pri tričetrt, “resne” SEO stroke, boste ugotovili, da njihova SEO strategija, že lep čas vključuje pripravo YouTube SEO optimiziranih spletnih vsebin. Pred kar nekaj časa, sem na osebnem blogu, objavil zapis, z naslovom SEO optimizacija YouTube videov. Če se boste podali na YouTube, predlagam, da članek dobro preberete.

  • Šele v petem koraku zasnujemo “grobi” naslov spletne vsebine.
  • V šestem koraku spišemo vsebino, jo pošljemo v Googlov index in izmerimo rezultat.
  • V sedmem koraku “preverimo” ali spletna vsebina, zraven SEO cilja (ki je čim višja uvrstitev v Googlu), vsebuje še lead magnet (če se na naši spletni strani gremo email marketinga).
  • V osmem koraku preverimo še, če ima naša spletna vsebina, povezavo do prodajnega cilja (nima smisla tudi ne pripravljati spletnih vsebin, samo zato, da dajemo in, da nas obiskovalci imajo radi, ampak je priprava spletnih vsebin, investicija v prdobivanje novih poslov).

Primer spletne strategije, ki je opisan zgoraj in, ki ga dejansko sam uporabljam pri svojem delu, lahko vidite na spodnji sliki:

HINT: Če se slučajno tudi sami ukvarjate s pripravo spletnih strategij (za druge), lahko tako izdelano SEO strategijo in načrt objav, izdelate tudi za svoje stranke. Moji mentoriranci vam bodo potrdili, da imajo “približno podobno razpredelnico” tudi sami. Približno podobna je zato, ker moja osebna razpredelnica, novosti, ki se jih na SEO področju sproti učim, vključuje praktično takoj, mentoriranci pa dobijo “update” šele, ko se naslednjič vidimo.

p.s.: pozorni boste opazili, da ima moj primer spletne strategije za SEO, tudi stolpec, poimenovan Tip vsebine.
Ta stolpec sem dodal, ker moram, predvsem mojim mentorirancem za bloganje in SEO, dostikrat na primerih pokazati, kakšna je razlika med PR vsebino in UPORABNO spletno vsebino.

Dinamika objavljanja spletnih vsebin

Eno od najpogostejših vprašanj, ki jih dobivam na temo bloganja (in pa tudi temo pripravo ostalih vrst spletnih vsebin), je kako pogosto objavljati nove vsebine. In koliko naj bo sploh vsebin, na spletni strani.

Iz vidika svežine spletne strani (Guide to Google ranking factors – Part 4 – content Freshness – Search Engine Watch), je dodajanje novih spletnih vsebin (npr. blog zapisov), plus v očeh spletne optimizacije. 

A…..po drugi strani…. dodajanje “neumnosti/nekakovostnih vsebin/šuma” nima nobenega pozitivnega učinka na SEO.

Zato pri vprašanju koliko vsebin dodajati na spletno stran, ne gre toliko za vprašanje, katera spletna stran ima več vsebin, ampak za to, katera spletna stran ima bolj kakovostne vsebine (četudi je teh bistveno manj).

koliko objavljati na spletni strani

Na spletni strani se trudite objavljati samo tiste vsebine, za katerimi 100% stojite. S spletnimi vsebinami NE ZASLEDUJTE CILJA več vsebin = več poslov, ampak manj vsebin = več poslov. Kdor z manj (a kakovostnejšimi vsebinami), pridobi več poslov, ima bolj kakovostno spletno stran (to ne velja za adsense spletne strani).

Spodaj je opravljena raziskava marketinške agencije Hubspot, ki je pokazala, da je na eni spletni strani, vsega 9 blog zapisov, generiralo 55% poslov:

pomen kakovostne vsebine
Moj nasvet: če ste začetniki v bloganju, blogajte bolj pogosto kvečjemu zaradi treninga (učenja iskanja ključnih besed, učenja pisanja ustreznih naslovov, učenja optimizacije spletnih vsebin,…), ne blogajte pa bolj pogosto zaradi spletne optimizacije same. Uvrščenost spletne strani in količina blog zapisov, nista povezana.

SEO pregled konkurence (SEO competitive analysis)

Dostikrat je priprava spletne (SEO) strategije oz. zastavitev strateškega spletnega nastopa, lažja kot si mislimo.

“Lahka/lažja pot” je na spletu lahko tudi ta, da namesto, da “odkrivamo toplo vodo”, pogledamo kakšno spletno strategijo in strateški spletni nastop, je ubrala naša konkurenca. Orodij za to je na spletu, na milijone.

Eno, takšno, brezplačno orodje za SEO analizo konkurence (v primerjavi z našo spletno stranjo) je Competitor Analysis, na povezavi.

V razpoložljivi dve okenci, na levi, vpišete url naslova dveh vaših konkurentov (ali pa enega vašega, če želite primerjati konkurenta z vami), v tretje, desno okence, vpišete ključno besedo in kliknete “Analyze”:

Orodje primerja dve spletne strani, iz kar treh vidikov:

  • iz vidika uporabnosti spletne strani
  • iz vidika označevanja spletnih vsebin z H oznakami
primerjava rabe h oznak pri konkurenci
  • in iz vidika gostote uporabe ključnih besed

Dodatnih 15 SEO orodij, za primerjavo konkurence, najdete v članku 15 awesome SEO competitor Analysis tools – Mention.com

SEO strategija za offsite SEO optimizacijo

Potem, ko bi na spletni strani Ban&Ban bila vzpostavljena onsite SEO strategija (in bi se ta izvajala, po zgornjem načrtu), bi bil na vrsti tudi čas za offsite SEO optimizacijo (dvigovanje spletne strani na težke, generične in dobičkonosne besede). Po nekaterih SEO študijah, je optimalen čas za gradnjo povratnih povezav, od 36 do 41 dni po postavljenem, optimiziranem, novem url naslovu, sicer pa je tukaj 30+ experts share the best time to start link building – MeetAhmad).

SEO strategija za offsite aktivnosti, vključuje:

Primer offsite SEO strategije za dvigovanje ključne besede/tematike “kadrovske storitve”

Offsite SEO startegijo spodaj, pokažem, na hipotetičnem primeru, če bi se lastniki spletne strani, za eno izmed težkih ključnih besed, s katerimi želijo priti na prvo stran Googla, odločili za besedno zvezo “kadrovske storitve” (ki jih imajo že zdaj na strani, zavedene kot enega izmed segmentov svojih storitev). Sicer pa bi se pri offsite SEO aktivnostih, fokusiral na skupno maksimalno dvigovanje 5 težkih, ključnih besed, hkrati.

Da so “kadrovske storitve” izrazito sezonski izraz, za katerega zanimanje naraste tike pred poletnimi počitnicami, kaže spodnja slika:

Da je ključna beseda, tudi razmeroma dobičkonosna, potrjuje številka “paid difficulty = 14”, hkrati pa tudi plačani oglasi konkurenčnih spletnih strani, ki se za to besedno zvezo, pokažejo na prvi strani Googla (več kot je plačanih oglasov, bolj smo lahko prepričani, da gre za dobičkonosno ključno besedo).

Če bi spletna stran Ban&Ban želela biti v prihodnosti uvrščena na prvi strani Googla, po tem, ko uporabniki vtipkajo v Google besedno zvezo “kadrovske storitve”, bi, zraven onsite SEO strategije, v prejšnjem poglavju, morala izvajati tudi offsite SEO načrt (graditi povratne povezave).

Dokaz za to najdemo tako, da nekaj aktualnih spletnih strani, ki so za besedno zvezo “kadrovske storitve” na prvi strani Googla, trenutno, “vržemo” v orodja za spremljanje povratnih povezav in preverimo koliko povratnih povezav, ima zgrajenih konkurenca.

Spodaj sem trenutno uvrščeno prvo spletno stran, za ključno besedo “kadrovske storitve”, Kadrovska-asistenca.si, vpisal v orodje za preverjanje povratnih povezav (MonitorBacklinks) in dobil spodnjo sliko:

Slika pokaže, da bo za “prerivanje na prvo stran Googla” za, ključno besedo “kadrovske storitve” potrebnih cca. 50 povratnih povezav (prvi konkurent jih ima trenutno 43). Ker lahko z orodjem MonitorBacklinks na žalost, preverite povratne povezave, brezplačno, samo za eno domeno, na teden, je spodaj seznam še nekaterih orodij za preverjanje povratnih povezav:

Evidenca spremljanja uvrščenosti spletne strani v Googlu

Evidenco za “dvigovanje spletne strani” Ban&Ban, povzamem kar iz lastnih evidenc (ključne besede, ki jih dvigujem, na svojih spletnih straneh, zameglim):

  • Iz zgornje slike lahko vidite, da za “spletni projekt”, dvigujem ključne besede za 3 spletne strani (3 zamegljeni izrazi v stolpcu Projekt.

Vsaka izmed spletnih strani, ima izbrane tematike/topical cluster (ena izmed tematik spletne strani Ban/Ban bi, hipotetično, bila “kadrovske storitve” (stolpec B, kw = keywords/ključne besede)).

Na desni strani razpredelnice so zabeležene uvrstitve vseh treh spletnih strani, za različne ključne besede:

  • zelena = uvrstitev spletne strani med 1 in 5,
  • rumena = uvrstitev spletne strani med 6 in 20,
  • rdeča = uvrstitev spletne strani nad 21. mesto

Iz zgornje slike lahko vidite, da sem s prvo spletno stranjo, od šestih, težkih ključnih besed, s petimi na pozicijah med 1 in 5, z drugo spletno stranjo (ki sem jo začel graditi maja 2018, pa šele začenjam barvice iz rdečih, spreminjati proti zelenim).

Tretja spletna stran se nahaja v zlati sredini.

Zgornja evidenca tudi razkrije, da uvrstitve spletnih strani, za posamezne ključne besede, merim z Incognito načinom ter čez StartPage (ki, za razliko od incognito, ne beleži geo podatkov iskalcev).

Evidenca gradnje povratnih povezav

Kako si nastaviti evidenco gradnje povratnih povezav, za vsako ključno besedo, ki se jo dviguje, posebej, prikazujem spet iz mojega primera (ker očitno te, za spletno stran Ban&Ban, za katero je pisana ta SEO strategija, ne more biti). Tako kot v zgornji evidenci, so tudi tu, podatki mojih spletnih projektov, zamegljeni:

Iz slike lahko vidite, da se pri gradnji povratnih povezav, evidentira datum vsake zgrajene evidence (vrstica 1).
Iz stolpca A lahko vidite, da so za dvigovanje spletne strani, za vsako ključno besedo, predvidene 3 metode:

  • iskanje on site SEO rezerv na sami strani (kar še najbolj pride v poštev takrat, ko spletna stran doseže pozicije med 1 in 5). Glavne onsite SEO rezerve so boljši SEO Title, meta naslov, polje “above the fold”, boljša zadovoljitev search intenta uporabnikov,…
  • blog na spletni strani (pisan na long tail ključne besede, kot pritegovalec novega, organskega obiska na spletno stran)
  • offsite SEO strategija, ki je sestavljena iz miksa avtoritativnih povratnih povezav na začetku gradnje povezav, srednje močnih povezav iz blog komentiranja in objav v forumih ter iz povratnih povezav iz mreže Nubia.si

To evidenco priporočam za vseh 5 izbranih ključnih besed, ki se jih namerava dvigovati “v enem zamahu”.

Nato sledi naslednja logika:

gradnja povratnih povezav nasvet

Ko katera izmed ključnih besed doseže pozicijo od 1 do 5 (obarvana zeleno), se začne nad njo izvajati monitoring/spremljanje pozicije (in gradnja povratnih povezav le še po potrebi (če se npr. zbudi konkurenca), za dvigovanje spletne strani, pa se določi nova ključna beseda. Ta logika zagotavlja SEO organsko rast spletne strani. Ki se konča takrat, ko imate “igre, posla in kruha dovolj”. 

Priporočam še: Kaj morate delati, da boste tudi na konkurenčne ključne besede (ki imajo veliko iskanj), na prvi strani Googla? 

Uporabniška izkušnja spletne strani

Kljub temu, da sicer na spletu, obstaja cela toča uporabniških orodij, ki pomagajo “meriti” kakovost uporabniške izkušnje spletnih strani (npr.: 100+ awesome UX Tools for UX designers – UX Mastery in The best UX Tools for user research and user testing (2018 Edition) – UsabilityGeek), se da dostikrat do bolj uporabne spletne strani, priti tudi tako, če na svojo spletno stran, pogledamo iz oddaljene perspektive. Skozi tak pogled, so spodaj podani še nekateri moji osebni pogledi (ki pa vam jih, če vam ne sedejo, ni treba upoštevati):

  • prvi vtis spletne strani. Ko novi obiskovalec prvič prispe na vašo spletno stran, ga pričaka (sicer grafično zelo lep), a velik  (čez cel ekran) slider (spodaj), z napisom “Poslovna asistenca” – za vas opravimo dela, ki jih sami ne utegnete ali ne znate. Brez nadaljnega skrolanja po spletni strani, sem dobil vtis, da me tudi odpeljete kam – kot taxi služba. Obenem pa nasloviti na veliko bodoče obiskovalce s tem, da nečesa “ne znajo”, po mojem mnenju, ni najboljše. Zakaj sam nisem pristaš prevelikih sliderjev (še posebej pa takšnih, ki nimajo CTA – poziva k akciji), si lahko preberete v 6 reasons why image sliders are bad for conversions – InstaPage. Še bolj direkten o vplivu sliderjev na prvi strani, je Yoast: Sliders suck and should be banned from your website. HINT: četudi je lastnikom in postavljalcem spletne strani kristalno jasno, kaj ponujate, to ni garancija, da je kristalno jasno tudi obiskovalcem. Naključne prijatelje, sosede, znance, itd…(ki ne vedo s čim se ukvarjate), vprašajte o čem govori vaša spletna stran. In jih poslušajte (brez polaganja jim besed v usta). Če opazite, da vaša spletna stran, zahteva dodatno razlago, potem SPOROČILO SPLETNE STRANI NI JASNO!
  • po skrolanju navzdol po prvi strani, naletim na 3 argumente zakaj vas uspešni poslovneži najamejo (malo višje, v sliderju pa piše, da ponujate storitev za poslovneže, ki ne znajo. To dvoje, spet po mojem mnenju, ne gre skupaj. Sicer bi pa prej, kot argumente za najem, bilo bolje predstaviti kaj točno ponujate (ker iz sliderja to ni očitno).
  • segment “Namesto vas opravimo širok spekter nalog” (slika spodaj), ne bi bilo narobe, če bi že na tej sliki, opredelili bolj natančno (kaj sodi v kateri segment). Ob tem, da bi, iz vidika onsite SEO optimizacije (drugo poglavje zgoraj), tako ali tako bilo smiselno segmente preimenovati s ključnimi besedami, ki jih dejansko spletni uporabniki vtipkajo v Google. HINT: Za pomoč pri onsite SEO optimizaciji si inštalirajte plugin Yoast. V članku Kako optimizirati spletno stran (vsako vsebino posebej), pa si poglejte, kako uporabljati Yoast.
  • spodnji del prve strani je opremljen s tremi referencami, naslov opisa pa se začne z “Vseskozi smo z vami”….. Kar precej časa sem potreboval, da sem si “razčistil” ali je na sliki vaša stranka (referenca) ali lastnica spletne strani. Tako kot je zasnovano zdaj, naslov poglavja, ki je prva opazna zadeva “govori o nas” – (Vseskozi smo z vami), slika pa prikazuje, eno stranko. Kljub temu, da reference podajajo 3 stranke. HINT: Razbijte reference na bolj pregledne (več beline med posameznimi izjavami, dopolnite slike, bodite pa pozorni tudi na drugo in tretjo referenco, ki nič kaj konkretno ne povesta, kaj točno delate za ti dve stranki. Če boste ohranili slike in izjave strank, ne bo narobe, če trenuten naslov, zamenjate s preprostim “Reference” ali “Izjave strank”:
  • footer z izbrano barvo lepo izstopa. Zato je opazen vsem. Izkoristite ga zato tako, da ga opremite z elementi kredibilnosti in zaupanja. Zakaj ne bi v footer dali npr. zemljevida do sedeža vašega podjetja? Zakaj ne bi v footer dali priznanj, certifikatov, diplom, pričanj iz vaših izobraževanj…? Zraven tega pa, tudi strukturno, sektor “preberite” ni (najbrž) zastavljen pravilno (zdi se mi, da nekatere povezave vodijo do strani, druge pa do blog postov).
  • primary meni. Škoda, da manjka stran “o nas”. Četudi je storitev zanimiva (in sigurno pestra), bi rad, preden vas pokličem za več informacij, zvedel več o vas. In tega ni. HINT: Spletna stran mora biti “nagnetena” z dokazili, da ste in, da obstajate, da obstaja sploh sedež firme (slike pisarn),… Dodate lahko slike iz dela, slike iz morebitnih udeležb na konferencah, sejmih, slike zaposlenih (navsezadnje nagovarjate publiko v množini).

Meni (Zakaj nam uspeva) ni najbolj posrečen! Čisto ok bi bilo, če bi mogoče napisali:”zakaj nas izbrati”.

Telefonska številka v svoji vrstici, skazi grafiko! Poskušajte jo spraviti v enako linijo, kot ostale elemente v primary meniju, sicer pa večina wordpress tem omogoča, da kontaktne podatke (telefonsko, email naslov, ipd…) vnesete, posebej, v TopBar. Nad primary meni.

Zraven tega razmišljam, ali bi ne bilo bolje, če bi trenutni slogan (Ban&Ban – poslovna asistenca – Vaš uspeh je naš uspeh, bil “obrnjen in skrajšan”: Poslovna asistenca Ban&Ban. S tem bi najprej povedali kaj ponujate in ne kdo ste (upoštevati je treba, da spletni obiskovalci ne bodo vsi prispeli na spletno stran preko vhodne strani ali preko “landing strani”, kjer je predstavljen produkt. Če se boste npr. v prihodnosti lotili pritegovanja spletnih obiskovalcev čez blog, bo večina obiskovalcev, pritekala preko blog zapisov. Tem bi pa moralo v sekundi biti jasno, kako točno jim ta spletna stran, lahko koristi. V tem primeru bi imel tudi meni “Kako deluje” večji smisel, ker zdaj (ob zelo majhnem napisu “Poslovna asistenca”), zgleda, kot, da meni “Kako deluje” pojasnjuje kako deluje podjetje Ban&Ban.

  • cenik bi, bilo dobro, da je bolj natančen. Kaj točno dobim za posamezen paket?

Zaključek

Iskrena hvala, gospe Nadi Ban, da se je prijavila na mojo, pretežno LinkedIn pobudo, da za nekoga pripravim SEO strategijo spletne strani. Bolj kot sem se, ob pisanju SEO strategije za spletno stran Ban&Ban, poglabljal v samo stran, bolj me je začelo “skrbeti”, da bo napisana SEO strategija, prezahtevna in pregloboka.

In imam občutek, da takšna tudi je.

Z željo, da ne “natrosim” še več nasvetov in popravkov in, da izdelek ne nastane pretirano, nepregledno “strateško skropucalo”, zato precej dodatnih hintov, v tem izdelku, kljub čez 5000 napisanim besedam, ni vključenih. 

p.s.: ne pozabite – če se boste lotili pritegovanja obiskovalcev na spletno stran, s pomočjo SEO optimiziranih blog zapisov, bodo ti hkrati odličen material za objave in nastop na socialnih omrežjih.