Ob začetkih leta začnemo na Seo-Praktik.si, zraven izvajanja optimizacije in SEO mentoriranja tudi z vedno novim, lastnim SEO projektom. Spodaj so predstavljeni SEO rezultati našega trenutnega projekta V ŽIVO. Rezultate komentiram Matija Zajšek.
Ime projekta: SEO dojenček
Izziv: Povečevanje organskega/neplačanega obiska na spletno stran v prvem letu njenega obstoja
Panoga: zdravje
Trg: Hrvaška
Težavnost: zahtevna
Predvideno št. udeleženih v projektu (ob polnem zagonu): 3
Cilj: iz prvotno postavljenega cilja (300 dnevnih obiskovalcev), nato spremenjenega v 400 in nato v 600 obiskovalcev, spreminjam cilj v eno redno objavo na teden do konca dogovorjenega roka (8.12.2023). Do kod bo prilezel obisk, bom videl sproti.
Orodja: brezplačni ChatGPT 3.5, Bing AI, Perplexity
Spletni kanali: samo SEO brez plačljivega oglaševanja
Pristop: 1 x tedensko objavljanje bloga z AI
Načini monetizacije: najprej lead generation, kasneje po dogovoru
Predviden nadaljni razvoj: se doreče s poslovnimi partnerji 8.12.23
Teden od 25.9. do 29.9.2023

KOMENTAR: Ta teden je minil predvsem v znamenju opazovanj kaj se bo zgodilo s prometom na spletni strani, po tem, ko je precej posameznikov v SEO skupnosti poročalo o tem kako jih je “prizadela” nova, septemberska, posodobitev Googlovega algoritma (HCU), o kateri sem pisal v zadnjem SEO komentarju tedna (tukaj). Kot kaže slika, HCU našega projekta ni prizadela, Google je pa tudi včeraj objavil, da je posodobitev zaključena (vir).
Karkoli bo že, če bo do padca prometa na tem projektu sploh prišlo, ne bo povezano s to posodobitvijo, ampak saj vemo, do Božiča je Google ponavadi precej agresiven s posodobitvami. Tako, da …. nikoli se ne ve.
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 36
Št. zgrajenih kontekstualnih INTERNIH LINKOV v tem tednu = 29 (iz nove vsebine = 13, iz obstoječih vsebin na novo vsebino 13, iz obstoječih vsebin na pretekle vsebine = 3)
Št. obnovljenih vsebin = 1
Št. zgrajenih kontekstualnih BACKLINKOV v tem tednu = 6
Investiran čas = 1h 30 min (nova vsebina), 48 min (obnova vsebine), 55 min (backlinkanje), Skupaj = 3 h 13 min
Počutje = za razliko od preteklega tedna, sem se tokrat, v sredo, ko imam največ mentoriranj, držal pri produkciji vsebin ob strani, zato je cel teden minil dobro. Ker mi je nekaj poslovnih partnerjev ta teden prestavilo mentoriranja, nimam sploh občutka, da bi ta teden na projektu sploh delal.
Št. opravljenih individualnih, enournih SEO mentoriranj = 14
Teden od 18.9. do 22.9.2023

KOMENTAR: Ta teden je bil dosežen zadnji zastavljen cilj dnevnih obiskovalcev, ki je bil postavljen na 600 dnevnih klikov. Številka se je ustavila pri 630 obiskovalcih na dan.
Pozorni boste, med podatki zgoraj, opazili, da je letošnji postavljen SEO izziv dobil ime. In sicer SEO dojenček 😁. V mislih sem namreč že pri postavljanju SEO izziva za drugo leto in se mi je zdelo pametno, da vsak SEO izziv poimenujem po svoje.
Letos je predvsem namen izziva pokazati, da je tudi povsem novo postavljene spletne strani možno pripeljati v enem letu do solidnega obiska.
Kljub solidni številki izvedenih mentoriranj ta teden (podatek spodaj), so se ta teden ure “poklopile” tako, da mi je na spletno stran uspelo dodati 2 nova članka. Precej sem tudi, napram preteklim tednom, povečal število zgrajenih internih linkov.
Št. novih vsebin = 2, vsota vseh vsebin na blogu = 35
Št. zgrajenih kontekstualnih INTERNIH LINKOV v tem tednu = 48 (iz prve nove vsebine = 16, iz druge nove vsebine = 16, na prvo novo vsebino iz obstoječih = 8, na drugo novo vsebino iz obstoječih = 8)
Št. obnovljenih vsebin = 1
Št. zgrajenih kontekstualnih BACKLINKOV v tem tednu = 7
Investiran čas = 3h 40 min (2 novi vsebini), 45 min (obnova vsebine), 1h 40 min (backlinkanje), Skupaj = 6 h 5 min
Počutje = v sredo sem si naložil preveč (izčrpano), v četrtek kot nov
Št. opravljenih individualnih, enournih SEO mentoriranj = 15
Teden od 11.9. do 15.9.2023

KOMENTAR: Ta teden je obisk spletne strani spet “poskočil”. Do že drugič, v času izvajanja SEO na tem projektu, spremenjenega cilja (iz prvotnih 300, na 400 in zdaj na 600 obiskovalcev na dan) manjka še 12 klikov.
Ker bo ta številka najbrž do roka (8.12.23) dosežena, tretjič novega cilja ne bom več določil 😁. Novi cilj bo (najbrž) držati se obljubljenega (t.j. najmanj ena nova objava na teden do konca izvajanja projekta), obisk pa naj prileze do kod pač bo.
Med spodnjimi beleženimi aktivnostmi sem v tem tednu dodal še eno, t.j. beleženje števila vloženih ur in minut v ta projekt (v posameznem tednu).
Št. zgrajenih kontekstualnih BACKLINKOV v tem tednu = 10.
Št. zgrajenih kontekstualnih INTERNIH LINKOV v tem tednu = 14 (iz nove vsebine = 8, iz obstoječih vsebin = 6).
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 33.
Št. obnovljenih vsebin = 0.
Investiran čas = 2h 10 min (nova vsebina), 2h 40 min (backlinkanje), Skupaj = 4h 50 min
Št. opravljenih individualnih, enournih SEO mentoriranj = 16.
Teden od 4.9. do 8.9.2023

KOMENTAR: H komentarju na sliki dodajam še namig, da bodite pozorni na to, da sem ta teden, na dnu komentarja, spodaj, dodal beleženje še DVEH novih aktivnosti.
Prva je beleženje števila zgrajenih INTERNIH linkov. Tako tistih, ki iz novo ustvarjenih vsebin kažejo na pretekle zapise, kot tudi tistih, ki iz starih vsebin, kažejo na nove zapise.
Zakaj je to pomembno? Vsaj kar sam opažam, večina SEO-tov interne linke gradi iz novih vsebin, na pretekle vsebine. Korak optimizacije, ki priporoča interno linkanje iz obstoječih vsebin na nove vsebine je marsikje izpuščen. Prispeva pa k hitrejši indeksaciji novih vsebin, stabilnejšim uvrstitvam novih vsebin in kontekstualnemu povezovanju sorodnih vsebin skupaj (t.i. tematsko povezovanje vsebin).
Drugi, nov beležen podatek je število opravljenih individualnih, enournih SEO mentoriranj.
Zakaj je to pomembno? Bolj kot spletna stran raste, večja je pogostost izgovorov, da ni časa za SEO. Ker imamo drugo delo. Spremljevalci lahko preko tega podatka vidite, da se ne ukvarjam samo s tem projektom ampak, da imam tudi jaz še “drugo” delo.
Št. zgrajenih kontekstualnih BACKLINKOV v tem tednu = 8.
Št. zgrajenih kontekstualnih INTERNIH LINKOV v tem tednu = 12 (iz nove vsebine = 10, iz obstoječih vsebin = 2).
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 32.
Št. obnovljenih vsebin = 1.
Št. opravljenih individualnih, enournih SEO mentoriranj = 14.
Teden od 28.8. do 1.9.2023

KOMENTAR: Zabavno mi je brati pretekle objavljene komentarje (spodaj), kjer “modrujem” o cilju, ki ga imam namen doseči s to spletno stranjo do 8.12.2023. Še prejšnji teden sem cilj iz 300 dnevnih obiskovalcev prestavil na 400, ta teden ga prestavljam na 600. Toliko o tem kako smo SEO-ti “modri” okrog planov 😀.
Dajmo še eno napoved 😁: če ne prej, pričakujem takoj po Božiču upad prometa, lahko pa, da se motim. Navsezadnje sem v panogi v kateri gradim SEO, osebno prvič, rezultatov poslovnih partnerjev, ki v isti panogi delujejo na slovenskem trgu, pa tako pozorno nisem spremljal.
Zgornja slika mi zaenkrat pove predvsem naslednje: panoga očitno nima “veliko prostih oz. padajočih” mesecev. Če se je letos dalo rasti od marca do konca junija in se rast nadaljuje že takoj po počitnicah, ni vrag, da tudi drugo leto ne bi bilo mogoče dosegati rasti. Seveda, če vmes ne “vstopi” Google s svojimi posodobitvami algoritma. Ali, če s poslovnimi partnerji za drugo leto ne sklenemo nadaljevanja zgodbe.
Potencialna nevarnost za projekt: po počitnicah se gnete vedno več ostalih SEO projektov, organizacija časa je že kar mala znanost. Posledično je bilo zgrajenih manj backlinkov, pa tudi nobene stare vsebine mi ta teden ni uspelo prenoviti.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 6.
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 31.
Št. obnovljenih vsebin = 0.
Teden od 21.8. do 24.8.2023

KOMENTAR: Cilj, ki smo ga s poslovnimi partnerji dorekli lani decembra, to je, doseči 300 obiskovalcev na 1 dan je bil prvič dosežen. Malenkost je verjetno to posledica tudi tega, da se počasi začenja bolj klikabilni del leta, ko se ljudje ponovno vračajo iz dopustov, nekaj pa je seveda posledica tudi dela 😁. Ker je do roka, ki smo ga s partnerji postavili lani, to je do 8.12.2023, ko imamo v restavraciji Grof v Vranskem, srečanje, še kar nekaj mesecev, ne nameravam do takrat “spati”. Z enotedenskimi objavami na blogu spletne strani nadaljujem, med podatki spodaj pa boste videli, da sem zraven nove spisane vsebine, v tem tednu začel tudi z (že napovedano) prenovo obstoječih vsebin.
Tokratno poročilo znova zajema samo pregled v zadnjih 4 dneh, ker greva z ženo na podaljšan vikend.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 10.
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 30.
Št. obnovljenih vsebin = 1.
Obdobje od 11.8. do 18.8. 2023= Dopust
Teden od 7.8. do 10.8. 2023

KOMENTAR: Slika SEO rezultata v tem tednu je za 1 dan krajša od ostalih. V petek 11.8. namreč začenjam dopust in zato je SEO rezultat prikazan že danes (v četrtek 10.8.23). Številka dnevnih obiskovalcev strani se je ustavila na 268. Do cilja (300 obiskovalcev na dan) manjka še 32 klikov 😃. Kljub temu, da deluje, da utegne biti rezultat dosežen prej kot planiranega 8.12.2023, grem z dinamiko novih objav, s tempom najmanj ena nova vsebina na teden, naprej. V pregled izvajanih aktivnosti (spodaj) sem dodal podatek o številu obnovljenih vsebin. Ta je sicer zaenkrat še 0, me pa ta aktivnost s staranjem domene, v prihodnosti sigurno še čaka.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 6.
Št. novih vsebin = 1, vsota vseh vsebin na blogu = 29.
Št. obnovljenih vsebin = 0.
Teden od 31.7. do 4.8. 2023

KOMENTAR: Kljub počitniškemu času in pa tudi že opravljenem prvem delu letošnjega poletnega dopusta (o čemer sem pisal prejšnji teden, spodaj), se je število dnevnih obiskovalcev v tem tednu izenačilo z dosedanjim rekordom (255 obiskovalcev na dan). Ne kaj dosti pa ni zaostajal niti promet v ponedeljek 31.7.2023, ko je bila ta številka 251.
V tem tednu sem delal še na pohitritvi procesa objavljanja novih vsebin. Ciljal sem na to, da bi mi prvič uspelo objaviti 3 nove vsebine v delovnem tednu, pa sem obstal pri dveh in pol. Želel sem se lotiti tudi že izboljševanja nekaterih najprej spisanih vsebin, pa mi ni uspelo.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 10.
Št. novih vsebin = 2, vsota vseh vsebin na blogu = 28.
Teden od 24.7. do 28.7. 2023

POZOR: Za razliko od preteklih SEO rezultatov v živo, tokratna predstavitev rezultatov v živo vsebuje 3 slike. Eno zgoraj in 2 spodaj, pod tem komentarjem.
KOMENTAR: V številnih panogah so poletni, pogosto manj klikabilni meseci, odlična priložnost, da “naostrite” svoj SEO pogled na rast vaših spletnih strani. Zgornja slika iz GSC prikazuje upad prikazov (impressions) in klikov. Razlogi so trije (na enega sem namignil že v pretekli predstavitvi rezultatov (spodaj):
– stran nastopa v delno sezonski panogi
– v času dopusta nisem objavil niti ene nove vsebine
– aktualna turbulenca na SERP-ih (zadnja slika spodaj)
V bolj začetnike pri SEO se utegne ob takem pogledu na njihove grafe, naseliti dvom v njihovo delo.
A poglejte še spodnjo sliko:


V tem tednu sem začel z bolj agresivnim grajenjem kontekstualnih backlinkov (iz naše mreže).
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 9.
Št. novih vsebin = 2, vsota vseh vsebin na blogu = 26.
Obdobje od 10.7. do 23.7. 2023 = Dopust
Teden od 3.7. do 7.7.2023

KOMENTAR: Če sem prejšnji teden objavil, da je bil najvišji obisk na strani 205 obiskovalcev na dan, se je v tem tednu obisk z nad 200 obiskovalci na dan, “raztegnil” na 5 zaporednih dni. Najvišja številka je bila 255 na dan, zadnja številka se je ustavila pri 223. Do končnega cilja (300 na dan) bi moral priti v planiranem obdobju (najkasneje do 8.12. letos). Razen seveda, če Google kaj drastičnega ne spremeni glede AI generiranih vsebin in predvsem vsi SEO-ti še vedno “čakamo” kaj bo prinesla nova SGE. Na grafu opazim večji razkorak med prikazi in kliki na stran (po počitnicah bom moral bolj paziti na boljše SEO naslove in meta opise). Od 8.7. do 21.7 sem na dopustu. Naslednje rezultate objavim prvi petek po tem datumu. “Pretiranega” napredka v tem obdobju ne pričakujem 😃.
POZOR, ČE BOSTE ŠTEVILKE NA GRAFU PRIMERJALI S PRETEKLIM TEDNOM (spodaj): graf prejšnjega tedna kaže sliko od začetka tega SEO projekta, zgornji graf prikazuje sliko in podatke zadnjih 3 mesecev.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 0.
Št. novih vsebin = 2, vsota vseh vsebin na blogu = 24.
Teden od 26.6. do 30.6.2023

KOMENTAR: Ta teden sem se odločil, da rezultate aktualnega SEO projekta ne objavljam več v SEO komentarjih TEDNA, ampak ločeno, na tej strani, na kateri se ravnokar nahajate. Na sliki je prikazan dosežek spletne strani od njenega letošnjega začetka. Bodite pozorni na zeleno črto. S polno zeleno črto sem narisal trend rasti strani in moje predvidevanje kako bi se ta trend nadaljeval, če v njega ne bi vključili še backlinkov. 26.5. letos so bili zgrajeni prvi backlinki. Skupno jih je zdaj 5 (po Ubersuggestu), od tega samo 2 močna, kontekstualna zazna Googlova konzola. Je pa del rasti sigurno treba pripisati tudi podvojeni dinamiki objavljanja vsebin. Kljub načrtu, da eno novo vsebino objavimo na delovni teden, smo v zadnjih 3 tednih objavili 2 na teden (z namenom, da nadomestimo prazne tedne, ko bomo na dopustu). Z rezultatom sem zadovoljen, nova najvišja dosežena številka dnevnih obiskovalcev je prvič presegla dvestotico in je zdaj 205.
Št. zgrajenih kontekstualnih backlinkov v tem tednu = 2.
Št. novih vsebin = 2, vsota vseh objavljenih vsebin na blogu = 22.
Objave s preteklimi tedenskimi rezultati se nahajajo v zadnjih rubrikah SEOkomentarjevTEDNA od 24. številke (leto 2023) navzdol.