Spodaj so zapisana SEO pravila, ki jih upoštevajte pri ustvarjanju svojih spletnih vsebin. Ta SEO pravila so uporabna predvsem pri pisanju blog zapisov (čeprav ta ista pravila, v večini primerov, lahko uporabite tudi, ko SEO optimizirate npr. opis produkta ali kategorije v spletni trgovini, vstopno stran spletne strani, pristajalno storitveno spletno stran, idr…).

Ker se optimizacija spletnih strani, nenehno razvija/dopolnjuje/spreminja, ne bo narobe, če sproti spremljate novosti v zvezi s SEO pravili, viri za spremljanje novosti na SEO področju pa so objavljeni na dnu tega članka, redno jih objavljam tudi v moji zaprti Facebook skupini, enkrat mesečno SEO novosti objavljam na povezavi, če pa ste aktivni tudi na Twitterju, pa sledite SEO strokovnjakom, katerih seznam dopolnjujem, v spodnjem delu vsebine, na povezavi.
Kazalo
1. SEO pravilo
Prispevke na blogu spletne strani, vsebine na pristajalnih straneh (landing pages), opise produktov in kategorij v spletnih trgovinah, vstopno spletno stran, stran “o nas” optimizirajte na podlagi raziskanih SEO ključnih besed. Strani, kjer so opisani splošni pogoji delovanja spletne strani, “cookie policy”, contact page, ipd… ni potrebno SEO optimizirati (ker jih Google itak ne rad prikazuje; pri večjih spletnih straneh te vsebine označite z oznako “noindex”, da vam ne najedajo “crawl budgeta”).
Če je ponavadi še razumljivo, da je zgornje vsebine treba SEO optimizirati za posamezne ključne besede, dostikrat pozabimo na optimizacijo search url naslovov, archive strani, tags strani in morebitnih pdf dokumentov, ki jih na spletnih straneh, ponujamo (v zameno za e naslove) v dolvleko. Če imate čas (in voljo), SEO optimizirajte, za ustrezne SEO ključne besede, tudi te url naslove.
Primer:
Spodnja slika prikazuje analizo ključnih besed za tematiko optimizacije spletnih strani Seo-Praktik-a.
Vstopna spletna stran Seo-Praktik.si je SEO optimizirana za vse raziskane ključne besede:

2. SEO pravilo
Med najdenimi ključnimi besedami, izberite takšne, ki imajo SEO težavnost manjšo, ker je z njimi večja verjetnost, da boste prej prispeli na prvo stran Googla, hkrati pa izberite tudi takšne, ki vsebujejo močnejši NAKUPNI NABOJ in imajo večjo PROFITABILNOST.
Primer:
Spodnja slika prikazuje seznam nekaterih produktov in zanje poiskanih ključnih besed.
Zraven vsake najdene ključne besede je podan podatek o iskalnem volumnu (koliko ljudi na mesec, posamezno ključno besedo, vtipka v slovenski Google) ter SEO težavnost.

3. SEO pravilo
Ne kopirajte vsebin drugih.
Kopiranje vsebin iz drugih spletnih strani, ni samo avtorsko/moralno/etično oporečno, ampak kopirana vsebina v iskalnik Google, ne prinaša dodane vrednosti (torej ni nobenega razloga, da bi jo Google prikazoval v svojem iskalniku).
Hkrati kopirana vsebina na spletnih straneh, precej pove o kreatorjih in lastnikih spletnih strani, samih.
Ne delajte si utvar, da vašo SEO optimizirano spletno vsebino, uporabniki Googla, preberejo samo na vaši spletni strani (organskih prikazov je na prvi strani Googla 10). Če uporabniki preberejo neko vsebino in odkrijejo, da na vaši spletni strani, uporabljate kopirane vsebine, to vpliva na vaš brand name. Nizek brand name ima za posledico nizko ceno (in stranke, ki jim je vseeno ali vi pri svojem delu uporabljate kopirane tekste).

Za ugotavljanje tega ali spletna stran kopira vsebine, uporabite program npr. Plagiarism Checker. V okence, na povezavi, vnesite del ali celotno besedilo iz spletne strani in kliknite “check plagiarism”. Potem sami odločite ali želite biti stranka spletne strani, ki za svoj nastop uporablja kopiranje vsebin.
.
4. SEO pravilo
Skrbite za redno dodajanje novih, uporabnih vsebin na vašo spletno stran.
Eden izmed “faktorjev” razvrščanja spletnih strani v Googlu, je tudi t.i. “freshness of the content”. Razloga, zakaj se splača poskrbeti, da imate na vaši spletni strani redno, nove in zanimive vsebine, sta zraven pozitivnega vpliva na SEO, še najmanj dva:
- Nove, uporabne in zanimive vsebine prispevajo k temu, da se obiskovalci spletne strani, vračajo na vašo spletno stran
- Novo ustvarjene vsebine lahko uporabite kot “material” za novo promocijo na družabnih omrežjih in v email marketingu

Pri skrbi za redno dodajanje novih vsebin, se ne “ulovite v past”, kjer ustvarjate vsebine samo zato, da imate na spletni strani, svežo vsebino. Nove vsebine NAJ NE BODO ista zgodba, povedana na drugačen način, ampak dejansko, nova, uporabna vsebina. Razen, če ste “novičarski/rumeni spletni portal”, se tudi izogibajte “pompoznim PR naslovom”, ker bodo obiskovalci, z vračanjem na vaše nove vsebine, prej ali slej ugotovili, da ne poveste nič novega in, da naslove “zlorabljate” zgolj za klike. Strategijo pripravljanja SEO vsebin (npr. na blogu), načrtujte vnaprej. Priporočam: Primer SEO strategije spletne strani Ban&Ban. Priporočena dinamika dodajanja novih vsebin na blogu je najmanj 1 x tedensko.
5. SEO pravilo
SEO naslov spletne strani, napišite z največ 60 znaki (s presledki vred).
Primer:
SEO naslov je besedilo, ki se med Googlovimi prikazi spletnih strani, prikaže v modri barvi:

6. SEO pravilo
Za meta opis (meta description), uporabimo cca. 165 znakov (s presledki vred). Ključno besedo, za katero optimiziramo vsebino, postavimo na začetek meta opisa (iz leve proti desni).
Na zgornji sliki, je meta opis, prikaz, ki se na Googlu, pokaže v sivimi črkami. Zraven SEO optimizacije SEO naslova in meta opisa, je po SEO pravilih potrebno optimizirati še:
- url naslov spletne strani
- naslov spletne vsebine (to ni isto kot SEO naslov)
- notranje povezave na spletni strani
- zunanje povezave
- slike v vsebini
- youtube video (v kolikor vpenjamo v blog zapise, youtube prispevke)
- prvo, vstopno spletno stran
Vsako SEO pravilo je, posebej, s prikazom, opisano in predstavljeno v članku Kako optimizirati spletno stran.
7. SEO pravilo
Izogibajte se prepogostemu ponavljanju ključnih besed (t.i. keyword stuffing).
Če je v preteklosti veljalo, da je bila bolje uvrščena v Googlu, tista spletna stran, ki je imela v vsebini, večkrat ponovljeno ključno besedo (za katero je optimizirana vsebina), danes to ne velja več. Optimalna gostota ponavljanj ključne besede, za katero optimiziramo vsebino, je med 1% in 2%, ob tem, pa je treba upoštevati, da ključno besedo, v vsebini ponavljamo enakomerno razpršeno. Npr. ključno besedo ponovimo v prvem odstavku besedila, v zadnjem odstavku besedila in nekajkrat v sredini besedila (odvisno od količine celotnega teksta).
HINT: Če imate občutek, da prevečkrat ponavljate ključno besedo, uporabite, namesto nje, sinonime in izpeljanke osnovne ključne besede.
Primer:
Na spodnji sliki je z rdečimi pravokotniki označena “exact/natančna” raba ključne besede “SEO orodja” (za opis kategorije, kjer je na SEO-Praktik-u, opisana raba in delovanje različnih SEO orodij).
Z modrimi pravokotniki je označena raba sinonimov in izpeljank osnovne ključne besede:

8. SEO pravilo
Strmite k čim hitrejši hitrosti nalaganja spletne strani.
Hitrost nalaganja spletne strani izmerite z npr. Google PageSpeedInsights, spodaj pa poglejte primer optimizacije hitrosti nalaganja spletne trgovine Pohištvo123.si, ki z ekipo Seo-Praktik.si, sodeluje že več let. Hitrost nalaganja spletne strani spremljajte prioritetno na mobilnih napravah, sicer pa tudi, ločeno na namiznih napravah (predvsem spletne strani, katerim Google analitika prikazuje, da večino spletnega prometa pridobivajo iz namiznih računalnikov).

Viri za aktualna SEO pravila: