Zgodbica o SEO plesalcih in Googlovem plesu [Kdo so SEO plesalci in kaj je Google dance]

SEO “plesalci” je moj, “domač” izraz za lastnike spletnih strani, katerih uvrstitve na Googlu, precej nihajo.

Google dance je, po drugi strani, dobesedno izraz, ki si ga je v preteklosti omislila SEO srenja ob pojavu velikih nihanj uvrstitev internetnih strani na Googlu. Ponavadi upravljalci strani za ta nihanja niso našli drugega izgovora, kot ta, da je pač Google spet posodobil svoj algoritem in, da je ta kriv za to, da neka internetna stran, na Googlu, ves čas, niha.

V tem članku podrobneje opisujem kakšne vse vrste SEO plesalcev zaznavam pri svojem delu, v drugem delu pa malenkost več povem kaj si o Google dance efektu misli SEO starosta Bill Slawski.

Članek je mišljen bolj za zabavo kot zares, ampak ne obljubljam, da ni nemogoče, da se kdo, ki se ukvarja s SEO optimizacijo, v članku, ne prepozna.

Tisti, ki si boste vzeli čas za prispevek, utegnete skozi branje vsebine, priti do kakšne zanimive ugotovitve tudi o tem kako se sami lotevate SEO optimizacije, sicer pa naj v vednost napišem, da se s SEO plesom, na marsikateri internetni strani, srečujemo tudi v naši ekipi (bodisi na lastnih internetnih straneh, bodisi pri partnerjih).

Kako delim SEO plesalce

SEO plesalce delim na več različnih skupin….

Isto kot pri vsakem plesnem tečaju, so eni začetniki, drugi plešejo že dlje časa, eni odnehajo, eni pa se podajo v profesionalne vode.

  • SEO začetni plesalci so zelo zanimivi. Njihove internetne strani sicer niso na prvih straneh Googla, imajo pa neverjetno vnemo in ambicije, da prve strani Googla, nekoč zagledajo. Kar je prav. Saj se zato plesnega tečaja sploh udeležijo prvič.

Za SEO začetne plesalce je sicer značilno, da so med njimi nekateri bolj trmasti. Ti ponavadi ne nameravajo odnehati, pa naj se zgodi karkoli. So pa med njimi tudi nekateri manj trmasti, ki odnehajo še preden zares sploh začnejo. Posebna skupina so takšni, ki pravijo, da ne bodo odnehali….

SEO plesalcem začetnikom ni v prednost in spodbudo predvsem to, da njihove internetne strani, na Googlu, na začetku, nikjer ni. In to jih lahko hitro potre.

Novembra 2019 smo z enim od naših sodelujočih poslovnih partnerjev (Magus), odprli povsem novo “tematiko”, s katero nas ni bilo na Googlu opaznih praktično nikjer (uvrstitve pod točko 1 na sliki):

magus uvrstitve na googlu

Po slabem letu se je povsem nova tematika (zraven obstoječih) začela na Googlu, uvrščati med tretjo in peto Googlovo stran (točka 2). V začetku letošnjega leta smo s 3 besedami na robu prve strani Googla, z dvema besedama pa na prvi strani (točka 3). SEO začetnik bi v največ primerih, po prvih štirih mesecih, vrgel puško v koruzo.

  • Za SEO srednje zahtevne plesalce, ki so na trgu že nekaj časa, je značilno, da se zelo radi preveč zaljubijo v to, kako plešejo drugi. In potem iščejo vsak gib in potezo, ki jo delajo drugi, zato, da bi sami bili čimbolj podobni njim. Ko jim postanejo podobni, pa nastane problem, ker jih na plesišču nihče ne opazi. Ker se v ničemer ne razlikujejo od drugih.

    Nekateri SEO, srednje utečeni plesalci ugotovijo, da iz tega plesa ne bo kruha in odidejo drugam.
    Nekateri trmasto vztrajajo naprej in pridejo do ugotovitve, da jim ne preostane nič drugega, kot to, da postanejo boljši od najboljših. Od tistih, ki so jih še pred enim mesecem opazovali.

    Nekateri med njimi se spremenijo tako, da začnejo razvijati svoje gibe. In svoj ples.
  • SEO profesionalci so “egoisti”. V pozitivnem pomenu besede. Gledajo na to, kako lahko izboljšajo svoj ples. In izpopolnujejo svoje tehnike. Hkrati opažajo, da jih do njihove kilometrine pravzaprav ne prisopiha več dosti. In zato začnejo z eksperimenti. Ti se lahko obrnejo v plus ali minus.
    Če se eksperiment obrne v plus, postajajo v očeh drugih, še večji profesionalci.
    Če se obrnejo stvari v minus, pač naredijo tri korake nazaj, na ustaljen ples in potem spet naprej. SEO profesionalci, normalno, tudi lepo zaslužijo od svojega dela. Kateri profesionalec pa ne?

Pri nas je krasen primer SEO “profesionalcev”, večno zimzelena spletna trgovina Pohištvo123.si. Ki svoje top uvrstitve na Googlu, “neguje” (z nami) že šesto leto, sicer pa ravno v zadnjem obdobju dosega vrhunske uvrstitve tudi za nekatere najdražje ključne besede v panogi pohištva:

  • Potem pa so še SEO staroste. SEO starostam se več ni potrebno “boriti” za top pozicije, ker so prepoznavnost svoje blagovne znamke pripeljali tako daleč, da uporabniki Googla, masovno v iskalnik, vtipkajo dobesedno njihovo spletno stran. SEO staroste uživajo v tem, če lahko drugim pomagajo, da jim njihov produkt zadovoljuje poslovne in finančne apetite.

Ebonitete.si spletno stran npr. na Googlu, vsak mesec, tako ali drugače, uporablja cca. 2900 uporabnikov Googla. Sodeč na nenehno prvo mesto na Googlu, očitno stran odlično zadovoljuje interese uporabnikov:

ebonitete uvrstitev google

SEO plesalce sam pojmujem predvsem iz oči tega kako njihove internetne strani, nihajo na Googlu. Danes so prvi, jutri trinajsti, pojutrišnjem dvaindvajseti, do konca tedna pa spet prvi. Nekateri uvrstitve na Googlu stabilizirajo na veke vekov, drugi plešejo (z več stranmi, z več url-ji, z več projekti, itd…).

Seveda da je intenzivnost nihanja internetnih strani na Googlu, odvisna od marsičesa. Od aktivnosti konkurence, Googlovih posodobitev in lastnega dela, še najbolj. A bolj kot je SEO plesalec na začetku svojega plesnega tečaja, bolj ugotavljam, da večina trdi, da so za nihanja krivi vsi drugi, samo plesalec sam ne.

Dlje časa kot si v SEO poslu, bolj ugotavljaš, da je večji del uvrstitev na Googlu, posledica lastnega (ne)dela.

Google dance

Izraz Google dance se je med SEO srenjo, v preteklosti, prijel že celo tako močno, da so si na Googlu, kjer se sicer temu izrazu (vsaj v povezavi z Google SEO optimizacijo), posmehujejo, omislili celo interni dogodek, ki so ga poimenovali Google Dance.

Sicer pa je Google Dance ena krasna izmišljotina, ki pride predvsem prav takrat, ko zmanjka argumentov zakaj uvrstitve internetne strani, na Googlu nihajo. Kot pravi SEO starosta, Bill Slawski, nihanja in fluktuacije internetnih strani na Googlu, so vedno bila in vedno bodo:

google fluktuacije

Če se borite za stabilne in visoke uvrstitve na Googlu, nihanja pričakujte. Vse dokler se uvrstitve ne stabilizirajo. Če ste slučajno v panogi prodaje promocijskih artiklov, ste zagotovo naleteli že na spletno trgovino Euroton. Ta je svoje številne ključne besede že trdno stabilizirala na prvi strani Googla. Se jo splača pogledat.

p.s.: ta zgodbica je del mojega SEO & content eksperimenta, katerega pomen (in rezultate) pojasnjujem svojim SEO mentorirancem in sodelujočim s Seo-Praktik.si.