Kako postati boljši SEO pisec besedil [9 osnovnih SEO pravil]

Na internetu obstaja na stotine tujih checklist, infografik in SEO pravil o tem kako postati boljši SEO pisec besedil, spodaj pa sem pripravil, mojo slovensko verzijo.
Spodnja SEO pravila za boljše pisanje SEO besedil, sem zložil po zaporedju, tako, da boste točno vedeli kateri korak morate narediti najprej in katerega naslednjega.

analiza ključnih besed

Analizo ključnih besed, naredite z raziskovanjem vsebin (ki utegnejo zanimati vašo ciljno skupino). Kključne besede, ki spadajo v isto tematiko, zložite skupaj, na vrh tematike pa postavite najbolj široko, generično ključno besedo.

Pri tematski analizi ključnih besed (t.i. topical keyword research), za vsako najdeno ključno besedo, pišite in spremljajte:

  • iskalni volumen
  • seo težavnost (kako težko je spletno stran, za vsako najdeno ključno besedo, uvrstiti na prvo stran Googla)
  • profitabilnost (ali se s ključno besedo sploh splača prerivati na prvo stran Googla)

Primer si poglejte kar iz analize ključnih besed za vstopno stran Seo-Praktik.si, na kateri je predstavljena ponudba za izvajanje optimizacije spletnih strani in SEO mentorstvo:

tematska analiza ključnih besed

Zbrane podatke (za vse tematike in jezike (npr. angl., nem.,….)) si vpišite v razpredelnico, v stolpec profitabilnost pa boste v prihodnosti, ko bo vaša spletna stran, za izbrano ključno besedo, uvrščena na prvi strani Googla, vnesli podatek ali je beseda profitabilna ali ne (hint: če nimate časa čakati, da vaša spletna stran “prileze” na prvo stran Googla, na določeno ključno besedo in šele čez nekaj mesecev (ali let) odkrijete ali je beseda profitabilna ali ne, lahko takoj pridete do odgovora o profitabilnosti ključne besede tako, da preprosto ključno besedo zakupite z Google Ads).
Ali spremljate, če ključno besedo, (redno) zakupuje vaše konkurenca.

Za oceno SEO težavnosti, uporabite Ubersuggest.

mobilna spletna stran

Ker Google, zdaj že nekaj časa, “favorizira” mobilne spletne strani, pri razvrščanju strani v iskalniku pa daje prednost spletnim stranem, ki se na mobilnih napravah, prikazujejo ustrezno, poskrbite, da je vaša spletna stran, dobro prikazana na mobilnih napravah.

Za WordPressovce, danes to večina tem, že sama omogoča, bili pa bi presenečeni koliko, predvsem starejših spletnih strani, še danes ni prilagojeno prikazom na mobilnih napravah.

pisanje seo naslova

Ko pišete SEO naslov, za izbrano ključno besedo, upoštevajte vrsto vsebine, ki se nahaja na url naslovu, za katerega pišete SEO naslov. Če je izbrana ključna beseda informativna, naj bo SEO naslov, informativen (in marketinško privlačen). Če je izbrana ključna beseda NAKUPNA, naj bo SEO naslov, nakupni (hint: ni narobe, če za ideje, za dobre SEO naslove, “pokukate” h konkurenčnim naslovom (ne kopirate, ampak napišete boljšega).

Če je le mogoče, naj SEO naslov, vsebuje iz leve proti desni, ključno besedo, na katero pišete in optimizirate SEO besedilo.
Če uporaba “exact” ključne besede, moti privlačnost in uporabnost vsebine, uporabite sinonime, množino ali sorodne izraze.

SEO naslov je prva stvar, ki jo uporabniki Googla, vidijo na iskalniku.

Poglejte primer napisanega, informativnega SEO naslova (za informativno ključno besedo “optimizacija spletnih strani”):

seo naslov informativna vsebina optimizacija spletnih strani
SEO naslov naj vključuje ključno besedo (v primeru na sliki je to “optimizacija spletnih strani”). Naslov oblikujte pogovorno in marketinško privlačno (v tem primeru naslov vzbuja radovednost glede tega kaj je SEO in kako se SEO izvaja. Seveda čimbolj natančno, v vsebini, dejansko nato opišite to kar obljublja SEO naslov. V mojem primeru je na povezavi kaj je SEO in kako se izvaja podrobno obrazloženo kaj je SEO in kako optimizirati spletno stran.

Na primeru je prikazan moj članek Kako priti na prvo stran Googla, na osebni spletni strani. Tudi v tem članku je, bolj v drugem delu, objavljen postopek za SEO pisce besedil (ki uporabljate WordPress in Yoast).

Seo naslov naj bo dolg cca. 65 znakov (s presledki vred). Če je mogoče na koncu SEO naslova, uporabite nek CTA – poziv k akciji (npr. klinite tukaj, preverite več, …)

pisanje meta opisa

Podobno kot SEO naslov, tudi pisanje META opisa, začnite z izbrano ključno besedo. Če je smiselno in marketinško privlačno, naj bo ključna beseda v meta opisu, napisana natančno tako, kot ste jo našli (brez sklanjanja, uporabe množine namesto ednine, uporabe druge osebe namesto prve, itd…).

Meta opis, odvisno od tega, kako Google občasno spremeni količino dovoljenih znakov, naj bo načeloma dolg okrog 160 znakov (s presledki vred).

Ker je v meta opisu, na voljo več znakov, kot pri SEO naslovu, preostali del uporabite tako, da vključite sinonime in sorodna iskanja izbrani ključni besedi…..

Poglejte primer meta opisa (za mojo storitev mentoriranja za bloganje in SEO, predstavljeno na osebni spletni strani matijazajšek.com):

meta opis primer

Na sliki so podčrtane sorodne ključne besede in sinonimi (ne samo v meta opisu, ampak tudi v SEO naslovu).

pisanje url naslova

Url naslov vsebine, za katerega pišete besedilo, naj bo kratek. In naj vključuje ključno besedo…

Poglejte primer:

url naslov kljucna beseda

p.s. na napisanem url naslovu (Digitalni marketing za začetnike), objavljam svoje Vodnike za spletni marketing (v vsakem vodniku je eno poglavje brezplačno).

pisanje h1 naslova

Pisanje naslova spletne vsebine označite z h1 (v WordPressu je ta oznaka za naslov, dodeljena “default”), naslov pa naj vključuje izbrano ključno besedo. Dodatno v naslovu uporabite spremenljivke (t.i. modifierje, npr. letnice).

Poglejte primer spisanega h1 naslova:

h1 naslov spremenljivka
ključne besede h2 poglavja

SEO pisec besedil naj spletno vsebino razdeli na poglavja. Posamezna poglavja naj bodo označena z oznakami h2, če pa ima določeno poglavje pod poglavja, pa naj bodo ta označena z h3. Poglavja in pod poglavja naj bodo napisana tako, da izražajo korist za bralca (t.i. user benefit subheadings), hkrati pa naj vključujejo sinonime ključne besede, na katero je SEO optimizirano besedilo.

Poglejte primer naslova iz Seo-Praktik.si bloga (članek Ali se spletna optimizacija splača), ki izraža korist za bralca, če bo prebral vsebino)…..

ključne besede položaj gostota

Ključno besedo, za katero optimizirate spletno besedilo, uporabite v prvem in zadnjem odstavku besedila. Prvi odstavek besedila naj z dvema ali tremi stavki izraža korist za bralca, če bo prebral spletno besedilo. Ključna beseda se naj v besedilu ponovi med 0,5 do 2% krat (glede na količino napisanega besedila). Ostale ključne besede enakomerno porazdelite po celotnem besedilu.

Ker je enakomerno razpršitev ključnih besed, težjo prikazati na eni, normalno veliki sliki, ki se prikaže na ekranih, je spodaj prikazan primer tako, da sem članek iz bloga Seo-Praktik.si (Kako optimizirati spletno stran), pomanjšal toliko, da se vidi kako so razpršene ključne besede:

povezave spletne strani pisanje

Notranje povezave, ki kažejo na ostale vsebine na vaši spletni strani, napišite s ključnimi besedami, sinonimi in sorodnimi iskanji ključnih besed, na katero je napisano spletno besedilo. Zunanje povezave zgradite s številkami, črkami in organskimi ključnimi besedami (zato, da, če se slučajno v besedilu sklicujete na vašega konkurenta, s povezavo njemu, ne dvigujete njegove spletne strani, na vašo targetirano ključno besedo).

Primer:

označevanje povezav seo

Ker se SEO pravila za pisanje besedil zelo hitro spreminjajo in dopolnjujejo, bo dober SEO pisec besedil, sledil ne samo zgornjim pravilom, ampak ob njih skrbel še za:

  • ustrezno SEO opisovanje produktov v spletnih trgovinah
  • ustrezno opisovanje kategorij v spletnih trgovinah
  • ustrezna SEO besedila na storitvenih, pristajalnih straneh
  • označevanje besedil in ostalih spletnih vsebin, z ustreznim schema mark up oznakami, idr…