SEO optimizacija – Hitra vprašanja in odgovori

O SEO strategiji in začetku spletnega nastopa

Katera CMS (content management system) platforma je najboljša za SEO optimizacijo (spotify, magento, WordPress,…)? Pokaži odgovor

    O ključnih besedah

    Najboljše, najcenejše, poceni… so verjetno najbolj popularne ključne besede za SEO… So še katere druge? Pokaži odgovor

    _______ 2018
    _______ akcija
    _______ popust
    _______ nakup
    _______ izdelava
    _______ ki deluje
    _______ rešitev
    kje lahko kupim _______
    _______ kupon

    Hint: 220 Unknown buyers keywors in your SEO strategy – NicheHacks Opomnik: po pregledu zanimivih ključnih besed, se ne lotite, kar “na vrat na nos”, pisanja SEO vsebin za vsako ključno besedo, posebej. Najprej strukturirajte besede v “smiselne tematske sklope”, nato pa še pred pripravo vsebin, preverite katera vrsta vsebine, bi bila najbolj primerna za posamezno tematiko. Priporočljivo: Kako izbrati besede za spletno stran?

    Long tail ključne besede (dolgorepe ključne besede) imenujemo tiste, ki so sestavljene iz več besednih zvez, ponavadi nad 3, v svetu SEO optimizacije, pa so zanimive predvsem zaradi treh razlogov:

    • med long tail ključnimi besedami je manjša konkurenca (zato se je z vsebinami, SEO optimiziranimi na long tail ključne besede, lažje uvrstiti na prvo stran Googla),
    • ključne besede, sestavljene iz daljših besednih zvez, bolj natančno izdajo namen uporabnika, s čimer lažje pripravimo spletno vsebino, ki bolj natančno cilja na uporabnika
    • ker je preko dolgorepih besed, lažje odkriti namen uporabnika, je stopnja konverzije vsebin, SEO optimiziranih na dolgorepe ključne besede, VIŠJA od konverzije vsebin na generične ključne besede…

     

    long tail ključne besede

    Priporočljivo: Long Tail Keywords – The secret to getting tons of search traffic – Ahrefs in Kako izbrati ključne besede za spletno stran?

    SEO optimizacija bloga in ostalih vrst vsebin

    Ali je bloganje SEO optimizacija?  Pokaži odgovor

    Blogajte tako pogosto, da se še “počutite” dobro. Ne glejte na to, kako pogosto bloga konkurenca in koliko blog zapisov ima konkurenca. Če imate v glavi cilj, napisati čim več blog zapisov, je to, iz vidika SEO, narobe. Boljše imeti 20 kakovostnih blog zapisov, kot 400 takšnih, ki jih nihče ne bere. Oz. takšnih v katerih ni nič uporabnega.
    Pri bloganju bodite konstantni – če si rečete, da boste blogali enkrat na teden, potem se tega držite vsaj pol leta. Bloganje je “tek na dolge proge”, zato nima smisla začeti z blogom, če nameravate “samo poskušati” in, če ne nameravate blogati redno. Da ne boste nad bloganjem obupali, še preden prav začnete, si izdelajte dober NAČRT BLOGANJA. In natančno definirajte zakaj točno bi blogali. Priporočljivo: Primeri SEO strategij, Dodatno: How many blog post does it take to see exponential traffic growth – Weidert.com

    Praviloma daljša vsebina rangira bolje.

    Raziskava na SerpIQ (vir), je pokazala, da obstoji povezava med “dolžino blog zapisov” in višino uvrščanja spletnih strani, na Googlu, prvih 6. pozicij na Googlu pa v povprečju dosegajo spletne strani, katerih blog zapisi so daljši od 2300 besed:

    dolžina blog zapisov vs uvrstitev Google

    A tak pogled je preozek.

    Druga raziskava (SnapAgency), je pokazala, da spletnim obiskovalcem, v povprečju, po 7 minutah branja blog zapisa, osredotočenost na vsebino, začne padati:

    osredotočenost na blog zapis

    Spet, tretja raziskava (3), je pokazala, da so blog zapisi, daljši od 2500 besed, v povprečju deljeni dva in pol krat bolj, na socialnih omrežjih, kot blog zapisi dolgi do 250 besed:

    deljenost blog zapisov na socialnih omrežjih

    Različni rezultati raziskav povedo, da je na potrebno oz. priporočljivo dolžino blog zapisov, treba gledati v odvisnosti od tega KAKŠEN JE NAMEN SAMEGA BLOG ZAPISA.

    Če želimo doseči čim višje rangiranje blog zapisa v Googlu, bo daljši (bolj temeljit in bolj kakovosten) zapis rangiral višje od konkurenčnega zapisa, SEO optimiziranega za isto ključno besedo (What is quality content – ImpactBnd.com)

    Hint 1: pred pripravo lastnega blog zapisa, preverite prvih nekaj blog zapisov vaše konkurence.
    V konkurenčnih blog zapisih poglejte:

    • na katera vprašanja konkurenca v svojih zapisih ne odgovarja
    • koliko virov navaja konkurenca (vi jih dajte več)
    • koliko besed je v blog zapisu uporabila konkurenca (vi jih dajte več)
    • koliko slik in video materialov (iz YouTube-a) je uporabila konkurenca (vi jih dajte več)
    • kako temeljita je bila konkurenca pri raziskavi tematike (vi pojdite bolj v globino)

     

    Hint 2: Google nima rad “klobasanja” v tri dni.
    Če pišete dolge blog zapise, samo zato, da lovite “največjo dolžino zapisov na Googlu”, zasledujete napačen cilj!

    Kako pisati vsebine za področja, o katerih vemo bolj malo? Pokaži odgovor

    Možnosti je več:

    • poiščete zunanjega pisca, eksperta na področju, za katerega potrebujete vsebine (preverite, da gre res za strokovnjaka, da ne boste dobili copy/paste izdelkov),
    • se začnete sami zanimati za področje, ki ga nameravate “pokrivati”,
    • si pomagate s SEO orodji za analiziranje ključnih besed. Ta vam pokažejo kakšne (ključne) besede uporabljajo drugi na vašem področju. Brezplačno orodje (sicer za angleški trg), ki vam celo pove kakšna vprašanja, postavljajo drugi na področju o katerem boste pisali vsebine je npr.: AnswerThePublic

    Anchor text je besedilo NA povezavi, ki kaže na drugo spletno stran.

    Primer:

    “Tukaj je primer besedila, s katerim prikazujem kaj je anchor text. Za anchor text se največkrat zanimajo tisti, ki jih zanima optimizacija strani za iskalnike, med napomembnejše reči, ki jih moramo upoštevati pri določanju anchor texta, pa sodijo”:

    • uporaba marketinško privlačnih besedil v anchor textu (description based keywords anchor text)
    • uporaba ključne besede oz. njene sorodne besede oz. izpeljanke oz. sinonima v anchor textu
    • uporaba imena blagovne znamke v anchor textu (predvsem pri offsite SEO optimizaciji)
    • uporaba unikatnega anchor texta na vsaki povezavi
    • SEO stroka priporoča rabo anchor textov v razmerju med 30 do 50% takšnih, ki vsebujejo delno ključno besedno zvezo in brand name
    • napredni SEO optimizatorji, s pomočjo orodij, izračunajo pravilno razmerje anchor texta tako, da pregledajo prvih 5 ali 10 spletnih konkurentov in nato določijo povprečno uporabo ključnih besed in povprečno uporabo blagovne znamke, v vsakem anchor text-u, posebej

    Anchor text, v tem primeru, je obarvano besedilo “optimizacija strani za iskalnike” (zgoraj).

    Najmočnejši backlinki (povratne povezave) prihajajo iz relevantnih, tematsko sorodnih in kakovostnih spletnih strani.
    Kakovost izvorne spletne strani povratne povezave je ključni dejavnik pri določanju njene vrednosti (vir: MonitorBacklinks – Most powerfil backlinks). Ena povratna povezava, iz avtoritativnega in ustreznega spletnega mesta, je lahko več vredna kot cel kup povratnih povezav iz spletnih strani z nizko kakovostjo.

    Spodaj je nekaj metrik, ki jih SEO stroka uporablja za oceno kakovosti (ali moči) povratne povezave na podlagi izvorne spletne strani:

    Domain authority (avtoriteta domene) – Metrika za oceno avtoritativnosti domene spletnega mesta je merilo (na lestvici od 0 do 100), ki pove kako ugledna spletna stran je v niši ali industriji. Višja je DA (domain authority), bolj dragocena se zdi iskalniku povratna povezava iz nje. Backlink iz spletne strani z visoko avtoriteto je, na splošno, bolj močen od povratne povezave z nizko stopnjo avtoritete. Avtoriteta domene je metrika spletne strani Moz.

    Citation flow (tok citiranja) – Metrika spletnega toka citiranja je ocena med 0 in 100 in označuje količino povratnih povezav, ki kažejo na ciljni url naslov. Spletna stran ima velik tok citiranja, če je s spletno stranjo, povezanih večje število spletnih strani. Backlink iz spletnega mesta z visoko metriko Citation Flow ima višjo vrednost od tistega z nižjo Citation Flow metriko. Citation Flow metrika je metrika spletne strani Majestic.

    Trust flow (metrika zaupanja) je spet ocenjena s številko med 0 in 100 in označuje kakovost povratnih informacij. Spletna stran bo imela visok pretok zaupanja, če se na njo povezujejo številne kakovostne spletne strani. Prav tako se bo njen rezultat zaupnega pretoka zmanjšal, če spletna stran vsebuje povratne povezave iz dvomljivih spletnih strani in strani z nizko stopnjo zaupanja. Ponavadi je bolj dragocena povratna povezava iz spletne strani z visoko mero zaupanja. Trust Flow je metrika spletne strani Majestic (vir: How to use Majestic’s trust flow metrics).

    Spam score (ocena neželene vsebine) – meritev neželene vsebine na spletni strani je merilo (na lestvici od 0 do 17), ki prikazuje verjetnost, da bo spletno mesto kaznovano z iskalniki (zaradi neželene vsebine). Ocena neželene vsebine pod petimi lahko šteje za varno. Backlink iz spletne strani z oceno neželene vsebine, manjšo od pet, se šteje kot dobra povratna povezava.

    Dofollow – Učinkovit backlink prenaša link juice. Za razliko od povratnih povezav, ki so označene z nofollow (vir: Follow links vs. no follow links – Should you care? – Wordstream)

    Index status (stanje indeksa) – stanje indeksa spletne strani pove, ali so iskalniki spletno stran indeksirali ali ne. Spletna stran, ki ni indeksirana, morda ne bo vidna v rezultatih iskanja. Spletna stran ima pogosto neinformiran status, če jogje Google kaznoval ali če njena datoteka robots.txt ni pravilno konfigurirana. Backlink na strani, ki ni indeksirana, ne daje nobenega SEO link juice-a. Poleg tega, če je taka povratna povezava iz spletne strani, ki je bila zaradi kazni izbrisana iz Googlovega indeksa, lahko to škodi uvrstitvi spletne strani.

    External links (zunanje povezave) – Meritev števila zunanjih povezav na spletni strani pove število zunanjih povezav, ki jih ima spletna stran. Če se spletna stran povezuje s tisoči drugimi spletnimi stranmi, moramo preveriti, ali je stran označena kot spam spletna stran, povratna povezava iz takšne spletne strani, ki se povezuje na več strani, pa ni toliko vredna, kot povratna povezava iz spletne strani, na kateri ni toliko povezav na druge spletne strani.

    Vir raziskave: Ahrefs in Websitegroup.co.uk

    kako dolgo za prvo stran googla

    Onsite SEO optimizacija

    Kaj je polje “above the fold”? Pokaži odgovor

    Na področju dizajniranja spletnih strani in optimiziranja spletnih vsebin, označujemo polje “above the fold” za tisti del spletne strani, ki ga vidimo, brez, da nam je zato potrebno “skrolati” miško (wikipedia). Ker se velikosti ekranov za prikaz spletnih vsebin, med sabo razlikujejo, je nemogoče s piksli ali kakorkoli drugače, določiti kako veliko je polje “above the fold”.

    Po študiji Jacob Nielsen-a, strokovnjaka za uporabniško izkušnjo spletnih strani, kar 77% obiskovalcev spletnih strani, ne skrola po vsebini spletnih strani in jim zato ostaja velik del spletnih vsebin, na splošno neviden, druga študija: The fold Manifesto: Why the Page fold still matters – Nielsen Norman Group, pa pravi, da je v povprečju kar 84% razlike med tem kako spletni obiskovalci “tretirajo” vsebino v vidnem polju “above the fold” in polju po “skrolanju” miške:

    above the fold pomen

    V svetu SEO optimizacije velja polje “above the fold”, za polje, ki predstavlja PRVO, NAJVEČJO IN NAJPOMEMBNEJŠE polje s katerim moramo zadovoljiti namen iskalcev (search, user intent). Da je zadovoljitev user/search intenta eden od  najpomembnejših faktorjev razvrščanja spletnih strani v iskalniku Google, si lahko preberete v Why user intent is the cornerstone of the modern SEO – BrightEdge in v SEO Case study: How I increased my organic traffic 652% in 7 days – Backlinko

    Ključne besede

    1. Ali je za blog vsebino izbrana ena (primarna, dolgorepa ključna beseda) in vsaj 2 do 3 sekundarne dolgorepe, ključne besede?
    2. Ali z izbranimi ključnimi besedami že targetiramo v eni izmed preteklih vsebin? Odgovor mora biti NE.
    3. Kakšen je namen primarne ključne besede (informativni, nakupni, primerjalni, navigacijski)?
    4. Ali se vsebina, ki odgovarja namenu ključne besede, nahaja v polju “above the fold/brez skrolanja miške”? (primer: če ključna beseda vključuje besedo “cenik” (nakupna ključna beseda), naj bo cenik prikazan na vrhu vsebine. Če dolgorepa ključna beseda, vključuje “best” (primerjalna ključna beseda), naj vsebina “above the fold” ponudi npr. razpredelnico s primerjavami produktov).
    5. Ali je primarna ključna beseda uporabljena v naslovu vsebine in edina označena z h1 oznako? – po možnosti iz leve proti desni
    6. Ali je primarna ključna beseda uporabljena v SEO Title (yoast) – po možnosti iz leve proti desni?
    7. Ali je SEO Title sestavljen tako, da je vreden klika (boljši od konkurence)? – To vpliva na CTR.
    8. Ali lahko v SEO Title dodamo “modifikatorje” (npr. 2018, best, top, awesome,….)?
    9. Ali SEO Title ne presega 65 znakov?
    10. Ali je primarna ključna beseda vključena v meta opis?
    11. Ali lahko sestavimo meta opis tudi s sekundarnimi ključnimi besedami (a, da ne izpade “keyword stuffing”)?
    12. Ali je meta opis sestavljen tako, da je vreden klika?
    13. Je primarna ključna beseda vključena v url naslov (in ni v url naslovu nič drugega)?
    14. Je url naslov čist in kratek (brez id=…, itd..) – nastavitev trajnih povezav, permalnikov !!!
    15. Ali je primarna ključna beseda uporabljena v prvem odstavku vsebine?
    16. Ali je gostota ponavljanj primarne ključne besede med 1% in 2%? Oz. podobna gostoti ponavljanj ključne besede prvih treh konkurentov? (Orodje za merjenje gostote ponavljanj ključne besede konkurence = Keyword Density Analysis Tool)
    17. Ali je primarna ključna beseda najmanj dvakrat odebeljena?
    18. Ali je primarna ključna beseda enakomerno razpršena po vsebini ali je “natlačena” v en odstavek? Odgovor je razpršena.
    19. Ali je primarna ključna beseda uporabljena v zadnjem odstavku?
    20. Ali so po vsebini uporabljene sorodne ključne besede in sinonimi?
    21. Ali so poglavja “razbita” na največ 300 besed v enem poglavju?
    22. Ali so odstavki razbiti na največ 3 vrstice na odstavek?
    23. Ali je primarna ključna beseda uporabljena v vsaj enem naslovu poglavja (ki je označen z h2)?
    24. TO BI MORALA BITI TOČKA 1 – ALI SMO PREBRALI PRVE TRI VSEBINE KONKURENTOV IN NAŠLI ODGOVORE V ČEM JE LAHKO NAŠA VSEBINA BOLJŠA (NE DALJŠA, NE Z VEČ SLIKAMI,….), AMPAK BOLJŠA, PO BOLJ AŽURNIH, NATANČNIH PODATKIH, PO STROKOVNI PLATI, PO IZGLEDU (LEPEM IN PREGLEDNEM DIZAJNU)?

    Kakovost vsebine

    1. Ali vsebina vsebuje slovnične in gramatične napake?
    2. Ali je vsebina daljša od povprečja prvih treh konkurentov?
    3. Ali je vsebina napisana dobro, strokovno?
    4. Ali je vsebina napisana v enostavnem in razumljivem jeziku (kot bi pojasnjevali osnovnošolcu)?
    5. Ali je vsebina prepričljiva, koristna in uporabna ali pač gre za PR oz. SEO reklamni članek?
    6. Ali so naslovi poglavij strukturirani logično (h3-ju sledi h4,…)?
    7. Ali so naslovi vsebine in poglavij napisani tako, da izražajo korist za bralca (vsaj z enim naslovom moramo doseči, da se bralec na njem ustavi).
    8. Ali naslovi poglavij vključujejo sekundarne ključne besede in sinonime?
    9. Ali vsebina vključuje naštevanje z “bulletingom”?
    10. Ali je vsebina sveža (napisana tako, da ji čez 3 mesece, brez težav, dodamo novo poglavje)?

    Slike

    1. Ali vsebina vključuje enako oz. več slik kot konkurenčna vsebina?
    2. Ali so slike v vsebini unikatne za vsak url (lastne slike)?
    3. Ali so slike visoke kakovosti (a stisnjene na pod 100 KB)?
    4. Ali smo uporabili pravi format slike (jpg ali png)? – Optimizacija slik za SEO
    5. Ali smo za ime datotek slik uporabili opisno besedišče (ki vključuje ključno besedo, če ima vsebina samo eno sliko oz. sekundarne ključne besede, če je slik več). Imena datotek naj ne bodo samo ključne besede, ampak npr. “IPTV za hotele”, če je ključna beseda IPTV.
    6. Ali imajo slike pravilne ALT oznake?

    Video

    1. Ali vsebina vključuje vpet video (iz YouTuba)?
    2. Ali je vpet video relevanten primarni ključni besedi?
    3. Ali smo uporabili lasten, unikaten video (iz YouTuba)?
    4. Ali je video vsebina “responsive” (se lepo vidi tudi na mobilnem telefonu)? Orodje za preverbo prilagodljivosti videa iz youtuba je Embed Responsively
    5. Ali je video vsebina SEO optimizirana? (ključna beseda v naslovu videa, 150 besed opisa videa s primarno in sekundarnimi besedami) – SEO za YouTube video

    Povezave

    Notranje povezave

    1. Ali vsebina vsebuje notranje povezave?
    2. Ali smo upoštevali “first link priority”? Dvakrat v isti vsebini ni potrebno linkati na isti ciljni url, interno linkanje na naše vsebine, delamo bolj pri vrhu vsebine?
    3. Ali anchor text na notranjih povezavah vsebuje “opisljive izraze in ključne besede” (npr. celovit vodnik za IPTV)?
    4. Ali se anchor text na notranjih povezavah ne ponavlja (je vedno drugačen, a vključuje del ključne besede)?
    5. Ali anchor texti na notranjih povezavah kažejo na ciljne url-je, ki jih dvigujemo v SERP-u? Oz. na landing strani?

     

    Zunanje povezave

    1. Ali vsebina vključuje zunanje povezave?
    2. Ali smo zunanje povezave na posredniške, PR in sponzorirane zapise, označili z “no follow”?
    3. Ali zunanje povezave ne kažejo na ciljne url-je konkurentov, ki jih želimo prehiteti (to bi moralo biti logično :))
    4. Ali so zunanje povezave nastavljene tako, da se ciljni url-ji odprejo v novem oknu?
    5. Ali imamo na strani inštaliran “broken link plugin”? Da sproti popravljamo povezave, ki postanejo “mrtve” (ker npr. neka spletna stran, ugasne)?
    6. Ali so povezave vidne (npr. z drugo barvo). Na povezave želimo, da klikajo – povezav ne skrivamo.

    Tehnična optimizacija

    Kateri so najboljši wordpress, brezplačni plugini za pohitritev spletne strani? Pokaži odgovor

    https://wp-rocket.me/

    Hinti: kar je najboljše za neko spletno stran, ni za vsako. Zraven tega, se posamezni plugini, med sabo lahko tudi “tepejo”. Precej jih je tudi brezplačnih “do samo neke mere”, za polno ali hitrejšo funkcionalnost, jih je treba plačati. Hkrati ni hitrost nalaganja wordpress spletne strani, odvisna samo od pluginov (pravzprav je priporočljivo, da je teh manj oz. samo, da so na spletni strani, inštalirani tisti, ki jih res rabimo (in razumemo). Hitrost nalaganja spletne strani je odvisna tudi od hostinga, izbrane “lahke” teme in drugoPriporočljivo: Kako izboljšati hitrost spletne strani – opis in prikaz postopka

    Po študiji MarketingSherpa.com, si prejemniki emailov, želijo prejemanja promocijskih e sporočil, najmanj enkrat mesečno:

    kako pogosto pošiljati e novice

    Kljub splošnemu prepričanju, da si ljudje ne želijo prejemati e novic, je ista raziskava pokazala, da si kar 96% prejemnikov e novic, le te želi prejemati, od podjetja, s katerim sodeluje (kar pomeni, da bi pošiljanje e novic moralo biti sistematizirano na redno mesečno poišljanje, najmanj vsem obstoječim strankam, podjetja).

    Po drugi raziskavi (CampaignMonitor), prepogosto pošiljanje e novic, ne poveča znatno open rate in click through rate prejetih e novic, hkrati pa je prepogoto pošiljanje e novic tudi najpogostejši razlog, da prejemniki e novic, le te označijo za spam in, da se odjavijo od e novic:

    enovice spam

    Za ugotavljanje najbolj primerne pogostosti pošiljanja emailov, izvedite več testov (na manjših skupinah prejemnikov e mailov). Testirajte open rate in CTR prejetih novic, glede na vrsto vsebine, dan pošiljanja e novic, v tednu, pogostost pošiljanja in različnost naslovov v email novicah.

    Pošiljanje email novic (odvisno od branže v kateri delujete), prvenstveno namenite negovanju stikov (lead nurturing) s pošiljanjem koristnih in uporabnih vsebin, občasno oz. redko pa email marketing uporabite za obveščanje o prodajnih akcijah in vaših storitvah.