Konkretno o SEO optimizaciji s poročnim fotografom Goran Vadlja Kamenjaševićem

Midva sva na SEO optimizaciji za vašo spletno stran https://goranvk-wedding.com/ sodelovala v prvi polovici leta 2021. Zdaj že debelega pol leta spletno optimizacijo izvajate sami. Tak primer sodelovanja kar kliče po prvem vprašanju :). Kako je s SEO optimizacijo in predvsem rezultati vaše spletne strani, danes, po debelih 6 mesecih zaključka SEO mentorstva….. Prepričan sem, da to zanima marsikoga, ki se zanima za SEO mentorstvo in se sprašuje kakšni bodo oz. so rezultati po končanem mentorstvu….

Najprej moram priznati, da je bila odločitev za SEO mentorstvo težka. Po tem, ko sem se sam učil kaj sploh je SEO in sem na podlagi tega poskusil najti izvajalca za optimizacijo moje spletne strani sem ugotovil, da se s tem izgubi ena največjih prednosti optimizacije pred oglaševanjem. Ta pa je, da je v svojem bistvu zastonj.

Za dobro optimizirano stran je potreben le čas in dosti znanja! V tem času sem spoznal tudi vas na predavanju na to temo v SAŠA inkubatorju v Velenju.

Ena stvar je vodila k drugi in danes lahko rečem, da sem zelo vesel, da sem se odločil vložiti v sebe in svoje znanje.

Pa še odgovor na dejansko vprašanje: Po najinem sodelovanju bi rekel, da mi je SEO zlezel pod kožo. Naučil sem se vse od osnov (čeprav sem mislil, da jih že poznam) pa do naprednejših tehnik in predvsem beleženja rezultatov ter analiziranja že ustvarjenega.

Dejanski rezultat za spletno stran, ki ste jo že vi omenili v vprašanju pa je, da sem s tremi “življenjskimi” ključnimi besedami med prvimi tremi rezultati v SERP-u.

S svojo najpomembnejšo ključno besedo poročni fotograf pa sem na samem vrhu že štiri zaporedne mesece. Kar se mi pa zdi še bolj pomembno kot pozicije na SERP-u pa je to, da sem zopet na poti k izpolnitvi svojega letnega poslovnega načrta.

Zdaj, iz malenkost oddaljene perspektive, ko je SEO svetovanje že lep čas za vami, kako gledate na podana znanja in prakse. Kaj od “predavanega” in izvajanega na področju SEO optimizacije takrat, ko sva delala skupaj, izvajate še sami naprej, kaj ste opustili. In, ali je ostalo kaj takega, kar je bilo odpredavano in pokazano, pa še niste uspeli implementirati?

Na pridobljena znanja iz SEO mentorstva danes gledam kot na trdne temelje in dobro zasnovo za optimiziranje moji spletnih strani. Se pa že ves čas zavedam, da je s SEO-m tako kot z ostalimi spletnimi projekti: ves čas se spreminja.

Zato poskušam vsaj približno ostati na tekočem in malce nadgrajevati svoja znanja.

Kar mi je od predavanega najbolj pomagalo in mi še danes pomaga je organizacija mojega SEO dela in evidentiranje vsega kar sem naredil.

Če SEO delaš v dokaj velikem obsegu, potem zelo težko spremljaš svoj napredek brez dobre evidence.

Dejanski procesi, ki jih pa še danes izvajam pa so:
– ustvarjanje nove vsebine po začrtani frekvenci
– popravljanje obstoječe vsebine enkrat tedensko
– spremljanje mojih pozicij in ukrepanje s popravki na on-site SEO
– mreženje znotraj moje branže in ustvarjanje povratnih povezav na mojo vsebino
– redna skrb za GMB račun mojih brandov

Opustil pa sem:
– prisotnost na forumih
– komentiranje na ostalih blogih


Vsekakor so tudi teme o katerih sva govorila in so me navdušile, nisem jih pa še uporabil v svojem delu. Kar se sedaj spomnim iz glave sta dve obliki zapisov na mojem blogu: statistične strani in round-up vsebine. Seveda imam načrt za eno in drugo, ampak zaenkrat še nisem našel prostega časa kjer bi se lahko konkretno posvetil enemu ali drugemu.


Tu in tam pogledam vašo uvrstitev na Googlu, za vašo glavno ključno besedo. Ko sem jo opazoval zadnjič, ste bili na prvem mestu na Googlu. Koliko “vlagate” v ohranitev njene pozicije?

To je ena od stvari, ki se jih učim oziroma jih testiram v zadnjem času. V začetku sem seveda največ truda, povezovanja in povratnih povezav uporabil ravno za svojo glavno ključno besedo. Tudi, ko sem dosegel prvo mesto, sem s tem nadaljeval še nekaj časa. Potem pa sem zbolel in delo je za nekaj časa moralo počakati na stranskem tiru. Ob tem pa sem ugotovil, da pozicija zaradi tega ne niha. Zato sem načrtno zmanjšal frekvenco grajenja povratnih povezav in sedaj testiram koliko bo dosti, da bo obdržala prvo mesto. 


Ob koncu najinega sodelovanja ste SEO optimizacijo razširili že na drugi projekt. Od žene, če se ne motim. Tam je govora o e trgovini za otroke, če me spomin ne vara. Kako daleč je, seveda na področju optimizacije spletne trgovine, ta projekt…

V bistvu gre za e trgovino z otroškimi oblačili, ki jih šivava sama. Sam sem potreboval nekaj časa, da sem ugotovil kdo sploh sva midva v vsej ponudbi otroških oblačil. Ko pa sem ugotovil, da zaradi tega, ker so LABI otroška oblačila unikatna niti nimava toliko konkurence, pa sem začel ustvarjati vsebino za e trgovino.

Na področju optimizacije spletne strani pa je projekt na točki, ko v trgovino dodajam nove produkte. Ob tem pa seveda skrbim za optimizacijo. Poskušam pa biti pozoren tudi na to, da je pri prodaji otroških oblačil velik faktor tudi letni čas.

Zato se tukaj učim pravočasnega stopnjevanja optimizacije na določenih produktih, ki jih želiva ponuditi v naslednjem letnem času.


Še en odgovor me zelo zanima…. Kako je zdaj, ko samostojno izvajate SEO optimizacijo :)? Vem, da gradite svojo ekipo SEO “ekspertov”. Bi želeli povedati kaj o izzivih, ki se pojavljajo na področju predajanja vaših SEO znanj, vaši ekipi…. 

Na tem področju gredo stvari bolj počasi. Vsi se zavedamo, da je delo v ekipi vsekakor boljše kot samostojno delo, je pa že pred začetkom potrebno uskladiti pričakovanja in delovne urnike. Torej izzivi, ki se pojavljajo na tem področju niti niso povezani s samo SEO optimizacijo. Vsaj ne še.

Moram pa na tej točki še enkrat poudariti trditev, ki sem sem se je malce dotaknil že pri prvem vprašanju. Pomen rednega dela, evidentiranja, spremljanja evidence, rednega dela ter zopet rednega dela je še bolj pomemben kot sama SEO znanja.

Sam bi predlagal, da se ne spravite na samostojno SEO pot, če niste v to pripravljeni vložiti svojega časa in truda. Tisti, ki pa ste pripravljeni vložiti svoj čas pa le pogumno, ker v tem primeru prvi pozitivni rezultati niso daleč stran.


Še zadnji sklop vprašanj :). Kakšne so vaše SEO ambicije za prihodnost? In seveda, kako, glede na to, da oba veva, da je SEO, razvijajoča se znanost, skrbite za “dotok” novih spoznanj in praks, v vaš posel? In tudi…. ali se, ob SEO optimizaciji, podajate tudi na druge kanale. Na Facebook-u že vidim, da ste aktivni… Kako ste zadovoljni z izplenom na Facebook-u. Če se ne motim, tam tudi delujete zgolj organsko in ne plačljivo….

V bližnji prihodnosti imam željo svoje spletne strani spraviti na raven, da bodo nosile večino bremena pridobivanja novih strank. Tako LABI otroška oblačila, kot Goran VK wedding in spletna stran Goran VK, ki je posvečena fotografiranju produktov, potretov, arhitekture, hrane.

To so spletni naslovi za moje hobije, katere sem z leti pripeljal na raven, da tudi plačujejo naše račune.

Še en “hobi” nad katerim sem navdušen pa je tudi SEO in vsebinski marketing nasploh.

Trenutno še ne načrtujem dodatnega dela v tej smeri, ker sem v popolnosti srečen in zaposlen kot fotograf. Kaj bo pa prinesel čas pa ne znam napovedati. Vsekakor pa mi ste mi Matija s SEO mentoriranjem odprli tudi nova karierna vrata, katera pa zaenkrat puščam rahlo priprta.

Da ostajam na tekočem s SEO svetom ste najbolj zaslužen vsekakor Matija vi s svojo Facebook skupino.

Takoj za Matijo so na vrsti spletni piškotki, ki mi spretno predlagajo vsebino, ki me opominja na novosti v SEO. Ob tem pa me včasih zanese še na znane SEO spletne forume in spletne strani, ko potrebujem kakšne točno določene odgovore.

Malo po začetku najinega sodelovanja sem končno uspel najti čas tudi za redno objavljanje na dveh socialnih omrežjih.

Facebook in Instagram sta zaenkrat bolj moja spletna portfelja kot pa “stroj za iskanje novih strank”. Se pa tudi na tem področju že pozna, da sem bolj prisoten in sem dobil nekaj povpraševanj iz tega naslova. Na omenjenih socialnih omrežjih sem prisoten zgolj organsko. Načrtujem pa tudi preizkus plačljivega nastopa ampak le z znamko LABI otroška oblačila. Pa še to šele takrat, ko bom zadovoljen z ustvarjenim prodajnim lijakom na nivoju spletne strani.