Slide 1

Optimizacija spletnih strani & SEO mentorstvo

11 let izkušenj
cca. 65 projektov na leto

Optimizacija spletnih strani je postopek, ki prinaša vašim spletnim stranem več obiskovalcev.
Bolj kakovostno kot je spletna optimizacija izvajana, več obiskovalcev si lahko obetate. 

Ena najnovejših marketinških raziskav dokazuje, da se:
68% vseh aktivnosti na spletu začenja z iskanjem
– samo 0,63% uporabnikov Googla klika na spletne strani, ki so na drugi strani Googla
92,96% svetovnega spletnega prometa prihaja iz Googlovega iskanja, Googlovih slik in Googlovih zemljevidov
(vir: 79 SEO statistic for 2023, Ahrefs, 1)

Ne samo, da optimizacija spletnih strani prispeva k večji obiskanosti vaših strani, ampak je hkrati, edina pot, ki vam tudi omogoča, da bodo vaše spletne strani pridobivale še več obiskovalcev, tudi, če bodo cene Googlovega plačljivega oglaševanja (Google Ads), v prihodnosti, naraščale.

Kako vam optimizacija spletnih strani pomaga pri vašem spletnem poslu in prodaji

Logika kako deluje spletna optimizacija je ENOSTAVNA…

Predstavljajte si, da preko svoje spletne strani prodajate npr. pohištvo.
Različne vrste pohištva (mize, stole, spalnice,…) vsak dan na Googlu išče različno število njegovih uporabnikov.

Spletne strani na Googlu so prikazane po vrstnem redu.
Ena je prikazana prva, nato ji sledi druga in tako naprej.

Tista spletna stran, ki je na Googlu prikazana prva, je najbolj opazna in posledično pritegne tudi največ obiskovalcev.

Če bi torej vaša spletna stran, na kateri prodajate pohištvo, bila na Googlu prikazana prva, bi prejela največ obiskovalcev.
Posledično večja obiskanost vaše spletne strani vodi k večji prodaji.

Dodaten plus, ki ga prinaša kakovostna optimizacija spletnih strani je v tem, da vam za večjo obiskanost spletne strani in večjo prodajo ni potrebno Googlu plačati.
Optimizacija spletnih strani namreč pomeni, da ste vašo spletno stran sposobni prikazati na vrhu Googla med neoglaševanimi, t.i. “naravnimi oz. neplačanimi” prikazi  internetnih strani.

Če bi, po drugi strani, vaša internetna stran bila prikazana na Googlu šele na npr. 20. mestu, bi to pomenilo, da bi prejela zelo malo obiskovalcev (saj bi si interesenti za pohištvo, po vsej verjetnosti, prej ogledali ponudbe vseh 19 spletnih strani, ki so na Googlu prikazane pred vašo).
Posledično tako ne bi preko Googla prodali nič.

optimizacija spletnih strani kliki prva stran google
Raziskava prikazuje koliko klikov prejme posamezna spletna stran iz Googla, v povezavi z uvrstitvijo, ki jo na Googlu dosega. Prvo prikazana spletna stran prejme nad 30% klikov, deseta prikazana spletna stran pa samo še dobre 3% klikov.

Optimizacija spletnih strani Seo-Praktik.si v štirih korakih

optimizacija spletnih strani korak ena

PREGLED ZAČETNEGA STANJA SPLETNIH STRANI

– raziskava trga, ključnih besed in panoge v kateri nastopajo vaše spletne strani

optimizacija spletnih strani korak 2

POSTAVITEV (MERLJIVIH) CILJEV OPTIMIZACIJE VAŠIH SPLETNIH STRANI

- cilje določimo na podlagi profitabilnosti, velikosti trga, težavnosti in namembnosti ključnih besed

optimizacija splettnih strani korak 3

IZVEDBA ON-PAGE OPTIMIZACIJE STRANI

- ureditev SEO naslovov, meta opisov, H oznak, notranjih in zunanjih povezav, optimizacija slik v vsebinah, itd...

optimizacija spletnih strani korak štiri

IZVAJANJE OFF-PAGE OPTIMIZACIJE

- gradnja povratnih povezav (backlinks) iz različnih spletnih virov (forumi, SEO članki, guest posting, PR članki,...)

Zakaj za optimizacijo vaših spletnih strani izbrati nas

Smo edina ekipa za optimizacijo spletnih strani v Sloveniji, ki rezultate optimizacije svojih projektov redno objavlja v ŽIVO.
Vsak delovni petek “poročamo” o rezultatih optimizacije našega aktualnega projekta.
Spodaj so rezultati zaključene optimizacije spletne strani v letu 2023 na hrvaškem trgu: 
 
optimizacija spletnih strani 2023
Posnetek rezultatov optimizacije našega projekta s katerim nastopamo na hrvaškem trgu.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon svojim naročnikom “priborimo” uvrstitve, ki na prvi strani Googla ostajajo dlje časa. Nekateri naši poslovni partnerji ostajajo z nami že več kot 5 let. Stranke, ki z nami sodelujejo najdlje časa, so z nami celo že več kot 8 let.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon za razliko od velikih digitalnih agencij, smo manjša ekipa, ki se ukvarja izključno s spletno optimizacijo. Kar pomeni, da vam storitev optimizacije vaših spletnih strani ne bomo vključili v noben paket z morebitnimi ostalimi digitalnimi storitvami.

To nam omogoča, da lahko izvedbo optimizacije  ponudimo po  neprimerljivo nižjih cenah od ostalih. Primerjajte naš informativni cenik optimizacije z ostalimi ponudniki optimizacije.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon ob izvajanju optimizacije vaših spletnih strani ponujamo možnost ŽIVE, ONLINE podpore s prikazom ter razlago kaj na vaših spletnih straneh optimiziramo.  

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon poslovni partnerji pridobite ekskluziven dostop do zaprte, podporne skupine za optimizacijo spletnih strani.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon če ne boste zadovoljni nas lahko odpustite že po prvem mesecu sodelovanja.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon osebno podporo na področju spletne optimizacije izvaja vodja ekipe na Seo-Praktik.si, Matija Zajšek, ki se že več kot desetletje profesionalno ukvarja z optimiziranjem strani:
– o spletni optimizaciji je predaval že na Digitalni akademiji GZS SlovenijeTehnološkem parku Vrtojba, na različnih SPOT točkah, Zavodih za podjetništvo in na različnih podjetniških inkubatorjih. Na leto izvaja SEO mentorstvo za več kot 65 različno velikih podjetij v Sloveniji in tujini.

optimizacija spletnih strani seo praktik favicon tako kot se optimizacija za iskalnike izvaja na naših straneh, tako jo izvajamo za vas. 

Koliko stane optimizacija spletnih strani

Cena optimizacije spletnih strani je odvisna od obsega dela, stopnje konkurence v vaši panogi, želeno hitrost doseganja ciljev optimizacije, geografsko lokacijo ter količine zastavljenih SEO ciljev.

Cena SEO optimizacije je odvisna tudi od vrste SEO storitev, ki jih potrebujete, časa sodelovanja ter tudi od specifičnih zahtev projekta.

Optimizacija spletnih strani ni enkraten dogodek, temveč trajajoč proces, zato je lahko SEO cena odvisna tudi od dolžine trajanja in obsega SEO storitev v izbranem časovnem obdobju.

Ker se lahko stroški SEO optimizacije od projekta do projekta zelo razlikujejo, priporočamo, da si preberete naš zapis o tem Koliko je vredno prvo mesto na Googlu.

Kaj je optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani je postopek, ki prinaša vašim internetnim stranem več obiskovalcev. Višje med prikazanimi spletnimi stranmi na Googlu, kot se pojavi vaša internetna stran, več obiskovalcev si lahko obeta. Spletni Google iskalnik uporablja nad 90% iskalcev informacij na internetu, prvo prikazano spletno stran na Googlu pa klikne nad 30% uporabnikov Googla (vir).

kaj je optimizacija spletnih strani
Optimizacija spletnih strani je postopek povezovanja vaših internetnih strani z uporabniki Googla.

Pri optimiziranju spletnih strani gre za celovit nabor strategij in pristopov, ki omogočajo, da spletna stran doseže boljše rangiranje v iskalnikih, kar posledično poveča njen obisk in prepoznavnost. Uspešna optimizacija spletnih strani je ključnega pomena za doseganje visokih uvrstitev v rezultatih iskalnikov, kar pa vodi do povečanja prometa in konverzij na spletni strani.

Definicija optimizacije spletnih strani

Optimizacija spletnih strani, pogosto imenovana tudi SEO (Search Engine Optimization), je proces prilagajanja in izboljševanja spletne strani, da doseže boljše uvrstitve v rezultatih iskalnikov. Cilj optimizacije je povečati organski promet na spletni strani, kar pomeni pridobivanje več obiskovalcev brez plačevanja za oglaševanje. S pravilno optimizacijo se doseže boljšo vidnost spletne strani v iskalnikih, kar posledično poveča verjetnost, da jo uporabniki obiščejo.

V današnjem digitalnem svetu je konkurenca med spletnimi stranmi izjemno močna, zato je ključnega pomena, da spletna stran doseže dobro vidnost v iskalnikih. Visoko rangiranje na prvi strani rezultatov iskalnikov prinaša večjo verjetnost klikov in obiskov, kar omogoča spletni strani doseganje svojih ciljev.

Spletna stran, ki ni dobro optimizirana, tvega, da bo ostala neopažena in se bo izgubila v poplavi konkurenčnih strani. Optimizacija spletnih strani omogoča, da se spletna stran uvršča višje v iskalnikih, kar pritegne več obiskovalcev in potencialnih strank.

Optimizacija spletnih strani je ključen proces za doseganje višjih uvrstitev v iskalnikih in povečanje obiska na spletni strani. S pravilno izvedeno optimizacijo lahko dosežemo večjo vidnost, kar pa vodi do boljše prepoznavnosti blagovne znamke, večjega števila obiskovalcev ter potencialno večjega števila strank. Spodaj so predstavljeni glavni elementi optimizacije spletnih strani in kako lahko izboljšamo tako imenovano on-page in off-page optimizacijo.

On-page optimizacija spletnih strani

On-page optimizacija vključuje vse ukrepe, ki jih izvajamo neposredno na spletni strani, da izboljšamo njeno vidnost in rangiranje v iskalnikih.

1. Pomembnost relevantnih ključnih besed

Ključne besede so temelj optimizacije spletnih strani. Gre za besede ali besedne zveze, ki jih uporabniki vnašajo v iskalnike, ko iščejo informacije. Razumevanje, katere ključne besede so relevantne za vašo ciljno občinstvo, je ključno za doseganje visokih uvrstitev v iskalnikih. Integracija ključnih besed v naslove, vsebino, meta opise in druge elemente spletne strani omogoča iskalnikom lažje razumevanje, o čem govori vaša spletna stran.

2. Struktura URL-jev za boljšo preglednost

Jasna in pregledna struktura URL-jev (t.j struktura spletne strani) ima dva pomembna učinka. Prvič, olajša navigacijo uporabnikom, saj lahko na podlagi URL-ja predvidevajo, kakšno vsebino bodo našli na določeni strani. Drugič, iskalniki prek URL-jev razberejo hierarhijo in pomembnost vsebine na vaši spletni strani. Za ustrezno strukturo strani se uporabljajo opisne, kratke in relevantne URL-ji, ki vsebujejo ključne besede, saj tako izboljšamo uporabniško izkušnjo in vidnost v iskalnikih.

3. Kakovostna vsebina in njen vpliv na rangiranje

Izraz “Vsebina je kralj” je v svetu optimizacije spletnih strani še kako pomemben. Kakovostna vsebina je tista, ki ponuja vrednost uporabnikom. Spletni iskalniki vsebine, ki so relevantne, uporabne in informativne, postavljajo višje na rezultatih iskalnikov. Pri ustvarjanju vsebine se osredotočamo na potrebe svoje ciljne publike in jim ponujamo rešitve za njihove težave.

4. Uporaba meta opisov in naslovov za izboljšanje CTR-ja

Meta opisi in naslovi so ključni elementi, ki obiskovalce pritegnejo, da kliknejo na vašo spletno stran v rezultatih iskalnikov. Meta opisi so kratki povzetki vsebine na vaši strani, ki uporabnikom povejo, kaj lahko pričakujejo, če kliknejo na vašo povezavo. Naslovi naj bodo privlačni, jasni in vključujejo ključne besede, ki se nanašajo na vsebino strani. Visok klikovni delež (CTR) v rezultatih iskalnikov lahko pozitivno vpliva na rangiranje vaše spletne strani.

Off-page optimizacija spletnih strani

Off-page optimizacija vključuje dejavnosti, ki jih izvajamo zunaj spletne strani in ki prispevajo k izboljšanju avtoritete in vidnosti spletne strani.

1. Pomen kakovostnih povratnih povezav

Povratne povezave (backlinki) so povezave iz drugih spletnih strani, ki kažejo na vašo stran. Iskalniki upoštevajo količino in kakovost povratnih povezav pri določanju avtoritete vaše spletne strani. Pridobivanje kakovostnih povratnih povezav iz relevantnih in avtoritativnih virov pozitivno vpliva na vaše rangiranje v iskalnikih.

2. Gradnja avtoritete domene in posameznih podstrani

Avtoriteta domene in podstrani (t.i. page in domain authority) sta metriki, ki ju iskalniki uporabljajo za oceno zaupanja vrednosti vaše spletne straniAvtoriteto domene in podstrani gradimo s pridobivanjem kakovostnih povratnih povezav, sodelovanjem v vsebinskih kampanjah, povezovanjem z drugimi avtoritativnimi stranmi in zagotavljanjem kakovostne vsebine.

3. Vloga družbenih omrežij pri optimizaciji

Prisotnost in aktivnost na družbenih omrežjih povečata prepoznavnost in promocijo vaše spletne strani. Sodelovanje z občinstvom prek družbenih omrežij pritegne večje število uporabnikov in poveča možnost deljenja vsebine. To lahko posledično pripomore k pridobivanju kakovostnih povratnih povezav in boljšemu rangiranju v iskalnikih.

4. Relevanca vsebine pri pridobivanju povratnih povezav

Pri pridobivanju povratnih povezav je ključno, da je vaša vsebina relevantna in koristna za druge spletne straniKvalitetna vsebina ima večjo verjetnost, da jo bodo druge strani citirale in povezale, kar pripomore k izboljšanju vaše avtoritete v iskalnikih.

Tehnična optimizacija spletnih strani

Struktura spletne strani za učinkovito SEO optimizacijo

Ko se lotimo optimizacije spletne strani, je ključno, da poskrbimo za uporabo HTML oznak, ki omogočajo iskalnikom boljšo indeksacijo vsebine. Pravilno uporabljene oznake (<H1>, <H2>, itd.) in podnaslovi bodo iskalnikom pomagali razumeti strukturo in pomen posameznih delov vaše spletne strani. S tem izboljšamo možnosti za doseganje boljše pozicije v iskalnih rezultatih.

Poleg strukture besedila je pomembno, da ne pozabimo na optimizacijo hitrosti nalaganja spletne strani. Uporabniki pričakujejo hitro in nemoteno izkušnjo, zato moramo poskrbeti, da se vaša stran naloži hitro in brez zamikov. To je pomembno tudi za iskalnike, ki dajejo prednost hitrim stranem in jih rangirajo višje.

V današnjem mobilnem svetu je prilagodljivost za mobilne naprave ključnega pomena. Iskalniki upoštevajo mobilno prijaznost strani pri določanju njenega rangiranja, zato moramo zagotoviti, da se vaša spletna stran pravilno prikaže na vseh vrstah naprav. Mobilno optimizacijo dosežemo z uporabo odzivnega oblikovanja in prilagoditvijo vsebine za različne zaslone.

XML sitemaps in robots.txt za boljšo kontrolo indeksiranja

XML sitemap je seznam vseh strani na vaši spletni strani, ki ga posredujemo iskalnikom. To omogoča iskalnikom, da hitro in enostavno najdejo in indeksirajo vso vašo vsebino. S tem zagotovimo, da ni zamud pri indeksiranju in da so vse vaše strani vključene v iskalne rezultate.

Kaj je datoteka sitemap

Datoteka sitemap je datoteka, ki vsebuje seznam URL-jev (spletnih naslovov) na določeni spletni strani ali vseh straneh znotraj določenega spletnega mesta.

Ta seznam URL-jev je strukturiran na način, ki omogoča iskalnikom lažje razumevanje in indeksiranje vsebine na spletni strani. Sitemape pogosto uporabljajo iskalniki, kot so Google, Bing in drugi, da bolje razumejo, kako so povezane različne strani na spletnem mestu in kako se hierarhično postavljajo.

Datoteka sitemap je običajno ustvarjena v formatu XML (eXtensible Markup Language) in vsebuje informacije o posameznih URL-jih, njihovih pogostnostih posodabljanja, pomembnosti glede na druge strani in morebitnih dodatnih metapodatkih.
Sitemap datoteka lahko pripomore k temu, da iskalniki bolje razumejo strukturo spletnega mesta in posledično izboljšajo njegovo indeksiranje.

Primer sitemap datoteke:

datoteka sitemap primer

Zgornji primer prikazuje dva URL-ja s pripadajočimi metapodatki, kot so datum zadnje spremembe (lastmod), pogostost posodabljanja (changefreq) in prioriteta (priority). To pomaga iskalnikom bolje razumeti, katere strani so bolj pomembne ali pogosto posodobljene na spletnem mestu.

Kako se ustvari datoteka sitemap

Ustvarjanje datoteke sitemap običajno vključuje ročno izdelavo XML datoteke ali uporabo orodij in platform, ki samodejno generirajo sitemape. Tukaj so osnovni koraki za ročno ustvarjanje XML datoteke sitemap:

  • Določite strukturo sitemape:

    • Seznam vseh URL-jev na vašem spletnem mestu, ki jih želite vključiti v sitemap.
    • Dodatne informacije za vsak URL, kot so datum zadnje spremembe, pogostost posodabljanja in prioriteta.
  • Ustvarite XML datoteko:

    • Uporabite besedilni urejevalnik, kot je Notepad, Visual Studio Code, ali drugi  za ustvarjanje nove datoteke s končnico .xml.
  • Definirajte osnovno strukturo:

    • Dodajte začetne in končne oznake za XML dokument ter definirajte osnovni prostor imen za sitemap:

sitemap datoteka osnovna struktura

  • Dodajte URL-je z metapodatki:

Za vsak URL na vašem spletnem mestu dodajte ustrezen <url> element z dodatnimi metapodatki:

sitemap datoteka url z metapodatki

Kopirajte in prilagodite ta blok za vsak URL.

  • Shranite datoteko:

    • Ko končate z dodajanjem vseh URL-jev, shranite datoteko s primernim imenom, na primer sitemap.xml.
  • Preverjanje sitemape:

    • Preden sitemap datoteko predložite iskalnikom, uporabite orodja za preverjanje sitemape, da se prepričate, da ni napak.

Ročno ustvarjanje sitemape je običajno primerno za manjša spletna mesta.

Za večja spletna mesta ali dinamične vsebine se pogosto uporabljajo avtomatizirane rešitve, ki samodejno generirajo sitemape. CMS (Content Management System) in različna orodja za optimizacijo spletnih strani ponujajo funkcionalnosti za samodejno ustvarjanje in vzdrževanje sitemape.

Kako dodate sitemap datoteko v google search konzolo

Dodajanje sitemap datoteke v Google Search Console je relativno preprost postopek. Tukaj je korak za korakom, kako to storiti:

  1. Prijavite se v Google Search Console:

  2. Izberite svoje spletno mesto:

    • Če vaše spletne strani niso še dodane v Google Search Console, sledite navodilom za dodajanje in preverite lastništvo.
  3. Izberite “Sitemaps” v levem meniju:

    • Na levi strani izberite svoje spletno mesto in nato razdelek “Sitemaps”.
  4. Dodajte sitemap:

    • V zgornjem desnem kotu kliknite na gumb “Add a new sitemap”.
  5. Vnesite pot do sitemap datoteke:

    • V okno, ki se prikaže, vnesite pot do vaše sitemap datoteke. Na primer, če je datoteka shranjena na korenu vašega spletnega mesta, lahko vnesete sitemap.xml.
  6. Kliknite na “Submit” (Predloži):

    • Kliknite na gumb “Submit” (Predloži) in počakajte, da Google preveri vašo sitemap.
  7. Preverjanje napak:

    • Po nekaj časa lahko pregledate poročila v Google Search Console, da preverite, ali obstajajo morebitne napake ali opozorila v zvezi s sitemap.

Google bo nato začel indeksirati strani, ki so navedene v vaši sitemap datoteki, in informacije o indeksiranju bodo na voljo v Google Search Console.

Pomembno je omeniti, da če se vaše spletno mesto spreminja ali dodaja nove vsebine, je priporočljivo redno posodabljati sitemap in ponovno predložiti posodobljeno datoteko v Google Search Console.

Robots.txt datoteka omogoča, da nadzorujemo, katere dele vaše spletne strani iskalniki lahko indeksirajo in katere ne. S pravilno uporabo robots.txt datoteke se izognemo indeksiranju neželenih strani ali podstrani, kar lahko izboljša kakovost indeksiranja naše spletne strani.

Orodja za analizo in spremljanje uspešnosti

Pri optimizaciji spletnih strani je ključno, da se opremo z ustreznimi orodji za analizo in spremljanje uspešnosti. Uporaba orodij za iskanje ključnih besed (npr. KwFinder) nam pomaga identificirati ključne besede, ki jih uporabniki iščejo in so relevantne za naše področje. S tem znanjem lahko prilagodimo svojo vsebino in ciljamo na boljše rangiranje za te ključne besede.

Za spremljanje uspešnosti naših prizadevanj za optimizacijo spletnih strani uporabljamo različna orodja. Najbolj znana Googlovi orodji sta Google Analytics in Google Search console.

Sledenje številu obiskov, povprečnemu času na strani, stopnji odboja in drugim metrikam nam omogoča, da ocenimo učinkovitost naših optimizacijskih prizadevanj in prepoznamo področja, ki potrebujejo izboljšave.

Kaj je Google analytics

google analyticsGoogle Analytics je brezplačna storitev analitike spletnega prometa, ki jo ponuja podjetje Google.

Lastnikom spletnih strani in tržnikom omogoča sledenje in analiziranje obiskovalcev njihovih spletnih strani. S pomočjo Google Analytics lahko uporabniki pridobijo obsežen vpogled v različne vidike obiskovalcev, njihovo vedenje na spletnem mestu, učinkovitost marketinških kampanj, priljubljenost vsebin in še več.

Glavne funkcije Google Analytics vključujejo:

  1. Število obiskovalcev in njihovo vedenje: Google Analytics omogoča sledenje številu obiskovalcev, njihovim demografskim podatkom, napravam, ki jih uporabljajo, lokacijam itd. Poleg tega omogoča analizo njihovega vedenja na spletnem mestu, kot so ogledi strani, čas preživet na strani, stopnja obiskovalcev, ki zapustijo spletno mesto itd.

  2. Vir prometa: Uporabniki lahko spremljajo, od kod prihajajo obiskovalci (npr. iskalniki, družbena omrežja, neposredni vnos), kar je pomembno za ocenjevanje učinkovitosti marketinških naporov.

  3. Cilji in pretvorbe: S pomočjo orodja za sledenje ciljev lahko lastniki spletnih mest opredelijo ključne dejavnike, ki kažejo na uspešnost, kot so izpolnitev obrazcev, nakupi izdelkov, prenosi vsebin itd.

  4. Analiza vsebin: Omogoča lastnikom spletnih mest, da analizirajo, katera vsebina je najbolj priljubljena med obiskovalci, in kako se obnašajo na posameznih straneh.

  5. Orodja za e-trgovino: Za spletne trgovce Google Analytics ponuja posebne funkcije, s katerimi lahko sledijo nakupovalnim navadam in dosegajo cilje e-trgovine.

  6. Merjenje uspešnosti oglasov: S sledenjem oglaševalskih kampanj lahko uporabniki ugotovijo, kateri oglaševalski kanali so najučinkovitejši.

Google Analytics je močno orodje, ki pomaga pri informiranih odločitvah glede vsebine, oblikovanja in marketinških strategij spletnih mest. Uporabniki lahko dostopajo do podrobnih poročil in analiz ter spremljajo spremembe v času, kar pomaga pri nenehnem izboljševanju učinkovitosti spletnih mest.

Dodatno:

Kaj je Google Search console

google search consoleGoogle Search Console, prej znan kot Google Webmaster Tools, je brezplačno orodje, ki ga ponuja Google lastnikom spletnih mest. Namenjeno je izboljšanju vidljivosti spletnih mest v rezultatih iskalnikov Google. S pomočjo Google Search Console lahko lastniki spletnih mest spremljajo, preverjajo in optimizirajo način, kako njihovo spletno mesto prikazuje in rangira v iskalnikih Google.

Nekatere ključne funkcionalnosti Google Search Console vključujejo:

  1. Sledenje indeksiranja: Uporabniki lahko preverijo, katere strani njihovega spletnega mesta so indeksirane s strani Googla. To pomeni, da lahko ugotovijo, katere strani so dodane v Googlov indeks in dostopne uporabnikom iskalnika.

  2. Pregled iskalnih rezultatov: Omogoča vpogled v to, kako se spletno mesto prikazuje v rezultatih iskanja Google, vključno s prikazi in kliki na posamezne rezultate.

  3. Odkrivanje napak na spletnem mestu: Google Search Console obvešča lastnike spletnih mest o morebitnih napakah, ki vplivajo na indeksiranje njihove vsebine, kot so napake pri dostopu, pomanjkljive oznake meta, itd.

  4. Optimizacija za mobilne naprave: Spletni lastniki lahko preverijo, ali je njihovo spletno mesto prilagojeno za mobilne naprave in ugotovijo morebitne težave v povezavi z mobilno prijaznostjo.

  5. Sledenje zunanjih povezav: Uporabniki lahko pregledujejo, katere druge spletne strani povezujejo na njihovo spletno mesto. To je pomembno za razumevanje strukture povezav in gradnjo trdnega profila povezav.

  6. Sitemap datoteke: Omogoča dodajanje sitemap datoteke, kar pospešuje indeksiranje spletnega mesta.

  7. Pregledovanje varnosti: Google Search Console obvešča o morebitnih varnostnih težavah na spletnem mestu, na primer o vsebini, ki se lahko šteje za nevarno ali vsebuje zlonameren program.

Google Search Console je nepogrešljivo orodje za optimizacijo spletnih mest, saj pomaga spletnim lastnikom razumeti, kako Google vidi njihovo spletno mesto in kakšne korake je mogoče sprejeti za izboljšanje njegove uvrstitve in uspešnosti v iskalniku.

V čem je razlika med Google analytics in Google Search console

Google Search Console (GSC) in Google Analytics (GA) sta dve brezplačni orodiji, ki jih ponuja Google. Obe orodiji vam lahko pomagata pri izboljšanju uspešnosti vašega spletnega mesta, vendar sta zasnovana za različne namene.

Google Search Console je orodje za sledenje in optimizacijo uspešnosti vašega spletnega mesta v Googlovem iskanju. Ponuja informacije o tem, kako se vaše spletno mesto uvršča v rezultatih iskanja, o tem, katere iskalne poizvedbe vodijo ljudi na vaše spletno mesto, in o tem, kako lahko izboljšate kakovost svoje vsebine.

Google Analytics je orodje za zbiranje in analizo podatkov o obisku vašega spletnega mesta. Ponuja informacije o tem, od kod prihajajo vaši obiskovalci, kaj počnejo na vašem spletnem mestu, in kako lahko izboljšate uporabniško izkušnjo.

Ključne razlike med Google search console in Google analytics:

google analytics vs google search console razlika

Kdaj uporabljati Google analytics in kdaj Google Search console

Google Search Console (GSC) in Google Analytics (GA) sta dve brezplačni orodiji, ki jih ponuja Google. Obe orodiji vam lahko pomagata pri izboljšanju uspešnosti vašega spletnega mesta, vendar sta zasnovana za različne namene.

Google Search Console je orodje za sledenje in optimizacijo uspešnosti vašega spletnega mesta v Googlovem iskanju. Ponuja informacije o tem, kako se vaše spletno mesto uvršča v rezultatih iskanja, o tem, katere iskalne poizvedbe vodijo ljudi na vaše spletno mesto, in o tem, kako lahko izboljšate kakovost svoje vsebine.

Google Analytics je orodje za zbiranje in analizo podatkov o obisku vašega spletnega mesta. Ponuja informacije o tem, od kod prihajajo vaši obiskovalci, kaj počnejo na vašem spletnem mestu, in kako lahko izboljšate uporabniško izkušnjo.

Kdaj uporabiti Google Search console

Google search console je odlično orodje za vsakega lastnika ali administratorja spletne strani, ki želi izboljšati uspešnost svojega spletnega mesta v Googlovem iskanju. GSC vam lahko pomaga pri:

  • Odkrivanju in odpravljanju težav z indeksiranjem
  • Identificiranju ključnih besed, ki so pomembne za vašo ciljno publiko
  • Spremljanju uspešnosti vaših SEO prizadevanj
Kdaj uporabiti Google analytics

Google analytics je odlično orodje za vsakega lastnika ali administratorja spletne strani, ki želi razumeti, kako uporabniki uporabljajo njegovo spletno mesto. GA vam lahko pomaga pri:

  • Identificiranju virov prometa na vaše spletno mesto
  • Spremljanju uporabniških poti na vašem spletnem mestu
  • Izboljšanju uporabniške izkušnje
Kdaj uporabiti Google search console in Google analytics skupaj

GSC in GA sta odlična orodje, ki se lahko dopolnjujeta. Z uporabo obeh orodij lahko pridobite celovit vpogled v uspešnost svojega spletnega mesta.

Na primer, lahko uporabite GSC za identifikacijo ključnih besed, ki so pomembne za vašo ciljno publiko, nato pa lahko uporabite GA za spremljanje uspešnosti svojih SEO prizadevanj za te ključne besede.

Lahko tudi uporabite GA za identifikacijo virov prometa na vaše spletno mesto, nato pa lahko uporabite GSC za preverjanje, ali so te strani dobro indeksirane in kakovostne.

Skupaj lahko GSC in GA pomagata izboljšati uspešnost vašega spletnega mesta na številnih področjih.

Lokalna optimizacija spletnih strani

Lokalna optimizacija spletnih strani je ključnega pomena za lokalna podjetja, saj je njihov cilj doseči potencialne stranke v svoji geografski bližini. Ko uporabniki iščejo izdelke ali storitve, ki jih ponuja lokalno podjetje, želijo najti relevantne rezultate v svojem mestu ali okolici. Zato je za lokalna podjetja ključno, da se dobro uvrščajo v lokalnih iskalnikih, kot je Google Maps, in na drugih lokalnih platformah.

Natančnost in konsistentnost podatkov na spletnih direktorijih

Ena od ključnih praks lokalne optimizacije je zagotavljanje natančnih in konsistentnih podatkov o podjetju na spletnih direktorijih. To vključuje osnovne informacije, kot so ime podjetja, naslov, telefonska številka in delovni čas. Pomembno je, da so ti podatki enaki na vseh platformah, na katerih je podjetje registrirano. To pomaga iskalnikom razumeti, da gre za isto podjetje, kar pozitivno vpliva na rangiranje v lokalnih iskalnikih.

Uporaba Google Business profila za izboljšanje lokalne vidnosti

Google Business profil (ex.GMB) je nepogrešljivo orodje za lokalno optimizacijo. S pomočjo GB lahko lokalna podjetja ustvarijo svoj profil na Googlu, kar jim omogoča, da se prikažejo v lokalnih iskalnikih in na Google Maps. V GB lahko dodamo ključne podatke, kot so naslov, delovni čas, fotografije, povezave do spletnih strani in še več. Prav tako lahko upravljamop in objavljamo vaše dogodke, ponudbe in mnenja strank. Aktivnost in upravljanje GB profila pozitivno vplivata na lokalno vidnost in izboljšujejo uporabniško izkušnjo.

Mnenja strank in njihov vpliv na lokalno rangiranje

Mnenja strank imajo velik vpliv na lokalno rangiranje podjetij. Pozitivna mnenja strank kažejo na visoko kakovost izdelkov ali storitev, kar krepi zaupanje potencialnih strank. Iskalniki, kot je Google, upoštevajo mnenja in ocene strank pri določanju uvrstitve v lokalnih iskalnikih. Zato je pomembno spodbujati zadovoljne stranke, da delijo svoje pozitivne izkušnje in podajo ocene na spletnih platformah, kot je GB ali druge lokalne mape. Pri tem je ključno zagotoviti, da so mnenja pristna in nepristranska.

Za dosego uspešne lokalne optimizacije je treba redno spremljati in upravljati informacije o podjetju na različnih spletnih platformah, spodbujati zadovoljne stranke k oddaji mnenj in skrbeti za natančnost in konsistentnost podatkov. S pravilno izvedeno lokalno optimizacijo lokalna podjetja izboljšate vidnost in dosežete večjo ciljno občinstvo v svojem lokalnem okolju.

Vsebinska optimizacija spletnih strani

Pomembnost kakovostne in relevantne vsebine

Pri optimizaciji spletnih strani je kakovostna in relevantna vsebina ključnega pomena. Spletni iskalniki, kot je Google, vedno bolj cenijo visoko kakovostno vsebino, ki je uporabnikom koristna, informativna in privlačna. Ključni cilj optimizacije je zagotoviti, da vsebina na spletni strani zadovoljuje potrebe uporabnikov, hkrati pa upošteva smernice iskalnikov za boljše rangiranje.

Različni tipi vsebine za raznolikost in privabljanje občinstva

Pri ustvarjanju vsebine za optimizacijo je pomembno upoštevati različne tipe vsebine za doseganje večje raznolikosti in privabljanje različnih skupin občinstva. To vključuje besedilne vsebine, kot so članki, blogi in vodiči, ki ponujajo obiskovalcem koristne informacije. Poleg tega so vizualni elementi, kot so slike in infografike, učinkoviti za vizualno privlačnost in boljšo razumljivost vsebine. Prav tako so multimedijski vsebine, kot so video posnetki in avdio posnetki, odlični za bolj dinamično predstavitev vsebine in povečanje uporabniške interakcije.

Pisanje za uporabnike in optimizacija za iskalnike

Pri ustvarjanju vsebine je ključno pisati za uporabnike in hkrati upoštevati aktualne Googlove smernice za optimizacijo za iskalnike (Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide). To pomeni, da je vsebina prilagojena bralcem, upošteva njihove potrebe in ponuja vrednost. Ključne besede se vključijo naravno in smiselno, da ne vplivajo na berljivost in jasnost besedila. Iskalniki vedno bolj cenijo uporabniku prijazne spletne strani, zato je pomembno, da vsebina zadovoljuje uporabnikove potrebe in pričakovanja.

Vpliv vizualnih elementov in multimedijske vsebine na uporabniško izkušnjo

Vizualni elementi, kot so slike, infografike in video posnetki, imajo močan vpliv na uporabniško izkušnjo. Slike lahko vsebino naredijo bolj privlačno in privabijo pozornost obiskovalcev. Infografike so odlično orodje za grafično predstavitev kompleksnih podatkov in statistik. Video posnetki pa omogočajo boljšo interakcijo z občinstvom in pripomorejo k boljšemu razumevanju obravnavane teme.

Vsebinski elementi, ki so prilagojeni različnim tipom uporabnikov, spodbujajo daljši čas zadrževanja na spletni strani, kar pozitivno vpliva na rangiranje. Prav tako omogočajo deljenje vsebine na družbenih omrežjih in širjenje obsega dosega.

Ustvarjanje kakovostne, relevantne in raznolike vsebine je ključni dejavnik optimizacije spletnih strani za SEO. S pristopom, ki združuje upoštevanje potreb uporabnikov in smernic iskalnikov, ter uporabo vizualnih elementov in multimedijske vsebine, lahko spletna stran doseže boljše rangiranje, izboljša uporabniško izkušnjo ter pritegne in zadrži večje število obiskovalcev. S pravilno izvedeno optimizacijo vsebine lahko spletna stran doseže svoje cilje, poveča promet in konverzije ter doseže dolgoročni uspeh na spletu.

Povezava med družbenimi omrežji in optimizacijo spletnih strani

Uporaba družbenih omrežij je postala ključni element optimizacije spletnih strani za SEO. Spletni iskalniki, kot je Google, vse bolj upoštevajo družbena omrežja kot dejavnik pri določanju vidnosti in rangiranja spletnih strani. Aktivna prisotnost na družbenih omrežjih lahko vpliva na promet na spletni strani, interakcijo s sledilci, povečanje števila delitev vsebine in gradnjo skupnosti, kar vse prispeva k boljšemu SEO.

Promocija vsebine prek družbenih omrežij

Družbena omrežja so izjemno učinkovita platforma za promocijo vsebine. Ko ustvarimo kakovostno vsebino, jo delimo prek družbenih omrežij, da dosežemo večjo vidnost in doseg. S tem povečamo možnosti, da jo opazijo in delijo uporabniki, kar vodi v več povezav in trajnih obiskov. Ko vsebino delijo drugi uporabniki, se ustvari verižna reakcija, ki širi obseg dosega, kar ima pozitiven vpliv na SEO.

Gradnja skupnosti in interakcija s sledilci

Gradnja aktivne in zveste skupnosti na družbenih omrežjih je izjemno pomembna. S kakovostno vsebino in rednim komuniciranjem s sledilci ustvarimo pozitivno uporabniško izkušnjo. Za sledilce, ki so zadovoljni z vsebino in interakcijo na družbenih omrežjih, je bolj verjetno, da bodo obiskali tudi spletno stran in delili vsebino s svojimi sledilci. To pozitivno vpliva na rangiranje spletne strani v iskalnikih.

Vpliv deljenja vsebine na rast spletnega obiska

Ko uporabniki delijo vsebino s svojimi sledilci na družbenih omrežjih, se poveča spletni obisk. Deljenje vsebine pomeni, da uporabniki vsebino ocenjujejo kot koristno, zabavno ali informativno in jo želijo deliti z drugimi. To ustvarja organski promet, ki je ključnega pomena za SEO. Iskalniki cenijo organski/naravni promet, saj ta kaže na to, da je vsebina relevantna in uporabniku prijazna. Posledično to pozitivno vpliva na rangiranje spletne strani v iskalnikih.

Uporaba družbenih omrežij za optimizacijo spletnih strani je danes neizogibna. Promocija vsebine prek družbenih omrežij omogoča večjo vidnost in dosega, gradnja skupnosti in interakcija s sledilci pa povečujeta lojalnost uporabnikov. Deljenje vsebine ima ključni vpliv na rast spletnega obiska in organski promet. Aktivna prisotnost na družbenih omrežjih je zato nujna za uspešno SEO in doseganje želenih rezultatov na spletu.

Optimizacija spletnih strani iz vidika uporabniške izkušnje

Izboljšanje uporabniške izkušnje je ključnega pomena za optimizacijo spletnih strani za SEO. Spletni iskalniki, kot je Google, vedno bolj upoštevajo uporabniško izkušnjo kot dejavnik pri določanju rangiranja in vidnosti spletnih strani. Pozitivna uporabniška izkušnja ne samo da pripomore k boljšemu SEO, temveč tudi povečuje zvestobo uporabnikov, zmanjšuje stopnjo odboja in povečuje čas zadrževanja na spletni strani.

Pomembnost hitrosti nalaganja spletne strani

Hitrost nalaganja spletne strani je ključnega pomena za dobro uporabniško izkušnjo. Uporabniki pričakujejo, da se spletna stran naloži hitro in brezhibno. Počasna spletna stran lahko odvrne uporabnike, ki bodo raje zapustili spletno mesto in poiskali konkurenco. Poleg tega počasna nalaganja negativno vplivajo tudi na SEO, saj iskalniki cenijo hitro in odzivno spletno stran. Uporaba optimizacije slik, stiskanje datotek in izboljšanje strežniške zmogljivosti so le nekateri ukrepi, ki lahko izboljšajo hitrost nalaganja spletne strani.

Uporabniku prijazno oblikovanje in navigacija

Uporabniku prijazno oblikovanje in navigacija sta ključna za dobro uporabniško izkušnjo. Spletna stran mora biti pregledna, jasna in intuitivna, tako da uporabnikom omogoča enostavno iskanje želenih informacij. Pomembno je, da so glavne informacije dostopne na prvi pogled in da je navigacija jasno označena. Prav tako je treba zagotoviti, da je spletna stran odzivna na različnih napravah, kot so računalniki, tablice in pametni telefoni, saj večina uporabnikov dostopa do spleta prek mobilnih naprav.

Prilagajanje vsebine ciljni publiki

Prilagajanje vsebine glede na ciljno publiko je ključnega pomena za dobro uporabniško izkušnjo. Različne skupine uporabnikov imajo različne potrebe in interese, zato je pomembno, da vsebina na spletni strani zadovoljuje njihove specifične zahteve. To vključuje uporabo ciljnih ključnih besed, ki so relevantne za ciljno publiko, ter ponujanje personaliziranih vsebin in ponudb. S tem pristopom povečamo angažiranost uporabnikov in povečamo možnost za konverzije.

Odzivni obrazci in enostavnost uporabe

Odzivni obrazci so ključni element za izboljšanje uporabniške izkušnje na spletni strani. Uporabniki pričakujejo, da bodo obrazci enostavni za izpolnjevanje in pošiljanje. Preveč zapleteni obrazci ali preveč zahtevna polja za izpolnjevanje lahko odvrnejo uporabnike, ki bodo raje zapustili spletno stran. Pri oblikovanju obrazcev je treba upoštevati načela enostavnosti, jasnosti in prijaznosti uporabniku. Prav tako je priporočljivo, da se uporabljajo avtomatska izpolnjevanja in priporočila za poenostavitev izpolnjevanja obrazcev.

Izboljšanje uporabniške izkušnje je ključnega pomena za optimizacijo spletnih strani za SEO. Hitrost nalaganja spletne strani, uporabniku prijazno oblikovanje, prilagajanje vsebine ciljni publiki ter odzivni obrazci in enostavnost uporabe so osnovne smernice kakovostne uporabniške izkušnje.

Spremljanje uspešnosti in nadaljnje prilagajanje

Spremljanje uspešnosti je ključni korak v optimizaciji spletnih strani za SEO. Ko enkrat izvedemo različne optimizacijske ukrepe, je pomembno nenehno spremljati njihov učinek in rezultate. S tem lahko ugotovimo, kateri pristopi so najbolj učinkoviti in kaj je potrebno še izboljšati. Spremljanje uspešnosti nam omogoča tudi pravočasno prilagajanje strategij, saj se spletni svet nenehno spreminja in prilagaja.

Analiza ključnih metrik

Pri spremljanju uspešnosti optimizacije za SEO je treba analizirati ključne metrike, ki kažejo na učinkovitost in uspešnost spletnega mesta.

Med najpomembnejšimi metrikami so:

Organski promet: Število obiskovalcev, ki prihajajo na spletno stran prek organskih iskalnih rezultatov. Povečanje organskega prometa kaže na izboljšanje vidnosti in rangiranja v iskalnikih.

Število indeksiranih strani: Število strani, ki jih iskalniki indeksirajo. Več indeksiranih strani pomeni, da je več vsebine dostopne uporabnikom.

Povprečen čas na strani: Povprečen čas, ki ga uporabniki preživijo na spletni strani. Večji čas zadrževanja kaže na zanimivo in uporabniku prijazno vsebino.

Stopnja odboja: Delež uporabnikov, ki zapustijo spletno stran po ogledu samo ene strani. Nižja stopnja odboja kaže na zanimivo in relevantno vsebino.

Število povezav: Število povratnih povezav, ki kažejo na avtoriteto in zaupanje iskalnikov.

Uporaba orodij za analizo

Za spremljanje uspešnosti SEO uporabljamo različna orodja za analizo. Nekatera najbolj priljubljena orodja vključujejo:

Google Analytics: Brezplačno orodje za analizo prometa na spletni strani. Omogoča sledenje ključnim metrikam, kot so organski promet, povprečen čas na strani in stopnja odboja.

Google Search Console: Orodje, ki omogoča spremljanje indeksiranih strani, iskalnih poizvedb, povratnih povezav in drugih ključnih podatkov.

SEMrush: Plačljivo orodje, ki ponuja celovite analize ključnih besed, konkurence in učinkovitosti optimizacije.

Moz Pro: Plačljivo orodje za analizo ključnih besed, rangiranja in povratnih povezav.

Nadaljnje prilagajanje strategij

Na podlagi analize ključnih metrik in uporabe orodij za analizo je potrebno nenehno prilagajati strategije in ukrepe za SEO. Če določeni pristopi niso prinesli želenih rezultatov, je treba razmisliti o spremembah in novih strategijah. Prilagajanje vsebine, ključnih besed, meta opisov, povezav in drugih elementov je ključnega pomena za izboljšanje vidnosti in uspešnosti spletne strani.

Spremljanje konkurence

Poleg spremljanja lastne uspešnosti je pomembno tudi spremljati konkurenco. Analiza konkurentov razkrije njihove strategije in taktike, ki jim pomagajo doseči dobre rezultate v iskalnikih. S tem pridobljenim znanjem prilagodimo lastne pristope in se bolje pozicioniramo na trgu.

Spremljanje uspešnosti in nadaljnje prilagajanje sta ključna koraka v optimizaciji spletnih strani za SEO. Z analizo ključnih metrik in uporabo orodij za analizo lahko spremljamo učinkovitost optimizacije in pravočasno prilagodimo strategije. Spremljanje konkurence nam omogoča vpogled v tuje pristope, ki jih implementiramo tudi na vaših spletnih straneh. Z nenehnim izboljševanjem in prilagajanjem dosežemo želene rezultate in višje rangiranje v iskalnikih ter povečamo promet in konverzije na spletni strani.

Kaj je optimizacija spletnih trgovin

Optimizacija spletnih trgovin je proces izboljševanja različnih elementov spletne trgovine z namenom povečanja prometa, konverzij in skupnega uspeha trgovine na spletu. Cilj optimizacije spletnih trgovin je ustvariti boljšo uporabniško izkušnjo, povečati zaupanje kupcev, optimizirati postopek nakupa ter na splošno izboljšati uspešnost poslovanja in prodaje prek spleta.

optimizacija spletne trgovine

Tu je nekaj ključnih vidikov optimizacije spletnih trgovin:

  1. Uporabniška izkušnja (UX) ima namen zagotoviti enostaven, intuitiven in prijeten nakupni proces. To vključuje optimizacijo vmesnika, navigacijo po strani, preprost dostop do informacij o izdelkih, skrb za preglednost ponudbe ter hitro in enostavno zaključevanje nakupov, kakor tudi skrb za enostavno in smiselno potovanje obiskovalcev spletne trgovine v različnih fazah spletnega nakupa (t.i. prodajni lijak).

  2. Optimizacija strani izdelkov: Kakovostni opisi izdelkov, privlačne slike, informacije o cenah, ocene izdelkov in druge podrobnosti, ki pomagajo kupcem pri odločitvi. K izboljševanju konverzij v spletnih trgovinah pripomorejo tudi t.i. “spletni spodbujevalci nakupov” npr. v obliki prikazovanja ocen in review-jev izdelkov, prodajnih akcij, nagradnih iger ter uporabe cross selling in up selling taktik.

  3. Hitrost spletne trgovine: Optimizacija hitrosti nalaganja spletne trgovine za boljšo uporabniško izkušnjo in zmanjšanje možnosti, da bi se obiskovalci naveličali in zapustili spletno trgovino.

  4. Mobilna optimizacija: Prilagoditev spletne trgovine za različne mobilne naprave, saj se vedno več uporabnikov odloča za nakup prek pametnih telefonov in tablic.

  5. Iskalni marketing (SEO): Uporaba ustreznih, t.i. “buy intent” ključnih besed in optimizacija vsebine za doseganje visokih pozicij v iskalnih rezultatih ter privabljanje organskega prometa.

  6. Skrb za ustrezno “kanonično označevanje url naslov (t.i. canonical tags) z namenom zmanjševanja kapacitete potrebnega crawl budgeta, še posebej v velikih spletnih trgovinah in z namenom doseganja nepodvajanja podobnih url naslovov, ki nastajajo kot posledica različnih filtracijskih možnosti obiskovalcev trgovin (5).
  7. Analitika in spremljanje podatkov: Implementacija orodij za analizo obnašanja uporabnikov, ki omogočajo spremljanje ključnih metrik, razumevanje obnašanja kupcev in prilagajanje strategij na podlagi podatkov.

  8. Varnost in zaščita podatkov: Vzpostavljanje ustreznih varnostnih ukrepov za zaščito osebnih podatkov strank in gradnja zaupanja.

  9. Retargeting in personalizacija: Uporaba retargetinga za ponovno vključevanje obiskovalcev, ki so že pokazali zanimanje in personalizacija ponudb na podlagi zgodovine nakupov in vedenja uporabnikov.

  10. Postopek nakupa: Optimizacija postopka nakupa za zmanjšanje trenja in števila opustitev nakupov. To vključuje enostavno navigacijo, jasne korake v postopku nakupa in različne možnosti plačila.

Optimizacija spletnih trgovin zahteva nenehno prilagajanje in spremljanje sprememb v spletnem okolju ter prilagajanje strategij glede na spremembe v vedenju potrošnikov in tehnologiji.

Dodatno:

Kako se optimizacija spletnih trgovin razlikuje od optimizacije ostalih spletnih strani

Optimizacija spletnih trgovin in optimizacija spletnih strani sta dva povezana, vendar v nekaterih vidikih različna koncepta. Oba ciljata na izboljšanje vidnosti na spletu in povečanje obiska, vendar se osredotočata na različne cilje in strategije, glede na vrsto spletnega mesta. Tu je nekaj ključnih razlik:

  1. Cilj optimizacije:

    • Optimizacija spletnih trgovin: Glavni cilj je povečati prodajo izdelkov ali storitev prek spletne trgovine (t.i. izboljševanje konverzij).To vključuje optimizacijo procesa nakupa, povečanje konverzij, izboljšanje uporabniške izkušnje in druge dejavnike, ki neposredno vplivajo na prodajo.
    • Optimizacija spletnih strani: Glavni cilj je običajno povečati promet na spletni strani in doseči določene cilje, kot so pridobivanje kontaktnih podatkov, naročanje na novice, prebiranje vsebin itd.
  2. Fokus ključnih besed:

    • Optimizacija spletnih trgovin: Poleg ključnih besed, povezanih z izdelki ali storitvami, se osredotoča tudi na ključne besede, povezane z nakupnim procesom, na primer “kupi zdaj,” “cene,” “popusti” in podobno.
    • Optimizacija spletnih strani: Fokus je lahko na različnih vrstah ključnih besed, od informativnih do transakcijskih, odvisno od ciljev strani.
  3. Struktura strani:

    • Optimizacija spletnih trgovin: Pomembna je optimizacija strukture trgovine za enostaven dostop do izdelkov, dobro uporabniško izkušnjo pri nakupu, optimizirane opise izdelkov ter kategorij izdelkov in slikovno gradivo.
    • Optimizacija spletnih strani: Poudarek je lahko na organizaciji vsebin, uporabniški izkušnji pri branju, optimizaciji hitrosti nalaganja strani in drugih dejavnikih, ki vplivajo na splošno uporabniško izkušnjo.
  4. Uporaba vsebin:

    • Optimizacija spletnih trgovin: Vključuje ustvarjanje privlačnih opisov izdelkov, uporabo slik in videoposnetkov ter druge taktike za spodbujanje prodaje.
    • Optimizacija spletnih strani: Poudarek je lahko na ustvarjanju informativnih vsebin, ki odgovarjajo na vprašanja ciljne skupine, povečujejo avtoriteto in prinašajo vrednost obiskovalcem.

Seveda so to le splošna pravila, in v praksi se lahko strategije prekrivajo. V mnogih primerih je celovita strategija, ki združuje elemente obeh pristopov, najbolj učinkovita za doseganje poslovnih ciljev na spletu (8).

optimizacija spletnih trgovin vs optimizacija spletnih strani

 

Optimizacija spletnih strani na primerih

Za tiste, ki vas zanima samostojna optimizacija spletnih strani so spodaj, po točkah, opisani ŠTIRJE KORAKI, ki vam bodo pomagali, da bo vaša spletna stran pravilno optimizirana. Za vsebine, pisane za t.i. long tail ključne besede (t.j. dolgorepe ključne besede), celo zagotavljamo, da boste, če boste upoštevali spodnje korake, 100% zanesljivo prehiteli konkurenco. Tako kot je opisana optimizacija spletnih strani spodaj, tako optimiziramo vsebine na praktično vseh naših spletnih straneh (matijazajsek.com, Optimizacija spletnih strani Seo-Praktik.si, …) in tudi na vseh spletnih straneh, ki sodelujejo s Seo-Praktik.si (cca. 150 internetnih strani).

Postopek kako poteka optimizacija spletnih strani je razložen in prikazan v  v ŠTIRIH korakih.

  1. NAJPREJ morate izbrati ključne besede za katere boste optimizirali vaše spletne strani. Pri tem bodite pozorni na to, da boste za vsako izbrano ključno besedo izbrali ustrezen format oz. obliko vsebine, ki jo boste optimizirali.

    Za informativne  ključne besede je ponavadi bolj primerno, da zanje optimizirate blog zapise ali video vsebine, za nakupne ključne besede pa, da optimizirate produktne strani v trgovini, kategorije izdelkov, vstopno stran vaše trgovine in drugo.

  2. v drugem koraku se za izbrane ključne besede izvede kakovostna t.i. onsite optimizacija spletnih strani pri kateri bodite pozorni predvsem na naslednje:
    – ustrezno optimizacijo vašega url naslova s targetirano ključno besedo
    – ustrezno optimizacijo vašega SEO naslova (t.i. SEO Title) s targetirano ključno besedo
    – ustrezno optimiziran meta opis in rabo targetiranih ključnih besed v njem
    – ustrezno strukturiranje vsebin s H oznakami in uporabo ene ali več targetiranih ključnih besed
    – ustrezno medsebojno povezovanje optimizirane vsebine z ostalimi vašimi spletnimi vsebinami oz. t.i. interno linkanje
    – ustrezno povezovanje vaših optimiziranih vsebin z ostalimi vsebinami na spletu (t.j. outbound links)
    – ustrezno optimizacijo slik v vsebinah
    – ustrezno vpenjanje video vsebin iz Youtuba
    – rabo ustrezne količine teksta in predvsem na čimprejšnjo zadovoljitev namena obiskovalcev vaših vsebin (t.i. search intent).

    Primeri optimizacije za vsako izmed opisanih točk so prikazani v nadaljevanju.
  3. Ko je izvedena onsite optimizacija spletnih strani, sledi offsite optimizacija spletnih strani. V tem koraku poskrbite za konsistentno ter stroškovno in časovno sprejemljivo gradnjo povratnih povezav (backlinks), ki se iz ostalih spletnih strani povezujejo z vašimi optimiziranimi vsebinami.

    Podrobneje je offsite optimizacija spletnih strani s primeri prikazana v nadaljevanju. 

  4. V zadnjem koraku sledi tehnična optimizacija spletnih strani kjer se boste morda, za nekatere izmed nalog, morali povezati s skrbnikom ali računalničarjem, ki skrbi za nemoteno delovanje vaših spletnih strani. Tehnična optimizacija spletnih strani lahko vključuje tudi razvoj novih funkcionalnosti, ki bodo na vaših spletnih straneh prispevale k višjim konverzijam obiskovalcev vaših spletnih strani v kupce.

Kako se lotite izbire ključnih besed

Raziskave in izbire ključnih besed se lahko lotite na več načinov.

Ključne besede, za katere boste optimizirali vaše spletne vsebine, lahko najdete s pomočjo Google Autosuggest (kjer vam iskalnik Google sam izpiše ključne besede, ki jih ljudje vtipkujejo v iskalnik), s pomočjo t.i. SEO orodij, ki vam pomagajo raziskovati in izbrati ustrezne ključne besede ali z raziskovanjem ključnih besed, ki jih pri optimizaciji spletnih strani uporablja vaša konkurenca.

Izbira primarnih in sekundarnih ključnih besed za optimizacijo

Že sam izraz primarna ključna beseda, pove, da gre za ENO/GLAVNO besedo. 

Sekundarne/drugotnega pomena ključne besede so tiste, ki so po tematiki sorodne primarni ključni besedi in so hkrati besede za katere ne želite pripravljati in optimizirati posebnih spletnih vsebin, ampak isto spletno vsebino kot za primarno ključno besedo.

Če želite čimbolj optimalno optimizirati spletno stran, izberite 1 primarno ključno besedo in toliko sekundarnih ključnih besed kot jih najdete. Pri čemer upoštevajte, da so ustrezne sekundarne ključne besede tiste, ki jih uporabniki Googla uporabljajo namesto vaše primarne ključne besede, a želijo preko njih priti do iste informacije.

Pri izboru ključnih besed, za katere želite optimizirati spletne vsebine, bodite pozorni še na:

– težavnost ključnih besed
– namembnost ključnih besed
– iskalni volumen ključnih besed in
– profitabilnost ključnih besed.

NAMIG: Za optimizacijo spletnih strani NE IZBERITE pretežkih ključnih besed (SEO difficulty)preveč splošnih/generičnih ključnih besed iz katerih je težko razbrati namen tistih, ki so jih vtipkali (t.j. search intent), ključnih besed s premajhnim iskalnim volumnom in ključnih besed, ki prinašajo premalo dobička/profita.

Za targetirane/ciljane/izbrane ključne besede si naredite seznam.

Primer seznama poglejte kar spodaj.

Na sliki je izbrana primarna ključna beseda (optimizacija spletnih strani) in njen iskalni volumen, desno od nje pa so izpisane še sekundarne ključne besede (optimizacija spletnih strani seo, google optimizacija, spletna optimizacija, itd…) in njihov iskalni volumen.

Iskalni volumen je podatek, ki pove koliko uporabnikov Googla vtipka posamezno ključno besedo v iskalnik Google na mesec:

seznam ključnih besed

Nekatera izmed orodij, ki jih lahko uporabite za raziskovanje iskalnih volumnov ključnih besed, so: Google Keyword planner, Wordze, Kwfinder, KeywordSurfer, ipd…

Za primarno ključno besedo, izberite ključno besedo, ki ima višji iskalni volumen, s svojim pojmovanjem pokriva tematiko čim širše, ima nakupni namen (če želite preko nje pridobivati kupce) oz. informativni namen, če želite preko nje pridobivati oglede, sledilce ali elektronske naslove obiskovalcev in je profitabilna..

V zgornjem primeru smo uporabili za primarno ključno besedo “optimizacija spletnih strani” (iskalni volumen 720, težavnost je za slovenski trg, lahka (28, slika spodaj), namen besede je nakupni (kar opazite tako, da pogledate ali se za besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”, na prvi strani Googla, pojavljajo plačljivi oglasi), obenem pa je profitabilna (ker optimizacija spletnih strani ni ravno storitev za 20 ali 50€ na mesec).

izbira ključnih besed

Dodatna razlaga in še več podrobnosti o tem kaj so in kako izbrati ključne besede za optimizacijo je objavljena na povezavi.

Kako poteka onsite optimizacija spletnih strani

Iz vidika onsite optimizacije (optimizacije spletne strani NA STRANI, ki jo optimizirate) je v tem poglavju opisano kako določite optimalno količino teksta za onsite SEO vsebino, kako optimizirate spletno stran iz vidika gostote in razpršenosti ciljane, primarne in sekundarnih ključnih besed, kako optimizirate SEO naslov, kako optimizirate url naslov, kako optimizirate meta opis, notranje in zunanje povezave, kako optimizirate slike in kako k optimizaciji spletnih strani prispeva vpenjanje videov v spletne vsebine.

Kako določite optimalno količino teksta za vašo vsebino

Po Yoast-u (WordPress vtičniku, za tiste, ki optimizirate spletne strani v WordPressu) je minimalna količina teksta (npr. v opisu produktov ali v blog zapisu) 300 besed. Pri optimizaciji kategorij produktov (npr. v spletni trgovini) ali kategorij v blogu (npr. rubrike v blogu), je minimalno potrebnih besed 150 – 250 besed (Google občasno minimalno zahtevano količino besed, spreminja).

Načeloma velja, da daljša in BOLJ TEMELJITA vsebina, rangira višje (poglejte spodnjo sliko):.

optimalna količina teksta za seo

 

Vsebine, ki rangirajo na prvi strani Googla, na prvem mestu, imajo v povprečju 2416 besed. Vsebine, ki rangirajo na 10. mestu na prvi strani Googla, imajo v povprečju “le še” 2032 besed.

A dobro preberite spodnje:.

kakovost spletnih vsebin

 

Vir: Coschedule – 5 things that will change your mind about long form content marketing

Ključ kakovostne vsebine NI v KOLIČINI napisanih besed, ampak v KAKOVOSTI vsebine.

NAMIG: Optimalno količino teksta za posamezne vsebine, za točno določene ključne besede, najlažje odkrijete tako, da ključno besedo vtipkate v Google in preverite količino & kakovost vsebine za izbrano ključno besedo, prvih petih rezultatov, ki se trenutno nahajajo na prvi strani Googla. Če imajo konkurenčne vsebine 500 besed, jih vi napišite 1000. Če vsebuje konkurenčna vsebina 4 slike, jih vi, v svojo vsebino, dodajte 8. Če ima konkurenca 2 videa, jih imejte vi v vsebini 4. Če konkurenca navaja 3 vire za svoje trditve, poiščite vi 6 virov, itd …

Kako optimizirati gostoto ponavljanj izbranih ključnih besed

Izbrane primarne in sekundarne ključne besede, za katere nameravate optimizirati spletno vsebino, morate v ustreznem odstotku ponoviti po celotni vsebini spletne strani.
Ta odstotek znaša med 0,5% in 2% vseh besed.

Poglejte primer:.

Če je npr. izbrana ključna besedna zveza “kako optimizirati spletno stran”, vaše celotno besedilo na spletni strani, pa dolgo 1000 besed, je priporočljivo, da se izbrana besedna zveza “kako optimizirati spletno stran”, v celotnem besedilu, ponovi okrog 10 krat (kar znese 1% ponavljanj).

SEO orodja (npr. Yoast, slika spodaj), sproti, kot pišete vsebine, na ustrezno gostoto ponavljanj ključnih besed, opozorijo:

kako optimizirati gostoto ponavljanj ključnih besed

 

Po Yoastu, je priporočljiva gostota ponavljanja ključne besede med 0,5 in 2%. V tem primeru se ključna beseda “kako optimizirati spletno stran” (za katero je optimizirana ta spletna vsebina, ki jo ravnokar berete) ponovi premalo krat. Zato sveti RDEČA.

NAMIG: Predvsem v krajših tekstih, ki jih želite optimizirati, bo včasih hitro opazno, da je gostota ponavljanj ključnih besed preveč “umetno” vključena v tekst. Če želite optimizirati krajše tekste, namesto primarne ključne besede uporabite sinonime in sorodna iskanja (sekundarne ključne besede). S tem boste dosegli, da vaša vsebina rangira na Googlu tudi s sekundarnimi ključnimi besedami, hkrati pa osnovno besedilo ne deluje preveč “keyword stuffing”.

Pri umeščanju ključnih besed v spletne vsebine bodite disciplinirani, kreativni in predvsem potrpežljivi.

Po eni izmed marketinških študij ima skoraj polovica (47% piscev SEO vsebin) največjo težavo v tem, da ne najde pravega razmerja med marketinško kreativnostjo svojih besedil in SEO ustreznostjo (umeščenostjo ključnih besed) v vsebine (vir a – 15 Most Challenging Tasks of Content Marketers [SEMrush & CMI Joint Study):

Kako optimizirati SEO naslov

SEO naslov je glavni naslov spletne vsebine.

SEO naslov se na Googlu pojavi z modrimi črkami in je najpomembnejši SEO element (ki odloča o tem ali bodo uporabniki Googla kliknili na vaš prikaz ali na konkurenčnega). 

Pravilno SEO optimiziran glavni naslov je napisan tako, da naslov iz leve proti desni, vključuje izbrano primarno ključno besedno zvezo.

Primer:.

Če je npr. izbrana primarna ključna besedna zveza “kako optimizirati spletno stran”, se bo pravilno optimiziran SEO naslov, npr. začel tako:

kako seo označiti naslov

 

Dobro in pravilno optimizirane primere in ideje naslovov, za vam želene ključne besede, poiščite na prvi strani Googla (tudi) med plačljviimi oglasi. Ne jih kopirat, ampak pri njih poiščite navdih.

Od marketinške privlačnosti in SEO ustreznosti SEO naslova je odvisno ali bo obiskovalec, med več prikazanimi spletnimi stranmi, v iskalniku, kliknil na vašo spletno stran ali raje na konkurenčno.

OPOZORILO: Še posebej bo marketinška privlačnost SEO naslova igrala pomembno vlogo pri uvrščanju vaše spletne vsebine med top pozicije na Googlu, po tem, ko bo vaša spletna stran sicer že na prvi strani Googla, a ne še med prvimi tremi!!!

SEO naslov naj bo privlačen, resničen, pristen, obenem pa naj izraža korist za obiskovalca.
SEO naslov mora biti unikaten za vsak url!

Kako optimizirati url naslov

Url naslov je v iskalniku (Google) napisan z zeleno:.

optimizacija url naslova

Kako pomemben je url naslov za optimizacijo spletnih strani, pove spodnja slika:

kako optimizirati url naslov

 

Ustrezno optimiziran url naslov velja za tretji najpomembnejši SEO element pri optimizaciji spletnih strani & vsebin.

Url naslov mora vključevati SAMO ključno besedo (in nič drugegain permalinki (trajne povezave) na spletni strani morajo biti nastavljeni tako, da je ključna beseda napisana TAKOJ ZA domeno spletne strani (poglejte sliko):.

nastavitev trajnih povezav

 

Če optimizirate spletno stran, postavljeno v WordPressu, si permalinke (trajne povezave) nastavite tako kot kaže slika (nastavitev permalinkov najdete pod Settings. Po nekaterih SEO raziskavah, vsaka dodatna poševnica v url naslovu, za 16 krat oteži rangiranje url-ja, napram url-ju, ki ima manj poševnic. Zato izberite to opcijo, ki omogoča, da takoj za prvo poševnico, vnesete izbrano ključno besedo.

Kako optimizirati glavni naslov vsebine (H1 oznako) in naslove poglavij (H2, 3 oznake…)

Glavni naslov vsebine (npr. opisa produkta ali naslov blog zapisa)NI ISTO kot SEO naslov.
Glavni naslov vsebine in naslove poglavij znotraj vsebine označujemo s H oznakami.
Tisti, ki uporabljate WordPress, boste glavni naslov (oznaka H1) našli na vrhu urejevalnika besedila..

Glavni naslov optimizirate tako, da najprej uporabite izbrano primarno ključno besedno zvezo, nadaljujete pa z izražanjem koristi, ki jo prejme obiskovalec, ki si ogleda optimizirano vsebino:.

kako optimizirati glavni naslov h1 oznako

 

Podobno kot pri SEO naslovu, tudi pri H1 naslovu (glavnem naslovu) začnite naslov z izbrano primarno besedno zvezo, nadaljujte pa z opisom koristi za obiskovalce.

Pozor: optimizacija H1 naslova za ogled storitve oz. produkta in optimizacija H1 naslova blog zapisa se razlikujeta:

Kako optimizirati H1 naslov storitvene spletne strani

Poglejte primer:

kako optimizirati h1 naslov storitve

 

Pri optimizaciji spletnih vsebin, ki prikazujejo vaše storitve (ali produkte), uporabite v H1 naslovih besedišče kot, da gre za oglas. Na sliki primer za mojo storitev na osebni spletni strani matijazajsek.com: SEO mentorstvo
Kako optimizirati H1 naslove blog zapisov

Poglejte primer:

kako optimizirati naslov bloga

 

Pri optimizaciji spletnih vsebin, ki prikazujejo vaše blog zapise, uporabite v H1 naslovih besedišče, ki vabi k zgodbi in prebiranju dodatnih informacij (npr.: preberi več, preveri dejstva, poglej zanimivosti, itd…)Na sliki je H1 oznaka, optimizirana za blog zapis z naslovom Digitalni marketing za začetnike.

Tistim, ki imate spletne strani v WordPressu, WordPress že po defaultu označi glavni naslov z oznako H1.

Naslov, označen z H1, naj bo edina oznaka H1 v celotnem besedilu (vsa morebitna, dodatna poglavja v vsebini označite z H2 ali drugimi H oznakami). Poglejte kako je optimizirana prva/vstopna spletna stran Seo-Praktik.si:

kako optimizirati poglavja spletne strani

 

Glavni naslov (H1) in poglavja (H2,3,…) naj sledijo logičnemu zaporedju. Med oznakami ne preskakujte (npr. iz H2 v H4). Pri optimizaciji poglavij znotraj vsebine sledite logiki kot, da bi izdelovali kazalo za svojo spletno vsebino. Dodaten namig: naslove poglavij opremite s sekundarnimi ključnimi besedami (o katerih je govora v prvem poglavju, na vrhu).

Kako optimizirati META opis

Meta opis je besedilo, ki se v iskalniku Google, pojavi pod SEO naslovom (modre črke) in pod url-jem spletne strani (zelene črke). Meta opis je napisan s sivimi črkami:.

kako optimizirati meta opis

 

Meta opis lahko ima do pribl. 160 znakov. Zraven izbrane primarne ključne besede (v tem primeru “kako optimizirati spletno stran”), ki jo postavite na začetek meta opisa na levi, naj meta opis vključuje še dodatne, sekundarne ključne besede in blagovno znamko. Če ostane dovolj prostora, zaključite meta opis s privlačnim pozivom k akciji, npr. “preverite tukaj”, “ne zamudite”, “klikni zdaj”, itd… Še podrobneje je meta opis pojasnjen na povezavi.

Kako optimizirati notranje povezave [t.i. internal links]

Notranje povezave so (interni) linki, ki povezujejo različne podstrani na vaši internetni strani, med seboj.
Za namene pravilnega optimiziranja celotne spletne strani, morate podstrani na vaši spletni strani, z notranjimi povezavami, (t.i. internal links), PRAVILNO povezovati med seboj..

Pri notranjih povezavah pazite na:

  • položaj povezave (t.j. kje na spletni strani se nahaja notranja povezava) in 
  • anchor tekst povezave (t.j. kakšno besedilo (anchor tekst) je uporabljeno za tekst povezave)
Kako optimizirati notranje povezave iz vidika položaja povezav

Če boste izvedli ta test, vam bo takoj razumljivo kam postavite vaše najpomembnejše notranje povezave:

  • “odskrolajte” z miško na vrh tega zapisa
  • preverite kam kažejo najvišje postavljene povezave na vrhu tega zapisa
  • to je primer upoštevanja položaja postavljanja notranjih povezav

Slika, ki prikazuje položaj notranjih povezav (na vrhu te vsebine):

 

Vam najpomembnejše notranje povezave optimizirate tako, da jih postavite na vrh vaših spletnih vsebin. Povezave na vrhu spletnih vsebin veljajo za močnejše od tistih, ki se nahajajo v globini/nižje v spletni vsebini.

Ker velja vsebina na vrhu spletne strani, za bolj opazno in najbolj udarno, velja tudi položaj notranje povezave, na vrhu spletne strani, za bolj močnega in udarnega.

Zato zgornje polje vsebin spletnih strani (t.i. polje above the fold), uporabite, za notranje povezave na ostale spletne strani znotraj vaše internetne strani, ki so vam najbolj pomembne (iz vidika pridobivanja konverzij, iz vidika SEO, iz vidika brandinga, ipd….).

Kako optimizirati notranje povezave iz vidika ustreznega anchor teksta na povezavah

Zraven položaja notranje povezave, NI VSEENO, kaj na povezavi, ki kaže na drugo vsebino, piše..

Anchor tekst je besedilo, ki je napisano na povezavi (ki kaže na drugo spletno vsebino).

kako optimizirati anchor text

 

Za anchor tekst uporabite besedišče, ki (na kratko) pove kakšna vsebina se nahaja na povezavi. Vir slike in citata: Hobo

Na internetu boste našli na tisoče različnih razlag o tem kaj mora iz vidika optimiziranja spletnih strani, pisati na anchor tekstu, nekateri SEO mojstri, pa so razvili prav svoje metode s katerimi izračunajo kaj naj piše na anchor tekstu. Za izračun vzamejo prvih 5 spletnih strani na Googlu, za točno določeno ključno besedo, z različnimi orodji pregledajo njihove anchor tekst profile, nato pa izračunajo povprečje in odstotek ponavljanj posameznih anchorjev).

Na MOZ-u, recimo ugotavljajo, da je največje število priporočenih besed na anchorju, 8 (vir. Moz – How long should anchor text be?), GotchSEO recimo ugotavlja, da je različnih vrst možnosti anchorjev10 (vir: Anchor text Guide for 2018), v študiji Ahrefs-a pa so merili vpliv različnih anchorjev v različnih branžah..

Anchor tekst lahko optimizirate na 3 načine:

  • s kombiniranjem ključne besede
  • s kombiniranjem blagovne znamke
  • s kombiniranjem ključne besede in blagovne znamke

Poglejte vse 3 primere na spodnji sliki:

 

Pri optimizaciji anchor teksta bodite previdni, da ne uporabljate prepogosto istega anchorja iz vseh podstrani, ki jih povezujete na posamezno spletno stran. Če želite res optimizirati anchor tekst “v nulo”, potem pri nekaj izmed vaših konkurentov preverite najpogostejše anchorje in poskušajte iste tipe anchorjev, v istem razmerju, uporabiti na svojih spletnih straneh.

Ne pozabite tudi na ugotovitev ene zadnjih SEO študij spletne hiše Ahrefs:.

vpliv anchor texta

 

Če anchor tekst vključuje ključno besedo, za katero je optimizirana vsebina, na katero kaže anchor tekst, to dokazano, pozitivno vpliva na uvrstitve spletnih strani na Googlu. Vir ugotovitve: Ahrefs – A data driven guide to anchor text (and its impact on SEO).

Optimizacijo notranjih povezav zaključite s tem, da jih pravilno označite (kot kaže spodnja slika):.

označevanje notranjih povezav

 

Izpolnite okence za “Besedilo povezave”. Ko povezujete svoje podstrani med sabo, pustite okence za “Odpri povezavo v novem zavihku” prazno. Ko povezujete vašo spletno vsebino z drugimi spletnimi stranmi, odkljukajte okence “Odpri povezavo v novem zavihku”. V tem primeru bo v ozadju, kljub temu, če bo obiskovalec kliknil na zunanjo povezavo, ostala v ozadju, odprta vaša spletna stran. S tem se bo povprečen čas zadržanosti obiskovalcev na vaši spletni strani, povečal (to pa daje Googlu signal, da je vaša stran uporabna).

Kako optimizirati zunanje povezave

Zunanje povezave (external links) so tiste povezave iz vaše spletne strani, ki kažejo na druge spletne strani. Za razliko od notranjih povezav, zunanje povezave, označimo z “nofollow” in “Odpri povezavo v novem zavihku/Open link in a new window/tab”:.

optimizacija zunanjih povezav

Prva kljukica, na “Open link in a new window/tab” pomaga k temu, da se bo ob kliku na povezavo, nova spletna stran, uporabniku, odprla v novem oknu, vaša spletna stran pa bo ostala odprta v prvem oknu. To pomeni, da bo čas zadržanja obiskovalca na vaši spletni strani (dwell time in average time) ŠE NAPREJ TEKEL (čeprav bo uporabnik že na drugi spletni strani). Dwell time – Is it really a ranking factor (and if so, should you care – Ahrefs).

Druga kljukica pomeni, da “link juice-a”, ne spustimo, da steče na DRUGE spletne strani (na katere kažejo zunanje povezave), ampak, da ga usmerjamo, da teče samo po NAŠI spletni strani)..

Kako optimizirati slike na spletni strani

SEO optimizacija slik pomaga k temu, da niste s svojo spletno stranjo, dobro vidni (in višje uvrščeni v iskalniku), samo preko organskih prikazov spletnih strani, ampak tudi preko prikaza slikPo nekaterih marketinških študijah zavzema iskanje preko slik na Googlu, kar okrog 23% vseh iskanj..

Pri optimizaciji slik na spletnih straneh, upoštevajte:.

  • imena datotek slik naj bodo opisna, natančna in v preprostem jeziku (npr. klubska-mizica.png – če je na sliki ena mizica, klubske-mizice.png, če so na sliki skupaj tri mizice)Besede, ki jih uporabite za imena datotek slik, preverite tudi z orodji za iskanje ključnih besed, ali pa v image search preverite ali kdo vtipka v Google ključno besedo, ki jo nameravate uporabiti za ime datoteke.
  • alt oznaka (alternative tekst) mora biti za vsako sliko, izpolnjena. Orodje s katerim enostavno preverite ali manjka kakšna alt oznaka na slikah, na vsakem url-ju posebej, je npr. SEO Meta in 1 Click (for Chrome). Na spodnji sliki lahko vidite primer manjkajočih alt oznak na url-ju ene od naših spletnih strani Mizarstvo.si, kjer so prikazane slike vgradnih omar. Dvema slikama manjka alt oznaka, petim pa celo naslov:

 

Če imate v eni spletni vsebini več slik, za alt oznake druge in ostalih slik, uporabite sinonime in sorodna iskanja.
  • dimenzije, velikost slike in število slik naj bo smiselno. Če prodajate npr. 1 par nogavic, nima smisla, da tega prikazujete s 40 slikami, če pa, po drugi strani, prodajate avto, pa naj bo slik o njem, sigurno več (notranjost, prtljažnik, zunanjost iz različnih zornih kotov, itd…).
    Iz vidika ustrezne velikosti slike (in hitrejšega odpiranja spletne strani, ki ima dosti slik), naj bo posamezna slika, velika največ 100 kBUporabniki WordPress-a za avtomatsko stiskanje vseh slik na spletni uporabite Smush it free plugin. Če morate optimizirati posamezno sliko, si pomagate z Shopify Image resizer – jem (s katerim sami izberete kakovost slike, format slike (jpeg, png), povečavo in zmanjšanje, ostrino in pričakovano velikost slike po optimizaciji..

Dodatno k optimizaciji slik za spletne strani, priporočamo še:.

Zakaj in kako optimizirati spletno stran z vpenjanjem YouTube videa

Tudi optimizacija YOUTube videov je pomembna za optimiziranje spletnih strani. Po nekaterih študijah (vir: The rise of video: 8 tips to boost your site’s SEO with video – SearchEngineLand), vpet video (iz YouTuba) v povprečju pozicionira spletno stran višje v iskalniku za najmanj 2 mesti..

Če nimate LASTNEGA video kanala, na Youtubu, si pomagajte z vpenjanjem video relevantnih vsebin DRUGIH avtoritativnih oseb na področju, za katerega pripravljate spletno vsebino..

Poglejte primer spodaj (za ključno besedno zvezo “kako optimizirati spletno stran”, sem na Youtubu najprej vtipkal izraz “how to seo optimize your website”) in dobil približno 410.000 rezultatov:.

kako optimizirati spletno stran

Med najbolj relevantnimi (in tudi najbolj gledanimi) videi (spodnji ima 397.551 ogledov), sem izbral spodnjega in s klikom na skupna raba, prišel do shortkode (ki jo vpnete/skopirate v vaš urejevalnik spletnih vsebin):

deljenje youtube videa
deljenje youtube vsebin

Shortkodo kopirajte v urejevalnik vsebine na vaši spletni strani.
In video je vpet:

https://youtu.be/gmB_TC92I8w
Optimalna rešitev za vpenjanje videov v vaše spletne strani je izdelava lastnih videov in njihovo odlaganje na lastni YouTube video kanal.

BONUS: Kako optimizirati prvo/vstopno spletno stran (home page)

Kako optimizirati vstopno spletno stran je poglavje zase…
To pa zato, ker je ena od večjih in bolj opaznih razlik med optimizacijo home page in notranjih strani, ta, da se s časom, na home page-u, nabere bistveno več MOČI SPLETNE STRANI (Page Authority (PA) in Domain Authority (DA)What is page authority – Moz, What is domain authority – Moz), kot na notranjih straneh.

Pri optimizaciji vstopne spletne strani bodite pozorni, da ste iz nje postavili notranje povezave na vam najpomembnejše notranje strani, ker se bo tako največ “link juice-a” preteklo na strani, ki jih dvigujete na Googlu..

Pazite tudi, da notranjih povezav iz vstopne strani ne zgradite preveč, ker se skozi vsako zgrajeno povezavo “pretoči” nekaj link juice-a in več kot je teh povezav, manj moči se steka na vaše najpomembnejše spletne podstrani.

Google pravi, da skupno število vseh notranjih in zunanjih povezav na posamezni strani, ne bi smelo biti nad 100. V to so vštete vse povezave iz posameznega url naslova (tudi footer, header, sidebar in drugi linki). Število vseh povezav iz posameznega url-ja zmerite z različnimi SEO orodji:

kako optimizirati vstopno spletno stran

Nekateri rezultati optimizacije spletnih strani z nami

optimizacija spletnih strani seo praktik referenca
Optimizacija spletne strani Slovenija, zelo zahtevna niša.
onsite seo optimizacija referenca
On-site spletna optimizacija Slovenija, …. Težke, generične ključne besede, visoka konkurenca, brez off-site SEO optimizacije.
spletna optimizacija referenca
Optimizacija spletnih strani, dolgoročno, več letno sodelovanje na dveh spletnih straneh. Zelo zahtevne ključne besede. Slovenija.
spletna optimizacija referenca 5 mesecev
Spletna optimizacija strani, off-site SEO Slovenija, srednje zahtevne ključne besede.
optimizacija spletnih strani glavna referenca
Rezultat in izjava naročnika (na vrhu slike) izvajanja optimizacije spletnih strani, v slovenski, zelo zahtevni panogi. Merjeno s Semrush SEO orodjem. Več kot 550 ključnih besed, uvrščenih med top 3 uvrstitve na Googlu.

Naučite se izvajati optimizacijo strani sami.
 Izberite SEO mentorstvo

Za tiste, ki želite samostojno izvajati optimizacijo vaših internetnih strani ponujamo možnost učenja optimizacije spletnih strani.
Z individualnim mentoriranjem vas ali vaše ekipe.

SEO mentorstvo je 6 mesečni, online program preko katerega podjetja in posameznike naučimo kako izvajati spletno optimizacijo.
Tako, da bo njihova spletna stran dosegala konstantno in stabilno, organsko rast.

SEO mentorstvo je primerno tako za začetnike, ki se sami učite optimizacije strani kot že izkušene SEO strokovnjake, ki želite iz optimizacije spletnih strani zgraditi svojo kariero.

Prvi del učenja optimizacije spletnih strani za začetnike omogočamo tudi brez plačila na www.spletna-optimizacija.com, kjer se lahko osnove optimizacije spletnih strani naučite sami v roku 3 mesecev. Brezplačno.

Naše izobraževanje z individualnim mentorjem letno sprejme okrog 65 različno velikih podjetij. Med cca. 6 do 10% mentorirancev osvoji tudi SEO certifikat.

seo certifikat

Naučiti se izvajati optimizacijo spletnih strani po aktualnih pravilih NI TEŽKO. Pravila optimizacije strani so znana že vrsto let in so od panoge do panoge precej podobna. Težji del učenja optimizacije strani predstavlja vzpostavitev discipline, reda in konsistentnosti pri izvajanju nalog, ki jih optimizacija zahteva.

Ne. Bolj kot računalniška znanja vam bodo pri izobraževanju za optimizacijo koristila marketinške in prodajne veščine, saj je navsezadnje optimizacija spletnih strani, marketinški kanal. Računalniška znanja programiranja pridejo prav, ko želite na svojih spletnih straneh razviti nove funkcionalnosti, medtem, ko se za kakovostno optimizacijo predvsem priporoča strast do ustvarjanja novih vsebin, sposobnost učenja novih veščin in disciplina.

V odvisnosti od predhodnih izkušenj učenje optimizacije spletnih strani in osvajanje osnov zahteva od 1 do 6 mesecev. Se pa učenje, tako kot v vseh ostalih  panogah, če želite postati SEO strokovnjak, pravzaprav nikoli ne konča. Saj se panoga nenehno razvija in dopolnjuje.

Seveda. Vsaka pot se najprej začne s prvim korakom. In nihče se še ni rodil kot strokovnjak. S pridnim delom in dobro podporo se lahko vsak nauči SEO tako daleč, da si z optimizacijo spletnih strani zgradi svoj spletni posel.

Da. Optimizacija spletnih strani je BREZPLAČNA pot do novih obiskovalcev vaših spletnih strani. Druga alternativa do novih obiskovalcev spletnih strani iz Googla je plačljivo Google oglaševanje. Ki pa je, zaradi vedno večje konkurence, iz leta v leto dražje.
Tudi tistim, ki prisegajo na plačljive spletne kampanje je vredno naučiti se optimizacije. Če ne zato, da lahko povsem opustijo plačljive kampanje, pa vsaj zato, da znižajo stroške svojih oglaševalskih kampanj.

Iz bloga